Šta je novo?

Air Serbia

не знам. можда ће ићи две класе (то бих ја урадио)

Kokili":193km9qz je napisao(la):
Zna li neko sta se desava sa ovim A 319? Nemacka i Holandija su redovno pokrivene sa B 737

па Немачка не да Арапима да лете (319 са А6 регистрацијом), док су остале на осталим линијама (данас 16 летова)
 
četvrtak 8.05.2014. | 20:18
Er Srbija najzad nadmašila Kroaciju :D
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=845577

Er Srbija svrgnula je sa trona susednu Kroaciju erlajnz i postala najzaposleniji avioprevoznik u bivšoj Jugoslaviji, piše Balkans.com .
546622931536bd0efd5d6d56.jpg

U prva tri meseca ove godine Er Srbija prevezla je 368.389 putnika ili 66,3 odsto više nego u istom periodu prošle godine, podseća portal.

Istovremeno, Kroacija erljanz u svojim letelicama prevezla 292.524 putnika, što je 6,5 odsto manje u odnosu na prošlu godinu. To je prvi put za više od 10 godina da je srpski nacionalni avioprevoznik nadmašio konkurenta iz Hrvatske.

U prva tri meseca popunjenost letova bila je 58 odsto (pad od šest odsto) dok je prosečna popunjenost letova Koracija erlajnza bila 60 odsto (isto kao i prošle godine).

Krivicu za svoje ovogodišnje rezultate Kroacija erlajnz nalazi u programu restrukturiranja i sečenju programa letova za tri odsto. Razlozi se nalaze i u recesiji, velikim sezonskim oscilacijama i jačanju konkurencije. Kroacija erlajnz prevezla je 83.077 putnika na domaćim letovima (pad od sedam odsto) dok je na redovnim međunarodnim letovima prevezeno 203.286 putnika (pad od 8% ) i još 6.161 na međunarodnim čarter letovima (rast od 117%). U "plusu" su letovi za Nemačku (+2,4 odsto) , Holandiju (+3,9), Austriju (+3), Belgiju (+43,9) i Makedoniju (+1,4), a u minusu letovi za BiH (-0,7 odsto), Francusku (-24,9), Italiju (-16,1), Švajcarsku (-10) i Velika Britanija (-19,8).

Uprkos privremenom gubitku statusa najuspješnijeg avioprevoznika u bivšoj Jugoslaviji, Koracija erlajnz uspela je u prvom tromesečju da smanji svoje gubitke sa 12, 200 miliona evra na 10, 7 miliona evra. Broj zaposlenih pao je sa 1.041 prošle godine na 973 krajem marta. Zahvaljujući merama restrukturiranja, u prošloj godini Koracija erlajnz je ostvarila prvi pozitivan neto rezultat nakon pet godina gubitaka.
 
JohnnyLee":fg7capbt je napisao(la):
па Немачка не да Арапима да лете (319 са А6 регистрацијом), док су остале на осталим линијама (данас 16 летова)

Kad su uveli tu zabranu da AirSERBIA A319 sa A6 registracijom ne mogu da lete za Nemačku?
 
од када је почела цела ова спрдња са истрагом Европске комисије

Igor":32mw3hgj je napisao(la):
Video sam nesto na exyu, nego da li bi nasi uzimali verziju 200 ili 300 i koja bi konfiguracija bila odgovarajuca sa tri klase ili dve.

мало сам истраживао, мање више све компаније које имају 330 имају две класе, са 24 путника у бизнису а остатак у економској, која зависи од тога да ли је серија 200 или 300
 
Sutra u 12h na RTS 2 u emisiji potrošački savetnik se emituje prilog gde možemo videti kako Air Serbia tretira putnike kojima kasni let preko 2 sata. Repriza u sredu u 11.30h na RTS 1.
 
ево баш сам погледао, хвала Вучко.

Све у свему компаније поштују закон који је неважећи у Србији, тј закон ЕУ, који више излази у сусрет авиопревозницима.

