Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811673#p811673:24um9mqz je napisao(la):
Dart » Sub Jan 09, 2021 10:27 am[/url]":24um9mqz]S obzirom u kakvom stanju su bili solo autobusi nije to previše. Druga je stvar što nisu na vreme nabavljali i došli do situacije da im fali ogroman broj vozila. Sada se ista situacija ponavlja sa zglobovi, ali to nije krivica solo autobusa već uprave.

GSP svake godine mora nabaviti oko 100 novih vozila da bi redovno zanivljao vozni park. Definitivno nije dobar pristup da se sve tera do raspada bez nabaviki par godina i onda jedna velika nabavka zarad političkih poena.
Prvi put čujem reč zanivljao njeno značenje ? Ukapirao sam u kontekstu rečenice ali ni google se ne snalizi najbolje.

Novi ljudi u gradskoj upravi sa svojom vizijom gradskog prevoza koja nešto nema uspeha na ulici.
 
Greška u kucanju, zanavljao (zanavljanje, zanoviti).
 
Kupiš solo, pa na ime njega rashosuješ zglob. Baš planski i promišljeno.
Kupiš gomilu neproverenih kineskih po ceni regularnog poznatog autobusa, ali cenu, naravno ne ističeš. Šta je opet nego populizam? I pomalo kriminal, posebno kad se vide slike odozdo posle samo godinu rada. Zamislite ih u 18.godini, kao japance.
 
Неће их бити ни до пубертета а камоли пунолетства :D
 
3337 redovan na 17/601
135834472-1031664987343075-7676455856531670169-n.jpg
 
Dobre stvari su kod nabavke toliko solo vozila te sto sada vecina godinama zapostavljenih linija ima novo vozilo...koje kakvog god da je kvaliteta,bolje sluzi nego one olupine Ikarbusove,starije od vatre 3 dana.
Ja sam se prethodnih godina radovao kada vidim da vozi Conecto na mojoj liniji.
Losa stvar je ta sto nisu nabaljali samo jednog proizvodjaca,pa da za delove bude lakse,nego je moralo 2 razlicita.Klasika pucanje u nogu.

Sada bi mogli da poprave stanje zglobova koji nam fale kao ozeblom sunce.Na mnogim linijama fali,ne razumem taj mozak koji je naredio rezanje zglobova ako ti isti fale.
I da ako se nabavlja,da se tu nadje neko kvalitetno resenje,kao sto je to pre x godina bio Solaris.Sta nam vredi nabavka jeftinih krsina koje nece trajati.Ali objasni ti to nekome ko samo hoce da zaradi...
 
Ključ je u nabavci određenog procenta voznog parka godišnje uz izbegavanje velikih nabavki sa kratkim rokom isporuke. Možeš nabavljati 100 godišnje, 200 dvogodišnje uz razuman rok (recimo godinu dana za 100 ili dve za 200) ali nikako 300 odjednom za godinu dana, i to bez ikakvih opcija. Višegodišnja pauza praćena ispolitiziranim, paničnim, naprasnim korektivnim nabavkama nije poželjna zbog toga što stvara uslove za diskvalifikaciju dobrih proizvođača na osnovu slobodnih slotova. Što je više istih zauzeto to se duže čeka, odnosno rok isporuke je duži (ili je broj isporučenih vozila u određenom vremenskom periodu manji).

Prilikom raspisivanja uzastopnih tendera bez opcija treba povesti računa o izbegavanju fragmentacije voznog parka (ne može svaki tender da dobije drugi proizvođač) kao i o prelazu generacija (da deo voznog parka ne bude potpuno drugačiji iako je prozvođač isti, npr. Urbino III i IV ili facelift). Najbolje je nabavljati u petogodišnjem roku raspisivanjem jednog tendera za baznih 100+4x100 opcija tako da rok za potvrdu opcija ide redom na godinu, dve, tri od potpisivanja baznog ugovora, a po istoj ceni. Na taj način slobodni slotovi bi bili redovno zauzimani, i ne bi se čekalo. Na taj način kombinovanjem konkurencije, obima/ekonomije razmere i vremenske dužine posla (garancija rada proizvodnog pogona na određeni rok) uz obaranje cene sprečavaš dalju fragmentaciju voznog parka. Naravno sve to bez čekanja.

Ne znam šta će da uzmu, ali moram napomenuti da bi trebalo izbeći mešanje baba i žaba (ne daj bože BMC 2021, M.A.N 2022, Higer 2023, Solaris 2024 itd.), i kao što rekoh proizvođača uopšte jer nam se ukazala prilika da homogenizujemo vozni park, što uključuje i električnu varijantu istog zglobnog modela. Na taj način bi ujedno diskvalifikovali neželjene ponuđače i sprečili fragmentaciju modela u odnosu na vrstu pogona (izbegao bi se komunistički scenario ruskih trola, čeških tramvaja, domaćih autobusa i u slučaju savremenih autobusa, recimo da bi umesto poljskih autobusa i kineskih elektrobusa imali iste poljske autobuse, bez obzira na pogon).
 
