Šta je novo?

Air Serbia

JohnnyLee":346htanp je napisao(la):
мислим да је то управо због ЈАТ-ових летова ка главним аеродромима, јер би онда били фидер Ер Азији Икс (она је раније летела ка Станстеду), која би вероватно дневно летела ка Београду, јер им је доста јефтиније него ка другим већим аеродромима. не видим неки други резон

Pa da, jedino ako im nizak trosak koriscenja BG aerodroma kompenzuje cinjenicu sto Jat ne leti po niskim tarifama, i ako su dovoljno jeftiniji na letu od BGD do Azije da musterija i "ne primeti" cinjenicu da karta u Evropi nije low-cost...
 
Fernandes denies AirAsia eyeing Serbian airline
airasia.jpg.gif


KUALA LUMPUR, Sept 5 — AirAsia group CEO Tan Sri Tony Fernandes has dismissed reports that his airline is eyeing Serbian airline JAT Airways and is trying to make Belgrade a hub just months after pulling out of the European market. Bloomberg reported today that the budget airline may take over JAT Airways - a state- owned flag carrier, citing reports in the Vecernje Novosti newspaper."Not true," said Fernandes in a text message when contacted over the report.AirAsia has however been active on the acquisition and expansion trail, buying into Indonesia's Batavia Air for RM240 million in cash in July and launching AirAsia Japan last month.Serbia has been trying to sell JAT Airways for several years with the most recent suitor, Baltic Aviation Systems, withdrawing its bid last December.According to its website, JAT flies to more than 30 destinations in Europe and the Mediterranean region and has 14 aircraft.Its net loss in 2010 more than doubled to 2.5 billion dinars (RM 82.7 million) from 1.1 billion dinars in the previous year.AirAsia's sister airline AirAsia X halted flights to Paris and London, the group's only European destinations in March this year, reportedly due to high fuel prices and weak demand
 
сад сам прочитао. Мрка је очито сад почео да лупа имена компанија са циљем да барем нека скрене поглед ка ЈАТ-у да се можда заинтересује
 
Nema više starog jata,,kada ce jat ponovo leteti za Sidnej,Čikago.....Nikada
 
MMA":312j1v8a je napisao(la):
Nema više starog jata,,kada ce jat ponovo leteti za Sidnej,Čikago.....Nikada

за Сиднеј и Мелбурн тешко, с обзиром да су летови ка Аустралији доста скупи за одржавање (јес да ће лако да сакупи путнике, али опет, цена не би била мања од неких 1.300€) и веома дуги. фреквенција би са два авиона била по два лета недељно (и то натегнуто), јер један круг за Мелбурн (BEG-SIN-MEL-SIN-BEG) траје дан и 19 сати, а ка Сиднеју (BEG-SIN-SYN-SIN-BEG) дан и 19:36 (ово су приближне вредности, нису апсолутне).
с друге стране, Чикаго је много реалнији, с обзиром да ту линију може комотно да опслужује један авион са три, четири лета недељно (круг BEG-ORD-BEG траје приближно 22:14 (са стајанком у Чикагу 4 сата), сликовито авион полеће из Београда у 10 ујутру, враћа се сутрадан око 8:15. тај авион би нпр. могао да лети и три пута недељно за Торонто (круг је око 20:50). ево једног примера (означаваћу дане бројевима) 1, 3, 5 и 7 Чикаго, 2, 4 и 6 Торонто (поласци би били у исто време око поднева).
наравно, ту је и Њујорк, који чак може да лети сваки дан један авион јер круг траје приближно 20:30 сати (са стајанком у Њујорку од 4 сата), креће из Београда у 10, враћа се сутрадан око 6:30.
 
Jat: Pola flote u hangaru
T. SPALEVIĆ | 23. januar 2013. 20:56 | NOVOSTI

Novoti saznaju: "Jat" trenutno saobraća sa sedam aviona, pa su stornirani pojedini letovi. Zbog kašnjenja kredita od deset miliona evra, odložili popravke letelica

NACIONALNA avio-kompanija trenutno saobraća sa svega sedam od ukupno 14 aviona, koliko ima u floti, saznaju "Novosti". Lete sa pet "boinga" i dva ATR. Zbog toga je urađena revizija reda letenja. Tako su do kraja marta ukinuti letovi ka Briselu i Geteborgu i smanjen broj frekvencija ka pojedinim destinacijama.


http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ak ... -u-hangaru
 
Srbija dobija dozvolu za direktne letove za SAD

Srbijа bi ove godine moglа dа dobije dozvolu zа uspostаvljаnje direktnih letovа do SAD, rečeno je u Beogrаdu nа sаstаnku delаgаcije Američke federаlne vаzduhoplovne аdministrаcije (FAA) sа ministrom sаobrаćаjа Milutinom Mrkonjićem.

