Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ima razlike a to su klime i raspored sedista.U volvo busevima uimaju duple klime sastrane i kod samih prozora mega bus je odlican od pozadi je ruzan al sta da se radi
 
ја сам га видео само са задње стране, да бих после 10 минута био иза Ластиног Необуса на 78 и нисам приметио неку разлику. унутра се нисам возио. чак не знам ни да ли је овај Волво нископодан или не
 
Александар":2l5b8w04 je napisao(la):
LiAz autobusi jesu za Beobus, nisu baš toliko loši, dosta bolje urađeni od prethodnih. Imaju klimu (prvi put vidim 5256 sa klimom :D )

Slika sa Autobusi.net
http://img685.imageshack.us/img685/1186/photo0005k.jpg
znc na liniji 25 i 25p...menjaju one krntije za nove krntije...nisam bas nesto optimistican po pitanju tih novih liaza
 
Uradio sam istraživanje kada je reč o GSP-ovim autobusima koji su se zapalili/izgoreli tokom poslednjih nekoliko godina - podaci su zaista poražavajući...
(listu redovno ažuriram dodavanjem novih slučajeva zapaljenih GSP-ovih autobusa)


21.01.2008. - Zapalio se autobus na liniji 706 u Ulici cara Dušana
10.12.2008. - U Bulevaru kralja Aleksandra zapalio se autobus na liniji 55
14.08.2009. - Autobus na liniji 73 zapalio se u blizini Novog naselja u Batajnici
08.12.2009. - Zapalio se autobus na liniji 25 u Kumodraškoj ulici
17.12.2009. - Bus na liniji 31 zapalio se u Ustaničkoj ulici
news_22164.jpg


13.04.2010. - u ulici 27. marta zapalio se autobus na liniji 65
1412-Igor-Pavicevic.jpg


26.07.2010. - Goreo autobus na liniji 27E u ulici Mirijevski venac
28.07.2010. - Zapalio se bus na liniji 6A u Bulevaru kralja Aleksandra
news_69861.jpg

28u7kls.jpg


10.08.2010. - Zapalio se bus na liniji 16 (gar. br. 1041)
27.08.2010. - Izgoreo je bus na liniji 534 u Brđanima kod Avale (gar. br. 46)
dscn0077f.jpg


23.11.2010. - Zapalio se bus na liniji 3A u blizini vile „Jelena"
22.02.2011. - Izgoreo bus na liniji 306 u Kaludjerici (gar. br. 34)
17232918107940193679710.jpg

17634518107993193674410.jpg


07.04.2011. - Izgoreo "japanac" na liniji 23 kod Filmskog grada (gar. br. 857)
1302184755dsc_0241.jpg


17.04.2011. - Požar je zahvatio autobus gar. broj 162, goreo je zadnji deo i motor.
20.05.2011. - Bus na liniji 604 izgoreo na okretnici u Petrovčiću (gar. br. 390). Radi se o modelu IK 201, 2001. godište.
24.05.2011. - Bus Mercedes Conecto na liniji 50 zapalio se na okretnici u Ustaničkoj (gar. br. 164)
18.07.2011. - Izgoreo bus na liniji 53 u Sarajevskoj (gar. br. 1299)
bg-bus.jpg


18.08.2011. - Zapalio se bus na liniji 16 kod bioskopa Balkan
167962_bgbus_f.jpg

Zapaljen-autobus-Beograd-5-.jpg


29.08.2011. - Zapalio se "japanac" na liniji 23 u Kirovljevoj ulici na Banovom brdu
17880381384e5bcffbd88cb300654979_orig.jpg


05.09.2011. - Na busu na liniji 25 u Maksima Gorkog izbio manji požar, vozač uspeo da ga ugasi.
21.09.2011. - Na zglobnom "japancu" u okviru pogona Karaburma izbio požar (gar. br. 872)
23.09.2011. - FAP iz pogona Kosmaj izgoreo na raskrsnici Ustaničke i Bulevara.
 
Drago mi je da stigose volvoi,da zamene liaze kod Beobusa.Sve je bolje od liaza!
 
Opet sam se vozila basom kome radi grejanje ili vazduh iz motora izlazi u unutrasnjost vozila. Mmmmilina!
 
Pa kad shvatiš d aje to normalno uživaćeš u sauna efektu. Inače, meni je mnogo veći problem kad se zimi smrzavam na onom drvenom sedištu, ne znam šta je gore, da se sklupčam na sedištu ili da stojim... to ni u logorima nije bilo tako xD
 
Ako se sklupcas postoji ozbiljna sansa da ostanes tako zauvek, zamrznut i zaboravljen od svih. :D Navikla sam se vec, sad bas uzivam, obozavam osecaj kad mi znoj lije niz ledja. Komplet besplatni detox tretman :cool:
 
Au kako gori direktor gsp ostavka odma da dodam na spisak gb46 na liniji 405 cini mi se 2009 god totalna steta :bash: u prosjeku 2 busa mjesecno .Nego jesu li ti lijazi bar niskopodni ili ne :kafa:
 
Nisu liazi niskopodni jer privatnici trebaju da kupuju srednjepodne zbog pravila gsp-a.Ludilo totalno.

Ali koliko videh na gsp forumu,makar im je enterijer bolji nego ovi stariji i imaju klimu!
 
To su oni sa novim enterijerom.A jel imaju i klimu???

U svakom slucaju napredujemo.Jos da nateramo direkciju da i privatnici kupuju niskopodne pa mozda i nesto obavimo.
 
