Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Могу мислити какву тортуру трпе пурници у тим конзервама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901471#p901471:1apu8d95 je napisao(la):
Toma » 23 Nov 2021 08:26 pm[/url]":1apu8d95]Na 16 i 23 već danima brdo solo vozila.

Ja u poslednjih mesec dana nisam nalteo na solo 23-ku, međutim nisam bogzna koliko ni koristio zglob jer se pojačana 37 uvek pojavljuje umesto zglobne 23. Pored toga koji god da naiđe - solo ili zglob pun je. Suprotno očekivanjima, 37-ice su pune zbog jačeg takta koji "ne voli" zakrčene saobraćajnice. 37 je saobraćala normalno dok je saobraćala na 10 minuta. Kada je pojačana na 7 minuta remetila se kao 23 na 6 minuta. Sada 37 češće nailazi na 5 minuta, u praksi češće i na 0 (konvoj) nakon čega ga nema 17min, uzmeđu čega se prepune sve zglobne 23 i solo 58.

U smeru ka gradu je najgore ujutru kada je opterećenje veće i pored toga što 52 i 53 od kojih je jedna zglobna saobraćaju Sarajevskom. Povećavaju operativne troškove bez većeg broja preveženih putnika. Da traže zglobne privatnike ne bi morali da ih plaćaju 50% više po kilometru zbog manjih ljudskih resursa neophodnih za održavanje manjeg broja mehaničkih sklopova.

Pored navedenog treba imati u vidu i razliku u vožnji, odnosno brzini vozila (srednja brzina polaska). Privatnici uopšteno voze brže, dok GSP upražnjava ekološku vožnju i kod teških Solarisa. Čak se i kod njih oseti razlika između vozača bez obzira na uslove saobraćaja. Ima onih koji u gužvi pokušavaju da obiđu, ali i onih koji se vuku i nedeljom po pustim ulicama. Kada naiđe spor Solaris posle konvoja brzih privatnika on mora biti preopterećen i pored veće rezerve kapaciteta u odnosu na solo. Da su na 37 zglobovi sa nešto slabijim taktom od 23 ne bi bilo bitno u koji ulazite. Poremećajima bi poglavito doprinosili uslovi saobraćaja - ne i takt kombinovan sa manjom rezervom kapaciteta.

Btw. onaj 3179 što je izgoreo zbog bahatosti (mešanja baba i žaba po lamelama parkinga) bi vozio umesto jednog solo na nekoj od tih linija. Ni vozila u inventaru ne voze sva, pa nije čudo što upadaju solo jer nemamo grupu zglobnih rezervisanu za zamenu na zglobnim linijama. U suprotnom imali bi zglobove na tim linijama. Potpuno isti problem javlja se i pri režimskim izmenama tramvajskih linija. Sa tramvaja na solo autobus. Genijalno! Uvek se nabavlja više zglobova nego što treba, za razliku od solo na koje mogu da upadaju zglobne zamene, bez negativnog uticaja na kvalitet usluge. Zglob može 70% opterećen ali solo ne može 140% jer 40% viška ostaje da čeka na stajalištu.

Do metroa ima da rodimo mečku, pri čemu ni prva i druga linija neće rešiti problem u pojedinim delovima grada.
 
Juče sam kod Autokomande (smer ka Medakoviću) čekao 18. Nailazi nakon par minuta jedna zglobna, nije moglo da se uđe. Od na 15 - ak na stanici, samo je dvoje uspelo da uđe. Dva minuta kasnije, nailazi nova, takođe zglobna, u koju je uspelo da uđe nas nekoliko, dok su ostali i dalje stajali. Kada sam izašao u Braće Jerković, naišla je još jedna zglobna, koja je bila maltene prazna.
 
Baš tako. Treći ih je sustigao, i to ne obavezno isključivo zbog saobraćajnih uslova, dok su oba prva bila puna zato što su i prethodni polasci bili izloženi poremećajima. Sve idu u grupama. Valjda imaju daljinsko praćenje pa mogu da utvrde zašto se remete, te kako da ako već ne reše, makar da ublaže problem. Prednost zgloba na opterećenim linijama u takvim uslovima jeste rezerva kapaciteta po polasku. Ukoliko bi posle poslednjeg u konvoju naišao solo bio bi mnogo puniji od zglobnog, ili bi došla dva umesto jednog.

Da nisi ušao u taj drugi treći i četvrti solo bi bili prazni, s tim da bi treći imao više putnika od četvrtog. To se svakodnevno dešava na 29 zbog solo trola, i isto bi bilo na 31 sa solo elektrobusima.

