Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Vizuelni utisak BG-a je upravo onakav kakav jedino može da bude kada se već godinama uređuje tako da liči na nešto što je neko negde video (bilo zapadno, bilo istočno), a rešenja se preslikavaju bez ikakvog osećaja, uz pun prezir prema lokalnom identitetu grada, nasleđima perioda kroz koje je prošao i samim njegovim stanovnicima. To se reflektuje na svakom koraku - od javnih prostora koji kao da su pali s Marsa i nikada ne zažive, preko neadekvatnog mobilijara, pa do mučkog ubijanja autentične kulturne ponude u centru grada. On se tako uređuje zbog nekakvih imaginarnih turista, iako je prvo što svaki turista pita Imaš li ti brate ovde da ja vidim ili probam nešto što nema kod mene na svakom koraku? U dubini, to su vladaočevi kompleksi niže vrednosti, koji ne treba da budu vodilja ni u čemu, a ponajmanje u uređenju grada.

Da se vratim na temu... Skoro je ovde hvaljen neki fejslifting trola, u kome je potpuno izbrisan onaj gornji odvojeni deo za displej i ubačeno jednodelno šofersko staklo. Meni to bilo bezveze rešenje, ali me mrzelo nešto da pišem taj dan. Mislim, te trole su mi ružneks bile i nove, ovako im je samo obrisano i ono malo vizuelne svojstvenosti. Da, sad spreda liči na sve ostalo, ali ne mora sve da liči na sve ostalo.

Slažem se sa Migom ovde. Higer je vizuelno ista onakva sklepotina kakva je u svim ostalim aspektima i, što se mene tiče, njegova pojava je osetno poružnela ulice. Kao što je Keša rekao, otpozadi je vrlo neprijatan, bukvalno se pogled sapliće o ono rešenje. Za utehu mu je jedino to što u klasi niskopodnih ima još odvratnih otpozadi - gotovo svaki sem Solarisa. Zatamnjena stakla su odličan izum, između ostalog zato što maskiraju razne gluposti koje se naprave i vide iznutra. A unutra Higer ima vizuelna rešenja koja ga čak, ionako zbijenog i pretrpanog sedištima, dodatno zatvaraju i smanjuju. Tu je ono neobjašnjivo rešenje sa kip-šiberima, gde gotovo pola prostora predviđenog za njih otpada na neku crnu neprovidnu masku, a ono malo što se otvara opušteno može i da se ne otvara, isti je efekat. Između drugih i trećih vrata (i prekoputa) stakla počinju previsoko, toliko da neko niži šeni kroz prozor kao svinjče kad se propne na zadnje noge u oboru. Da sad ne nabrajam sve, ali prosto - autobus je dizajniran sa fantastičnim manjkom osećaja za prostor, ne samo zbog broja sedišta.
 
Ma, slažem se, ali iapade da je najvažniji kriterijum u odabiru autobusa izgled. Važne su negove mogućnosti i na kraju, kvalitet.
 
To svakako, funkcionalnost bi trebalo da bude na prvom mestu u svemu. To što je vizuelno ispred je jedan jako loš duh vremena, da tako kažem. Pre par nedelja, kada smo diskutovali o jednom busu o čijoj se odličnosti neki ne slažu s nekim drugima, bilo je dva-tri odgovora koji su glasili Ima mnogo autobusa koji su bolji i lepši od.... Ne mislim da je to bilo namerno, prosto ljudi nesvesno boljost i lepšost teraju da idu ruku pod ruku, tako im se servira svaki dan. Međutim, industrijski dizajn najviše služi tome da maskira rogobatnosti izazvane konstrukciono ili tehnički izuđenim rešenjima i često su ona toliko loša da nema šminkanja koje može da ih izvadi.