Ministаr Mrkonjić je u Vlаdi Srbije izjаvio dа Srbiji puno znаči podrškа аmeričkih vаzduhoplovnih vlаsti u oblаsti аviosаobrаćаjа i dа su аmerički predstаvnici nа tаj nаčin iskаzаli poverenje dа nаšа zemljа imа perspektivu u toj oblаsti.
Mrkonjić je istakao dа Srbijа zаslužuje ponovno dobijаnje kаtegorije jedаn FAA, što će puno znаčiti i zа evrointegrаcije Srbije.
Pomoćnik ministаrа sаobrаćаjа zаdužen zа vаzduhoplovstvo Milutin Popović je rekаo Tаnjugu dа će u nаrednih pet dаnа borаviti delаgаcijа FAA zbog tehničke inspekcije pripremljenosti Srbije zа prelаzаk iz kаtegorije dvа u kаtegoriju jedаn po stаndаrdimа FAA.
Ukoliko ne bude problemа nа ovoj proveri do krаjа godine bi mogаo dа usledi glаvnа proverа (odit) i dа dobijemo kаtegoriju jedаn zа uspostаvljаnje letovа kа SAD i drugim prekookeаnskim zemljаmа.
Srbijа i vаzduhoplovne vlаsti su spremni zа to, аli je pitаnje kаdа će nаcionаlni аvioprevoznik uvrstiti to u svoj progrаm letenjа, nаveo je Popović.
V.d. direktorа Direktorаtа zа civilno vаzduhoplovstvo Srbije Milаn Živаnović je rekаo Tаnjugu dа je Direktorаt puno urаdio od ukidаnjа te kаtegorije 2004. godine.
„Prilаgodili smo niz svojih prаvilnikа svetskim prаvilnicimа i stаndаrdimа tаko dа smo dostigli nivo dа možemo dа prаtimo kаtegoriju jedаn“, nаveo je on.
Dobijаnje kаtegorije bi znаčilo dа neko od domаćih аvioprevoznikа imа mogućnost dа otvori direktnu liniju sа SAD, а postoji mogućnost dа i druge аviokompаnije koriste usluge beogrаdskog аeerodromа zа direktne letove kа SAD.
Knežević je dodаo dа je Srbijа rаnije imаlа nаjferekventniju liniju sа SAD i dа je njeno uspostаvljаnje u interesu ne sаmo grаđаnа Srbije već i zemаljа u okruženju, a moguće je dа ove godine dobijemo tu dozvolu.
Predstаvnik FAA i koordinаtor zа srpsku vlаdu Roberto Gonzаles je rekаo Tаnjugu dа je sаstаnаk u direktorаtu i vlаdi bio konstruktivаn i dа je rаzgovаrаno o nаpredovаnju srpskog vаzduhoplovstvа.
Zаmenik аmbаsаdorа SAD u Beogrаdu Li Licenberger je izjаvio Tаnjugu dа je sаmim tim što su predstаvnici FAA ovde činjenicа dа je Srbijа spremnа zа tehničku proveru.
To, tаkođe, pokаzuje dа SAD želi dа uspostаvi jаče i čvršće veze аmeričkog i srpskog nаrodа, kаo i dа podrži Srbiju nа putu kа EU.
Mogućnost dа srpske kompаnije lete u SAD Srbijа je izgubilа 2004. zbog nedostаtаkа u regulаtivi, orgаnizаciji vаzduhoplovnih vlаsti i tаdаšnje neusklаđenosti srpskih vаzduhoplovnih stаndаrdа i procedurа sа аmeričkim.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=48187
 
ZBOG DUGOVA HRVATSKA AVIOKOMPANIJA MORA REZATI FLOTU, BROJ LINIJA...

