Šta je novo?

Air Serbia

ЈАТ их је имао укупно 7 од којих је само један био у власништву (YU-AMB, прво се звао Едвард Русијан, а после Београд), остали су били изјнамљивани.

Авиони са југословенским регистрацијама:
YU-AMA - изнајмљен 1978, враћен лизинг компанији 1992 (звао се Никола Тесла, повучен из употребе)
YU-AMB - достављен 1979, повучен из употребе 2005 када је исечен
YU-AMC - изнајмљен 1988, враћен лизинг компанији 1993 (повучен из употребе после 2002)
YU-AMD - изнајмљен 1989, враћен лизинг компанији 1991 (исечен после 2002)

Авиони са страним регистрацијама:
TU-TAL - изнајмљен од Ер Африке из Обале Слоноваче 1985, враћен 1986 (срушио се 1999)
OO-SLA - изнајмљен од белгијске Сабене 1986, враћен 1989 (карго авион, исечен 2012)
OH-LHA - изнајмљен од финског Финера 1987, враћен 1988 (исечен после 2004)


иначе, посао ми није директно везан за авионе, али пратим дешавања
 
Nazalost ni meni, od kada sam zavrsio Drapsin i praksu 2004. nemam veze sa vazduhoplovstvom... Skolovali su me za posao koji moze da se dobije samo preko partijske veze :))
 
Etihad prihvatio da bude strateški partner Jata

Memorandum o razumevanju o strateškom partnerstvu između kompanija Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i domaćeg avio prevoznika Jat Airways trebalo bi da bude potpisan sredinom aprila u Beogradu, najavio je danas ministar finansija i privrede Mlađan Dinkić koji boravi u radnoj poseti Abu Dabiju.

Ministar Dinkić je današnji sastanak sa predstavnicima kompanije Etihad ocenio izuzetno uspešnim.

On je dodao da se razgovaralo o strateškim pravcima i detaljima buduće saradnje Jat Airways-a i Etihada.

„Želimo da JAT postane profitabilna kompanija i ponos Srbije. Uveren sam da će Etihad biti idealan partner za našu nacionalnu avio kompaniju. Dogovorili smo se da već sredinom aprila njihov menadžment dođe u Beograd. Oni već od početka aprila kreću sa detaljnom analizom poslovanja JAT-a. Verujem da ćemo već sredinom aprila imati dobre vesti i da ćemo u naredna dva meseca završiti sve dogovore o strateškom partnerstvu JAT-a i Etihada“, izjavio je Dinkić.

Komercijalna saradnja Jat Airwaysa i Etihada podrazumeva uvođenje svakodnevnih letova na liniji Beograd-Abu Dabi od sredine godine, kao i otvaranje linije u saradnji sa Air Berlin-om na relaciji Beograd-Berlin-Čikago i još tri destinacije za Sjedinjene Američke Države.

Partnerstvo Jat Airwaysa i Etihada podrazumeva i kompletnu modernizaciju Jatove flote, odnosno nabavku novih aviona, na osnovu čega bi Etihad mogao da preuzme 49 odsto vlasništva u Jatu i zaključi dugoročni ugovor o upravljanju kompanijom. To bi obezbedilo da Jat postane deo alijanse Etihada i omogućilo bi profitabilno poslovanje naše nacionalne avio kompanije u budućnosti. Etihad je izrazio spremnost da odmah pomogne Jatu u lizingu 4 nova aviona koji su potrebni već od juna zbog početka turističke sezone.

Etihad raspolaže sa flotom od 72 savremena aviona. Prošle godine ova kompanija ostvarila je prihod od 4,8 milijardi dolara, a poseduje manjinsko vlasništvo i pravo upravljanja u nemačkom Air Berlin, irskom Aer Lingus, Virgin Australia i Air Seychelles.

Dinkić će se tokom narednih dana sastati i sa predstavnicima kompanija Mubadala Aerospace i Mubadala ATIC koje su zainteresovane za saradnju i strateško povezivanje sa Jat Tehnikom.
 
Ovo zvuci lepo, ali bih voleo da forumasi koji su poznavaoci materije malo prokomentarisu realne perspektive ovog posla?
 
Ja nista ne verujem dok ne vidim promenu vlasnistva u APRu...sto puta su pricali o partneru za Jat pa nista...
 