Ponekada su te stvari i čist hir nekog nabeđenog dizajnera - eno, onaj BMC u onom ćumezu iza trećih vrata, gde je preko potrebno svetlosti, ima neku, verovatno bez ikakve potrebe, zakošenu liniju limarije jer je to nekome izgledalo baš lepo spolja. Koga zabole što onaj ko tu sedi treba da ima bar zrno osećaja da ga neko nije stavio u podrum i da treba da vidi gde je uopšte i kad da siđe. Isto tako, BMC recimo nema ove izdignute prozore između drugih i trećih vrata, kao što nema ni Solaris, i to je i lepše i ugodnije rešenje.
 
Nabavi se Solaris, od njega se ''napravi'' standardni radni konj GSPa (dakle ne da bude jedini, ali da bude norma) i nema brige i zime. Ni za GSP ni za Beograd.

Ali avaj... nadležni ne vole te nabavke gde ne mogu da se ugrade. I gde su pod nadzorom EU ili neke od banaka za razvoj.
Oni vole tako te egzotike i raritete a la Liaz, MAZ, Turci, Kenjazi...

Najsrećniji bi bili da uzmu neke Liaze sa parkinga otpisanih starudija, naplate ih kao nove, poliju crvenu farbu i nov podolit (da se prosečnom putniku i čine kao novi), a ostatak tutnu sebi u džepove. Još se posle hvale po medijima, i slikaju i pričaju kako ''mi i braća nastavljamo saradnju, nas i njih 300 miliona/ 2 milijarde, proleteri svih zemalja ujedinite se...''

A Groxy će da bude u fazonu:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=R2GqCugBVO4[/youtube]
 
Da, Solaris (bar ovaj beogradski) je zaista jedno odmereno i jednostavno dizajnirano niskopodno vozilo. Tu nema nikakvog divljanja sa rešenjima na štetu putnika. Crtadžija je izduvao kreativne kapacitete smišljanjem one prilično simpatične zatalasane i u suštini nasmejane prednje maske, pa je putnike ostavio na miru i zadržao najpraktičnija rešenja u ostatku autobusa.

Ima i dosta tih nepotrebnih staklenih površina, zgodnih da se preko njih prelepe Roma reklame. :roll:
 
Da se prisetimo pozera Vesića pred svim tim silnim savremenim vozilima Gradske Čistoće, kamionima Beograd Puta, čak i poljoprivrednim mašinama PKB-a. Na poslednjoj slici prava sitnica - CASE IH Quadtrack.

Naravno da navedeno nije slučajnost. Vozni park glomaznog gubitaša poput GSP-a već je godinama bio obnavljan niskobudžetnim karakondžulama sumnjivog kvaliteta. Tek frakcija istog biva osvežena kvalitetnim vozilima prema kojim se odnose nedomaćinski. Nema sumnje u to da kvalitet treba biti pri samom vrhu liste prioriteta uoči velikih obnova voznog parka, međutim ne treba zaboraviti da veliki broj vozila kruži gradskim ulicama ceo dan, svaki dan, usput prolazeći pored znamenitosti koje privlače turiste. Zamislite da nekom strancu upadne neka kanta u kadar pred Skupštinom. Svi bi komentarisali kako lepa zgrada a kako loš prevoz. Utoliko gore kad se radi o prepunom solo vozilu. Osim toga ne treba zaboraviti ni činjenicu da utisak kvari ne samo šarenilo voznog parka, posebno onog jeftinijeg, već i nedoslednost brendiranja ako ne u istoj, onda još i u većoj meri.

Ideologija frugalne prirode sistema JGP već se decenijama unazad na pogrešan način ostvaruje u smislu da se isti iz godine u godinu samo udaljava od kvaliteta i unifikacije.

Napomeuo bi da upravo svojim postupcima (između ostalog i štetnim nabavkama) deficit iovako velikog gubitaša samo još više povećavaju što za posledicu ima začarani krug sve lošije prevozne usluge. Kao njujorške i ovdašnja vlast za sopstveni neuspeh optužuje žrtvu - korisnike usluge.
 
