Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764859#p764859:2ptfjsyj je napisao(la):
=nikola= » Pon Avg 10, 2020 8:15 pm[/url]":2ptfjsyj]Da ne valja imati "flag carrier" kompaniju, ne bi je imalo 75% drzava ovog sveta.

POstoje drzave koje imaju para da to sebi priuste. Za sirotinju je flag carrier rupa bez dna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764823#p764823:31ptj0wt je napisao(la):
duke23 » Pon Avg 10, 2020 7:32 pm[/url]":31ptj0wt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764785#p764785 je napisao(la):
duke23 » Pon Avg 10, 2020 5:32 pm[/url]":31ptj0wt]
Inače, u poslednje 3 godine sam leteo 10 puta, jednom ErSrbijom i 3 puta iz Beograda. I sad kad bih se ja zalagao za veći izbor destinacija i jeftinije karte iz Beograda uz pomoć državnih subvencija smatrao bih to licemerjom. Koliko god da bi meni život bio lakši bez klackanja do Budimpešte ili Temišvara.
Pa tako kaži! Vidim da kad te neko razvali činjenicama ti lagano odskočiš na neku još besmisleniju tvrdnju pa sam počeo da mislim da li je ovaj sam u glavi?

Pogrešio sam, nije to u pitanju jer si najzad otkrio tvoju pravu motivaciju. Iz ovoga što si napisao ja bih rekao da tebe samo zanima da prestanu subvencije Er Srbiji da bi oni što pre pukli jer bi u tom slučaju Vizer otvorio još gomilu linija iz Begorada pa ne bi morao više da se klackaš do Temišvara i Pešte! Čini mi se da te ne zanima ni nacionalni interes ni kako Nemac ili Austrijanac radije leti domaćom firmom, ma sad je sve jasno.

Nema svrhe da te ubeđujem činjenicama ako te samo zanima tvoj lični interes. Eto rešen problem, izgleda da samo gledaš da ti ostane 10e više u džepu i da se ne klackaš. To je tvoje pravo. Ima ljudi koji bi zaklali vola za kilo mesa, a ti bi izgleda za 100 grama. Tom istom logikom kad bi došao na vlast verovatno te ni tada ne bi zanimao nacionalni interes nego tvoj džep. Svaka čast.
 
Na tom sajtu Qatar Airways vazi kao najbolja kompanija, pa je neko ostavio sledecu ocenu:

"declined to offer any compensation"
T Peale (United Kingdom) 24th January 2020
✅ Trip Verified | Our flight from PER to DOH was cancelled three hours after the flight was due to depart due to technical issues with the plane. Qatar Airways staff informed travellers that they would be booked on the next available flight. However, no information about re-routing was provided and passengers were told to check for text messages. Our attempts to reach the Qatar Airways call centre in Doha were not successful. Six hours after the scheduled departure time and we still had not received text messages. Qatar Airways moved passengers to their flight 24 hours later. We informed Qatar Airways staff that we did not want to be re-routed. and we booked new flights with Emirates. Qatar Airways forced passengers to wait 24 hours to avoid re-routing customers with a competitor. Much of this angst could have been avoided if Qatar Airways had been genuine about minimizing disruption to customers. The new flights cost us $1,500 each, which is $650 more each than the original flights. We sought compensation from Qatar and they declined to offer any compensation. Customer service was completely unhelpful and did not make us a token offer.
Type Of Traveller Couple Leisure
Seat Type Economy Class
Route Perth to Doha via London
Date Flown December 2019
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764856#p764856:1jw5qpsb je napisao(la):
MC_ » 10 Avg 2020, 21:08[/url]":1jw5qpsb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764850#p764850:1jw5qpsb je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Avg 10, 2020 8:00 pm[/url]":1jw5qpsb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764826#p764826:1jw5qpsb je napisao(la):
lukakaludjerovic » 10 Avg 2020, 19:36[/url]":1jw5qpsb]nije slovenija mogla da pomogne adriji jer drzava nije bila vlasnik, nego fond 4K, koji je unistio sve kompanije koje je kupio. sad je slovenija ostala skoro bez ikakve povezanosti sa svetom, osim preko LH hubova.
er srbija od kako se promenio menadzment i od kako etihad vise ne upravlja njome posluje odlicno, donosi pravovremene odluke, i to ce se isplatiti kad tad.
Mislim da bi valjalo pojasniti razliku između flag carrier-a i kompanije u vlasništvu vlade određene države.
Npr, "Austrian" i "Swiss" su flag carrier-i u Austriji i Švajcarskoj, pa nisu u vlasništvu Austrije odnosno Švajcarske, već "Lufthansa" grupe.
No, uživaju privilegije kao da jesu nacionalni prevoznici.
https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_carrier

U slučaju "Er Srbije", takvo poređenje sasvim otpada: Već samom činjenicom da je Vlada Srbije 51% vlasnik kompanije, jasno je da donosi pravila igre - na stranu što će, po svemu sudeći, "Etihad" da nam proda svoj udeo.

