Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Vezano za zakretnu treću osovinu: stariji sigurno pamte lepršanja prikolica na autoputu ili kroz Kneza Miloša posl Nemanjine. Luft u celom mehanizmu spona činio je da prikolica jednostavno pri iole bržoj vožnji ili neravnom putu, nije mogla da ide pravo. Nekad bi sejala kao sito, iskačući po metar i više na svaku stranu, i to na pravcu. A tek pri skretanjima, kada vozač ne sačeka da se ispravi i zategne, već "lupi po gasu", kako je umela da odleti. Zato su pucali i jastuci, nekad i gume... (Žika će setiti i kako je bilo lako izazvati jastuk na ik na pucanje, posebno prednji). Teško onome što se nađe na putu njenog oscilovanja. Zato su stari ik imali zatesane ćoškove, a man am samo zaobljene jer su prikolice bile mirne. Daleko im lepa kuća.
 
#3060

FKhQsg6.jpg
 
Gsp je izdvojio oko 300k evra za zglobne autobuse po komadu, što su sumnjam da će biti dovoljno za neki ozbiljniji bus.
 
Znam ja kako naterati Vesića i kompaniju da uzmu Solarise.

Obrnuta psihologija. Kažeš im da je Đilas izjavio da su Solarisi najveće smeće u istoriji, da se grdno kaje što ih je uzimao i da samo najgori prevoznici kupuju njih.

I vidiš sutradan Groxyja i ekipu kako najavljuju slikanje sa delegacijom Solarisa i ugovor ne 100 nego 150 komada. :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814220#p814220:klvcrltj je napisao(la):
Dart » 17 Jan 2021 05:20 pm[/url]":klvcrltj]Talin je kupio 100 Solarisa na gas za 27 miliona evra. https://www.sustainable-bus.com/cng-lng ... cng-buses/
Doduše samo 40 zglobnih, ali za 30 miliona trebalo da može i svih 100...

Pominjhao sam to više puta. Ako je zglob 50% skuplji to izađe 225k po komadu za 60 solo, odnosno 335k za 40 zglobnih. Planirali su da potroše 53+85 miliona što znači da bi za 138 mogli da nabave 412 po istoj ceni. Svakako da bi mi prošli jeftinije obzirom na obim posla. Ne verujem da bi prošli s manje od 450, što je skoro 500. Zapravo, da se malo isprse, ajd da kažem sa 22 miliona više uspeli bi da nabave 500 zglobnih Urbina ili ekvivalentnih kvalitetnih vozila po veoma povoljnoj ceni od 320000 (kad se uzme u obzir inflacija manja vrednost u odnosu na Đilasove zbog brojnosti).

Za 16% veći iznos nabavili bi neuporedivo kvalitetnija vozila, al znajući kako mrse konce škrtarenjem pola veka unapred gde god stignu ne bi me čudilo da u isti budžet počnu da upadaju skupe solo trole i elektrobusi, odnosno Solarisi preko noći postanu Solar King Long-ovi. Zglobne trole su neophodne i za njih treba izdvojiti poseban deo budžeta, kako bi se izbegla nabavka kojekakvih šklopocija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812797#p812797:3t63ow6h je napisao(la):
Žika » Wed Jan 13, 2021 9:46 am[/url]":3t63ow6h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812704#p812704:3t63ow6h je napisao(la):
IK-97 » Uto Jan 12, 2021 9:37 pm[/url]":3t63ow6h]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812545#p812545:3t63ow6h je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Jan 12, 2021 12:03 pm[/url]":3t63ow6h]Definitivno najbolji autobus(i) za Beograd.

Sto se tice kvaliteta izrade svakako su najbolja vozila nabavljena u poslednjih 10 ak godina,ali sto se tice koncepcije mislim da su za Beograd naj bolje resenje zglobni autobusi sa upravljivom trecom osovinom.Ponovo moram da spomenem da nisam vozac autobusa,ali pamtim gde su se sve provlacili Iarbusi IK-201 za vreme rada u pogonu Kosmaj.
Što se tiče kvaliteta i ugrađenih komponenti Solaris je najbolji bus koji je ikasa bio na ulicama Beograda. 7 ½ godina a drži se kao da je juče došao. :sesir:
Ikarbusevi se jesu provlačili ali su i sa zadnjim krajem sve živo omlatili. Skrećeš i slušaš da li će da bude TUP i onda voziš i čekaš da neko priđe i kaže e majstore udario si .......Solaris tih problema nema i istina je traži malo više prostora.
Solaris je po svim mogucim pitanjima daleko najbolje nesto u rangu sa Japancima i Konektom... Tesko da ce se ista bolje od toga nabaviti... Mozda Mercedesi sto ima Velja Bamiron, ali Solaris ima liniju karoserije koja prati samu liniju sa prozorima, bas je prefinjenog dizajna... Ikarbusove serije od 2012 i 2013 su imale niz gresaka u startu, i dalje nisu resene, ova serija iz 2017 je uzas da i sami vozaci na ostrijim skretanjima imaju problema sa upravljanjem... Nikad za to u Ikarbusu nece odgovarati, e zato je katanac najbolji, prestati da se zivi u iluziji!
 
Мутанта 107 управо возе у Цезар.
ЕДИТ: Возе и још једног.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
107 teška kanta. A juče se vozio sa 93 i bus je super, lepo greje, ne trese ništa, ne lupa mnogo po rupama, izolacija dobra, jedini problem je što loše vuče.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815306#p815306:1x9q6oef je napisao(la):
Djole Pevcanin » Čet Jan 21, 2021 10:13 am[/url]":1x9q6oef]Мутанта 107 управо возе у Цезар.
ЕДИТ: Возе и још једног.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
Sta je Cezar? Ono u Zelezniku gde ih seckaju?
 
