Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 244 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,1%

  • Ukupno glasača
    257
Somi303":27y4ylo8 je napisao(la):
Могао би ГСП да среди по неколико старих возила трола,трамова и наравно бусева, али лепо а не да их само замажу жутом бојом као ногама и закрпе онако "офрље"! :lol: И хоће ли средити тролу гбр:1 или ће да је остави да онако трули? :/

Pa to je sad na Muzeju nauke i tehnike da li će i kada srediti g.b. 1
 
Јбг, стоји напољу :( Сад ми је мало жао оних старих трола :D
Шта мислите, да ли је Икарбус способан да направи овако нешто (мислим да је ово фотомонтажа а можда сам се управо испалио)? :D :D
ik218n03er6.jpg

ik218n05mr6.jpg
 
Јел знате нешто више о овом аутобусу ИК206 за Русију рекао бих? :D
Slika001.jpg

И Престо је наручио још 8 ИК103 која ће бити готова у октобру :)
IkPresto1.jpg

Информације сам узео са сајта бусеви ;)
 
Covjece pa oni prave autobuse pa to je da covjek nepovjeruje :pob:
 
@somi: U jea, ako nista bar cemo da se ogrebemo za voznju tim novim ik u 302ci :laugh: Mnogo mi se svidjaju ti busevi :gobb:
 
Па ове нове неће слати на 302 тамо већ возе овакви, можда пошаљу један јер мислим да поред 3 нова вози један стари :D
 
А можда нам сване па појачају 302 са тих 8.
Престо вози још само на 308, и задњих 5 година су имали само 3 буса. Са ових 8 имаће 11. Или су добили линију, или преузимају поласке од ГСП-а са 302 и 308. :cool:
 
Престо одржава и 81 и 81Л.
 
Sudeci po ovome, Presto ima ukupno 11 buseva, sto znaci da ce samo zameniti sve stare buseve ovim novima (3+8).. :/ Eh kad bi uleteli umesto raspalog Beobusa i njihovih liaza na ove nase linije al nema nista od toga :blah:
 
stf":rbw8pxj9 je napisao(la):
А можда нам сване па појачају 302 са тих 8.
Престо вози још само на 308, и задњих 5 година су имали само 3 буса. Са ових 8 имаће 11. Или су добили линију, или преузимају поласке од ГСП-а са 302 и 308. :cool:

Ма Престо на 303 :cool: :D :D
 
Po meni treba jeda prevoznik da drzi jednu liniju ili dvije u zavisnosti kolko ima autobusa recimo 46sve privatnici pa makar i dva 79 gsp konekto :gobb:
 
Па, то је и требало тако да функционише. Онда нема пребацивања одговорности са ГСП-а на приватника и обратно.

Ја потпуно подржавам идеју да Престо потпуно преузме линије на којима већ саобраћа. Једино за њихове поласке сам сигуран да ће бити остварени, и да аутобус неће рикнути на трећој станици, што је код ГСП-а редовна појава.

ГСП поседује сијасет аутобуса који сваки дан испадну због квара, а њихова једина сврха је да "остваре полазак", макар цркли полсе стотинак метара од гараже, да би на Студиу Б ујутру рекли: "На улице је изашло толико и толико аутобуса"

Требало би да се вади извештај после сат времена о томе колико је аутобуса опстало на улицама.
 
Takodje,nije mi jasno sto mesaju linije sa privatnicima.Lepo znas koju liniju drzi privatnik a koju GSP a ne da prebacuju odgovornost.
 
To je od početka tako jer GSP organizuje funkcionisanje linije. Otpravnici i slično... Pa onda privatnici su im kao dopuna. Ali saglasan sam da bi bilo bolje: jedna linija - jedan prevoznik
 
Nije dobro jedna linija jedan prevoznik - samo je jasnije
ispadanje jednog prevoznika iz nekog razloga
otsečena je cela linija a po negde i pravac

U združenim sistemima (bez obzira na vrstu delatnosti)
dicpečarska kontrolna monitoring i kordinirajuća služba je ne zavisna
njene uluge su lako merljive i svi prevoznici je placaju

To pravilo napisano u prošlom veku i još nije nadmašeno
ovde tražimo još uvek rupu na saksiji :bash:

Čija je sada služba KOCa i koliko njeni prihodi tj plate tih ljudi zavisi
od uspeha u kontroli, pračenju i br. izvršenih intervencija
da bi bili više zainteresovani a mi dobili bolji kvalitet prevoza autobusima
 
Ретардер помаже при кочењу, нарочито тешких возила као што су камиони и аутобуси. Он не служи за заустављање возила, већ за смањење брзине, тако да се при већим брзинама прво кочи уз помоћ ретардера, па се тек онда возило заустави уз помоћ диск кочница. Служи да се спречи блокада кочница и проклизавање. Самим тим се и дискови штеде, јер не служе за кочење при већим брзинама.

