Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=763451#p763451:o4bj9tb0 je napisao(la):
loyola » Sre Avg 05, 2020 4:56 pm[/url]":o4bj9tb0]Bice interesntno videti koliko su desetina miliona evra dobili kao dotacije od drzave.
isto kao prethodnih godina - 2.641.714.000 dinara sto mu dodje oko 22,3 miliona evra
 
Zaboravljate da je od prošle godine Air Serbia počela da dobija subvencije i za letove iz Niša (i Kraljeva) u iznosu od 5 miliona evra godišnje - takozvani letovi od javnog interesa.

To je dodatno na sve ostale subvencije koje dobija.

Zanimljivo je da vrlo selektivne informacije objavljuju u ovom članku - moguće je da je zbog nepoznavanja materije. Prihodi (pored tzv profita) su jedna od bitnih kategorija, a u njihovom saopštenju izbegavaju da kažu koliki su bili.

Samo (iz potpuno nepoznatog razloga) objavljuju podatak za čarter saobraćaj:

Nacionalna avio-kompanija Republike Srbije ostvarila je snažan rast u oblasti čarter-saobraćaja gde su inače rekordni prihodi iz 2018. godine povećani u 2019. za dodatnih 24,17 odsto, na 25,7 miliona evra. [...]

Čarter brend Aviolet obavio je u 2019. godini rekordnih 2.286 letova, od ukupno 33.322 realizovanih operacija kompanije.
Izvor: https://www.airserbia.com/footer_menu/k ... sti?id=462

Nadam se da je ovo slučajno izostavljeno, a da nije bila želja da prikriju neki pad prihoda, isl.

Inače zanimljivo je videti koliki su im prihodi po čarter putniku:

Ukupno: 25.7 miliona evra
Broj letova: 2.286
Broj sedišta: 2.286 x 144 (B733) = 329.184 sedišta

Prihod po sedištu: 78 evra, bez aerodromskih taksi, oko 60-65 evra
 
poslovni prihodi: 35.964.228.000rsd = 304,7 miliona €
prihodi od premija, subvencija, dotacija, donacija i sl: 2.461.714.000rsd = 20,8 miliona €
drugi poslovni prihodi: 826.222.000rsd = 7 miliona €

poslovni rashodi: 35.290.686.000rsd = 299 miliona €

finansijski prihodi: 2.934.337.000rsd = 24,8 miliona €
finansijski rashodi: 4.803.867.000rsd = 40,7 miliona €

rashodi od uskladjivanja vrednosti ostale imovine koja se iskazuje po fer vrednosti kroz bilans uspeha: 18.253.000rsd = 154,6 hiljada €

ostali prihodi: 3.056.915.000rsd = 25,9 miliona €
ostali rashodi: 560.270.000rsd = 4,75 miliona €

bruto dobitak: 1.297.561.000rsd = 11 miliona €
neto dobitak: 1.121.465.000rsd = 9,5 miliona €

ceo izvestaj je dostupan ovde
 
Pitanje je i kako ce da prebiju ove pare za Kraljevo i Nis, da l ce uredno dobiti pare za neobavljene letove ako su se pogodili po godini ili dobijaju po letu...
 
Nadajmo se da ce korona uciniti svoje i da ce kriza biti dovoljno duboka da sledcece godine necemo imati Air Srbiju i necemo morati da je dotiramo.
Avioni su ogromni zagadjivaci, da se ne govori koliku buku stvaraju i koliku guzvu stvaraju turisti koji dolaze ovamo.
 
Nikada ne prizivaj krizu i propast pošto ponavljam kao i za nekretnine svi slomovi vode ka tome da neće ko imati da dotira stanovištvo da se prehrani a ne običnu avio kompaniju koja je čak u proteklih godinu dve popravila svoj pravac razvoja.
 
Slomovi su uvek sansa za promenu.
Ne vidim zasto bi sirotinja preko poreza dotirala avio kompaniju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764060#p764060:12tuqzqi je napisao(la):
MC_ » 07 Aug 2020 09:15 pm[/url]":12tuqzqi]Nadajmo se da ce korona uciniti svoje i da ce kriza biti dovoljno duboka da sledcece godine necemo imati Air Srbiju i necemo morati da je dotiramo.
Avioni su ogromni zagadjivaci, da se ne govori koliku buku stvaraju i koliku guzvu stvaraju turisti koji dolaze ovamo.
Auu, rođače.
Zaje*******avash se, priznaj.
 
U mom komsiluku su skoro svi od reda (barem 50%) socijalni slucajevi. Primaju 12000 din.
Zasto je vaznije da leti Air Srbija nego da ti ljudi imaju malo bolju hranu?

Ili, da li je bolje 2 godine dotirati Air Srbiju ili izgraditi novi urgentni centar od tog novca?

Uopste ne razumem sta je cudno u mojim stavovima.
 
