Šta je novo?

Air Serbia

lento":1kal8c4n je napisao(la):
Bez obzira kakav code share ugovor kompanije imaju, niko normalan ne bi sklapao code share ugovor da nema neku korist, tako da ne stoji da takav ugovor odgovara samo jednoj strani. Osnovna ideja takvog ugovora je da isti avion pune obe kompanije (ili vise kompanija koje stavljaju svoj broj leta na odredjeni let) kroz svoje prodajne i agentske mreze. Code share ugovori se razlikuju po nacinu na koji "marketing carrier" prodaje mesta na "operating carrier"-u.

drum1":1kal8c4n je napisao(la):
Као лаик, видим да код шер може да одговара само једној страни, све зависи колико која лети и колико авиона има, а Итихад има и (нормално) имаће увек десетак пута више него Ер Србија.

JohnnyLee":1kal8c4n je napisao(la):
да се не троши овде пуно о код шеру, овде има лепо све описано, па кога занимају предности и мане нека прочита

Лоше сам се изразио, извињавам се, мислио сам да у теорији може да одговара само једној компанији, ако би она (као управљач) преузела све летове друге компаније (оне којом се управља и која нема авионе). Генерално мислим да је то супер ствар. Понављам да сам лаик . . . да не кажем непознавалац.

Милисаве +1.

Сигурно ми њих нисмо зај****, немојте тако. Свуда се у послу гледа да се прође што боље...

Неко ја мислим да је нездраво за посао да поклониш неком нешто јер онда он има мање интереса да то развија јер ништа није уложио, може само да узме и затвори. Тако су многе млекаре код нас затворене, ма и фабрике уопште. Биле су буд зашто, па их је конкуренција купила, држава исплатила раднике, а они затворили фабрику.
 
Да,Етихад је компанија позната по томе што преузима друге компаније и затвара их.Вероватно су зато најбрже растућа авио-компанија на свету. :roll:

Из петних жила се трудим да ти став о овоме схватим озбиљно али ми не иде,једноставно има превише чињеница које те демантују.
 
Pa šta i da smo ugasili jat kao strašna alternativa.

Moj poreski džep bi manje kostalo da se to ugasi, nego što smo platili dugove i poklonili arapima. Sutra arapi kad budu zarađivali pare na kompaniji koju su dobili džabe ima sve pare da iznesu na razne načine, tipa konsalting, marketing i slično, a ja kao poreski obveznik neću videti cvonjka. Isto kao i sa nisom. Rusi prave stotine miliona profita, a isplaćuju smešne dividende.


Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Ali kao ugasis kompaniju dug nece nestati ;)

Mada sa druge strane Jat ce koliko razumem i biti ugasen :)
 
ево га број 1 у Дизелдорфу
1374987_369234393210544_176960287_n.jpg
 
Jedva cekam da vidim novu unutrasnjost putnickog dela. Cime li ce nas obradovati posto pominju vise standarde od konkurencije
 
Delija":3dnz3f5m je napisao(la):
Да,Етихад је компанија позната по томе што преузима друге компаније и затвара их.Вероватно су зато најбрже растућа авио-компанија на свету. :roll:

Из петних жила се трудим да ти став о овоме схватим озбиљно али ми не иде,једноставно има превише чињеница које те демантују.

Не мислим да је ово нека катаклизма илити не знам ни ја шта. Иначе не знам много о посовању авиопревозника. А као порески обвезник и гласач покушавам да саберем оно што знам, уз позив да се прикључите рачуници.

Трудио сам се да срочим шта смо ми уложили а шта они.
Ево рецимо да ће Ер Србија да се развија стабилно и дурогорчно и да ће профит бити једнако распоређен.
То значи да смо ми три пута више уложили (барем 200 милиона евра + пола имовине) а да ће нам се финансијских средстава вратити исто као и њима.
Твој аргумент је да ми смо њих зај**** јер смо им "увалили" ЈАТ. Да ли стварно веујеш да су надиграни? Не кажем да смо ми надиграни али они свакако да нису.
Е сад, финансијски гледано, поклоњено им је пола маторе флоте, пола све имовине, пола права на летове, пола ексклузивног права националног превозника. То ми све делује као више него права која ћемо добити са њима као партнерима.
Мислим да је ова Ер Србија добар корак али да има ствари које нису баш најтранспарентније. Само постављам питања тј започињем дискусију...
 
