[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901471#p901471:1apu8d95 je napisao(la):
Toma » 23 Nov 2021 08:26 pm[/url]":1apu8d95]Na 16 i 23 već danima brdo solo vozila.
Ja u poslednjih mesec dana nisam nalteo na solo 23-ku, međutim nisam bogzna koliko ni koristio zglob jer se pojačana 37 uvek pojavljuje umesto zglobne 23. Pored toga koji god da naiđe - solo ili zglob pun je. Suprotno očekivanjima, 37-ice su pune zbog jačeg takta koji "ne voli" zakrčene saobraćajnice. 37 je saobraćala normalno dok je saobraćala na 10 minuta. Kada je pojačana na 7 minuta remetila se kao 23 na 6 minuta. Sada 37 češće nailazi na 5 minuta, u praksi češće i na 0 (konvoj) nakon čega ga nema 17min, uzmeđu čega se prepune sve zglobne 23 i solo 58.
U smeru ka gradu je najgore ujutru kada je opterećenje veće i pored toga što 52 i 53 od kojih je jedna zglobna saobraćaju Sarajevskom. Povećavaju operativne troškove bez većeg broja preveženih putnika. Da traže zglobne privatnike ne bi morali da ih plaćaju 50% više po kilometru zbog manjih ljudskih resursa neophodnih za održavanje manjeg broja mehaničkih sklopova.
Pored navedenog treba imati u vidu i razliku u vožnji, odnosno brzini vozila (srednja brzina polaska). Privatnici uopšteno voze brže, dok GSP upražnjava ekološku vožnju i kod teških Solarisa. Čak se i kod njih oseti razlika između vozača bez obzira na uslove saobraćaja. Ima onih koji u gužvi pokušavaju da obiđu, ali i onih koji se vuku i nedeljom po pustim ulicama. Kada naiđe spor Solaris posle konvoja brzih privatnika on mora biti preopterećen i pored veće rezerve kapaciteta u odnosu na solo. Da su na 37 zglobovi sa nešto slabijim taktom od 23 ne bi bilo bitno u koji ulazite. Poremećajima bi poglavito doprinosili uslovi saobraćaja - ne i takt kombinovan sa manjom rezervom kapaciteta.
Btw. onaj 3179 što je izgoreo zbog bahatosti (mešanja baba i žaba po lamelama parkinga) bi vozio umesto jednog solo na nekoj od tih linija. Ni vozila u inventaru ne voze sva, pa nije čudo što upadaju solo jer nemamo grupu zglobnih rezervisanu za zamenu na zglobnim linijama. U suprotnom imali bi zglobove na tim linijama. Potpuno isti problem javlja se i pri režimskim izmenama tramvajskih linija. Sa tramvaja na solo autobus. Genijalno! Uvek se nabavlja više zglobova nego što treba, za razliku od solo na koje mogu da upadaju zglobne zamene, bez negativnog uticaja na kvalitet usluge. Zglob može 70% opterećen ali solo ne može 140% jer 40% viška ostaje da čeka na stajalištu.
Do metroa ima da rodimo mečku, pri čemu ni prva i druga linija neće rešiti problem u pojedinim delovima grada.