Šta je novo?

Air Serbia

Nemacka je jos uvek otvorena, ali kada se zatvori nece vise biti mogucnosti da lete ka ovom delu Evrope.
 
Feb 27 (Reuters) - A European Union-wide ban for Russian flights could be part of a fresh package of sanctions on Moscow to be discussed later on Sunday
 
Ionako su zatvaranjem Finske i Nemacke vec blokirani sa zapada. Ostaje im da lete za Balkan preko Turske, ali je to izuzetno neisplativo. Ocekujem da otkazu sve letove za Beograd cim zabrana Nemacke stupi na snagu.
 
Luka,
Kao što si i najavio, Aeroflot je otkazao letove za Beograd.

Za sada 28.februar i 01.mart ali jasno je da će to potrajati...

Današnji let je obavljen preko Finske, flight time: 04:07
 
Luka,
Kao što si i najavio, Aeroflot je otkazao letove za Beograd.

Za sada 28.februar i 01.mart ali jasno je da će to potrajati...

Današnji let je obavljen preko Finske, flight time: 04:07
Biće zanimljivo videti kako će se povratni let iz Beograda za Šeremetjevo vratiti. Verovatno će morati preko, između ostalog, Turske i Kazakstana.

Evo, već imamo promene ruta u poslednjem trenutku, a neki avioni (npr. Pariz CDG i Brisel) su se u toku leta okrenuli nazad za Rusiju.

SU2111 ATH - SVO.png
SU2458 SVO - CDG.png
SU2533 AGP - SVO.png
SU2628 SVO - BRU.png
 
Нафта је у слободној продаји, држава може да је купи од кога хоће и онда да је прода у Панчево на прераду. Сопственом експлоатацијом задовољавамо око 50 посто потреба.

А могу и да се увезу готови нафтни деривати. ОМВ би их нпр. радо увозио из своје рафинерије код Беча.
Pa mi možemo da kupimo od koga hoćemo to je tačno, ali ako je prodamo na preradu Gaspromu, a on bude obuhvaćen sankcijama automatski možemo mi doći pod sankcije. Tako da je realno da u slučaju sankcija Gaspromu OMV i MOL postaju zapravo glavni opskrbljivači a rafinerija odlazi u gubitke dok rusi ne odu iz vlasništva.
 
Jedan mali off-topic, uništena je Mrija 😢
 
Beograd-Moskva via Gruzija:

Ako ovako nastave let za Moskvu će postati interkontinentalni.
 
Pa mi možemo da kupimo od koga hoćemo to je tačno, ali ako je prodamo na preradu Gaspromu, a on bude obuhvaćen sankcijama automatski možemo mi doći pod sankcije. Tako da je realno da u slučaju sankcija Gaspromu OMV i MOL postaju zapravo glavni opskrbljivači a rafinerija odlazi u gubitke dok rusi ne odu iz vlasništva.
U Srbiji je u 2020. godini prerađeno 825.000 tona (23%) domaće i 2.495.000 tona uvozne nafte (77%).

Vlasnici (članovi) OMV Srbija je OMV PETROM S.A. – Rumunija (99,9%) i OMV Downstream GmbH – Austrija (0,1%). Direktor je rumunski državljanin.

Najveći deo goriva na pumpama u Srbije je iz rafinerije u Pančevu. Deo „zimskog“ evrodizela OMV obezbeđuje iz rafinerije u Rumuniji. Slično i MOL iz Mađarske, za ostale ne znam…

Naftna industrija Srbije je akcionarsko društvo. Struktura akcionarskog kapitala je: Gazprom Neft (56%), Republika Srbija (30%) i manjinski akcionari (14%). Teoretski, kao i u slučaju Air Serbia (kupovinim od Etihad-a) država može da izvrši dokapitalizaciju Naftne industrije Srbije i da kupovinom akcija od drugih akcionara postane većinski vlasnik.
 
Jedan mali off-topic, uništena je Mrija 😢
Zna li se da li je preživeo drugi, nezavršen komad?
 
Taj drugi avion svakako nije realno da bude zavrsen i ako je ostao “citav”. Previse dugo stoji izlozen vremenu. Nazalost. Otisao je AN-225 u istoriju.
 
Mislim da je ovoga puta stvarno uništen. Svi svetski mediji su preneli tu informaciju ali opet ne mora da znači da je 100% tačna, u ratu ima puno dezinformacija. Svakako ću pratiti ovu temu narednih dana ali ne gajim previše nade :(
 
BBC je pokazao satelitski snimak visoke rezolucije gde se vidi da je kroz krov hangara gde je avion smesten prosla granata, tako da je verovatno unisten.
 
Претерано. Надам се да ће временом ипак краћи правци би бити могући. Мада НАТО је то. .
 
Претерано. Надам се да ће временом ипак краћи правци би бити могући. Мада НАТО је то. .
Nema ovo nikakve veze sa NATO-om. Sami Rusi su zatvorili svoj vazdušni prostor jer sa svoje teritorije su napali Ukrajinu, pa je to verovatno procenjeno da im ta zona nije bezbedna.

Inače, što se tiče ovog SU leta iz Beograda za Moskvu. Nisam ekspert u tome, ali da li su oni imali dodatnu posadu u tom avionu, koja je vratila let nazad? Nešto mi deluje da ako je jedna posada u pitanju, da su izašli van okvira radnog vremena?
 
Ако није до НАТО што не лете преко Пољске?
 
Pitanje je bilo "zašto toliko kruži čal i u Rusiji?" Odgovor na to pitanje je - Nije do natoa da odlucuje rutiranje aviona kroz Rusiju. Na pitanje "Sto ne lete preko Poljske" odgovor je - zbog natoa.
 
Vrh