Slazem se, definitivno bolji i od ovih novijih.. Jedan od tih je i ovaj #3485 slikan sinoc na Keju. Meni licno veoma simpaticna fotka mada sam mozda previse subjektivan :roll:

Lepo se uklopila okolina, u barici se vidi refleksija..

TGyixSK.jpg



6LFUH4S.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811630#p811630:128wzozz je napisao(la):
busspoter » Sub Jan 09, 2021 12:27 am[/url]":128wzozz]Pa dolaskom BMC su 72 i 75 pretvorene u isključivo solo linije. Koliko znam na 75 je dodat još neki polazak. Na 601 redovno zaduženje ima samo 3062 od zglobnih, ima Jumbo reklamu. Dolaskom BMCa i NBGD je dosta rashodovao starih IK zglobnih pa je u nedostatku boljih vozila te linije pretvorio u solo.
Ja kad sam išao u Surčin išli su isključivo Bmc autobusi, ma da bio je vikend pa možda zato, a juče sam video japance na 601, verovatno šihta.
A Higeri već polako crkvaju, 3454 nestao sa 307 već jedno dve nedelje i menjaju ga obično stariji Mercedesi, danas radi mlađi 181, 3531 nije radio nekoliko dana i radila je teška kršina 152. Ovaj 181 zreo za remont, vrlo solidno vuče i pouzdan je bus, ali mu je sve živo unutra razdrndano i lupa nenormalno, grejač kod trećih vrata ne radi i tu su one četke koje se stavljaju na dno i vrh vrata otkinute i ulazi hladan vazduh da se smrzneš, isto se ovo odnosi i na 184.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812580#p812580:2actvhpt je napisao(la):
Vinča307 » 12 Jan 2021, 14:09[/url]":2actvhpt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811630#p811630:2actvhpt je napisao(la):
busspoter » Sub Jan 09, 2021 12:27 am[/url]":2actvhpt]Pa dolaskom BMC su 72 i 75 pretvorene u isključivo solo linije. Koliko znam na 75 je dodat još neki polazak. Na 601 redovno zaduženje ima samo 3062 od zglobnih, ima Jumbo reklamu. Dolaskom BMCa i NBGD je dosta rashodovao starih IK zglobnih pa je u nedostatku boljih vozila te linije pretvorio u solo.
Ja kad sam išao u Surčin išli su isključivo Bmc autobusi, ma da bio je vikend pa možda zato, a juče sam video japance na 601, verovatno šihta.
A Higeri već polako crkvaju, 3454 nestao sa 307 već jedno dve nedelje i menjaju ga obično stariji Mercedesi, danas radi mlađi 181, 3531 nije radio nekoliko dana i radila je teška kršina 152. Ovaj 181 zreo za remont, vrlo solidno vuče i pouzdan je bus, ali mu je sve živo unutra razdrndano i lupa nenormalno, grejač kod trećih vrata ne radi i tu su one četke koje se stavljaju na dno i vrh vrata otkinute i ulazi hladan vazduh da se smrzneš, isto se ovo odnosi i na 184.

Pisao sam vec o #181.
Problem je sto se levo krilo gledano spolja, ne zatvara skroz i tu siba vetar kao u Vrscu.
Inace ovako ide sjajno...nadam se da ce i njega srediti kao sto su #189 #190 #197.

Dok je #152 odsluzio svoje...jedva ide a unutra dimi kao u pusnici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812545#p812545:17rumax8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Jan 12, 2021 12:03 pm[/url]":17rumax8]Definitivno najbolji autobus(i) za Beograd.

Sto se tice kvaliteta izrade svakako su najbolja vozila nabavljena u poslednjih 10 ak godina,ali sto se tice koncepcije mislim da su za Beograd naj bolje resenje zglobni autobusi sa upravljivom trecom osovinom.Ponovo moram da spomenem da nisam vozac autobusa,ali pamtim gde su se sve provlacili Iarbusi IK-201 za vreme rada u pogonu Kosmaj.
 
I sto je meni bilo lepo, svi su isti bili.. Sad jedan ovako drugi onako, nigde reda nekog. A fora je bila ""uniformisanje"" voznog parka, dobili smo cirkus koji je skupo placen..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812704#p812704:2mjfex0z je napisao(la):
IK-97 » Uto Jan 12, 2021 9:37 pm[/url]":2mjfex0z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812545#p812545:2mjfex0z je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Jan 12, 2021 12:03 pm[/url]":2mjfex0z]Definitivno najbolji autobus(i) za Beograd.