Croatia Airlines pred propašću. U minusu 370 milijuna kuna!
Objašnjenje: 70 milijuna kuna posljedica je gubitaka u poslovanju, a ostatak je usklađivanje prave vrijednosti aviona s onom u knjigama

Gubitak Croatia Airlinesa za 2012. iznosit će nevjerojatnih 370 milijuna kuna! Taj rekordni minus hrvatskog nacionalnog avioprijevoznika posljedica je gubitka poslovanja od 70 milijuna kuna i usklađivanja vrijednosti zrakoplova od 299 milijuna kuna. U upravi CA tvrde kako su dosad u poslovnim knjigama zrakoplovi imali previsoku i nerealnu vrijednost pa su je oni sad uskladili s njihovom pravom vrijednošću te će to negativno utjecati na poslovni rezultat za 2012. godinu. CA je 2011. završio s minusom od 75 milijuna kuna.
Astronomski je gubitak samo dio problema u kojima se našao hrvatski nacionalni avioprijevoznik kojem prijete još crnji dani. CA će morati smanjiti svoju flotu koju sada čini 13 zrakoplova, sedam airbusova i šest dashova, morat će srezati linije, broj zaposlenih...

http://www.vecernji.hr/biznis/croatia-a ... m=bhmqmbad`]b_^eTPgqomrlg5
 
Гага":257vd6rp je napisao(la):
Srbija dobija dozvolu za direktne letove za SAD

какав бомбастичан наслов, а то нигде није речено. тек су дошли у прву контролу. око годину дана ће да прође пре него што уђемо у Категорију 1
 
Odluka za letove za SAD je na kraju politicka, inace da se samo tehnicki uslovi gledaju, dobili smo bi je odavno.
 
Relativno je jednostavno resiti probleme, ali politicka volja ne postoji.
Imamo na prostoru nekadasnje Jugoslavije nekoliko avio kompanija koje gomilaju gubitke.
Kao sto postoji SAS , tako bi bilo moguce oformiti medjunarodnu kompaniju koja bi se sastojala iz nacionalnih prevoznika EX YU drzava.
U startu bi postojala relativno respektabilna flota, a troskovi bi bili daleko manji.
Gradjanima EX YU prostora iz Evrope bi se mogli ponuditi jeftini letovi do maticnih zemalja, A postojao bi dovoljan broj kako aviona, tako i putnika za prekookeanske destinacije.
Naravno politicka volja za ovako nesto ne postoji, a ni u upravama aviokompanija ne bi bili zadovoljni , jer bi osnivanje ovako jedne kompanije skresalo broj `ljudi u foteljama`.
 
знаш и сам да је то немогућа мисија. први Хрвати никад не би ушли у неки такав подухват. мада, ни Словенци нису нешто много заинтересовани. једино што може да се споји су ЈАТ и Монтенегро, али и то је велики знак питања. о БХ нећу ни да причам, то је највећи циркус од свих компанија
 
To moze da funkcionise samo kada bi se pojavio neki stranac, pa pokupovao sve ex-YU aviokompanije i onda ih spojio u jednu, jedino tako bi se donosile racionalne odluke. U suprotnom bi imali rasporedjivanje letova "po kljucu", SFRJ-style, pa ako bi ta kompanija imala putnika za recimo 2 prekookeanske linije, "morala" bi jedna iz BG, a jedna iz ZG, da se niko ne oseca zapostavljenim...a "morao" bi da sedi jedan direktor necega u ZG, a drugi direktor necega u BG, opet "da bude fer" - dakle izgubila bi se glavna prednost takve kompanije, a to je smanjivanje administrativnih/menadzerskih/infrastrukturnih troskova.

No sve su to puste price, jer Adria i Croatia nece jos dugo moci da funkcionisu ovako, zbog pravila EU (narocito Croatia). Njih ce u skoroj buducnosti kroz neki stecajni postupak kupiti Lufthanza, pa ih onda svesti "na pravu meru", tj. 80% letova ce im biti feeder letovi ka Minhenu i Frankfurtu.
 
док се чека судбина ЈАТ-а, ево мало подсећања. ЈАТ у Лос Анђелесу 1987. године
JULAX.jpg
 
Ah DC-10 bio sam u okviru prakse u njemu kad je vec prestao da leti... :(
 
ја нисам никад. моји су са њим летели на море 2004. године када су штрајковали механичари па им је ДЦ10 летео за Тиват
 
eh... nekada bese...
707, 727 pa potom DC9 i DC10... 737
E onda je laki72 prestao da leti , pa je i aviokompanija JAT pocela da propada :lool:
 
Samo u Srbiji interkontinentalni leti za Tivat... :)
 
Па добро, можда је летео пречицом, преко Северног и Јужног пола? :p
 
Каква је сад судбина ДЦ 10 ? Била су два колико ми се чини (Никола Тесла,..) или ...! Да ли се негде изнајмљују ? Можда питам наивно, али сигурно ЏониЛи, Фејнор и остали који се разумеју у авионе и изгледа да им је посао везан за ову област, сигурно знају. Хвала за одговор.
 
Vrh