Evo šta je Etihad "spremio" za Jat

Beograd -- Plan koji je trenutno u fazi razrade mogao bi da bude poslednja i u isto vreme najbolja šansa za Jat, piše vazduhoplovni portal Tango Six blog.

Kako se navodi, nacionalna avio-kompanija Ujedinjenih Arapskih Emirata Etihad, želi da postavi svoj operativni menadžment kojim bi efektivno vodila Jat, ali bi Srbija i dalje ostala većinski vlasnik Jata sa 51 odsto vlasništva.

Prema pisanju ovog portala, osnovne pretpostavke i plan “menadžment akvizicije” Etihada nad Jatom zvuče više nego dobro. Naime, kako Tango Six ekskluzivno saznaje osnovni uslovi Etihada su postavljanje svog operativnog menadžmenta kojim će oni efektivno voditi Jat kao avio-kompaniju. Ta činjenica će se ogledati u formi 49 odsto vlasništva, dakle država Srbija ostaje većinski vlasnik Jata.

"U menadžment strukturi Etihad bi trebalo da ima CEO-a, CFO-a i COO-a. Predsednik upravnog odbora će biti Srbin koji će predsedavati nad tri člana odbora iz Srbije i tri člana odbora iz Etihada što će državi kao vlasniku obezbediti većinu za strateške odluke. Dnevno i operativno vođenje kompanijom, kadrovska politika i svi detalji koji su nekada bili u ingerenciji politike i aktuelnih političkih okolnosti biće na minimum pet godina kompletno prepušteni menadžmentu Etihada. Etihad će, pod uslovom da država preuzme sadašnje dugove, obezbediti operativni kapital i preuzeti deo obaveza iz ugovora Jata sa Erbasom", piše Tango Six.

Posle sastanka srpskog ministra finansija sa Džejmsom Hoganom u Abu-Dabiju započeto je due diligence skeniranje Jata koje će trajati između četiri i šest nedelja. Nakon toga će se potpisati konkretni ugovori i planirana struktura upravljanja će efektivno započeti.

Kako Tango Six saznaje, direktor Jata je juče potpisao odluku o školovanju pilota za Erbasove. Planirano je da prvi piloti počnu svoju type rating obuku već 25. aprila koja bi, uz podršku Erbasa, trebalo da traje 25 radnih dana.

Planirani codeshare ilustruje ozbiljnost namere i najavljuje sve perspektive koje se na taj način otvaraju Jatu. Za početak, Jat će po prvi put od devedesetih pod svojim JU kodom moći da prodaje sedišta svog novog partnera na interkontinentalnim rutama po svojim tarifama. Ne postoji bolji praktični način razrade interkontinentalnih linija ukoliko Jat za koju godinu konačno bude u stanju da realizuje svoj let sa svojom ili iznajmljenom letelicom, navodi portal.

Ono što Jat dobija u miraz sa partnerom kao što je Etihad su zajednički, veoma povoljni, ugovori za handling, znatno jeftinije gorivo, pogodnosti za putnike kao što su loungevi, frequent flyer programi, piše Tango Six.

Jat će se tako dugoročno vezati za Erbas jer je Etihad jedan od najvećih mušterija evropskog proizvođača putničkih aviona. Ono što je možda najzanimljiviji detalj je ponuda Etihada da u okviru novog partnerstva oni plate tzv. pre-delivery payment (prvu stavku nakon koje Erbasovi u Jatovom vlasništvu mogu sleteti u Beograd) i da preko banaka u Emiratima Jatu daju kredit za otplatu njegovih aviona po kamatnoj stopi koja je možda najniža trenutno u svetu. To bi, ukoliko se realizuje, bilo razrešenje potpisanog ugovora o kupovini novih Erbasova za Jat iz 1998. godine koji će zbog navedenog statusa Etihada kod Erbasa verovatno biti realizovan efikasnije i brže.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=04&dd=12&nav_id=704350
 
А када ће нам неко саопштити да ли су спремили коферче за наше нинџе па да знамо на чему смо?
 