Jedna od mogućih alternativa za kombi na liniji 24: MAZ 206. Znam da većina nas ovde ne voli MAZeve ali mislim da bi ovaj njihov model mogao da bude zdrava alternativa za 24ku. Postoji i u varijanti sa Euro 5 motorom od 130 KS. Broj sedišta: 25. Ukupni kapacitet: 70-72.

Napravio sam grubu fotomontažu kako bi izgledao u Beogradskoj kolor šemi:
MAZ 206-24.jpg

Originalna slika
 
Ово је лепша и чистија варијанта
 

Prilozi

  • 9D99CF83-1212-4E02-BACE-C3375B9DD0EA.jpeg
    9D99CF83-1212-4E02-BACE-C3375B9DD0EA.jpeg
    337,4 KB · Pregleda: 1.285
Nije dobro što je MAZ 206 širok koliko i standardna 203-jka. Faktički bi opet imao problem sa povlačenjem kroz uske ulice. Pretpostavljam da i u njega pakuju mercedesove malolitražne motore, verovatno OM934 od malo preko 5L zapremine, ili nešto od motora starijih generacija. No, 130ks je malo za te gabarite, pa ako samo to nude, nije to za nas. Plus nema registracije za nova vozila ako ne ispunjavaju E6 normu o izduvnim gasovima.

Sigurno da bi nam najbolje legao Solaris Urbino 8.9LE Fićo, al teško da ćemo njega gledati u Beogradu. Iako nevelik, i uži od MAZ-a, uz njega Solaris nudi Cummins ISB od 6.7L, i to mislim da najslabiji ima 250ks, a može i varijanta od 280 ili 290ks. Samo to govori da se tu ipak radi o jednom ozbiljnom midi busu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816075#p816075:3sw003e0 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 23 Jan 2021 14:32[/url]":3sw003e0]Ista kao i kod standardnih MAZova. 2550mm računajući i retrovizore.
maz-206-city-bus-technical_5.jpg
Onda to i nije baš idealno za liniju 24, jer je zbog svih onih peripetija na Vračaru postalo teško da ide solo bus celom trasom. Ako postoji neki uži model a dužine ovog autobusa, onda bi to bilo idealno.
Ne znam kakav bi bio ovaj Solaris što ga predlaže keša, on je uži za 150mm.

 
@Sole, @Kesho
Naravno, ovo sam ja ostavio kao predlog čisto jer nisam znao da i MAZ ima minibuse. A i malo sam se igrao sa bojama za svoj groš, reko da vidim kako bi to izgledalo.

Ovaj Solaris što je @Fića predložio je definitivno fantastičan predlog, jer što on kaže bolji je i čistiji. A uz to je i električan, što znači da će lakše savlađivati uspone i praviti minimalnu buku.

Ali mislim da on nije ništa uži od MAZ 206 jer na MAZu se širina od 2550mm odnosi na rastojanje od ivice do ivice retrovizora, a na Solarisu od ivice do ivice karoserije. Tako da mislim da mu manje više dođe na isto.

Ja koliko znam, kod svih minibusa (rađenih po uzoru i na delovima standardnih autobusa), širina je uvek ista kao kod uzornog vozila. Evo, sad sam gledao podatke i za Otokar Vectio C koji koriste na Malti i iste je širine.

Mada se slažem da je ovaj električni Solaris 8,9 definitivno najbolji predlog za sada. :vops:
 
Da nisam obratio pažnju na "jazavičara" :) pa sam mislio da se radi o klasičnom Urbinu 8.9LE, koga imaju i dalje u ponudi sudeći po njihovom sajtu.

Sol022.jpg


Na ovaj model sam mislio. Širina je 240mm. Ima i užih modela na tržištu u ponudi. Samo kraće međusovinsko rastojanje nije dovoljno za neke ulice. I desetak centimetara manja širina vozila može mnogo da znači za tesne ulice.
 
Nisu loši ni Isuzu mini busevi što koristi Blue Line po Boki. Kad kažem nisu loši, mislim na širinu, o kvalitetu istih nisam upoznat..
 
KTEL spašava Atinu polovnjacima sa Krita (uveženim iz Nemačke):
Na 122: https://mesametaforas.gr/busgallery/dis ... play_media
Na 171: https://leoforeia.gr/photos/displayimag ... play_media
Facelift na 122: https://mesametaforas.gr/busgallery/dis ... play_media

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0SHOCnG062U[/youtube]

Etelovo groblje:
https://www.google.com/maps/@38.0777473 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@38.0764863 ... 384!8i8192

60 zglobova, 50 midi, 250 solo, mahom gasnih Renoa/Irisbusa. Mislim da je snimak stariji zbog midi Van Hoola. Sada ima više zglobnih.

Terminus Varkiza (171) 2011: https://www.google.com/maps/@37.8225728 ... 312!8i6656
I 2019: https://www.google.com/maps/@37.822577, ... 384!8i8192

Danas od O405GN2 ništa, možda su preuzeli i X97 od Aerodroma. Nemaju displeje već nalepnice, međutim bar su u atinskoj kolor šemi.

Dok Beograd menja zglobove solo vozilima, Atina i kad krpi kraj sa krajem drži se odluke da na pojedinim linijama voze zglobni, čak i kada prevoznik nije u vlasništvu grada.
 
Vrh