Ово је лаичко објашњење, неко ће сигурно знати боље да објасни. :)
 
Evo sa neta objašnjenje:
Zbog velikog pritiska za ekonomičnošću transportnih preduzeća, došlo je do povećanja volumena tovarnog prostora odnosno do veće ukupne mase, zatim do veće brzine vožnje i skoro udvostručenja snage motora u periodu od 1960. do1995. godine. Ovo je dovelo klasične kočnice sa oblogama do granice njihove izdržljivosti jer se njihovo kočiono dejstvo iz mnoštva razloga nije moglo udvostručiti. Ali je ostalo ono: ko ubrzava mora da može i da usporava.

Ukoliko se brzina poveća dva puta onda se, kod kočenja, četvorostruko veća količina kinetičke energije mora da pretvori u toplotu.

Danas se vozi prosečnom brzinom od 80 km/h. Po ravnici nema problema, na usponu opet nema problema ako motor ima snage da izvuče, ali na nizbrdici se ta brzina može ostvariti samo ukoliko se na odgovarajući način i bezbedno može zakočiti/usporiti.

Kada vozač aktivira retarder, radni medijum (ulje) ubrizgava se vazdušnom kompresijom u prostor između rotora i statora. Okretanje rotora za sobom povlači ulje, koje onda kruži zatvorenim tokom između rotora i statora.

Budući da su mu u tom kretanju snažna prepreka lopatice statora, ulju se usporava vrtloženje, pa se time "koče" rotor retardera i smanjuje broj obrtaja retarderovog vratila (kardana).

Momenat ("snagu") kočenja određuje regulacioni ventil, koji zadržava manju ili veću količinu ulja izmedu rotora i statora. Kada se retarder isključi, za pražnjenje radnog prostora u kojem dolazi do vrtloženja ulja "brine" se centrifugalna sila.

U standardnom izvođenju retarder se aktivira preko stepenastog prekidača retardera na stubu upravljača. Kod položaja 0 retarder je isključen, a u ostalim položajima prekidača trenutna brzina se održava konstantnom. Ako treba da se poveća kočno dejstvo onda se stepenasti prekidač jednostavno pomeri u viši položaj.

Pored hidro dinamickog retardera, uglavnom poznatog kao TELMA, postoji i elektromagnetna kocnica, takodje zvana retarder, koja se napaja posebnim alternatorom (generatorom). Radi na principu elektro motora, stator mu je pricvrscen za sasiju oko kardanske osovine, a rotor je na samoj kardanskoj osovini. Prednosti su velike jer produzavaju vek frikcionih (radnih) kocnica i u novije doba komande retardera su povezane sa cruse controlom (tempomatom).

Retarder proizvodi karakteristični zvuk kada autobus usporava. Električna vozila (tramvaji i trolejbusi) koriste pogonske motore, samo u generatorskom režimu za kočenje. Proizvedena struja kočenjem se kod novih vozila vraća u mrežu, dok kod starijih preko otpornika pretvara u toplotnu.
 
Turske Kobre imaju taj retarder, verujem da vozača smara da ga povlači svaki put, ali navikne se.

Takođe, piše da se mora polaziti iz prve brzine, međutim video sam da se to pravilo ne poštuje
 
Pa koliko znam većina autobusa ima, posebno je bitno na automaticima. Nekada je nožni, tako što se blago pritisne papučica kočnice.

Ovo vertikalno na tabli kod Ikarbusa je ručica retardera
318442_272933019398789_100000462804049_1159117_7303638_n.jpg
 
ИК218Н је најлепши кад носи рекламу "ОТП Банка" :)
А највише мрзим да видим оваквог икара. Реклама је одвратна и хоће да пукне на пола. -.-
34hujro.jpg
 
U njemu celog leta klima nije radila verovatno je ne ispravna, a mogla bi da se popravi.
 
Vrh