Зато што нелетење ЕрСрбије смањује приходе буџета од којих се исплаћују социјални случајеви. Да, део тих средстава иде на одржавање механизма, али део иде у касу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764261#p764261:4ij4q9k6 je napisao(la):
MC_ » 08 Avg 2020, 22:33[/url]":4ij4q9k6]U mom komsiluku su skoro svi od reda (barem 50%) socijalni slucajevi. Primaju 12000 din.
Zasto je vaznije da leti Air Srbija nego da ti ljudi imaju malo bolju hranu?

Ili, da li je bolje 2 godine dotirati Air Srbiju ili izgraditi novi urgentni centar od tog novca?

Uopste ne razumem sta je cudno u mojim stavovima.
Uz svo žaljenje što u tvom komšiluku žive takvi slučajevi, komunizam nije rešenje.
 
kako onda objasnjavas poslovanje aviokompanija u africi gde ljudi nemaju ni vodu ni hranu, a sa druge strane aviokompanije imaju najnovije avione?

primer za urgentni centar uopste nije na mestu. osnovno u ekonomiji je OBRT NOVCA: preko Er Srbije se obrce novac, dobija se dosta vise nego sto se ulaze, na primer trosenjem novca stranaca, i od tih para eto ti urgentnog centra
 
Ne zaboravi da Srbija ima burazersku ekonomiju, pa te pare stranaca umesto za urgentni centar zavrse na urgentnom privatnom racunu budzovana. To je veci problem nego ersrbija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764261#p764261:1v3l8e2o je napisao(la):
MC_ » Sub Avg 08, 2020 9:33 pm[/url]":1v3l8e2o]U mom komsiluku su skoro svi od reda (barem 50%) socijalni slucajevi. Primaju 12000 din.
Zasto je vaznije da leti Air Srbija nego da ti ljudi imaju malo bolju hranu?

Ili, da li je bolje 2 godine dotirati Air Srbiju ili izgraditi novi urgentni centar od tog novca?

Uopste ne razumem sta je cudno u mojim stavovima.

Tvom komsiluku trebaju vestine koje se trenutno traze na trzistu i koje ce se traziti u buducnosti, a ne bolja hrana.

Neki drzavni ili nevladini program obuke bi mogao da pomogne, ali preko samoinicijative, obrazovanja i licnog usavrsavanja bi vremenom i hrana postala bolja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764326#p764326:35xmr5al je napisao(la):
montezuma » 09 Avg 2020, 08:21[/url]":35xmr5al]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764261#p764261:35xmr5al je napisao(la):
MC_ » Sub Avg 08, 2020 9:33 pm[/url]":35xmr5al]U mom komsiluku su skoro svi od reda (barem 50%) socijalni slucajevi. Primaju 12000 din.
Zasto je vaznije da leti Air Srbija nego da ti ljudi imaju malo bolju hranu?

Ili, da li je bolje 2 godine dotirati Air Srbiju ili izgraditi novi urgentni centar od tog novca?

Uopste ne razumem sta je cudno u mojim stavovima.

Tvom komsiluku trebaju vestine koje se trenutno traze na trzistu i koje ce se traziti u buducnosti, a ne bolja hrana.

Neki drzavni ili nevladini program obuke bi mogao da pomogne, ali preko samoinicijative, obrazovanja i licnog usavrsavanja bi vremenom i hrana postala bolja.
Da, već smo duboko zašli u off, ali bih voleo da čujem šta ti ljudi, zapravo, rade, za šta su okvalifikovani, i sl...
 
Jedan je matematicar, ali nema potpun penzioni staz i nema penziju nego soc. pomoc. Drzi ponekad casove.
Zatim, zena 68 godina, domacica.
Jedan deda alkoholicar, ne znam sta je radio.
Jedan penzioner sa malom penzijom, bio prodavac u elektrometalu, ali ima mninmalnu penziju.

Svi oni oni skupljaju djubre po kontejnerima.

Za forumasa koji je pitao o vestinama na slob. trzistu.
Fascinantno mi je da odrasla osoba veruje u te bajke.
"Slobodno trziste" je farsa. Primer Air Srbije to dokazuje.

Pa Air Srbija bi propala na slobodnom trzistu. Eto, pricate na topiku o firmi koju drzava dotira o slobodnom trzistu.
Znaci, pojedinci moraju da se bore na trzistu, a korporacije da dobijaju dotacije od drzave.
Ja radije biram da se pomogne komsijama.

Sem toga, koliki je doprinus Air Srbije drustvu, ako se izuzmu plate osoblja?
Sta Air Srbija donosi, ako je u minusu.
 
Zaposleni koji imaju vrlo dobro plaćene poslove, jeftiniji avio prevoz, povezanost sa svetom, indirektni poslovi (NIS, ketering, aerodrom, taksisti,...),turizam, turizam, turizam,... ima još tu milion stvari.
Izvinjavam se što ovako upadam u temu pratim je već duže vreme, a obično sam aktivan na drugim temama vezano za saobraćaj
 
mozda je er srbija u minusu, ali to sto drzava ulozi 20 miliona evra u nju godisnje, to joj se vrati visestruko vise
 
Prošlogodišnji gubitak je zapravo veoma mali.

