Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Pa dobro, sacuvan je onaj IK-111. Nije sredjen doduse, al bar nije zavrsio u presi. Ja se nadam sa ce se isto desiti is nekim od ovih. Samo da ih ne posalju u prese. A sad, otom potom, iznedrice se nekako restauracija.

Mada mislim da IK-201 za vecinu obicnih ljudi (koji nisu entuzijasti kao mi) ima previse "moderan" izgled i karakteristike da bi ga sad tamo neki direktor ili gradski celnik smatrao vrednim komadom i antikvitetom.

Ne znam kako da se bolje izrazim (tesko je ovako preko zice) ali IK-111 cak i ne-entuzijastima deluje kao neki stari interesantni autobuscic. A IK-201 deluje kao jedan u velikom nizu modernih vozila koje se izredjase ovde u zadnjih 20 godina. Mislim opisujem kako obican covek, ne-enruzijasta, sve to vidi. Mislim da vecina ne-entuzijasta (ukljucujuci i direktore, uprave muzeja, Grada...) bi IK-201 doziveli kao "pffft pa dobro sta, moderan autobus kao i svaki drugi... sta je tolko specijalno s njim". Pogotovu sto se vecina njih nikad ne bi mnogo ni unosila u napore i molbe da se to sacuva. Njima je to obicna moderna kocka na tockovima koja je samo kao malo duze potrajala i to je to.

A i generalno govoreci, izvan okvira JGPa, ova garnitura i njeni kadrovi su vise puta pokazali da im se za istoriju i spomenike ili obelezja proslih vremena bas onako... piiip...

Ja se samo molim da jedan ne posalju u presu i sklone negde. Pa ce se iskamciti posle nesto nekako...
 
И даље је мистерија статус тог ИК-111. Ја се надам да су он и Зијача завршили у радионици породице Хаџић, али музеј ту није транспарентан. ГСП се ту понео крајње клошарски, имали су могућности да среде ИК-111, ЗИУ и Саноса али их је било баш брига, а музеј отприлике није знао шта да ради. Све скупа бриго моја пређи на другога.

За већину обичних људи су и ИК-111 обични кршеви једнако као ИК-201. Зато музејским послом треба да се баве стручни људи. А не да праве оне фалсификате коњских трамваја. Ја се надам да неће исећи Тролзу која је сређена за музеј па после пуштена у саобраћај. Не би то ГСПу било први пут.
 
Нису у стању да среде и држе у нормалном стању возила која сада раде, а камо ли потенцијални музејски експонат.
 
ФАП “мутанту” 96 ремонтован мотор и продужена регистрација до 11.11.2022. Реч је о аутобусу шеснаест година старом који после ко зна колике километраже пркосно вуче узбрдо и то боље него све и једна кинеска кршина. Морам зато да се захвалим овима из ГСПа, јер су ми после две године најгорег превоза коначно понудили неко коректно возило у којем сам се осећао као нормалан човек.
 

Prilozi

  • 1FEFEB47-49D9-4715-9463-2A05C6EAF679.jpeg
    1FEFEB47-49D9-4715-9463-2A05C6EAF679.jpeg
    82,6 KB · Pregleda: 2.077
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911335#p911335:4ygqm0ja je napisao(la):
БГ:ВОЗ » Sub Dec 25, 2021 1:07 am[/url]":4ygqm0ja]ФАП “мутанту” 96 ремонтован мотор и продужена регистрација до 11.11.2022. Реч је о аутобусу шеснаест година старом који после ко зна колике километраже пркосно вуче узбрдо и то боље него све и једна кинеска кршина. Морам зато да се захвалим овима из ГСПа, јер су ми после две године најгорег превоза коначно понудили неко коректно возило у којем сам се осећао као нормалан човек.
file.php
Evo kod mene na 307 juče gb. 505,210,158,155 i 3228, sve neredovna vozila kao zamene za crkute kineze, a i Ikarbusa 112m 3239 koji radi dva dana pa ga posle nema mesec dana zbog kvara i tako u krug.
 
Solaris 3183 došao na Karaburmu, 6 godina je proveo u kvaru u SDTu.
 
20.5.2020. je odvučen u SDT servis. Do tada je bio u garaži na Karaburmi.

