Šta je novo?

Air Serbia

Pitanje koliko dugo će i Air Serbia moći da nastavi sa letovima za Rusiju.

KLM je upravo preusmerio dva svoja leta za Rusiju dok su bila u vazduhu. Let za Sankt Peterburg je upravo vraćen nazad za Amsterdam, a let za Moskvu (KL903) preusmeren za Kopenhagen. Razlog: sankcije onemogućavaju izvoz delova za avione u Rusiju, tako da bi moglo da im se desi da neki avion, u slučaju potrebe za popravkom, ostane zarobljen u Rusiji. Izvor - Telegraaf.nl.


KL903.png
 
Možda se Letonija samo zatvorila malo kasnije, sad to ide jedna po jedna. Nego mene brine imamo li mi alternativni plan snabdevanja svim vrstama goriva - nama su i rafinerije i gasovodi u vlasništvu Gasproma, i ako blokiraju trgovinu sa njima, ko će nam i kako dopremiti naftu. A nemamo opciju da je prerađujemo u nečemu što nije Gaspromovo.

A ovo za rezervne delove, da to može zapravo da onemogući većinu aviokompanija da uopšte razmišljaju o ideji da lete tamo. Sletiš, otkriju manji tehnički kvar koji se rešava za par sati, a ti više ne možeš da izvučeš avion jer delova nema.
 
Vidim upravo da Aeroflotovi avioni lete i preko Litvanije i preko Letonije.

Koliko mogu da uocim, strane kompanije izbegavaju Belorusiju samo, dok ruske lete preko Belorusije, ali ne preko Poljske.
 
Samo zamislite sad da smo uzeli suhoj super jet. Kakva bi to katastrofa bila. Dobro je da ta suluda ideja nije zazivela. Gledajmo samo svoje interese, a ne tudje.
 
Nego mene brine imamo li mi alternativni plan snabdevanja svim vrstama goriva - nama su i rafinerije i gasovodi u vlasništvu Gasproma, i ako blokiraju trgovinu sa njima, ko će nam i kako dopremiti naftu. A nemamo opciju da je prerađujemo u nečemu što nije Gaspromovo.
Нафта је у слободној продаји, држава може да је купи од кога хоће и онда да је прода у Панчево на прераду. Сопственом експлоатацијом задовољавамо око 50 посто потреба.

А могу и да се увезу готови нафтни деривати. ОМВ би их нпр. радо увозио из своје рафинерије код Беча.
 
Sve baltičke zemlje su se dogovorile da zatvore svoj vazdušni prostor za ruske aviokompanije. Kod Estonije je već na snazi, a Letonija i Litvanija će da donesu takvu odluku. https://www.err.ee/1608513500/balti-riigid-sulgevad-oma-ohuruumi-vene-lennukitele

Slovenija je takođe najavila zatvaranje svog vazdušnog prostora za ruske aviokompanije.

SU let iz Budimpešte za Moskvu je 75 minuta duži iz tog razloga (a biće još duži nakon sankcija baltičkih zemalja).

U kom trenutku se Air Serbia-ji uopšte više neće isplatiti da leti za Rusiju, tj. koliko će morati da poveća cena karata da nadomesti povećane troškove i rizik?

SU2091 - Beograd - Moskva Šeremetjevo.png
 
Mogu da preusmere sve letove za Petrograd. Do tamo nema prevelikog kruženja. To će verovatno i Aeroflot da uradi.

E, sad, u slučaju invazije na Finsku...
 
Za sada JU u odlasku ka Moskvi zaobilazi veci deo Poljske i Litvaniju, dok je povratak priblizno uobicajenom rutom, zaobilazeci Belorusiju. Koji je razlog zaobilazenja Poljske samo u jednom smeru, zaista ne znam. Ukoliko zapadne kompanije obustave letove za Moskvu, sto ce vrlo verovatno uraditi, JU moze ozbiljno da profitira jer svojevoljno nece prekinuti letove. Ostace JU i TK kao glavne opcije.

Ruta za LED je standardna.
 
Kad se cela EU zatvori za letove do/iz Rusije, teško da će se dozvoliti i letovi Er Srbije do tamo. Mislim da je bolje da se mi tu ne petljamo mnogo, da ne bi, ne daj Bože, neki naš avion "slučajno" nastradao u nekoj Nato vežbi..
 
Za sada JU u odlasku ka Moskvi zaobilazi veci deo Poljske i Litvaniju, dok je povratak priblizno uobicajenom rutom, zaobilazeci Belorusiju. Koji je razlog zaobilazenja Poljske samo u jednom smeru, zaista ne znam. Ukoliko zapadne kompanije obustave letove za Moskvu, sto ce vrlo verovatno uraditi, JU moze ozbiljno da profitira jer svojevoljno nece prekinuti letove. Ostace JU i TK kao glavne opcije.

Ruta za LED je standardna.

Samo zaboravljaš neke sitnice, iliti bitne stvari:
- da li će osiguravajuće kuće dozvoliti da avioni koje osiguravaju lete za Rusiju (ili je preleću). To može biti odluka koja je doneta na osnovu percipiranog rizika, ili sankcija
- da li će vlasnici aviona dozvoliti da njihovi avioni lete za percipirano rizično područje, iliti Rusiju
- da li će Air Serbia moći da obezbedi delove za avione ako im se neki avion pokvari u Rusiji (ako si video gore, to je razloga zašto je danas KLM vratio avione u sred leta za Holandiju)
- ko će da leti na tim letovima? Turisti? (Rublja koja je istog dana 10% devalvirala) Radnici? (Šta će se graditi kada ekonomija krene da se suočava sa novonastalom krizom).