Onda ce biti kao sa JAT-om.
Bez namere da branim ovu vlast, koja jeste jedna loša parodija loše vlasti 1990-ih (te im svakako želim brz i bolan kraj), ne mora da znači da će biti kao sa JAT-om.
JAT je uglavnom upošljavao stranačke uhlebe, koji, čak i da su nešto hteli, jednostavno, nisu uspevali da isprate kako se vodi savremena avio-kompanija. Ostali su zaglavljeni u 1980-im.
"Er Srbija" ima podosta SNS kadrova, međutim ide međutim...
U menadžmentu sedi primetno kvalitetniji i iskusniji kadar, nego što je to bio slučaj sa JAT-om.
Lično bih voleo da Srbija, ako ništa, dobije veći udeo u "AS", a onda da manjinski partner bude neko malo odgovorniji od "Etihada".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764865#p764865:3u10ggc8 je napisao(la):
=nikola= » 10 Avg 2020, 21:24[/url]":3u10ggc8]Na tom sajtu Qatar Airways vazi kao najbolja kompanija, pa je neko ostavio sledecu ocenu:

"declined to offer any compensation"
T Peale (United Kingdom) 24th January 2020
✅ Trip Verified | Our flight from PER to DOH was cancelled three hours after the flight was due to depart due to technical issues with the plane. Qatar Airways staff informed travellers that they would be booked on the next available flight. However, no information about re-routing was provided and passengers were told to check for text messages. Our attempts to reach the Qatar Airways call centre in Doha were not successful. Six hours after the scheduled departure time and we still had not received text messages. Qatar Airways moved passengers to their flight 24 hours later. We informed Qatar Airways staff that we did not want to be re-routed. and we booked new flights with Emirates. Qatar Airways forced passengers to wait 24 hours to avoid re-routing customers with a competitor. Much of this angst could have been avoided if Qatar Airways had been genuine about minimizing disruption to customers. The new flights cost us $1,500 each, which is $650 more each than the original flights. We sought compensation from Qatar and they declined to offer any compensation. Customer service was completely unhelpful and did not make us a token offer.
Type Of Traveller Couple Leisure
Seat Type Economy Class
Route Perth to Doha via London
Date Flown December 2019
Ja se sve manje i manje osvrćem na te recenzije. Naravno da će, a priori, na sajt za recenzije ići besni putnici, retko kada oni sa pozitivnim iskustvima.
 
ne reputaciju medju putnicima, nego medju kompanijama i lizing kucama. jatu niko nije hteo da da avione u lizing, dok zahvaljujuci etihadu er srbiji sad hoce
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764861#p764861:2hupbzcc je napisao(la):
MC_ » 10 Avg 2020, 21:17[/url]":2hupbzcc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764859#p764859:2hupbzcc je napisao(la):
=nikola= » Pon Avg 10, 2020 8:15 pm[/url]":2hupbzcc]Da ne valja imati "flag carrier" kompaniju, ne bi je imalo 75% drzava ovog sveta.

POstoje drzave koje imaju para da to sebi priuste. Za sirotinju je flag carrier rupa bez dna.
Uz svo poštovanje prema narativnoj logici Jove Bakića, Srbija ne spada u 25% najsiromašnijih zemalja na svetu. U Evropi jesmo pri dnu, ali, realno, nismo ni blizu Somaliji/Sijera Leoneu.
 
licno sam bio svedok kada je lufthansa imala problem prebukiranosti leta za zagreb iz minhena. nisu nikome ponudili da za naknadu odustane od leta, vec su poslednje dve osobe na gejtu skinuli sa leta i to bez kompenzacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764870#p764870:e1i2ksjy je napisao(la):
lukakaludjerovic » 10 Avg 2020, 21:30[/url]":e1i2ksjy]licno sam bio svedok kada je lufthansa imala problem prebukiranosti leta za zagreb iz minhena. nisu nikome ponudili da za naknadu odustane od leta, vec su poslednje dve osobe na gejtu skinuli sa leta i to bez kompenzacije.
Lično sam imao problem sa njima prošle godine: let iz Beograda, preko Minhena do Dablina. Let kasnio, niko na aerodromu MUC nije preuzeo prtljag (pilot zvao zemaljsko osoblje), let za Dablin kasnio četiri sata, bilo je i par stvari gde se njihov "zemaljski partner" pokazao katastrofalno...
Odbili su bilo kakvu kompenzaciju, dok nisam pisao upravi... Tada su mi refundirali celu cenu karte.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764861#p764861:14vu1txo je napisao(la):
MC_ » Pon Avg 10, 2020 9:17 pm[/url]":14vu1txo]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764859#p764859:14vu1txo je napisao(la):
=nikola= » Pon Avg 10, 2020 8:15 pm[/url]":14vu1txo]Da ne valja imati "flag carrier" kompaniju, ne bi je imalo 75% drzava ovog sveta.