Проблем је свкакако пре свега што се закон наш не поштује и не спроводи, без обзира какав је, а у овом случају је ригорознији.
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=845667
Putnici Er Srbije čekaju zadnji čas


каква агресивна и безобзирна кампања против путника, на које се сваљује кривица због кашњења !!?? ја сам каснио за чекирање пртљага на визер 1 минут (буквално) и нису ми дозволили да га чекирам и то је то! следећи пут нема теорије да касним.

а ова измишљена статистика да грађани итекако поштују прописе када путују луфтханзом који имају "кетеринг у милиграмима" .... одвратно!

ваљда је ово неко окачио на форуму? нисам више сигуран
 
drum1":7sgmabok je napisao(la):
ево баш сам погледао, хвала Вучко.

Све у свему компаније поштују закон који је неважећи у Србији, тј закон ЕУ, који више излази у сусрет авиопревозницима.

Проблем је свкакако пре свега што се закон наш не поштује и не спроводи, без обзира какав је, а у овом случају је ригорознији.
Nema na cemu. To je sustina svega, da sve kompanije koje posluju kod nas ne stavljaju obavestenje o pravima putnika niti ih obavestavaju dok direktorat civilinog vazduhoplovstva ne moze da kaznjava avio prevoznike koje krse zakon. Cemu onda taj direktorat???

Evo komentara jednog od radnika Air Serbie o putnicima sa SSC-a(nema veze sa gore pomenutim prilogom), zanima me vase misljenje.

AirSerbia;113974037 je napisao(la):
Prva stvar, proverio sam ovaj tekst i ovo veze nema sa Air Serbia - direktno ili indirektno. Niko nije naručio ovakav tekst, niko ne stoji iza ovog teksta, tekst nije naručen, niti na bilo koji način afirmisan od strane bilo koga. Provereno je i sa onima koji su objavili tekst, i došli smo do informacije kako je tekst napisan, ko ga je napravio, i šta je bila inicijalna kapisla da se tekst uopšte napravi.

U ovom trenutku postoji izuzetno veliki problem sa ground services po dva osnova:

a) Izuzetna nekompetencija, loša uigranost zemaljskog osoblja (pre svega novoprimljenog) sa vrlo jakim gužvama, i potrebom da reaguju u sekundi a ne da za sve zovu supervizore (kojih ima možda 2 u smeni). Supervizori i starije kolege se ponašaju kao zla maćeha prema mladjim kolegama i na kraju tu ispaštaju putnici. Ovo je svakako nešto čime će se kompanija pozabaviti narednih dana, posebno zbog činjenice da postoji velika razlika u kvalitetu usluge izmedju onoga što vidite na zemlji i onoga što vidite u vazduhu. Takodje, to je važno i zbog toga što ćemo - ako stanje ostane ovakvo - imati apsolutni haos u letnjoj sezoni.

b) Putnici se zaista vrlo često ponašaju osiono i bezobrazno. Lično sam prisustvao velikom broju situacija kada se putnik pojavljuje na ček inu 15 minuta posle zatvaranja i krene da urla na osoblje zbog toga što neće da ga puste u avion, psuje sve moguće i nemoguće i onda popljuje aviokompaniju. Ogroman problem sa ček inom je takodje i zbog toga što naši divni putnici nose i kuću i okućnicu na putovanja - šalju ih na doplatu za prtljag i tu se napravi jedno vrzino kolo koje se jako teško "pegla" ako razumete šta hoću da kažem.

Ne sporim da ogromnu odgovornost za lošu situaciju danas snosi i aviokompanija, ali vas uveravam da u njoj ne rade diletanti (bar ne na rukovodećim položajima) i da ovakav tekst sa firmom nema ama baš nikakve veze.
 
