Šta je novo?

Air Serbia

moguće da je "manji tehnički problem" i to se slaže sa zadnjim pokusajem da poleti za Ljubljanu iz Splita. Sletanje u Splitu je bilo dosta "bumpy" šta bi se reklo, pa iz toga se da zaključiti da je sleteo vizuelno.

Ali onda nije do magle, i odšteta je moguća i moralna stvar.

Pogotovo ako je probao 3 x da sleti, a ostale kompanije su normalno sletale.
Могуће је и да ја грешим. Да Ер Србија заправо шаље авион без сертификата и пилота без квалификације на алпски аеродром у децембру. Али, треба свакако искористити прилику ако су карте на акцији…
 
Vidljivost je bila definitivno ispod 200ft. Ako su ostali avioni sleteli, onda je do isteka jednom članu posade.

Šta opet dovodi u pitanje, zašto se šalju u ovakvim uslovima, koji su najavljeni danima unapred, pilot koji nije obnovio licencu.

Zvuči neverovatno, ali bilo bi bolje da se kaže tačan razlog.

neka je tehnički problem i da se isplati putnicima 250 evra.

pa ćemo da vidimo
 
sad baš gledam, YU - APS nije leteo od 8 Decembra, a pre toga je leteo svaki dan

zadnji let je imao na Malpensu.
 
Što se aviona tiče moguće je da je bio na redovnim radovima, ili da je imao neki kvar pa da se čekao rezervni dio koji je u međuvremenu zamijenjen. Sigurno je da nije poslat neispravan avion na liniju.
Što se posade tiče pada mi na pamet da su uzimajući u obzir granične vrijednosti što se tiče meteo uslova, i naznake pojave vjetra, pretpostavili da će se podići baza oblačnosti te popraviti vidljivost. Moguće da je čak i došlo da zamijene jednog člana posade neposredno pred let, te da je pozvan neko sa dežurstva (može se dogoditi ukoliko se član posade ne osjeća dobro iz raznih razloga, poput stomačnih problema, prehlade i sl.). Čudno je i da je let radio A320, te je moguće došlo do kvara na planiranom ATR-72, te je onda definitivno pozvana prva raspoloživa dežurna posada za A320 koji nije bio ni planiran za taj let.
Dosta postoji mogućnosti, i bez ikakve namjere da branim ASL zbog mnogih drugih stvari, ali sa velikom dozom sigurnosti mogu reći da su sigurno ispoštovane bezbjednosne norme. A što se naknade štete tiče, mislim da svakako putnici imaju pravo na neku kompenzaciju, jer se ovdje ne radi o situaciji u kojoj je u potpunosti obustavljen saobraćaj na nekom aerodromu. U svakom slučaju, koliko god da sve kompanije u konačnici gledaju dobit, ipak je u vazdušnom saobraćaju bezbjednost na prvom mjestu, i tu nema previše mjesta improvizaciji. Ovo naročito važi za Evropu, a čija regulativa se primjenjuje i u Srbiji i u Crnoj Gori, iako još uvijek nismo punopravne članice EASA.
 
A320 je najavljen dan pre leta. i večernji let je išao A319.

Sinoć je sleteo po magli baš A319 normalno.

dakle, AS je tu sve radila po proceduri i logici te na vreme planirala operacije, pa cak i obavestila o promeni vremena leta jer je A320 brzi od ATRa.

Ali nešto konkretno samo u ovom avionu nije bilo u redu. Verujem da je nešto tehnički jer ako dan pre znaš da će da bude najgušća magla baš taj dan, onda ne šalješ posadu bez iskustva.

tako da je taj dan nešto nepredviđeno bilo

Sa druge strane, evo YU-APS danas normalno leti za Pariz.
 
Poslednja izmena:
Zaključno sa 8.12. AirSerbia je prevezla oko 4.3 miliona putnika. Ako pretpostavimo da AS na ANT drži udeo oko 50% svih putnika, dođe se do nekih 8.6 miliona prevezenih putnika. Not bad at all.
 