Po čemu gubitaš ?
Mani se propale filozofije ovih prepisivača.
Kad se prevoz plaćao GSP je od sopstvenih para kupovao vozila (veće količine), kupovao stanove za svoje radnike i delili se viškovi.
Zapitaj se šta se sve promenilo , ko gazduje GSPom i kako, ko ima naplatu karata.....
I zašto su privatnici sa 33% transportnog rada dobijali daleko više para od GSPa ?

Drugo GSP je odlična polazna tačka za zapošljavanje partijskih ljudi i njihovo napredovanje.
Keša bolje zna koliko se kancerarijskih pacova ponovo uselilo u firmu a koliko vozača nedostaje .
Čak fale i vozači travaja (i pre puštanja kruga dvojke) a vozača autobusa ima dovoljno da su im uvalili i šesti radni dan.
 
Ја сам чуо скоро да фали 200 возача аутобуса.
 
Mojne braniš Žiko. :D

Pa nisu to japanske železnice koje žive ne samo od karata već i od ostalih aktivnosti. Da nije teret (što ne bi bio da efikasnije posluje), ne bi rutinski nabavljali svakojako smeće, a ne bi ni lajali o švercovanju, odnosno svaljivali krivicu na korisnike. Funkcionisali bi kao i ostala, manja preduzeća. Da su gore nabrojani ostali na nivou GSP-a radovali bi se Dongfeng i BMC kamionima.

Mislim da je sve tako sjajno kao što misliš ne bi mogli bazirati karikature beogradskih "koronabuseva" na ovakvoj slici:
ae9013c64f1ba029c035ff3c5f9b2695.jpg


Gadovi su to na vlasti Žiko. Dok im se od koronažurki diže kosa na glavi koronabuseve pripisuju bezobzirnoj raji.
 
Neko pomenu da strancu ne zapadne za oko neka kanta. Zapašće svakako olupanost tih autobusa. Nesopustvo je da se limarijska oštećenja, rupe od korozije, nedostatak sijalica ili celih svetala voze danima. Ali, kako fali vozila, za takve popravke nema vremena, čeka se da zbog nekog funkcionalnog problema uđe u radionicu pa da se radi tada.
Vožnja takvih olupina je izraz nepoštovanja svojih građana /putnika od strane Grada /njegovog prevoznika... I još mnogo toga
 
Kada smo vec kod odlaganja resavanja problema,Solaris sa garaznim brojem 3114 vec preko mesec dana vozi uz knstantno uz krljanje diferencijala ili nekog od bocnih reduktora.Ne znam zasto im je problem da ga iskljuce na dan dva i rese problem,jedino ako im je problem da nabave delove,mada cini mi se da su ih narucili prvi put kada je zakrljao diferencijal do sada bi vec stigli.
 