Послато са SM-A805F помоћу Тапатока
 
Неки су се овде радовали крајем 2019. када
се десила цела ова пљачка и превара. Иако су
поједини упозоравали и објашњавали већ
по доласку БМЦ у јуну те године на шта ће
све ово личити кад прође извесно време.
И наравно били исмејани. А није требало
ћутати и гледати, већ блокирати пут и
развалити место одакле је дошла идеја о
куповини турског и кинеског отпада и
њиховом пласирању на улице једног
ионако већ затрованог и раскопаног
града. Уместо тога се ћутало и спокојно
гледало на ибертуражу БМЦа и
пуцање склопа у пределу точка код
Хигера. Квази стручњаци би то назвали
дечијим болестима, мада је
то више одраз јавашлука и неморала
турско-кинеског него ли евентуалног
радничког пропуста. Јер узели су
много више пара него што су смели,
а дали много лошији производ, што
само потврђује све што сам изнад
написао. Да сам се ја питао сва 244
аутобуса би им била враћена у року
од месец дана и никад више оданде
се не би узимала возила.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911440#p911440:1y7955hu je napisao(la):
БГ:ВОЗ » Sub Dec 25, 2021 4:17 pm[/url]":1y7955hu]Неки су се овде радовали крајем 2019. када
се десила цела ова пљачка и превара. Иако су
поједини упозоравали и објашњавали већ
по доласку БМЦ у јуну те године на шта ће
све ово личити кад прође извесно време.
И наравно били исмејани. А није требало
ћутати и гледати, већ блокирати пут и
развалити место одакле је дошла идеја о
куповини турског и кинеског отпада и
њиховом пласирању на улице једног
ионако већ затрованог и раскопаног
града. Уместо тога се ћутало и спокојно
гледало на ибертуражу БМЦа и
пуцање склопа у пределу точка код
Хигера. Квази стручњаци би то назвали
дечијим болестима, мада је
то више одраз јавашлука и неморала
турско-кинеског него ли евентуалног
радничког пропуста. Јер узели су
много више пара него што су смели,
а дали много лошији производ, што
само потврђује све што сам изнад
написао. Да сам се ја питао сва 244
аутобуса би им била враћена у року
од месец дана и никад више оданде
се не би узимала возила.
Koliko je samo otužno gledati kako se Ikarbus, kompanija koja je maltene bila kičma javnog prevoza do pre koju godinu, našla u situaciji da maltene izgubi sve zaposlene i ode do propasti zahvaljujući gradskoj vlasti koja je sahranila tu domaću firmu. Ne volim da se vozim ni u Higerima ni u BMC-u jer su mi ta vozila na neki način simbol uništenja i propasti javnog prevoza. Kako ih vidim, setim se odmah u kakvom stanju su nam linije zbog tih vozila i koliko smo platili te kante. Koliko je samo nisko, jadno i bedno da je jedan grad kao što je Beograd pre 10 godina imao neuporedivo bolji prevoz nego danas. Trebalo je naravno izaći odmah na ulice čim se saznalo odakle su ta vozila, umesto što se ćutalo na verovatno istorijsku grešku u sistemu javnog prevoza. Nažalost, ulica je jedina nada za pravdu kod nas. Niti jedan prevoznik više ne bi ni pomislio na turska vozila, a kamoli da ništa sem njihovih vozila ni ne nabavlja. Cela Evropa se oslanja na MAN-ove, Solarise, Iveco, Mercedes, a samo smo mi pametni i oslanjamo se na kojekakve Higere, BMC i Akie koje mnogi ne bi uzeli ni besplatno, a ne da ih plate 200.000 evra po komadu kao što smo mi pametnice platili Higer kante. Naravno, nije slučajnost što svi naši prevoznici najviše vozila nabavljaju od Turaka i Kineza. Neko se po svakoj nabavci debelo obogati. Jasno je da se ovde radi o teškom pranju para i da se ne biraju načini dolaska do velike količine novca. Videli smo to po nabavci 100 zglobnih autobusa. Tih sto zglobova smo trebali da dobijemo još prošle godine, ali nije bilo teorije dok se posao ne dodeli BMC-u i svim silama su se borili za to. Za sledeći put znamo šta nam je činiti - put pod noge i pravac na ulicu.
 
Проблем је што је једино мерило квалитета возила годиште. И онда је властима нова Лиаз канта без седишта у зони првих врата бољи аутобус од половног Солариса, МАНа или Конекта кави су возили једно време на потезу 600. Ти услови и погодују превозницима да узимају азијске аутобусе пошто их ништа не условљава да узмиају квалитетнија возила европског порекла.
 
