Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Neki liaz na 25 verovatno košavin u Kumodraškoj se pokvario, ali vozač za obeležavanje vozila imao je samo koka kolu :) pa je umesto trougla stajala koka kola nisam video jel zero :)
 
Шта мислите, јел БГ има потребу за нечим оваквим? Симпатично је :D
kvip3si6.jpg

kvip2jy9.jpg

rsvreutlingen103710382of8.jpg

И шта је боље, зглоб или приколица? Видим да је у Немачкој неколико фирми узело МАН-а са приколицом :D
 
Pa prikolice su prošlost, postoje fotografije koje pokazuju da su jedno vreme i kod nas neki autobusi vozili sa prikolicom. U bivšem SSSR-u su i trolejbusi čak vozili dupli (dve ZiU). To je jedino ostalo u Krasnodaru danas i pokazalo se vrlo neefikasno.

425627.jpg

418222.jpg

419182.jpg
 
Kubanci su, kada se radi o gradskom prevozu i prikolicama, otišli najdalje:

improvised_bus_cuba_photo_galen_r_frysinger.jpg

Camel-Bus0010.jpg

1360626543_91a4688f29.jpg

bus.jpg
 
Ово је стварно претеривање
bus.jpg

Али нископодни МАН са приколицом је врх. Могао би Престо да купи нископодну приколицу за 302 и закачи на оне нове Икаре :lol:
 
Овај ”метро” у Хавани ме фасцинира, јел има неко занимљиве линкове на ту тему? :)
 
dobro je sto mi nemamo ovakav prevoz kao kubanci
 
Ljudi imaju sankcije 40 godina pa ih vi zezajte.Mi posle 3-4 pukosmo do kraja a oni i dalje teraju svoje :)
 
Oni to zovu metrobus, a to nema nikakve veze sa METROOM u smislu nezavisnog šinskog sistema. Toga ima i po Evropi: metrobus i metrotram
 
Somi303":39axsj8h je napisao(la):
И шта је боље, зглоб или приколица? Видим да је у Немачкој неколико фирми узело МАН-а са приколицом :D

Svaki zglobni autobus zapravo ima jednoosovinsku prikolicu, dakle predstavlja kompoziciju čija su dva dela spojena izostavljanjem prednjeg i zadnjeg zida i nadgradnjom harmonike preko spoja od prikolice. U svojoj istoriji GSB je mnogo puta menjao prikolice između zglobnih autobusa, kada zglobni autobus doživi havariju obično preživi ili prednji ili zadnji deo, pa se kombinuje.
Jedino u novije vreme dolaskom niskopodnih autobusa motor standardno prelazi pozadi u prikolicu, čime konstrukcija postaje znatno složenija, osovina prikolice postaje pogonska.

Prednosti autobusa sa nezavisnom prikolicom:
* Jednostavnija konstrukcija, lakše održavanje
* Sredina vozila je bolje mesto za motor, bolje ponašanje vozila u teškim uslovima na putu. Danas se motori ugrađuju u prikolicu zgloba samo zbog manije niskopodnosti
* Fleksibilnost i ekonomičnost: vikendom i u periodima smanjenog opterećenja autobus može da radi bez prikolice

Prednosti zglobnih autobusa:
* Bolja iskorišćenost prostora, zglobni autobusi imaju tri osovine umesto četiri, manje su glomazni i okretniji, mogu biti koji metar kraći
* Bolja protočnost i ravnomerniji raspored putnika, lakša kontrola putnika, bolja preglednost za vozača
* Veća bezbednost, zglob je stabilnije vozilo i manja je opasnost da neko strada između prikolice i prednjeg dela

Iz svega navedenog sledi da je zglobni autobus logičan izbor za opterećene gradske linije, a klasični prikoličar za dugačke prigradske linije manje frekvencije. Recimo one gde je interval na jedno pola sata pa teoretski ima vremena da se za svaki polazak odlučuje da li je bolje krenuti sa ili bez prikolice.

Rekao bih da su zglobni autobusi bili apsolutni pobednici dok im je motor bio na sredini, ali sada kada je motor pomeren u prikolicu izgubili su nešto od svoje jednostavnosti i ekonomičnosti.
 
Значи бус са приколицом на 303 :lol: Одговара твојим критеријумима и ГСП између полазака размишља да ли уопште да пошаље бус, понекад одлуче да не пошаљу :mad:
 
stanislaw":2z8i6oyz je napisao(la):
a klasični prikoličar za dugačke prigradske linije manje frekvencije. Recimo one gde je interval na jedno pola sata pa teoretski ima vremena da se za svaki polazak odlučuje da li je bolje krenuti sa ili bez prikolice.

или једноставно ставиш декере на те линије
 
JohnnyLee":28iy4tgw je napisao(la):
или једноставно ставиш декере на те линије

Možemo porediti zglobne autobuse i prikoličare i diskutovati da i jedni i drugi imaju neke prednosti. Nije džabe MAN uzeo da pravi ove niskopodne prikoličare, sigurno je neko precizno izračunao da je to bolja investicija za male, lokalne prevoznike koji moraju biti fleksibilni. Za milionske gradove poput Beograda sa ogromnim flotama, mislim da to nema smisla i da je optimalnije poručiti pravi odnos zglobova i solo vozila.

Međutim ako poredimo zglobove i dekere, mislim da su skoro uvek zglobovi u prednosti! Deker u gradskom prevozu nije nešto što je svojstveno kontinentalnoj Evropi, to je samo jedna engleska tradicija koja je započela prosto tako što im je pre 150 godina bilo lakše da naprave pouzdan deker nego pouzdan zglob, pa su i nakon što je tehnologija zglobova sazrela nastavili da teraju svoje uobičajeno rešenje.

Jako su retki slučajevi kada je trasa linije previše uska i zavojita za zglob, a da po visini nigde nema nikakvih prepreka, pa da ima smisla terati deker umesto zgloba. S druge strane deker je najmanje upotrebljivo vozilo koje na mnogo mesta ne može da prođe zbog visinskih prepreka. Ako je deker dovoljno nizak da svuda može da prođe, onda ljudi viši od 1,80m ne mogu da stoje u njemu.

Samo je na otvorenom putu deker zgodniji od zgloba prosto jer ga druga vozila lakše pretiču. Ali čak i za takve linije postoji rešenje koje je u velikom broju slučajeva zgodnije od dekera, a zove se troosovinac.
 
Хоћеш рећи 302 :lol: :lol: Има само једну препреку, а то је једна реклама на Винчи можда му и не би сметала. Могао би декер комотно на 309,307 и 306 само не знам да ли би могао да изађе из Калуђерице :lol: :lol:
 
dare":1cbal7hk je napisao(la):
dobro je sto mi nemamo ovakav prevoz kao kubanci

Ovi kamion-autobusi su sada zamenjeni. A kao zamena je stiglo ovo:
442274.jpg

95797.jpg


:D

Jedine dve države koje su kupile LiAZe van granica ZND-a, su Srbija i Kuba :D :lol:
 
Јел Ласта има једног зглобног ЛиАЗа?
Код њих су много лепши јер су зглобови и плаве боје :D
У које је све државе Икарбус извезо неке новије бусеве од 2000 па на овамо :D
 
Vrh