POstoje drzave koje imaju para da to sebi priuste. Za sirotinju je flag carrier rupa bez dna.

Pozdravljaju te iz siromasne Etiopije.

Ethiopian Airlines:
Revenue ETB 89.1 billion(FY 2017)
Net income ETB 1.049 billion(FY 2012)
Profit ETB 6.8 billion(FY 2017)
Total assets ETB 26.368 billion(FY 2012)
Total equity ETB 2.772 billion(FY 2012)
Employees 13,942 (December 2017

U upotrebi 125 aviona, naruceno jos 48.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764867#p764867:14vu1txo je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Avg 10, 2020 9:26 pm[/url]":14vu1txo]
Ja se sve manje i manje osvrćem na te recenzije. Naravno da će, a priori, na sajt za recenzije ići besni putnici, retko kada oni sa pozitivnim iskustvima.
Normalno.

Upravo sam i hteo da pokazem besmisao recenzija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764855#p764855:25owmpnd je napisao(la):
MC_ » Pon Avg 10, 2020 9:07 pm[/url]":25owmpnd]
Nisam video nikakve cifre.

Potraži rashode iz bužeta pa ćeš videti.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764855#p764855:25owmpnd je napisao(la):
MC_ » Pon Avg 10, 2020 9:07 pm[/url]":25owmpnd]
Sem toga, sve politicke partije indoktrinrane su ideologijom rasta i progresa. To nas je i dovelo ovde gde jesmo.

Dobro. Ajde osnuj svoju političku partiju koja nije time indoktrinirana pa nam se javi kad pobediš na izborima.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764855#p764855:25owmpnd je napisao(la):
MC_ » Pon Avg 10, 2020 9:07 pm[/url]":25owmpnd]
Srbija je siromasna. To je samo fensi igracka kakvu voli nasa elita.

Netačno, dao sam ti primere Crne Gore, Hrvatske i Italije a ima toga još.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764855#p764855:25owmpnd je napisao(la):
MC_ » Pon Avg 10, 2020 9:07 pm[/url]":25owmpnd]
Air Srbija je znaimljiv vama koji putujete.
Ostalima ne.

Netačno, od Er Srbije zarađuju i oni koji ne lete ali rade recimo kao dobavljači.
 
Crna Gora i Hrvatska bacaju novac u vatru isto kao i mi.
Populusiim veruju u "Nacionalni interes", kao i ovde.
A ta floskula o naciji je zvaka za nesrecnike.

Treba nam da se sto manje putuje, da ljudi ovde imaju posao.
Na srecu, nevezano za koronu dolazi vreme deglobalizacije, nece nam trebati putovanja.

Zanima me, ako drzava dotira air Srbiju, zasto Air Srbija ne dotira drzavu. Recimo bolnice.
 

✅ Trip Verified | Frankfurt to Tirana via Belgrade. Worst airline ever. I had a two way ticket and didn't use the first one, so the company just cancelled the returning flight without contacting me first or letting me know about that. I had to spent a lot of money calling their support (because the representative in Tirana Airport was useless). They even told me they would refund 79euro which they did not! The ticket was way more then that.
[/quote]

Cek, jel moguce da si ovo postovao kao validan primer. Lik je imao two way ticket (ne two one way), znaci isti PNR, nije iskoristio odlazni let, a onda se zali sto mu je otkazan povratni let. Pa ko je ovde blesav? Nijedna kompanija ti nece dozvoliti ijedan leg ako si prvi deo puta izostavio. Jedino sto je trebao da dobije su aerodromske takse nazad.
 
peper.mint":1g6b62m0 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764823#p764823 je napisao(la):
duke23 » Pon Avg 10, 2020 7:32 pm[/url]":1g6b62m0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764785#p764785 je napisao(la):
duke23 » Pon Avg 10, 2020 5:32 pm[/url]":1g6b62m0]
Inače, u poslednje 3 godine sam leteo 10 puta, jednom ErSrbijom i 3 puta iz Beograda. I sad kad bih se ja zalagao za veći izbor destinacija i jeftinije karte iz Beograda uz pomoć državnih subvencija smatrao bih to licemerjom. Koliko god da bi meni život bio lakši bez klackanja do Budimpešte ili Temišvara.
Pa tako kaži! Vidim da kad te neko razvali činjenicama ti lagano odskočiš na neku još besmisleniju tvrdnju pa sam počeo da mislim da li je ovaj sam u glavi?