Sto se tice kvaliteta izrade svakako su najbolja vozila nabavljena u poslednjih 10 ak godina,ali sto se tice koncepcije mislim da su za Beograd naj bolje resenje zglobni autobusi sa upravljivom trecom osovinom.Ponovo moram da spomenem da nisam vozac autobusa,ali pamtim gde su se sve provlacili Iarbusi IK-201 za vreme rada u pogonu Kosmaj.
Što se tiče kvaliteta i ugrađenih komponenti Solaris je najbolji bus koji je ikasa bio na ulicama Beograda. 7 ½ godina a drži se kao da je juče došao. :sesir:
Ikarbusevi se jesu provlačili ali su i sa zadnjim krajem sve živo omlatili. Skrećeš i slušaš da li će da bude TUP i onda voziš i čekaš da neko priđe i kaže e majstore udario si .......Solaris tih problema nema i istina je traži malo više prostora.
 
Колико су лепши чисти аутобуси од прљавих.

Ја не мислим да је соларис најбољи за Београд, можда је најбољи од до сада коришћених у Београду. Шта фали МАНовим аутобусима (Јапанци) осим шту су сад стари?

Жико, да ли постоје још модели којима се управља трећа осовина али који иду као по шинама и ништа не ударају или је то проблем са управљивим трећим осовинамам генерално?
 
Japanci jedino imaju previše stepenika, jednostavno dobar autobus ali koji sad traźi generalni remont . Generalni u pravom smislu te reći.
S tim remontom bi mogli još dugi niz godina da rade. A ako ne odgovaraju Beogradu da se ustupe nekom drugom gradu. Ključno da li se isplati ?

Svi autobusi su sa pasivno upravljajućom zadnjom osovinom, nikakve veze sa volanom već sa zglobom i koliko se on lomi toliko se zakreće osovina u prikolici. To je veoma nezgodno prilikom manevrisanja na malom prostoru zbog zadnjeg spoljnog ćoška koji ide i do 1 m . Opasno za sve koji se nađu u toj zoni a vozač nema nikakvu preglednost/osim sluha mada kod Ikarbusa sve lupa, drna i trese se pa je teško razaznati zvuk.
Bilo je takvih autobusa , zadnje kojeg se sećam je DAF (holandski karoserista) i avtomontažin MAN SG ali oni su imali baš uvučene ćoškove prikolice.
Prkolica je veoma nemirna jer se uvijanjem i ljuljanjem autobusa zakreću točkovi prikolice i ona šeta po putu (SG je krut pa kod njega nije problem).
Problem je pri oßtrijem kočenju na klizavom i sa vozilima be ABSa /i ESPa jer prikolica ide svojom putanjom (niskopodni skoro i da nema taj problem/neki imaju i hidrocilindre u zglobu da spreče uvijanje).


Takvi autobusi su nestali prebacivanjem motora u zadnji kraj prikolice (bilo je i tu varijacija koje su kasnije nestale).

Nije problem napraviti da se pogonski udvojeni točkovi zakreću (imao je četvoroosovinski Neopran Megaliner) ali pitanje je trajnosti i troškova održavanja je su tu velike sile. I tu bi morao elektro pre nego hidraulični sistem upravljanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812856#p812856:2u569lyo je napisao(la):
Прле » 13 Jan 2021 01:27 pm[/url]":2u569lyo]Колико су лепши чисти аутобуси од прљавих.

Ја не мислим да је соларис најбољи за Београд, можда је најбољи од до сада коришћених у Београду. Шта фали МАНовим аутобусима (Јапанци) осим шту су сад стари?

Жико, да ли постоје још модели којима се управља трећа осовина али који иду као по шинама и ништа не ударају или је то проблем са управљивим трећим осовинамам генерално?

Kao što reče Žika fali im niži pod, koji su Konekti imali (čak i stari O305/G i O405/G, SL/SL2/SG2, Ivco Turbocity R/490). Najveća greška napravljena poslednjih decenija svakako bi bila izbegavanje većih nabavki i solo i zglobnih varijanti originalnog Konekta sa jednim (većim) stepenikom.

Mislim da sad sve živo što nije niskopodno treba povući iz očiglednih razloga, a gomilu niskopodnih zbog emisije izduvnih gasova ili lošeg stanja, neisplativosti održavanja.
 
Pred Srpsku Novu godinu valja okaciti i bus sa srpskim obelezjima...

#744 pre neko vece na Banovom Brdu uz refleksiju trobojke u prozorima :sesir:

aIeXTh1.jpg


09oOR5j.jpg
 
Vrh