Ovo sam hteo u temu o Aerodromu ali nema veze. Gužve na Aerodromu su sve gore, skoro da nema mesta da se sedne i to u prvoj polovini decembra. Isto mi je bilo u novembru koji je, posle februara, najmanje prometan.

Mislim da je glavni razlog za gužvu to što se na ekranima ne prikazuje broj izlaza (gate) do poslednjeg trenutka pa putnici nemaju mogućnost da odu do gejta i čekaju tamo. Da makar rade svi ovi restorani pa da uprava pokušava da izmuze što više para od putnika, ali očigledno nije to.

Najgore je što mobilni app avio kompanije dosta ranije pokazuje broj izlaza, ali aerodromska ekipa neće da ih pokaže na ekranima. Mislio sam da je možda u pitanju što prethodni let još nije završio ukrcavanje (boarding) ali nije ni to, u jednom slučaju sam bio na prvom letu tog dana pa je gejt bio prazan. Možda neće da se, u slučaju promene gejta u poslednjem trenutku, putnici sele sa jednog gejta na drugi, ali to se skoro nikad ne dešava. Šta je pravi razlog?

GuzvaDec2025.JPG
 
Mislim da je glavni razlog za gužvu to što se na ekranima ne prikazuje broj izlaza (gate) do poslednjeg trenutka pa putnici nemaju mogućnost da odu do gejta i čekaju tamo. Da makar rade svi ovi restorani pa da uprava pokušava da izmuze što više para od putnika, ali očigledno nije to.

Najgore je što mobilni app avio kompanije dosta ranije pokazuje broj izlaza, ali aerodromska ekipa neće da ih pokaže na ekranima. Mislio sam da je možda u pitanju što prethodni let još nije završio ukrcavanje (boarding) ali nije ni to, u jednom slučaju sam bio na prvom letu tog dana pa je gejt bio prazan. Možda neće da se, u slučaju promene gejta u poslednjem trenutku, putnici sele sa jednog gejta na drugi, ali to se skoro nikad ne dešava. Šta je pravi razlog?
To nije specificna situacija za BEG, isto to sam video u Becu pre par dana. Let Air Serbie je bio u 20:50 i pisalo je "gate shown at 19:50" iako je vec nesto posle 18:30 na boarding pass-u u Apple Wallet-u pisao Gate D70, koji je na kraju i bio.

Pretpostavljam da je razlog za ovu praksu zelja aerodroma da putnike sto duze drzi u delu sa prodavnicama i restoranima kako bi potencijalno potrosili sto vise para. Retki su putnici koji znaju koje kompanije koriste koje gejtove (na primer na BEG se manje-vise zna, Wizz ide na A5-A10, LH Grupa isto, Turkish i AJet obicno A1-A5, JU uglavnom na C krak plus A1-A5 preko leta, itd...), pa da odmah mogu da odu u taj deo i cekaju.
 
Luka i ja sam pomislio isto ali tu ima samo In&Out i Coffee Cake. Ako putnike namerno drže u tom centralnom delu onda nije fer prema radnjama na početku C gejtova kao što su Hleb&Kifle, Bistro i Lilly, jer kad se objavi recimo C12, svi će da pojure prema gejtu u neće ulaziti u te radnje i restorane.
 
Luka i ja sam pomislio isto ali tu ima samo In&Out i Coffee Cake. Ako putnike namerno drže u tom centralnom delu onda nije fer prema radnjama na početku C gejtova kao što su Hleb&Kifle, Bistro i Lilly, jer kad se objavi recimo C12, svi će da pojure prema gejtu u neće ulaziti u te radnje i restorane.
te radnje se vide iz centralnog dela otkada je otvoren prolaz levo od Costa coffee
 
te radnje se vide iz centralnog dela otkada je otvoren prolaz levo od Costa coffee
Bistro se ne vidi, on je daleko odatle. Hleb i Kifle i Lilly se naziru, ali ipak nisu upecatljivi. Putokazi bi trebalo da se uvedu.

p.s. Nema Costa Coffee na aerodromu, to samo In&Out sluzi Costa Coffee, ali nema njihove ekspoziture.
 
Vrh