Pogrešio sam, nije to u pitanju jer si najzad otkrio tvoju pravu motivaciju. Iz ovoga što si napisao ja bih rekao da tebe samo zanima da prestanu subvencije Er Srbiji da bi oni što pre pukli jer bi u tom slučaju Vizer otvorio još gomilu linija iz Begorada pa ne bi morao više da se klackaš do Temišvara i Pešte! Čini mi se da te ne zanima ni nacionalni interes ni kako Nemac ili Austrijanac radije leti domaćom firmom, ma sad je sve jasno.

Nema svrhe da te ubeđujem činjenicama ako te samo zanima tvoj lični interes. Eto rešen problem, izgleda da samo gledaš da ti ostane 10e više u džepu i da se ne klackaš. To je tvoje pravo. Ima ljudi koji bi zaklali vola za kilo mesa, a ti bi izgleda za 100 grama. Tom istom logikom kad bi došao na vlast verovatno te ni tada ne bi zanimao nacionalni interes nego tvoj džep. Svaka čast.
Srbija nema nacionalni interes u posedovanju aviokompanije.
Svakako ne pre posedovanja rafinerije nafte, železare, rudnika bakra, šećerane, uljare i svega onog ostalog čime nije znala da upravlja.
Kao što ne zna da upravlja ni aviokompanijom. Što pokazuje i poslednjih 7 godina. Šta znam, možda sledećih 7 bude bolje.

Što se mene tiče kad si već krenuo da napadaš, letenje iz Budimpešte i Temišvara nije prevashodno stvar cene, koja nije nimalo zanemarajuća. Došli smo u tu situaciju da je država štiteći nacionalnu aviokompaniju namerno sabotirala razvoj avioindustrije tako da ljudi, ne samo zbog cene, već zato što im je to JEDINI razuman izbor stignu na neko mesto.

Evo sve je propala Mađarska što nema aviokompaniju u državnom vlasništvu.

Što se tiče ekonomskog patriotizma, i tu si u krivu. Sa namerom ili ne, nisam siguran.

Koliko bi više posla bilo za Aerodrom Beograd da ima upola putnika koliko ima Budimpešta?
Koliko bi više posla bilo za Aerodrom Niš da planski nije sputavan da ne bi bio konkurencija Aerodromu Beograd, da bi ovaj mogao da podržava neefikasnu nacionalnu aviokompaniju?
Koliko bi RNP više proizvela kerozina i NIS prodao, da Beograd ima 8 a ne 6, a Niš 1 milion putnika? A to su cifre na 50% od mađarskih. Možda bismo imali potrebu za 2 rafinerije, pa novosadska ne bi bila ugašena?
Za njih nema ekonomskog patriotizma?

I sve to zbog 1500 ljudi zaposlenih u ErSrbiji.

Dobro, makar smo dobili nove erbaseve i iskoristili depozit koji smo vukli 20 godina.
 
Nema razloga da se stidiš što voliš Vizer i što zbog toga mrziš Er Srbiju. Još manje je to razlog za sve ove neistine kojim neuspešno pokušavaš da opravdaš svoj interes. Džaba dokazivanje da su tvoji stavovi netačni, pokazao si da tebe to u suštini ne zanima. Nema potrebe za svim ovim lažnim patriotizmom i altruizmom, vidi se da gledaš samo svoj džep. I drugi gledaju da uštede svaki dinar ali se ne foliraju da je to zato "što je država namerno sabotirala razvoj avioindustrije". :lool:

Er Srbija će nastaviti da raste. Nisi do sada uspeo da je u tome sprečiš pa očigledno nećeš ni dalje. Samo nastavi da se klackaš i štediš.
 
Да, "развој". Како развија Визер и Рајнер видели смо кад се деси било шта у аеродромима где се базирају. Линије укидају у року од одмах.

Дакле, ако је локална заједница (рецимо града Ниша) имала интерес да да понуду са рекордно ниском ценама буџетним компанијама и да безмало плаћа да би летели јер су препознали корист коју добијају од путника, које им те авиокомпаније доведу ми постављамо питање да ли крупнији домаћи авиопревозник (крупнији јер на територији Србије има већи тржишни удео) доноси корист Србији?
 
