Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ипак су куповани кечеви а и флориде за разна државна предузећа и институције.
 
FIAT su preskočili pa su pokupovali Škode da bi mogli da se tale. I opet kupuju strano.
Fabrika u Kragujevcu ni za ovu godinu nije u planu za bilo šta od strane FCA pa u nastavku od Stelantis-a.
Izgleda da žele sve da zatvore pa da prvi napuste brod koji tone.
 
(Bar) Jedna stvar se mora priznati Ikarbusu: Kada je sredjen, odrzavan i valjano ofarban, njihov IK-218M stvarno jeste jedan od najlepsih autobusa modernog doba. :?
IK218MTitle-011152x400.jpg
 
I lep i kvalitetan autobus.Uz neke izmene a pod tim pre svega mislim na upotrebu kvalitetnijih materijala i pedantniju izradu enterijera bio bi jos bolji.
Da je drzava mislila dobro Ikarbusu pomogla bi mu makar onoliko koliko pomaze stranim investitorima.
 
Изглед је једно, а квалитет сасвим друго. Изглед не чини аутобус добрим. Не би ми сметало да и даље изгледају као ик110, али да ваљају
А и тај изглед знамо одакле потиче.
Нисам возио ништа њихово после 201 и првих 103, али то је било далеко од ваљаног возила. Већ сам писао да су зиу тролејбуси били управљивији, посебно натоварени.
 
Nisam ih ni ja vozio,ali mislim da je ovako na
MAN-ovoj sasiji sasvim pristojno vozilo.Pritom je proizvedeno(karosirano) u Srbiji.
 
Завршна обрада, лош квалитет материјала на тој каросерији бацају велику сенку на оригинално подвозје.
 
Auh secam se kada su stavili jedan na 31.Sihta bese.
Bila tortura od pola sata.
Pozadi motor tako jako greje da mu zelezara nije ravna.
Izgled mu je ok,funkcionalnost i ne bas.Za njega je Solaris jednostavno druga dimenzija.Na zalost...
 
Da, kvalitet im je bio traljav. Sećam se da sam baš na ovoj temi pisao kako su neki počeli da škripe i ''krckaju'' svega dve nedelje posle uvođenja u službu.

Ali kad god ih vidim na ulici u zadnjih par meseci, u ovoj crveno-beloj kolor šemi, začudim se koliko lepo i elegantno (spolja) izgledaju. :)

Imaju malo ''preloma'' na karoseriji, dosta površina im je veliko i iz jednog dela. Dalje, imaju potpuno okrugle ivice blatobrana i štitnike, što takođe daje jedan elegantan šmek. A gore su površine pod staklom, što opet znači jedna velika tamna površina, bez prekida i elemenata koji bi boli oči.

Iz istog razloga što su Irisbusi odvratni (ovako izlomljeni, ispresecani, šareni...) su ovi IK-218M prelepi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811155#p811155:2l9ll42q je napisao(la):
branik » Čet Jan 07, 2021 6:36 pm[/url]":2l9ll42q]Завршна обрада, лош квалитет материјала на тој каросерији бацају велику сенку на оригинално подвозје.
Početna obrada pa srednja obrada i na kraju završna obrada su daleko od bilo čega. Previše fušeraja, previše loših improvizacija i ko zna ponovo kakve su materijale koristili jer karoserije su im uvek pucale i previše se uvijale. Prvi niskopodni su pucali, naročito pozadi u zoni zadnjeg trapa i motora/menjača i ovi kasniji modeli malo manje. Džabe podvoznje kad ono ne može ni samo sebe da nosi bez pomoćnog rama/šasije.
Problemi sa vratima, problemi sa ožicenjem sa nekvalitetnim buržirima koji jako brzo gube elastičnost i pucaju pa su instalacije ugrožene.
Okretnice koje se zimi pune snegom i ledom.
Jednostavno loš autobus.
 