А 3101 је у расходу скоро две године и неће га дићи никад исто као и 3027.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831535#p831535:1294dimp je napisao(la):
IK-97 » Pon Mar 15, 2021 6:51 pm[/url]":1294dimp]Kada smo vec kod odlaganja resavanja problema,Solaris sa garaznim brojem 3114 vec preko mesec dana vozi uz knstantno uz krljanje diferencijala ili nekog od bocnih reduktora.Ne znam zasto im je problem da ga iskljuce na dan dva i rese problem,jedino ako im je problem da nabave delove,mada cini mi se da su ih narucili prvi put kada je zakrljao diferencijal do sada bi vec stigli.
To je specijalitet GSP - problem se ne rešava dok je mali, već tek kad vozilo stane i kad napravi još veću, maksimalnu štetu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831578#p831578:2zx2xp7s je napisao(la):
Djole Pevcanin » Pon Mar 15, 2021 9:55 pm[/url]":2zx2xp7s]А 3101 је у расходу скоро две године и неће га дићи никад исто као и 3027.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
3101 radi vec poduze vreme, a 3027 je ofarban u crveno i kompletira se u SDT-u.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831619#p831619:hlqdb1dj je napisao(la):
branik » Pon Mar 15, 2021 11:31 pm[/url]":hlqdb1dj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831535#p831535:hlqdb1dj je napisao(la):
IK-97 » Pon Mar 15, 2021 6:51 pm[/url]":hlqdb1dj]Kada smo vec kod odlaganja resavanja problema,Solaris sa garaznim brojem 3114 vec preko mesec dana vozi uz knstantno uz krljanje diferencijala ili nekog od bocnih reduktora.Ne znam zasto im je problem da ga iskljuce na dan dva i rese problem,jedino ako im je problem da nabave delove,mada cini mi se da su ih narucili prvi put kada je zakrljao diferencijal do sada bi vec stigli.
To je specijalitet GSP - problem se ne rešava dok je mali, već tek kad vozilo stane i kad napravi još veću, maksimalnu štetu.
Specijalitet grada u kombinaciji sa manjkom vozila i naravno inžinjera iz održavanja. Grad traži određen broj vozila i za to plaća, gen dir riba direktore pogona ako se plan ne ostvaruje a ribanje se spušta po hiearhiji.
GSB specijalitet (u daleko prošlom vremenu) kad je GSP imao svojih para, kad su bili pravi stručnjaci na pozicijama inžinjera održavanja je bio menjaj / radi po pravilu održavanja prozvođača. Koriguj na niže ako se u eksplataciji pokaže kao neophodno. Bilo je delova, sklopova.
Sada nema šrafova sijalica i krpačina na sve strane samo da se kotrlja. Koliko god surovo , realno je tako.
1975/1976 GSP je od sopstvenih sredstava kupio 510 nova autobusa, 30 minibusa i 300 taxi vozila.
 
U vreme Čovića kao gradonačelnika bilo je važno da se u medijima čuje koliko je vozila izašlo i nekokiko puta dnevno otpravnici su pogonima i DC predavali brojno stanje. Kako je u nas sve forma, u to stanje su često ulazila i vozila koja su na putu od garaže ka liniji.
Postojali su i autobusi i trolejbusi koji nisu mogli da rade, već su samo služili da izađu kako tako iz garaže u šihtama da bi bili prijavljeni. Sećam se da su neki trolejbusi redovno, danima uzastopno ostajali u kvaru i za vuču već u Dobračinoj.
 
Juče sam se vozio sa zglobnim Mercedesom na 860i i ono je milina koliko je dobar bus i jako mi se sviđa rešenje da se vrata otvaraju kao na španskim tramvajima, a ako za to ne zna, onda može i vozač da mu otvori. Bus je tako utegnut sa rupe ne oseća, a onda kad sam prešao na Higera, nije mi bilo dobro kakva je to kanta u odnosu na Mercedesa i koliko lupa po rupama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831894#p831894:3vf6dr5x je napisao(la):
branik » Uto Mar 16, 2021 7:18 pm[/url]":3vf6dr5x]U vreme Čovića kao gradonačelnika bilo je važno da se u medijima čuje koliko je vozila izašlo i nekokiko puta dnevno otpravnici su pogonima i DC predavali brojno stanje. Kako je u nas sve forma, u to stanje su često ulazila i vozila koja su na putu od garaže ka liniji.
Postojali su i autobusi i trolejbusi koji nisu mogli da rade, već su samo služili da izađu kako tako iz garaže u šihtama da bi bili prijavljeni. Sećam se da su neki trolejbusi redovno, danima uzastopno ostajali u kvaru i za vuču već u Dobračinoj.
Manje više i sada . Nešto se provuče i kod direkcije .
Glupa praksa.
 
Populizam. Da se u medijima pojavi ono što barod želi da čuje.
 
#1367, IK-218 iz 2012. godine, slikan na Vencu posle sredjivanja u Srboautu :)
Fali jos samo displej da mu srede majstori iz pogona..


84ZlRSW.jpg


UBs122M.jpg


jleVzgZ.jpg
 
Играла се деца. Немој цепидлачити, довољно је што се сија, а што је конструција мало укриво, зар је важно?
 
Vrh