Šta je novo?

Air Serbia

Air Serbia juče poslala za Dubai A319, A320 i A330. FlyDubai leteo pored toga. Koji je razlog za tri leta Er Srbije?
 
У питању су чартер летови који су планирани до краја марта док се не заврши Експо. Очигледно је Дубаи постао јако популарна дестинација у задњих годину дана.
Углавном лете само са А330, можда би Ер Србија могла да уведе сезонску линију до Дубаија, мада је тешко опстати на тој рути због јаке конкуренције.
 
Njujork - Direktno iz Beograda (stara reklama)

Njujork - Direktno iz Beograda reklama.jpg
 
У питању су чартер летови који су планирани до краја марта док се не заврши Експо. Очигледно је Дубаи постао јако популарна дестинација у задњих годину дана.
Углавном лете само са А330, можда би Ер Србија могла да уведе сезонску линију до Дубаија, мада је тешко опстати на тој рути због јаке конкуренције.
Tesko da ce uvesti liniju za Dubai.
Prvo, FlyDubai je prejaka konkurencija. Jeste low cost, ali imaju pravu Business klasu koja pravi veliku razliku.
Drugo, FlyDubai ima konekcije na Emirates, sto JU ne bi imala. Veliki broj vec sada koristi te transfere, a bice ih jos vise kada se Australija i Kina ponovo otvore.
Trece, logicnije bi bilo da JU leti za AUH, jer bi imala konekcije na Etihad. Doduse, Etihad je u teskoj situaciji i mislim da bi putnici pre birali Emirates ili Qatar.
Poslednje, tesko da bi JU htela da leti za AUH ponovo jer je linija predugacka i zauzimala bi avion jako dugo, dok za to vreme mogu obaviti dva leta u Evropi.
 

Kakvi su rezultati Air Serbia u I. mjesecu​

autor: Alen Šćuric, analitičar (Zagreb), foto: Air Serbia
Jako loši. Air Serbia je u I. mjesecu ostvarila tek 90.000 putnika, dok je Aerodrom Beograd imao 239.000 putnika. Ovo znači da je Air Serbia ostvarila tek 37,7% putnika Beograda. Kompanija je u zadnjih dvije godine imala vrlo često i preko 60% tržišnog udjela u Beogradu, ali ispod 50% nije padala nikako. No, u I. mjesecu je ostvarila toliko malo.
I sve to usprkos činjenici da je Air Serbia sve do 10.1. imala jako puno prometa dijaspore i turista vezano uz novogodišnje blagdane, kada je imala i bitno više dodatnih letova. Uz to kompanija je imala i velik broj chartera prema Dubaiu koji se redovno operira ili sa dva uskotrupca odjednom ili sa A330. Kompanija je na samom početku I. mjeseca otvorila i 6 novih PSO linija za Niš i Kraljevo koje su kao PSO linije svakako morale akumulirati dodatne putnike. Kako se onda moglo desiti da su rezultati toliko slabi?
Air Serbia je od 10.1. ozbiljno smanjila broj letova, da bi na kraju I. mjeseca porezala čak 26% svojih letova. I pritom je pogriješila. Evidentno utjecaj Omikrona nije bio toliko velik, evidentno su ostale kompanija u Beogradu preuzele značajan dio tržišta i u konačnici akumulirale značajan broj putnika, evidentno je Air Serbia dio svojih putnika prepustila konkurenciji. Šteta.
II. mjesec će biti još gori. Air Serbia je porezala broj letova za 26%. Vrlo mnogo. Istovremeno Wizz Air vraća niz linija i frekvencija koje je porezao u I. i II. mjesecu, easyJet obnavlja letove, Lufthansa, Austrian, Swiss i ostale kompanije značajno povećavaju broj frekvencija i kapacitete (Aeroflot leti i sa A333). Stoga možemo i u II. mjesecu očekivati da će udio Air Serbie u broju putnika Beograda biti vrlo nizak.
Od IV. mjeseca situacija se značajno mijenja. Air Serbia bitno povećava broj svojih linija i frekvencija. Ovo će biti još značajnije od VI. mjeseca. Kompanija će ove sezone uvesti ukupno 17 novih i obnoviti 6 linija. Najveći porast u povijesti kompanije! Stoga je loš period Air Serbie vrlo skoro iza nas, a kompanija će 2022. završiti sa značajno više putnika nego 2021.

 
Tako ti je to kad pratiš zloću Purgera. Jadnik toliko pati zbog nadmoći aerodorma Beograd i Er Srbije u odnosu na njegove da se opsesivno raduje kad recimo naleti jedan dan kad ZAG ima više letova od BEG, ili manje izgubljenih kofera ili tako nešto mizerno. Ja sam se nevolje Purgera rešio i sad se manje nerviram a znam više i bolje o avijaciji nego pre.