имао сам и ја случај када сам летео за Рим. дошла девојка да се чекира за Париз када је укрцавање увелико трајало. Вучко, где могу да видим потрошачки саветник од викенда, нисам био у прилици да гледам
 
Imas sutra u sredu u 11.30h na RTS 1 pred dnevnik 1. Stavicu valjda do kraja nedelje taj prilog na internete, malo kasnim u postavljanju istih na internet :)
 
па не могу тада да гледам јер сам на послу. качи линк чим поставиш на нет
 
Pa da okaci link, nismo tu u vreme penzionerskog termina :p
 
Sto se tice ovoga:

Ogroman problem sa ček inom je takodje i zbog toga što naši divni putnici nose i kuću i okućnicu na putovanja - šalju ih na doplatu za prtljag i tu se napravi jedno vrzino kolo koje se jako teško "pegla" ako razumete šta hoću da kažem

Do nedavno si mogao da cekiras torbu od 30 kg, tj. nebrojen broj torbi od 30 kg. I to s razlogom, jer je to jednostavno bila politika prilagodjena putnicima - nasi ljudi nose mnogo stvari, pakuju se u vise od jedne torbe i tako dalje. "Stari" Jat je jedno vreme zvanicno imao politiku da prtljag sme do 20 kg, a tolerisalo se do 25 kg, pa je onda to pre par godina zamenjeno zvanicnim ogranicenjem od 30 kg (uz toleranciju od 1-2 kg preko toga). I od kada je to uvedeno ja se nesecam (a putovao sam cesto) da je mnogo ljudi slato na doplatu kilaze (mozda sam to video jedanput). Slicnu politiku ima i Turkish, a lako se moze zakljuciti zasto su srpski i turski putnici po tom pitanju slicni. I onda Er Srbija uvede to novo ogranicenje od 23 kg - pa se onda cude zasto ljudi dolaze sa vise - pa zato sto su navikli. Ne znam koji je genije smanjio ogranicenje sa 30 kg na 23 kg, ali je napravio idiotski potez. Nas covek ce pre da plati 5-10 evra vise pa da ima dodatnu kilazu.
 
Svuda je ogranicenje 23, cak negde i 20. Vise puta sam prisustvovao scenama kada drame na cekiranju jer moraju da vrate ili bace neke stvari i kunu osoblje ko da su oni krivi sto su ovi spakovali celu kucu.
 
Pa nije svuda, evo Turkish daje 30. Nije sporno ako je Air Serbia to htela da menja ali trebalo je da imaju u vidu da navike naših ljudi po tom pitanju treba menjati dugotrajnom i efektnom kampanjom a ne onim jednim saopštenjem u kojem je stajalo: "Od sutra prelazimo na 23kg jer je to generalna praksa u svetu i doviđenja prijatno".
 
I Etihad (!), koliko mi je poznato, takodje daje 30 ili 32 kg. Dakle potez nema nikakve logike - tj. ima, jedina logika tu je povecanje marze na aviokarti - i pogresna je, jer im je bolje da privlace putnike na dozvoljenih 30 kg nego da ih nerviraju i pritom se izjednace sa glavnom konkurencijom (LH grupa).
 
Jeste, pogledaj koja je to destinacija i koliko kosta karta.
 
Igor":35z5osms je napisao(la):
Pa da okaci link, nismo tu u vreme penzionerskog termina :p
Čim stignem postaviću, imam 12 priloga da postavim na internete pre toga. Daj mi malo vremena :D
 
JohnnyLee":3mg7xabt je napisao(la):
као што рече Лојола, 25.02 је била вест о смањењу килаже. и то је било у СВИМ медијима (ТВ, интернет, штампани, радио)

Nije stvar u datumu nego u tome da je bila potrebna malkice opsežnija kampanja kako bi ljudi to prihvatili bez neke velike rezignacije. Jedan od najstarijih trikova je da npr. u isto vreme uvedeš neke simbolične "pogodnosti". Npr povećaš allowance u biznis klasi na 35kg, umiksuješ to sa još par kozmetičkih izmena u kabini pa onda sipaš objave, banere i newslettere jedno mesec dana i to sa nekim potpuno nevinim naslovima tipa i neutralno navedenim izmenama. Naravno da će svako sa pola mozga ukapirati o čemu se zapravo radi ali opet se postiže bolji efekat od sricanja jednog saopštenja u kojem insistiraš da tako radi sav normalan svet a zapravo prvi tako ne radi tvoj manjinski vlasnik i operativni upravljač.
 
Vrh