peper.mint
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 12.11.2019.
- Poruke
- 1.100
- Pohvaljen
- 2.115
Air Serbia juče poslala za Dubai A319, A320 i A330. FlyDubai leteo pored toga. Koji je razlog za tri leta Er Srbije?
Tesko da ce uvesti liniju za Dubai.У питању су чартер летови који су планирани до краја марта док се не заврши Експо. Очигледно је Дубаи постао јако популарна дестинација у задњих годину дана.
Углавном лете само са А330, можда би Ер Србија могла да уведе сезонску линију до Дубаија, мада је тешко опстати на тој рути због јаке конкуренције.
Kakvi su rezultati Air Serbia u I. mjesecu
autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Jako loši. Air Serbia je u I. mjesecu ostvarila tek 90.000 putnika, dok je Aerodrom Beograd imao 239.000 putnika. Ovo znači da je Air Serbia ostvarila tek 37,7% putnika Beograda. Kompanija je u zadnjih dvije godine imala vrlo često i preko 60% tržišnog udjela u Beogradu, ali ispod 50% nije padala nikako. No, u I. mjesecu je ostvarila toliko malo.
I sve to usprkos činjenici da je Air Serbia sve do 10.1. imala jako puno prometa dijaspore i turista vezano uz novogodišnje blagdane, kada je imala i bitno više dodatnih letova. Uz to kompanija je imala i velik broj chartera prema Dubaiu koji se redovno operira ili sa dva uskotrupca odjednom ili sa A330. Kompanija je na samom početku I. mjeseca otvorila i 6 novih PSO linija za Niš i Kraljevo koje su kao PSO linije svakako morale akumulirati dodatne putnike. Kako se onda moglo desiti da su rezultati toliko slabi?
Air Serbia je od 10.1. ozbiljno smanjila broj letova, da bi na kraju I. mjeseca porezala čak 26% svojih letova. I pritom je pogriješila. Evidentno utjecaj Omikrona nije bio toliko velik, evidentno su ostale kompanija u Beogradu preuzele značajan dio tržišta i u konačnici akumulirale značajan broj putnika, evidentno je Air Serbia dio svojih putnika prepustila konkurenciji. Šteta.
II. mjesec će biti još gori. Air Serbia je porezala broj letova za 26%. Vrlo mnogo. Istovremeno Wizz Air vraća niz linija i frekvencija koje je porezao u I. i II. mjesecu, easyJet obnavlja letove, Lufthansa, Austrian, Swiss i ostale kompanije značajno povećavaju broj frekvencija i kapacitete (Aeroflot leti i sa A333). Stoga možemo i u II. mjesecu očekivati da će udio Air Serbie u broju putnika Beograda biti vrlo nizak.
Od IV. mjeseca situacija se značajno mijenja. Air Serbia bitno povećava broj svojih linija i frekvencija. Ovo će biti još značajnije od VI. mjeseca. Kompanija će ove sezone uvesti ukupno 17 novih i obnoviti 6 linija. Najveći porast u povijesti kompanije! Stoga je loš period Air Serbie vrlo skoro iza nas, a kompanija će 2022. završiti sa značajno više putnika nego 2021.
Pa ne bi mogao. Nakon ruske invazije, zatvoreni su vazdušni prostori Moldavije, Ukrajine i dobrog dela Rusije na stotine km. od granice sa Ukrajinom.što nije otišao preko Rumunije