Pre korone Beograd je tradicionalno u januaru imao samo oko 5-6% od ukupnog godišnjeg broja putnika, slično je i za Er Srbiju. Toliko mali broj da je skoro na nivou statističke greške. Er Srbija je u januaru ove godine mogla da sroza cene, preotme deo putnika od konkurencije i napumpa LF% ali nema razumnog opravdanja za to. Pogledajte kako je glupo ispao Wizz kada su se tako *určili na početku pandemije.

Ono što je specifično za ovu godinu je da će zbog najvljenog popuštanja mera i otvaranja novih linija Er Srbija (ali i konkurencija) imati fantastično leto. Videćemo kakav će biti LF% i broj putnika biti tokom leta. To je važno a ne opsesija januarskim brojevima.
 
Тако је! Мени је почело да сија сунце сваки дан од када сам преста да читам Пургерова срања. Човек је опседнут, као и многи тамо уосталом...

Стога, мање читања пургера јетра боље ради.
 
Evo pregleda aktuelnosti vezanih za Rusiju i Aeroflot. Ukratko, u velikim su problemu, pogotovo ako EU zatvori svoju vazdušni prostor. Nadam se da će Air Serbia dobro iskoristiti priliku jer kako stvari stoje oni bi mogli biti jedini koji lete na relaciji EU-Rusija.

 
I Turci... Oni imaju izlaz na Crno more, ne mogu se nikako sprečiti. Teoretski bi Rumuni, Poljaci i Bugari mogli nama da zatvore koridore prema Rusiji. Stvari su otišle predaleko, sve je moguće.
 
Biće ovo zanimljivo. Nakon ruske okupacije Ukrajine, i Poljska i Bugarska su zabranile prelet ruskim avionima preko svoje teritorije.

Gledam avion Air Serbia-je koji je upravo poleteo za Moskvu. Ima jako čudnu putanju, kao da će da zaobiđe Poljsku na putu ka Moskvi.

JU656 Beograd - Moskva.png
 
Da, zaobisao je Poljsku i usao u Rusiju preko Baltika i Litvanije i Letonije.


b8f6df728a70543ab4e5b46f53cad168.jpg
 
Poslednja izmena:
Ono što mi nije jasno je kako je današnji JU let iz Beograda za Šeremetjevo (JU650) zaobišao Poljsku, a JU let iz Beograda za Sankt Peterburg (JU670) uredno preleteo preko Poljske.


JU650 Beograd - Moskva SVO.png
JU670 Beograd - LED.png
 
Velika šteta za Aeroflot.
Konačno su pobegli od imidža sovjetske kompanije, poseduju jednu od najmlađih flota u Evropi, privukli su veliki broj putnika iz celog sveta.
Veliki planovi da postanu premium prevoznik a da kompanijama Pobeda i Rossiya prepuste svoje uskotrupne avione da pokrivaju domaći saobraćaj a i šire.
Šeremetjevo je doživeo neverovatnu transformaciju savremnim terminalima D ali naročito B i C. Tranzit je toliko olakšan, boravak na aerodromu prijatan i odlična veza za grad sa Aeroexpresom.
Kada se se setimo kako je to bilo ranije, nekadašnji terminali 1 i 2, stari avioni sovjetske proizvodnje, maršutke za transfer....kompanija za izbegavanje.

Nadam se da će se situacija brzo smiriti ali ekomomske posledice ostaće godinama.
 
Ne znam zasto je ASL let za Moskvu leteo okolo naokolo. Mozda problemi oko rutiranja, mozda bezbednosne mere. Imajte u vidu da NATO snage lete iznad Poljske i nadgledaju konflikt.
 
Realno mislim da će posle ovoga EU a pogotovo NATO zemlje zabraniti u svom vazdušnom prostoru bilo kakve letove koje počinju / završavaju u Rusiji. Pa ko hoće da leti tamo nek leti preko međunarodnih voda preko Atlantika i oko Norveške i Finske. Može i preko Crnog Mora, samo iz Evrope se do tamo ne može stići non-EU prostorom.
 
Zemlje koje su nakon ruske agresije na Ukrajinu zatvorile svoj vazdušni prostor za ruske letelice i letelice pod njihovom kontrolom.

ruska agresija na Ukrajinu - zatvoren vazdušni prostor.png
 
Pa Aeroflot je danas leteo preko Letonije za Beograd. Ocigledno Letonija nije zatvorena.
 
Vrh