Nije to baš sve tako jednostavno kako se pokušava predstaviti.
 
Ето, а да имамо Сухоје, летели би њима без проблема.

Коме? Бизнис, радници, туристи, студенти. Велике су шансе да ако Европа не кљокне, да Србија постане хаб руских и европских компанија.

Будимо паметни и што би рекао Миланче, гледамо свој интерес, не туђ.
 
Ne vidim da su letovi za Moskvu bezbednosni rizik. Nece vlasnici aviona to zabraniti. Vlasnici mogu da zahtevaju da se leti rutom koja je na odredjenoj distanci od ratnog podrucja, sto svakako vec sad rade.

Aeroflotu jedino preostaje ruta preko Letonije do Evrope. Ukoliko se i oni zatvore, Aeroflot ce biti prinudjen da otkaze sve letove. Tada ce JU biti jedina iz ovog dela Evrope koja ce leteti na toj ruti i od toga ce profitirati nenormalno.
 
Ne vidim da su letovi za Moskvu bezbednosni rizik. Nece vlasnici aviona to zabraniti. Vlasnici mogu da zahtevaju da se leti rutom koja je na odredjenoj distanci od ratnog podrucja, sto svakako vec sad rade.

Aeroflotu jedino preostaje ruta preko Letonije do Evrope. Ukoliko se i oni zatvore, Aeroflot ce biti prinudjen da otkaze sve letove. Tada ce JU biti jedina iz ovog dela Evrope koja ce leteti na toj ruti i od toga ce profitirati nenormalno.

Ne znam u kakvom paralelnom svetu živite, ali ono, izbio je veliki rat, koji suštinski menja stvari na našoj planeti. A ovo je samo početak sankcija. Pa sama mogućnost da avion ostane zarobljen na teritoriji "neprijateljske" zemlje je dovoljan rizik. Ako nema rezervnih delova, šta ćemo onda?

Letonija isto zatvara svoj vazdušni prostor, a pitanje je šta se dešava i sa Nemačkom. Nekoliko aviona Lufthanse se upravo okreće nazad iznad Rusije.

LH718.png


A ovaj koji priča o Sukhoi avionima... pa pola delova (i to onih najbitnijih) su upravo međunarodni delovi. Ta priča je "ćao" :)
 
Koliko je realno da će AS ostati jedina evropska aviokompanija koja će moći u Rusiju? Da li bi to značilo da AS može da potpuno osvoji Rusko tržište?
 
Koliko je realno da će AS ostati jedina evropska aviokompanija koja će moći u Rusiju? Da li bi to značilo da AS može da potpuno osvoji Rusko tržište?
Pitanje je ko bi tu leteo:
- evropski turisti sigurno neće želeti da idu u "neprijateljsku" zemlju
- obim ekonomske saradnje će se drastično smanjiti usled sankcija
- svi međunarodni događaji se polako otkazuju (već je oduzeto održavanje finala Lige šampiona, Rusiji je zabranjeno da učestvuje na Pesmi Evrovizije, Formula 1 u Sočiju otkazana, fudbalska takmičenja se izmeštaju iz Rusije, a veliki broj reprezentacija i klubova uopšte ne želi da igra protiv njih, itd. itd.)
- biće smanjen obim izdavanja viza za Evropu, a mnogima će biti otkazane postojeće vize, itd. itd.
- građani Rusije će biti siromašniji usled devalvacije rublje, isl.

Sigurno će i dalje biti putovanja, ali svakako daleko manje nego što bi bilo u normalnim uslovima.


Inače, i Nemačka priprema odluku o zabrani letova ruskim aviokompanijama, a Lufthansa je upravo objavila da obustavlja sve letove za Rusiju, tako i letove koji preleću preko Rusije.

Lufthansa News Twitter
Lufthansa will not use Russian airspace for the next seven days due to the current and emerging regulatory situation. Flights to Russia will be suspended during this period. We continue to monitor the situation closely and are in close exchange with the authorities.

Ministarstvo za transport Nemačke Twitter
Bundesminister Volker @Wissing befürwortet die Sperrung des deutschen Luftraums für russische Luftfahrzeuge und hat die Anordnung getroffen, alles hierfür vorzubereiten.
 
Da, svet više nije isti. Stara pravila i računice više, nažalost, ne važe. A poradovasmo se - prolazi korona...
 
Sa zabranom preleta svih baltickih zemalja i Nemacke logicno bi bilo ocekivati da Aeroflot vec od danas prekine letove za Beograd i ostale gradove u regionu. Sada su doslovce blokirani sa svih strana, nemaju kuda da prodju. Ovime ostaje jedino JU na linijama za Moskvu iz regiona.
 
Tražim neke avio karte i svuda iskače obaveštenje tipa:
Situation in Ukraine
Due to the current situation in Ukraine, some routes might be canceled and it might take longer to reach our customer support. Please check this article if you think this might affect your plans.
 
I Finska i Danska su najavile da će zatvoriti svoj vazdušni prostor za ruske aviokompanije (još nije odluka stupila na snagu), tako da se steže obruč za ruske aviokompanije, i verovatno im postaje neisplativo da održavaju saobraćaj na preostalim "otvorenim" destinacijama... a to i jeste cilj sankcija nakon agresije na Ukrajinu.
 
Vrh