Da, imaju klime i malo bolji salon :D

Evo moj malo slobodniji prevod članka o "modernizovanom" modelu iz Rusije :laugh: :p

[box]ЛиАЗ 5256: Плодови модернизације

a755_1.jpg

ЦЕНА: 3500000 руб. (87.686 €)

Ликински аутобуски завод, одакле и потиче скраћеница ЛиАЗ, се усресредила на унапређење својих производа, а о једном ће бити речи и у овом тексту. Ради се о градском аутобуса више класе 5256.

Развој потпуно новог модела је веома скуп процес, то није тајна. Док нископодни аутобуси захтевају добру инфраструктуру и путеве, а и прилично су скупи због чега се превозници у градовима средње величине ипак одлучују за јефтинији средњеподни ЛиАЗ-5256. Од како је фабрика ЛиАЗ, као и остали велики произвођачи у Русији још у после-кризном стању, дизајн нових производа је више усресређен на редизајнирање већ постојећих, што је пример и са 5256.

Да пређемо на ствар, спољашњих разлика нема пуно, све су то ситније промене. Положај мотора је такође остао непромењен и налази се у задњем делу аутобуса. Новост је и антикорозивна заштита, па сада произвођач нуди 12 година гаранцију тела аутобуса. :p У тренутку када само били у посети фрабрици на једном аутобусу су управо постављали кров од плестигласа. Пластичан кров не само да смањује могућност корозије, већ и смањује укупну масу возила. Па тако ако током експоатације "нестану" бочни носачи крова, па због дупло мање тежине такав кров за разлику од металног неће спасти :lol: (добар апгрејд :kk: )

a755_2.jpg

У циљу побољшања удобности путника који стоје сада се инсталирају ручке које се могу померати низ рукодржач

И тако модернизовани 5256 се може разликовати од старог по мало измењеној предњој пластичној маски, ветробранским стаклом и централном преградом (не знам шта је то, ваљда ово место за инвалида). Измену ветробранског стакла, прати и измена алгоритма :laugh: брисача, иако они функционишу као код свог претходника ?! Промењени су и прозори и сада се ЛиАЗ испоручује са лепљеним стаклима (у преводу припремите селотејп :D ) Нови прозори се сада мање замагљују и повећавају гипкост возила. Међутим, рад на унапређењу овог модела није готов са овим, циљ је потпуно уклонити и замаскирати вертикалне носаче крова, чиме ће овај модел коначно изгледати као модеран аутобус ;) У току су преговори са произвођачима стакала како би се овај начин уградње прозора имплементирао на следећим серијама.

a755_3.jpg

21-4.jpg
21-3.jpg

Освежење путничкиог салона новим кривим рукодржачима и рукохватима дају овом возилу модернији изглед.


За нас је било потпуно изненађујуће видети клима-уређај крову ЛиАЗ-а 5256. Све се више чини да Ликино-Дулево фабрика иде у корак са временом. Међутим, климу ипак нису успели да инсталирају, јер постоји проблем са каналима за ваздух који би равномерно распоређивали ваздух унутар путничког салона. Такође се радило на поправци грејања уградњом калорифера познатих произвођача Webasto, OTEM и тако даље.

a755_4.jpg

Нова удобнија седишта.

Приликом прегледа салона, пажњу су на привукли рукодржачи. Њихова нестандардна полукружна форма ентеријеру даје оригинални изгледа. У разговору са инжињерско-техничким пресоналом фабрике сам сазнао да без обзира што је кабина начињена да изгледа као стара, заправо је ново решење. Сада је оплата салона од пластичних материја и наручуиоцу се даје могућност одабира боје ентеријера, без већих повећања цене возила. Сви материјали који се користе за израду путничког салона задовољавају све европске стандарде. Нови начин и распоред рукодржача и конструкције задовољава све норме сигурности и повећава гибкост возила.


a755_5.jpg

Овако изгледа пластични кров, док га још није прекрио слој фарбе.

У аутобусе се уграђује вучни 8.3l агрегат марке Cummins, који развија 245 коњских снага. Мотор задовољава Euro 4 стандарде. Стандардно уз мотор долази мануални ZF мењач. Произвођач такође нуди и опцију Cummins мотора од 285 коњских снага или ЈАМЗ-2361 (Euro 3). Модификација аутобуса је урађена са циљем како би возило могло добити државну сертификацију. Не само да је аутобус моћнији од претходника, већ и задовољава еколошке стандарде Euro 4 који ће ускоро бити стандард у Русији.

a755_6.jpg

Нови Cummins мотор

Имајте на уму да модернизација не значи да ће такав производ бити продаван у Русији. Клима уређај и остали савремени технички атрибути су пре свега намењени за тржиште Источне Европе (читај Србију, ко иначе још купује ЛиАЗ-е ?!). Продукти из наших фабрика су све траженији на страним тржиштима и као такви могу стати раме из раме са осталим произвођачима из Европе. Само та чињеница се може сматрати напретком.

a755_7.jpg



Да закључимо нашу причу о модернизацији 5256. Прича се свакако овде не завршава, следећи корак у модернизацији јесте промена возачевог простора и инструмент табле. Тек тада можемо рећи да је 5256 поново постао потпуно модерно возило

a755_8.jpg

На модификованом моделу се уграђује једноделна шоферка (новост у Русији) :lol:

a755_9.jpg

[/box]
http://www.zp-avto.ru/articles/a755/
 
Ponekad, dok se vozim u nekom starijem Ikarbusu, kao što su oni ˝zapaljivi˝, pomislim ˝Kakva je ovo krntija.˝- onda vidim Liaz...
 
Александар":2cu6qdyz je napisao(la):
Измену ветробранског стакла, прати и измена алгоритма брисача, иако они функционишу као код свог претходника ?!

Ne znam da li ste primetili, ali u ovim nasim liazima brisaci rade svaki za sebe i to razlicitim tempom, tako da izgledaju tragikomicno :laugh: Mora da su ih konacno sinhronizovali :blah:
 
Vrh