Btw. sad mi pade biodizel na pamet. Solarise mogu da konvertuju prilikom ljudskog remonta pod nadzorom proizvođača, tako da ih mogu iskoristiti i posle 2030. za rezervu.

Ruterova garaža Alnabru u Oslu: https://www.google.com/maps/@59.9210852 ... a=!3m1!1e3

Kapacitet 90 zglobova. Na satelitu se vide Urbino 18,75 III E6 biodiesel i M.A.N A40 (Lion's City GL - 18,75m) diesel, a na streetview i 25 Citea 18 Electric s pratećom infrastrukturom (višak prebačen u druge pogone).

Da smo umesto 30 A40 (IK218M) nabavili 200 U18 E6 sad bi bili mnogo boljoj situaciji jer bi imali na raspolaganju preko 390 zglobnih Urbina pa bi bolji stari autobusi mogli biti iskorišćeni za zamenu i režimske izmene. Nakon gasifikacije bi bilo moguće iskoristiti jedan deo biodizela u istu svrhu.
 
Koluko ih je off, možda i ne dočekaš. Zar je moguće da je četrdeaetak van saobraćaja, a tek pune dve godine? Bilo bi zanimljivo kad bismo znali o kakvim kvarovima je reč. Videli smo ranije one slike podvozja i delova šasija koje ni malo nisu ulivale poverenje. Kakav kr**** treba da budeš da kupiš toliko vozila odjednom, na neviđeno, bez probe i bez iskustava iz okruženja sa sličnim ekaploatacionim zahtevima!
Ili, što rđaviji autobusi, masnija provizija!
Nema nam Žike odavno, on bi sigurno imao informaciju što ispadaju kinezi.
 
Koliko li je kineskih krševa u kvaru kada mi na 305 danima radi jadni Conecto #152... To je jednom nogom u grobu, kvari se na svaka 3 dana.

I danas je stajao pre Kaluđerice, malo fali da se zapali.
Vozio je ništa bolji i #153, #155 i #177 vraćeni na 307, #3211 nema već danima.
Voze i #210 i #216.
Verujem da su konzerve #162 #168 #169 na ostalim linijama.

Zglobovi kada stignu će nadam se rešiti deo problema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901835#p901835:23efuye6 je napisao(la):
KizaNoSleep » Sre Nov 24, 2021 7:46 pm[/url]":23efuye6]Koliko li je kineskih krševa u kvaru kada mi na 305 danima radi jadni Conecto #152... To je jednom nogom u grobu, kvari se na svaka 3 dana.

I danas je stajao pre Kaluđerice, malo fali da se zapali.
Vozio je ništa bolji i #153, #155 i #177 vraćeni na 307, #3211 nema već danima.
Voze i #210 i #216.
Verujem da su konzerve #162 #168 #169 na ostalim linijama.

Zglobovi kada stignu će nadam se rešiti deo problema.
Ne znam koliko su te glasine tačne, ali bar koliko se do sada čulo, dolaskom novih zglobnih BMC-a svi preostali ik-201 i Japanci se povlače iz saobraćaja. Mislim i da će dosta ik-218M i N biti povučeno iz saobraćaja, a BMC će zameniti sva ta povučena vozila. S obzirom na sve to, ne deluje mi da ćemo nešto imati viška zglobova. Japanci će možda i biti u saobraćaju donekle, ali ik-201 teško. U Novom Sadu su svi ik-201 povučeni iz saobraćaja nakon dolaska BMC-a, a sudeći po komentarima Novosađana, nisu se nešto obradovali s obzirom da nakon njihovog povlačenja i oni kubure sa zglobovima.
 
KizaNoSleep":3aafe43m je napisao(la):
Koliko li je kineskih krševa u kvaru kada mi na 305 danima radi jadni Conecto #152... To je jednom nogom u grobu, kvari se na svaka 3 dana.

I danas je stajao pre Kaluđerice, malo fali da se zapali.
Vozio je ništa bolji i #153, #155 i #177 vraćeni na 307, #3211 nema već danima.
Voze i #210 i #216.
Verujem da su konzerve #162 #168 #169 na ostalim linijama.

Zglobovi kada stignu će nadam se rešiti deo problema.
Kakve veze ima dolazak BMCova sa pogonom Kosmaj? Kosmaj narednih 8, 9 godina neće dobijati nova vozila.