Лепота је у оку посматрача, али ћу се сложити са Бендером, а Жики верујем на критику квалитета. Мене су мало подсећали због заобљене маске на МАН 890/ИК-5, штета што им нису осмислили светла у кругу као на Wright SRM.
 
Evo ovako sam ja zamislio novu Ikarbus-ovu prednju stenu.
20210107_225803.jpg
 
Jel na 75 radi bar jedan zglob? Ne koristim liniju, ali kad god prolazim kod Zelenjaka uvek solo vidim.
 
Ne radi, radili su pre Japanci i Solarisi. Sad je to bas retkost, jedino u sihti ako bude ali i to jednom u mesec dana ako i toliko. Ne pamtim kad sam video zgloba, Solarisa se secam krajem oktobra da sam video jednom..
 
Hvala za info. Dok "Turci" nisu stigli, sećam se da je linija bila gotovo potpuno zglobna. Solaći su tek ponekad izlazili. Od dolaska BMC-a i njihovog angažovanja na 75 se ne sećam da sam tu video zgloba. Slična situacija i sa 601, ali tu bude svakodnevno bar neki solaris, japanac ili ikarbus. Od starijih ikarbusa iz pogona na NBG-u i ono malo što je ostalo uglavnom viđam na 601.
 
Pa dolaskom BMC su 72 i 75 pretvorene u isključivo solo linije. Koliko znam na 75 je dodat još neki polazak. Na 601 redovno zaduženje ima samo 3062 od zglobnih, ima Jumbo reklamu. Dolaskom BMCa i NBGD je dosta rashodovao starih IK zglobnih pa je u nedostatku boljih vozila te linije pretvorio u solo.
 
Eто колико би значили они приватни зглобови што безвезе стоје на плацу само да се ставе на ове две линије.
 
Najveći problem u celoj priči je što ti koji odlučuju uvrteli u svojim glavama da sve može da se odradi sa većim brojem solo vozila. Čak i u situaciji kada se ima manjak vozača. Nisu Beograđani baš toliko "operisani" pa da ne primećuju da stvari ne funkcionišu sa solo vozilima. A jednostavno je moglo da se napravi da se privatnicima da da rade linije gde su potrebni zglobovi, poput 37, 48, 59, 65, 72, 73, 75, 95, 302, 405, 408, 601, 604, 605, 610, 704, 706, 707... , a da GSP održava linije koje su blizu pogonima sa zglobnim vozilima 16, 17, 18, 23, 27, 31, 101...
 
Bio je potreban jedan broj novih solo vozila, za to se potpuno slažem. Ali 244 solo vozila, previše. Nikako ne mogu da izbacim iz glave misao da su znali da je to nepotrebno ali su i dalje bili odlučni u tome samo da bi imali najveću nabavku, čak i po cenu da to nama nije toliko od koristi koliko bi bili zglobni busevi.
 
To se zove populizam, obilato korišćen u našoj politici tokom poslednje decenije.
Pričamo i radimo ono što narod želi da vidi ili čuje, bez obzira na ekonomske i stručne rezone. Kratkoročno, odličan je za podizanje rejtinga, dugoročno, poguban za infrastrukturu i funkcionisanje svih sistema.
Primer prevoza i te nabavke solo vozila je najdirektniji. Na sve to, rupe počinju da popunjavaju traženjem nove cene, umesto reorganizacijom.
 
S obzirom u kakvom stanju su bili solo autobusi nije to previše. Druga je stvar što nisu na vreme nabavljali i došli do situacije da im fali ogroman broj vozila. Sada se ista situacija ponavlja sa zglobovi, ali to nije krivica solo autobusa već uprave.

GSP svake godine mora nabaviti oko 100 novih vozila da bi redovno zanivljao vozni park. Definitivno nije dobar pristup da se sve tera do raspada bez nabaviki par godina i onda jedna velika nabavka zarad političkih poena.
 
Боље да су ишли на то да има више зглобних аутобуса па и линија са зглобним аутобусима, него што сада имамо соло возила свуда. А да нема редовног и планског обнављања возног парка нажалост стоји.
 
Vrh