данас је потписан уговор о кодшеру. ево и Етихадовог реда летења:
Red letenja (svakodnevno)
Ruta Br. leta Polazak Dolazak
Abu Dabi - Beograd EY 071 8:35 12:15
Beograd - Abu Dabi EY 072 13:00 20:20

иначе, гледао сам цене на сајту Етихада. Пекинг иде већ од 500€, Токио и Јоханезбург 600€, Мелбурн 1.100€ (ако се резервише унапред и узме најјефтинија тарифа - Economy Saver)
 
Гага":20iiwd1k je napisao(la):
Каква је сад судбина ДЦ 10 ? Била су два колико ми се чини (Никола Тесла,..) или ...! Да ли се негде изнајмљују ? Можда питам наивно, али сигурно ЏониЛи, Фејнор и остали који се разумеју у авионе и изгледа да им је посао везан за ову област, сигурно знају. Хвала за одговор.

ево још мало историје ЈАТ-ове флоте. наиме, 1989. године ЈАТ је изнајмио од Ројал Јорданиана Локид Л-1011, регистарских ознака JY-AGB (није пререгистрован у Југославији), на врло кратак период 1989. године. поред њега, ЈАТ је такође изнајмио и РомБац 1-11 (румунску лиценцирану верзију британског Бац 1-11) од Тарома, регистарских ознака YR-BRA на један кратак период 1989/90. године. поред њих, имао је и три АТР 42-300 од 1987 до 1990. године:
- YU-ALK, изнајмљен, после прешао у руке Цимбер Ер-а, лети и дан данас као G-ISLG за британски Блу Ајландс
- YU-ALL, изнајмљен, после прешао у руке Цимбер Ер-а, лети и дан данас као LY-ARI за литванијску компанију ДОТ ЛТ
- YU-ALM, изнајмљен, после враћен АТР-у, лети и дан данас као LY-OOV за литванијску компанију ДОТ ЛТ као карго авион. иначе, једно време је летео као F-GHPZ за Ер Босну
 
aviogenex-livery-concept-2012-1024x348.jpg
 
Livery vidjen vec 100 puta. Moze to puno bolje.
 
Па лепо је кад стоји и оно "Српски чартер превозилац" :)
ЏониЛи, хвала за допуну одговора од флоти ЈАТ-а, плусићћћ
 
Mrkonjić: "Jat" ostaje nacionalna kompanija, u toku je nabavka aviona

Tanjug | 23. 04. 2013. - 20:50h | Komentara: 11
Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić izjavio je danas u Gornjem Milanovcu da je u toku nabavka šest aviona za "Jat ervejz", i naveo da je Vlada Srbije donela zaključak po kome "Jat" ostaje nacionalna kompanija.
http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/379310 ... vka-aviona
 
Gospodar Vučić danas najavio osnivanje nove kompanije Air Serbia! Šmrc.
 
па добро, за очекивати је да промене име ЈАТ-у, а Ер Србија је логично. мада, ја сам и даље за САТ - Српски Аеро Транспорт или Аеропут
 
Cek, jel ce biti Air Serbia, Er Srbija, ili Air Srbija, Er Serbia? :D
 
Да наша држава је позната по свом одличном имиџу,поготово у региону где је намера те нове компаније "Ер Сербиа" да буде лидер.

Са друге стране Јат одавно није ЈАТ него Јат што је набоље решење из простог разлога што је та компанија много дуже била једна од најбољих европских авиокомпаније него распало предузеће са нестручним и старим партијским кадром.Но,таман да нисам у праву,какав год да је имиџ Јат--а не може бити гори од имиџа Србије.
 
A kako bi nova co ispunila uslove za ul u IATA ? :lool:
 
pa sta fali air srbiji ? nema vise jugolsvije sto bi mi samo potencirali to jugoslovenstvo hrvati imaju air croatia bosanci air bh i ne znam kako se zovu ovi iz rs :)
 
JohnnyLee":1kgfmmf7 je napisao(la):
па добро, за очекивати је да промене име ЈАТ-у, а Ер Србија је логично. мада, ја сам и даље за САТ - Српски Аеро Транспорт или Аеропут
Јој не мој само САТ, има Алвировићи да се уобразе до неба, посебно најстарији :D
 
Ne radi se o novoj kompaniji, vec o preimenovanju. Jat je vec jedanput promenio ime, bio je nekad JAT - Yugoslav Airlines a onda je postao Jat Airways.

Inace Air Serbia je mastovito do mojega. Da smo tako nazvali aviokompaniju 1992. pa ajde. Ali ako je vec do 2013. Jat ostao Jat (mada tacnije JAT je postao Jat) zasto sada menjati...?

Cak i da promene ime u Air Serbia, oznaka na letovima ce sigurno ostati JU.
 
Vrh