Послато са SM-A805F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901926#p901926:3ozps7z6 je napisao(la):
Joocaa » Čet Nov 25, 2021 12:21 am[/url]":3ozps7z6]
KizaNoSleep":3ozps7z6 je napisao(la):
Koliko li je kineskih krševa u kvaru kada mi na 305 danima radi jadni Conecto #152... To je jednom nogom u grobu, kvari se na svaka 3 dana.

I danas je stajao pre Kaluđerice, malo fali da se zapali.
Vozio je ništa bolji i #153, #155 i #177 vraćeni na 307, #3211 nema već danima.
Voze i #210 i #216.
Verujem da su konzerve #162 #168 #169 na ostalim linijama.

Zglobovi kada stignu će nadam se rešiti deo problema.
Kakve veze ima dolazak BMCova sa pogonom Kosmaj? Kosmaj narednih 8, 9 godina neće dobijati nova vozila.

Послато са SM-A805F помоћу Тапатока

Upravo je i problem što ih neće dobijati u dužem narednom, jer ako je sada ovako sa Kinezima, pitanje je da li će oni uopšte izdržati da voze više od 7-8 godina.
 
Треба да изгурају још само толико, реко Весић да ће 2030 сви дизели бити расходовани :dil:
 
Космајски Икарбус ГБ 76 пре неки дан на линији ЕКО1.
 
Значи нема више ни Бикова на гас да истерају.
 
Koja ironija. Umesto električnog Ikarlonga mutant na izdisaju spašava stvar dok Kinezi leže u garaži. Još kupili nove dizel pa sad i elektro, a servisni centar u Ikarbusu. Bikova nema, i dok nesrećnici s 95-ice željno iščekuju proterivanja solo "uljeza" na kašičicu se nabavljaju turske "krave za klanje". Produženje "ne baš eko 1" do blokova pada u drugi plan u korist politike vidljivosti "zelenih projekata" u drugim delovima grada (EKO2), posebno uzevši u obzir uslovljenost gradnjom nove infrastrukture koja autobusima ili IMC trolejbusima nije potrebna.

Ima da rodimo mečku dok se ne stabilizuje stanje. Dok ne uzgrade nove garaže, odnosno ne nabave bar polovinu najavljenih neće biti značajnih poboljšanja.
 
Od 15-og počinje proba/obuka za nove elektro buseve, a u Novoj godini startuje nova linija...
 
Jel to ona linija zamenika zamenika gradonačelnika koja povezuje centar univerzume, TC Galeriju?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=904613#p904613:1yjc8twk je napisao(la):
Somi303 » Чет Дец 02, 2021 7:55 pm[/url]":1yjc8twk]Mутанти по ко зна који пут спасавају превоз у Бг :vops:
А мало фалило да их исеку заједно са браћом по шасији, ФАПовима :D
 
Данас је био неки судар код улаза у Војводе Степе на Аутокоманди и био је блокиран правац, на начин да аутобуси не могу да уђу уопште у Војводе Степе и Кумодрашку. Из тог разлога је виђен Соларис на линији 18 у Булевару ослобођења(куда иду 47 и 48). Не би било ништа чудно, да Соларис или било које нископодно зглобно возило уопште може проћи потез између Војводе Степе и Булевара Пека Дапчевића, Вождовачким кружним путем. Сад кад је реновирано, можда је изводљиво, али знам да раније никако није био могућ пролаз туда. Можда ће једног дана бити стално зглобна возила на 50.
 
Могло је и раније него нису хтели да ломе Соларисе туда.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=905425#p905425:1dw19lhj je napisao(la):
протектор » Ned Dec 05, 2021 3:42 pm[/url]":1dw19lhj]Данас је био неки судар код улаза у Војводе Степе на Аутокоманди и био је блокиран правац, на начин да аутобуси не могу да уђу уопште у Војводе Степе и Кумодрашку. Из тог разлога је виђен Соларис на линији 18 у Булевару ослобођења(куда иду 47 и 48). Не би било ништа чудно, да Соларис или било које нископодно зглобно возило уопште може проћи потез између Војводе Степе и Булевара Пека Дапчевића, Вождовачким кружним путем. Сад кад је реновирано, можда је изводљиво, али знам да раније никако није био могућ пролаз туда. Можда ће једног дана бити стално зглобна возила на 50.
Ja sam već više puta video Solarisa sa linije 18 da ide tu kad su bili radovi neki tako da bus nije mogao da nastavi pravo, nego su busevi išli gore uz brdo i onda išli desno gde idu busevi sa 25 i 25p
 
Или ГСП уопште. Чини ми се да је током мањка возила у Космају, пре реорганизције превозника исти слао зглобног Икарбуса на 50 којег је добио на испомоћ.
 
Vrh