Da, imaju klime i malo bolji salon
Evo moj malo slobodniji prevod članka o "modernizovanom" modelu iz Rusije :laugh:
[box]
ЛиАЗ 5256: Плодови модернизације
ЦЕНА: 3500000 руб. (87.686 €)
Ликински аутобуски завод, одакле и потиче скраћеница ЛиАЗ, се усресредила на унапређење својих производа, а о једном ће бити речи и у овом тексту. Ради се о градском аутобуса више класе 5256.
Развој потпуно новог модела је веома скуп процес, то није тајна. Док нископодни аутобуси захтевају добру инфраструктуру и путеве, а и прилично су скупи због чега се превозници у градовима средње величине ипак одлучују за јефтинији средњеподни ЛиАЗ-5256. Од како је фабрика ЛиАЗ, као и остали велики произвођачи у Русији још у после-кризном стању, дизајн нових производа је више усресређен на редизајнирање већ постојећих, што је пример и са 5256.
Да пређемо на ствар, спољашњих разлика нема пуно, све су то ситније промене. Положај мотора је такође остао непромењен и налази се у задњем делу аутобуса. Новост је и антикорозивна заштита, па сада произвођач нуди 12 година гаранцију тела аутобуса.
У тренутку када само били у посети фрабрици на једном аутобусу су управо постављали кров од плестигласа. Пластичан кров не само да смањује могућност корозије, већ и смањује укупну масу возила. Па тако ако током експоатације "нестану" бочни носачи крова, па због дупло мање тежине такав кров за разлику од металног неће спасти :lol: (добар апгрејд :kk: )
У циљу побољшања удобности путника који стоје сада се инсталирају ручке које се могу померати низ рукодржач
И тако модернизовани 5256 се може разликовати од старог по мало измењеној предњој пластичној маски, ветробранским стаклом и централном преградом (не знам шта је то, ваљда ово место за инвалида). Измену ветробранског стакла, прати и измена алгоритма :laugh: брисача, иако они функционишу као код свог претходника ?! Промењени су и прозори и сада се ЛиАЗ испоручује са лепљеним стаклима (у преводу припремите селотејп
) Нови прозори се сада мање замагљују и повећавају гипкост возила. Међутим, рад на унапређењу овог модела није готов са овим, циљ је потпуно уклонити и замаскирати вертикалне носаче крова, чиме ће овај модел коначно изгледати као модеран аутобус
У току су преговори са произвођачима стакала како би се овај начин уградње прозора имплементирао на следећим серијама.
Освежење путничкиог салона новим кривим рукодржачима и рукохватима дају овом возилу модернији изглед.
За нас је било потпуно изненађујуће видети клима-уређај крову ЛиАЗ-а 5256. Све се више чини да Ликино-Дулево фабрика иде у корак са временом. Међутим, климу ипак нису успели да инсталирају, јер постоји проблем са каналима за ваздух који би равномерно распоређивали ваздух унутар путничког салона. Такође се радило на поправци грејања уградњом калорифера познатих произвођача Webasto, OTEM и тако даље.
Нова удобнија седишта.
Приликом прегледа салона, пажњу су на привукли рукодржачи. Њихова нестандардна полукружна форма ентеријеру даје оригинални изгледа. У разговору са инжињерско-техничким пресоналом фабрике сам сазнао да без обзира што је кабина начињена да изгледа као стара, заправо је ново решење. Сада је оплата салона од пластичних материја и наручуиоцу се даје могућност одабира боје ентеријера, без већих повећања цене возила. Сви материјали који се користе за израду путничког салона задовољавају све европске стандарде. Нови начин и распоред рукодржача и конструкције задовољава све норме сигурности и повећава гибкост возила.
Овако изгледа пластични кров, док га још није прекрио слој фарбе.
У аутобусе се уграђује вучни 8.3l агрегат марке Cummins, који развија 245 коњских снага. Мотор задовољава Euro 4 стандарде. Стандардно уз мотор долази мануални ZF мењач. Произвођач такође нуди и опцију Cummins мотора од 285 коњских снага или ЈАМЗ-2361 (Euro 3). Модификација аутобуса је урађена са циљем како би возило могло добити државну сертификацију. Не само да је аутобус моћнији од претходника, већ и задовољава еколошке стандарде Euro 4 који ће ускоро бити стандард у Русији.
Нови Cummins мотор
Имајте на уму да модернизација не значи да ће такав производ бити продаван у Русији. Клима уређај и остали савремени технички атрибути су пре свега намењени за тржиште Источне Европе (читај Србију, ко иначе још купује ЛиАЗ-е ?!). Продукти из наших фабрика су све траженији на страним тржиштима и као такви могу стати раме из раме са осталим произвођачима из Европе. Само та чињеница се може сматрати напретком.
Да закључимо нашу причу о модернизацији 5256. Прича се свакако овде не завршава, следећи корак у модернизацији јесте промена возачевог простора и инструмент табле. Тек тада можемо рећи да је 5256 поново постао потпуно модерно возило
На модификованом моделу се уграђује једноделна шоферка (новост у Русији) :lol:
[/box]
http://www.zp-avto.ru/articles/a755/