Па таква је генерално клима у пословању авиопревозника. Верујем да не знаш да су до сада читави послови пропадали јер су неке информације цуриле у јавност. Па чак је било и случајева у региону где је једна авиокомпанија одустала од летова за једну земљу јер су се појавили новински чланци о томе. Па погледај само ове сплетке Луфтханзе и Делте око једне мале и за сада небитне Ер Србије. То што није све урађено транспарентно је искључиво зато што суштински Етихад има контролу над Ер Србијом већу него што бо то ЕУ регулатива дозволила као и споразум о отвореном небу. Али ћуте и са друге стране јер нису ни они алави на свеж капитал из Абу Дабиа. Но,једино што нама може да шкоди и што се можда крије у тим уговорима јесте монополски статус Ер Србије тј терање Виз Ер-а и још неких компанија што би грађани осетили преко скупљих карата. То је по мени једина ствар која је потенцијално спорна.

А што се тиче имовине ЈАТ-а она је занемарљива. Највредније што имамо су слотови на прометним европским аеродромима али и то све скупа не вреди ништа ако јелте немаш авиокомпанију и простојне авионе. Ти наши авиони су за старо гвожђе,само би правили минус осим ако не би направили од јата чартер компанију што је по мени већа срамота и од гашења.Јат има још нешто тих представништва,апартмана итди што све скупа не вреди много,поготово не у трнутном стању. Ето,и ти пилоти нам вреде али од њих исто немамо корист ако лете за стране авиокомпаније.

Све у свему,јесмо увалили ЈАТ пред гашењем и то вероватно најбољој компанији и менаџменту на свету за тако нешто.
 
drum1":3us3q6uo je napisao(la):
а да ће нам се финансијских средстава вратити исто као и њима.

o tome sanjamo decenijama
 
Поздрав свима. Нисам ''сто година'' писао овде из разних разлога, али сам успевао да повремено испратим неке приче. Лепо вам иде. :)

drum1":yqswe023 je napisao(la):
Трудио сам се да срочим шта смо ми уложили а шта они.
Ево рецимо да ће Ер Србија да се развија стабилно и дурогорчно и да ће профит бити једнако распоређен.
То значи да смо ми три пута више уложили (барем 200 милиона евра + пола имовине) а да ће нам се финансијских средстава вратити исто као и њима.
Твој аргумент је да ми смо њих зај**** јер смо им "увалили" ЈАТ. Да ли стварно веујеш да су надиграни? Не кажем да смо ми надиграни али они свакако да нису.
Е сад, финансијски гледано, поклоњено им је пола маторе флоте, пола све имовине, пола права на летове, пола ексклузивног права националног превозника. То ми све делује као више него права која ћемо добити са њима као партнерима.
Мислим да је ова Ер Србија добар корак али да има ствари које нису баш најтранспарентније. Само постављам питања тј започињем дискусију...

Искрено, мене увек нервира оно што је постао општеприваћени став у Србији да је код договарања о неком послу обавезно да ''неко неког зајебе''. То је код нас одавно урезано у главама да је само тако могуће пословати. Не знам за конкретан случај, јер сви имамо мањак информација, из разумљивих разлога, али се надам да је ово почетак нове праксе где ће обе стране имати користи из заједничког посла. Нећу да будем љубоморан ако Емирати извуку не знам ни ја какву корист, ако нама буде добро. Уосталом, видећемо.

Елем, можда ми јесмо више уложили имовински/финансијски, али они улажу и своје име, тј. репутацију, знање, процедуре и начине пословања, све то има неку вредност у пословном свету. Та нематеријална вредност је основа да би се могло рачунати на успех у будућности. Отприлике као кад двојица ортака крећу у посао па један улаже пословни простор а други своје знање, искуство и пословне везе.