To što ljudi ne shvataju osnovne koncepte (ekonomije, države... života), poput principa spojenih sudova, pa misle da će ovde biti više da se podeli narodu ako svaki put kad nekud letimo platimo prvo Švabi da nas preveze do Beča ili do Minhena, govori, čini mi se, o našem školskom sistemu, čija je posledica takva naivna javnost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764454#p764454:uf06gqra je napisao(la):
MC_ » 09 Avg 2020, 16:38[/url]":uf06gqra]Jedan je matematicar, ali nema potpun penzioni staz i nema penziju nego soc. pomoc. Drzi ponekad casove.
Zatim, zena 68 godina, domacica.
Jedan deda alkoholicar, ne znam sta je radio.
Jedan penzioner sa malom penzijom, bio prodavac u elektrometalu, ali ima mninmalnu penziju.

Svi oni oni skupljaju djubre po kontejnerima.

Za forumasa koji je pitao o vestinama na slob. trzistu.
Fascinantno mi je da odrasla osoba veruje u te bajke.
"Slobodno trziste" je farsa. Primer Air Srbije to dokazuje.

Pa Air Srbija bi propala na slobodnom trzistu. Eto, pricate na topiku o firmi koju drzava dotira o slobodnom trzistu.
Znaci, pojedinci moraju da se bore na trzistu, a korporacije da dobijaju dotacije od drzave.
Ja radije biram da se pomogne komsijama.

Sem toga, koliki je doprinus Air Srbije drustvu, ako se izuzmu plate osoblja?
Sta Air Srbija donosi, ako je u minusu.
Surovo, ali, izuzev tog matematičara, za koga me čudi što nije dogurao staž do kraja i prodavca sa malom penzijom... Zašto bi država trebalo da brine o domaćici i alkosu?
Treba da im pomogne, ali svakako ne po cenu žrtvovanja kapitalnih stvari. Nismo u komunizmu, niti se čak i u komunizmu to praktikovalo. Te Jovo Bakić fore ne postoje ni u jednoj državi.
Druga stvar je nedomaćinsko poslovanje AS. To jeste tema za tešku kritiku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764454#p764454:2kq8lgmn je napisao(la):
MC_ » Ned Avg 09, 2020 4:38 pm[/url]":2kq8lgmn]
Ja radije biram da se pomogne komsijama.
Kojim komšijama, Hrvatima ili Crnogorcima? I jedni i drugi tvrde da moraju da finansiraju svoje gubničke nacionalne avio kompanije zato što su im neophodne za turizam. U stvarnosti to nije istina jer i jedna i druga kompanija imaju mali udeo u letnjem prometu na aerodromima po obali. Ili misliš na bivše komšije Italiju, koja decenijama upumpava milijarde u Alitaliju dok im beskućnici žive na ulici?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764494#p764494:3qo8613r je napisao(la):
peper.mint » Ned Avg 09, 2020 6:39 pm[/url]":3qo8613r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764454#p764454:3qo8613r je napisao(la):
MC_ » Ned Avg 09, 2020 4:38 pm[/url]":3qo8613r]
Ja radije biram da se pomogne komsijama.
Kojim komšijama, Hrvatima ili Crnogorcima?

mislim na ove ljude ovde.

Kako da verujemo da Air Srbija ima bilo kakav neto pozitivan uticaj na ekonomiju Srbije.
 
Пантограф":17zpx77r je napisao(la):
Prošlogodišnji gubitak je zapravo veoma mali.

To što ljudi ne shvataju osnovne koncepte (ekonomije, države... života), poput principa spojenih sudova, pa misle da će ovde biti više da se podeli narodu ako svaki put kad nekud letimo platimo prvo Švabi da nas preveze do Beča ili do Minhena, govori, čini mi se, o našem školskom sistemu, čija je posledica takva naivna javnost.
Zašto bi se ograničili samo na prošlu godinu?
Šta je to što aviokompaniju izdvaja pa je eto taj vid privrede od posebnog značaja za ekonomiju jedne države?
Da smo Grčka, Crna Gora ili Hrvatska gde je turizam 20% bdp pa da se o tome i raspravlja, ali ni tada ne bi imalo smisla.

Gde je princip spojenih sudova kad čelik i bakar kupujemo od kineskih firmi, kad automobile uvozimo iz Nemačke, slećemo na francuski aerodrom? Šta je to tačno što ovu granu privrede izdvaja pa da bude izuzetak od svih ostalih?

I zašto onda ne bi leteli nemačkom, mađarskom, kojom god kompanijom ako je to finansijski isplativije, ili još bolje pitanje zašto bi većina subvencionisala potrebe manjine?
 
Vrh