Naravno da se to pitanje postavlja, jer niko nigde nije uradio normalnu studiju i pokazao da se to isplati.
Od kad su to lokalne vlasti Niša primer kojim se vodimo, a njihove odluke se uzimaju zdravo za gotovo?
A ako jeste isplativo u Nišu, isto ne mora da važi za Beograd, jer najsiromašniji-najbogatiji deo zemlje, nerazvijeni-razvijeni deo, valjda je jasno gde država treba a gde ne da se meša.

Razvoj se sprečava upravo zato što imamo dominantnog igrača koji je trom i neefikasan i zbog kog ostatak države trpi.

Naravno da ako se nešto desi, da kompanije moraju brzo da reaguju, da gase ili otvaraju linije, pa kako drugačije.
Nemaju svi kasicu prasicu da u nju zavuku ruku po potrebi.
 
Da, NIS je zrtvovan zbog Air Srbije. Njima bi se isplatile i te strane kompanije.
Posto je kod nas drzava lopovska, bolje da ima manje firmi da preko njih krade.

Medutim Air Srbija nije isto sto i NIS ili Galenika.
Air Srbija je istinski potrebna samo bogatim snobovima.
Ko putuje jednom u 5 godina, snaci ce se i bez nje.

I otkuda ta bajka kako je jeu poslednje dve godine air Srbija jako napredovala.
 
er srbija je mnogo napredovala, napredak se vidi nevezano za finansije.
od kako se menadzment promenio i odluke se ne donose iz Abu Dhabia Er Srbija donosi odlicne odluke. npr kad je bankrotirala adrija prvi su reagovali i uzeli dobar deo putnika, isto tako i sa bankrotom AtlasGlobala i jos nekih manjih kompanija.
najnoviji primer je linija za oslo koje ne bi bilo da wizz nije najavio ekspanziju, koja je ipak odlozena. to ce koristiti er srbiji jer nece imati konkurenciju na letovima do milana i osla do sledeceg leta.
 
Pa evo piše gore Prle da je loše kad kompanija brzo reaguje, to je po njemu loš znak.

Odluke jesu bolje, ali nedovoljne za održivo poslovanje u normalnim uslovima.
Pošto se ne očekuje skori povratak na prepandemijske nivoe, može da se očekuje da imamo sveukupno 10+ godina poslovanja ErSrbije u minusu.

Botovanje i zalaganje za domaćeg neefikasnog avioprevoznika ima potpuno isti obrazac koji koriste taksisti u borbi protiv Car:goa, Ubera i ostalih aplikacija. Oni čak imaju i uporište u domaćem zastarelom zakonodavstvu.
 
Klinac se loži na JAT pa mi je pokazao da je 1987. godine JAT bio deseta (10.) kompanija na svetu! Da li je to moguće?
 
Nacionalne avio-kompanije nemaju XY države po Pacifiku, plus one zemlje koje ih VIŠE nemaju zbog loših poslovnih odluka (MALEV, Adria). Dakle, ove ekonomski nepismene egzibicije o "ukidanju Er Srbije, da bi se pomoglo socijalnim slučajevima" nemaju veze s mozgom.
 
Ja ne kazem da Air Srbiju treba dekretom ukinuti, vec da treba da propadne ako duze vreme ne moze da opstane bez dotiranja.
Nisam cak ni protiv dotiranja, kada se radi o zemljama koje imaju sredstava za to.
Jednostavno, Srbija ima vaznije stvari da dotira, ako Air Srbija vise prazni nego stop puni Budzet.

Air Srbija je politicki projekat, ona postoji jer je drzava dotira, jer je oslobodjena nekih troskova i zato sto je konkurencija obeshrabrena (slucaj Nis).

Danas se uhlebi maskiraju neoliberalnom, kvaziekonomsom retorikom, kao sto su u slucaju JAT-a se maskirali komunistickom retorikom.
Ali situacija je ista.
Kompanija koju izdrzava drzava.

No, nadajmo se da ce korona ubrzati stvari.
Samo slom tekuceg poretka moze dovesti do neophodnih drustvenih promena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765048#p765048:e7l86ypl je napisao(la):
dex libris » 11 Aug 2020 11:27 am[/url]":e7l86ypl]Klinac se loži na JAT pa mi je pokazao da je 1987. godine JAT bio deseta (10.) kompanija na svetu! Da li je to moguće?
10. u Evropi, 30. u svetu.

Veća od Austriana, Turkisha... A Beograd veći aerodrom od Beča.
 
Vrh