Друго, користи које би наша страна могла да оствари никако се не ограничавају само на потенцијални профит. Да упростим ствари, свака додатна карта која се прода преко нове кове компаније садржи у себи порез који иде у буџет. Такође, ту треба урачунати и све услуге које садржи једно путовање, а које се плаћају том картом - нпр. сваки сок у кетерингу је купљен у овој земљи и плаћен је порез на њега. Направио га је нпр. ''Нектар'' па се тиме повећава и економска активност у држави. Па је тај путник нешто потрошио и на аеродрому, нечим је и дошао до аеродрома итд. Затим, ако су у питању странци или наши који долазе у земљу, ту је и ефекат на пораст туризма итд. Безброј је ствари које један уложени динар може да покрене. То је тзв. мултипликативни ефекат, а постоје и модели који могу то да израчунају, оквирно наравно. Да не причам о нематеријалним користима од пораста угледа државе, подстицаја да се успешни модел пословања ''прелије'' и у друге компаније итд. Дакле, ако следеће године видимо да је повећан број путника Ер Србијом за нпр 20%, укупне користи за Србију ће бити значајно веће од профита који је нпр. 1 милион евра.

Наравно, за сад су ово све лепе жеље, а имаћемо и прилику да се уверимо колико су реалне.
 
Невероватно је причати о томе.
Овде добијаш здраву фирму уместо губитка који сви покривамо. Као и за поменути нис, где су ипак и неке паре узете добитак је у спречавању даљег бацања пара у бунар. Заузврат добијаш организацију, нове трендове у менаџменту, технологије, дивиденде и повећану наплату пореза. Квалитет саме услуге и секундарне користи од ње су вишеструке. Примери Фијата, Ниса, Јата дуго ће бити успешне приче, које пуне буџет, убрзавају развој, смањују дефицит у спољној размени и доносе модернизацију и инвестиције. Самим настанком држава губи обавезу, не баца паре и лакше дише. То мора донети дугорочно бољитак за све и нека је таквих прича само више ( наравно да се по нешто увек ваља исправити ) а квалитетније услуге и растерећен буџет причаће за себе и временом рушити предрасуду.

http://www.kurir-info.rs/etihadov-erbas ... ak-1034291

полећемо...
 
Cek a sto se ovaj airbus nije nakacio na avio mostove nego ovako.
 
direktor":chjtii09 je napisao(la):
Cista propaganda taj dw je dno dna

"Дојче веле" је септичка јама. Толико једностраности, пристрасности, површности, тенденциозности, толико лажи, пропаганде...тачно се види да им је Гебелс био учитељ.

Елем, тај текст ми делује као обичан спин. Наравно да се нико не прибојава наводне конкуренције Ер Сербије. ЈАТ никада не би био продат овим Арапима да Запад то није претходно аминовао. Сећате се када су, пре шест-седам година, постојале најаве да би ЈАТ и аеродром у Београду могли да буду продати руском Аерофлоту? Тадашњи, а и садашњи, министар Веља Илић је отворено рекао да су им из Европске уније тада рекли: "Ви хоћете у Европску унију или у Руску Федерацију? Ако хоћете у Европску унију, немојте случајно да сте ЈАТ и аеродром продали Русима."

И тако је и било. Лицемерима из Европске уније је већа опасност Русија него једна блискоисточна деспотија где жене силују, па их онда ухапсе и осуде за неморал. Са таквима ми имамо посла. И такви су аминовали продају ЈАТ-а арапским деспотима.

Имајући то у виду, скептичан сам по питању будућности нове авиокомпаније.
 
Igor":m2chy6j0 je napisao(la):
Cek a sto se ovaj airbus nije nakacio na avio mostove nego ovako.
Imao je dosta robe...a samo 90 tak putnika tako da im je bilo lakše da putnike prevezu autobusom do terminala a robu da istovaraju na poziciji za parkiranje
 
Igor":15z14od9 je napisao(la):
Cek a sto se ovaj airbus nije nakacio na avio mostove nego ovako.

био је на Б платформи док нису испразнили товар (мао што је ММА рекао), а после је био накачен на Ц4, одакле је полетео назад. кажу да је довезао материјале за Ер Србију, шта год им то значило. иначе, градови Охрид и Струга нуде субвенције Ер Србији да наставе летове следеће летње сезоне (што ће урадити и без субвенција јер је доста популаран Охрид у летњој сезони). и ТАРОМ ће наставити да лети сваког дана Београд-Букурешт, и летови ће бити код шер са Ер Србијом, тако да ћемо имати два дневна лета за Букурешт
 
Dovezo je uniforme ,flajere ,ostalu opremu za otvaranje koje ce da usledi
 
drum1":2x2gs7jq je napisao(la):
Delija":2x2gs7jq je napisao(la):
Да,Етихад је компанија позната по томе што преузима друге компаније и затвара их.Вероватно су зато најбрже растућа авио-компанија на свету. :roll:

Из петних жила се трудим да ти став о овоме схватим озбиљно али ми не иде,једноставно има превише чињеница које те демантују.

