Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
_20211206_123648.JPG
 
Jedno kratko vreme je bilo par komada zglobnih vozila u Kosmaju, i vozio se par puta istim na 50.
 
Мислим да су слали зглоб и на 48 у том периоду. Све ми се чини да је то била 2014.
 
Који су све ИК201 све били у Космају? Ако неко зна нека наведе гаражне бројеве.
 
Овако је било, колико се сећам:
Ик-201 из 2001: 924,958,990
Ик-201 из 2002: 1011,1014,1018,1057,1071,1079
И сви Ик-201 из 2006.
 
Колико се сећам, то су биле привремене донације. Неки су у међувремену били расходовани, а неки враћени у своје првобитне погоне.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905752#p905752:1tmbu5cd je napisao(la):
Bender Rodriguez » 06 Dec 2021 15:53[/url]":1tmbu5cd]Kosmaj je držao zglobne?
Kao što reče par nas, kratko je to bilo i neka vrsta ispomoći.
 
Тада је ваљда био проблем и што Космај нема инфраструктуру за зглобна возила, па су ови зглобови ишли у Ласту на прегледе.
 
Сви ИК201 са кедер стаклима су брзо расходовани а ови са лепљеним стаклима су враћени назад у матичне погоне. Лично се сећам колико је само било усхићење међу људима кад се двогрба камила ИК201 појавила на 408!
 
Bio je i neki IK201 na 25.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Mислим да су били веома чести на 25, 46 и 55 и да их је тада држала Карабурма или НБГ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905889#p905889:21p2ug4b je napisao(la):
Дошљак » Pon Dec 06, 2021 11:16 pm[/url]":21p2ug4b]Тада је ваљда био проблем и што Космај нема инфраструктуру за зглобна возила, па су ови зглобови ишли у Ласту на прегледе.

Mogu da se rade u Kosmaju zglobni autobusi, al samo oni sa motorom napred, kao naše 201-ice. Kanali su kratki, a i na jednom od servisa idu kružno jedan do drugog. Prosto, pogon nije nikada ni koncipiran za zglobna vozila. Još su 201-ice i kraće sa svojih 17 metara dužine, plus treća osovina je prateća, pa se mogu provući tamo gde klasični pušeri ne mogu. Sve u svemu ne verujem da su ih slali u lastine garaže na preglede, a još manje na popravke. Ne znam ni kako bi se to papirološki regulisalo. Druga je priča kad se Solarisi, na primer, šalju u ovlašćeni servis na rad, a ovako da se svakodnevno šalju vozila na preglede u garaže potpuno druge firme, stavno mislim da nije ni praktično, a ni jednostavno, i prosto to nečim mora biti regulisano.
 
Bilo nekada, a sada drugi pogoni ne mogu ni svoje najopterećenije linije mogu da pokriju zglobnim vozilima. Niti će uskoro jer je 100 zamena za dotrajala vozila nedovoljno za bilo kakav poduhvat unapređenja. Još i 100 solo fali, pa ni sva nova najavljena vozila neće biti zglobna, niti će na narednom tenderu zglobni ostati prioritet. Posle isporuke ovih 100 treba očekivati zamenu prostalih solo tako da ćemo se načekati.

Inače, skoro sam se vozio Solarisom na 18 Kružnim Putem zbog radova u Braće Jerković na delu od Kružnog Puta do Darvinove. Nije bilo problema na krivini. Nije češao asfalt kao u Miška Kranjca, niti je kačio ivičnjak. Zapravo lakše je ušao u krivinu od solo koji naglo koče. Ista priča kao na kružnom toku ispod petlje "Radnička".

Biće bolje ali neće skoro jer prvo treba izgraditi nove pogone i nabaviti nova vozila, te izmeniti linije što je višegodišnji proces. Do tada ostajemo u mračnom srednjem veku ovdašnjeg JLPP.
 
Bilo je nekada IK-201 na 50 i na 46,25P,79... i bez problema su prolazili svuda.Solarisu je vec malo teze da se provuce tamo gde su oni mogli.
 
Ehh kad se setim tih "kosmajskih" zglobova :) Oni su uglavnom bili redovni na 25P, 47, 48, 50, 302 i 408, ali su se ponekad mogli videti i na mnogim drugim linijama koje je Kosmaj tada održavao. 1194 je bio redovan na 302, a 304 na 408. 936 je bio redovan na 48, a 1196 na 50. 939 sa čuvenom reklamom za Pepsi je dosta radio na tadašnjoj liniji 9A, s tim što je često upadao i na mnoge druge linije. 990, 958, 1014, 1018 i 1071 nisu imali redovne linije, ali su svakako često radili na svim linijama koje su imale redovne zglobove. Sad kad pogledam, to je bilo zlatno doba javnog prevoza u poređenju sa ovim danas. Danas nemaju zglobova ni za najopterećenije linije.
 
Можда је било златно доба за остале погоне, ово је била реалност Космаја:
Икарбус ИК 103Ф by Somi303, on Flickr
Препун / Overloaded by Somi303, on Flickr
Препун / Overloaded by Somi303, on Flickr
Сада је Космај нешто невероватно када се упореди са тим периодом, него ево вам још зглобова, конкретно #996 на 25 8)
Икарбус ИК201 by Somi303, on Flickr
Икарбус ИК201 by Somi303, on Flickr
Ово је претпостављам 50.
20150907_112219 by Somi303, on Flickr
 
Da, stvarno je Kosmaj danas nešto neverovatno. Imaju gomilu "novih" kineskih autobusa koji su počeli da trule posle manje od dve godine rada. Pod zlatnim dobom podrazumevam dovoljan broj zglobova za sve linije i koliko-toliko logičan raspored linija po pogonima.
 
Ја причам на основу искуства са линијама које свакодневно користим, 302 и 303 тада и данас не могу да се пореде када се гледа редовност и остваривање полазака! Прелазак са кршева на нископодне климатизоване аутобусе у толико проценту се итекако осетио, такође више не горе аутобуси на сваком ћошку. Напредак је осетан колико год Хигери били ужасни, што уопште није спорно.
 
Прошле су пуне две године од идиотског сечења последње Мечке из берлинске донације. За ФАП неки сматрају да и није нека штета, али то што је О405 расходован само показује какви су ови из ГСПа примитивци. Могли су ако ништа друго да гурну тај 202 између 228 и 298, али они су урадили оно што им се више исплати. Лепо су га растурили, натоварили на камион и узели кеш. Јер заболе њих за све што је даље од дупета.
 
Морам додати ако не замерате још нешто везано за зглобове: наравно да треба повући барем тридесет до четрдесет комада, али остале треба оставити како би се бар мало повећао њихов број у саобраћају. Дакле оставити најмање двадесетак најбољих ИК201 заједно са МАНовима као испомоћ. Ма нека буду и резерва, само да се појављују.
 
Vrh