Pre neki dan videh dvostruku anomaliju - solo Japanca u funkciji i to ni manje ni više nego na liniji 23.

Nisam znao da su uopšte živi i dalje.
 
Има их, мене увек обрадује када се појави неки на 43 :D А није уопште ретко да се гурају солаћи на зглобне линије последњих 10 година.
 
Хигер је био двапут на 23.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911985#p911985:17pffj8h je napisao(la):
Дошљак » 26 Dec 2021 11:48 pm[/url]":17pffj8h]Проблем је што је једино мерило квалитета возила годиште. И онда је властима нова Лиаз канта без седишта у зони првих врата бољи аутобус од половног Солариса, МАНа или Конекта кави су возили једно време на потезу 600. Ти услови и погодују превозницима да узимају азијске аутобусе пошто их ништа не условљава да узмиају квалитетнија возила европског порекла.

To je merilo finansijsko-političke pogodnosti. Grad nabavlja nova vozila na osnovu dva kriterijuma:

-jeftinijeg održavanja mehaničkih sklopova (čije su ključne komponente poput motora, menjača i osovina iste ili slične skupljim ponudama)
-minimalnog ulaganja u putnički salon i kvalitet završne obrade (niža cena=više vozila=viđenije nabavke=više zadovoljnih birača)

Rezultat takve politike može biti viđen na primeru IK218M. Grad i prevoznik su dosta dobili, a putnici vrlo malo. Pouzdanija mehanika uticala je na veću izlaznost, samim tim i više obavljenih polazaka, međutim na konačni efekat uticala je loša kontrola kvaliteta (počev od defektnih vrata pa do "visećih" sedišta), skromna završna obrada kao i standardna neudobnost Ikarbusa (loša zvučna i toplotna izolacija motornog dela, malo prostora za noge). Iz ugla grada to su čistija, pouzdanija i ekonomičnija vozila, a iz ugla korisnika i zaposlenih samo nužno zlo u vidu novih šklopocija.

BMC je prošao, a način plaćanja je služio kao nameštaljka. Pored gore pomenutog ovoga puta nepremostivu prepreku jednom Solarisu predstavljao je i poslovni dogovor pod maskom kovid pomoći, kao i spoljnotrgovinska politika, a što je opet išlo u prilog pridobijanju glasača (naše firme rade, strane firme rade, al ne samo iz EU jer mi smo nesvrstani). Nesvrstani do mojega. Ne zaklapamo o EU iako smo njeni disidenti, nesvrstani, a ustvari pro-istočno orijentisani lažovi. Ako mislite da je SAD dvolična svetska sila, onda se pomirite sa time da je Srbija isto đubre na Balkanu. Naše đubre. Da ti se zgradi sopstveno poreklo.

Građanstvo je kao i uvek na šteti, a nezasita poslovna i politička elita na dobitku. Zato je navodno jeftinije plaćeno više. Sada ne znaš šta gore možeš da učiniš, dal da nastaviš da ih masovno nabavljaš ili da besomučno fragmentuješ vozni park. Mislim, neću da grešim dušu, BMC je svakako ispred Ikarbusa po mnogo čemu, ali daleko je od nivoa neophodnog za postizanje dobrog kvaliteta usluge u teškim beogradskim uslovima eksploatacije. Ako išta drugo, upravo je Solaris pokazao da je dorastao radu u našem gradu. Nit se bolje drže, nit se više izrabljuju. E to je ono što se traži, što treba da postane merilo kvaliteta.
 
Akia П40356

Размак између стакла и каросерије.

_20220101_162250.JPG
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913586#p913586:1ds111u9 je napisao(la):
Вожд » Sub Jan 01, 2022 5:21 pm[/url]":1ds111u9]Akia П40356

Размак између стакла и каросерије.


file.php
Ovo je za momentalno isključenje! Ako tako vozi i vozač bi trebalo da popije sankcijuvi u firmi i u policiji
 
Добро дошао на форум :) ИК-203, изумирућа врста, вредан улов :) Сећам се да је радио на 73 кад сам га ловио.
 
Pravi raritet, vredi se provozati njime sa sve drvenim sedištima pogotovo zimi :)

Busspotter_bg, dobro nam došao na forum :sesir: :gobb:
 
Vrh