Не мислим да је ово нека катаклизма илити не знам ни ја шта. Иначе не знам много о посовању авиопревозника. А као порески обвезник и гласач покушавам да саберем оно што знам, уз позив да се прикључите рачуници.

Трудио сам се да срочим шта смо ми уложили а шта они.
Ево рецимо да ће Ер Србија да се развија стабилно и дурогорчно и да ће профит бити једнако распоређен.
То значи да смо ми три пута више уложили (барем 200 милиона евра + пола имовине) а да ће нам се финансијских средстава вратити исто као и њима.
Твој аргумент је да ми смо њих зај**** јер смо им "увалили" ЈАТ. Да ли стварно веујеш да су надиграни? Не кажем да смо ми надиграни али они свакако да нису.
Е сад, финансијски гледано, поклоњено им је пола маторе флоте, пола све имовине, пола права на летове, пола ексклузивног права националног превозника. То ми све делује као више него права која ћемо добити са њима као партнерима.
Мислим да је ова Ер Србија добар корак али да има ствари које нису баш најтранспарентније. Само постављам питања тј започињем дискусију...

Zaista, i ja pokušavam da razumem ali mi ne ide...

Dakle, hajde da uzmemo ovako, imaš kamion koji koristiš za rad. Kamion ti je tri puta založen za dug, pritom ga nisi održavao, troši ulje, trokira, jedva ide, samo je pitanje vremena kada će potpuno stati.

Imaš tri alternative:
- kažeš neću ja više ovim da se bavim, dođu poverioci (ako su zelenaši prebiju te u najboljem slučaju a dugove moraš da vratiš, ako su banke pravac u bajbok).
- vratiš nekako dugove, ali si ostao bez para da popraviš kamion i pravac na ulicu
- neko ti ponudi, da krenete u zajednički posao, bog će ga znati zašto, kaže, hajde ti vidi sa tim tvojim zelenašima/bankama vidi kako ćeš, a ja ću da popravim kamion, zamenim motor, ofarbam a onda 50/50% delimo.

Koja je tebi alternativa najbliža?

Da na ulazimo sada u to šta plaća Etihad, šta plaća Air Serbia ... što neko negde reče, ako je ugovor pravilno sastavljen, samo za par godina na konto ušteda u poslovanju i nabavke nove opreme, uključujući avione a na konto Etihadovog imena i zaleđa, zarada od ušteda biće mnogo više nego što je država Srbija mogla da uloži u Jat.
 
Ovo vam je teška ekskluziva :D
Moj brat je sinoć dobio mejl od svog prijatelja iz Meksika sa uzbudljivim sadržajem. Piše mu Rodrigo (što je, jelte, ime ovog finog Meksikanca), sav ustreptao, kako je juče imao "bliski susret treće vrste" na aerodromu Toluka. Zaputio se on, sasvim nenadano, na sever Meksika avionom. Nije se još ni valjano smestio, kad ga pogled kroz prozor umal' ne baci u fras: tik pored njegovog aeroplana beše parkiran avion s natpisom Air Serbia. S obzirom da je bio jednom ovde i zna ponešto o Srbiji (pa i za Jat Airways), nije mu jasno je li ovo plod njegove bujne mašte, gljiva-ludara posluženih u keteringu meksičke avio-kompanije ili stvarno postoji nešto što se zove Air Serbia i leti za Meksiko.
Šta da mu kažemo? Koji je tačno ovo avion? :)

air-serbia-en-mexico.gif
 
то је значи бр. 5, произведен 2007. године, у власништву ЦИТ-а (лизинг компаније), као и број 4 (F-ORAH). занимљиво је да је тај авион већ летео у Европи за грчки Олимпик, пре него што је завршио у Мексику
 
Vrh