Šta je novo?

Air Serbia

Вероватно сам у мањини, али ови цртежи и плакати који су се цртали тридесетих и четрдесетих година прошлог века, па чак и они послератни, имају душу. Нешто те баш вуче ка томе, али не знам шта је то. Не могу да уперим прстом и кажем: »то је ово.« Шта год да је у питању, модерни цртежи урађени у дигиталним програмима то немају. 20. век је стварно био златан период у области уметности. Данас је све безвезно и беживотно.
 
Poslednja izmena:
Вероватно сам у мањини, али ови цртежи и плакати који су се цртали тридесетих и четрдесетих година прошлог века, па чак и они послератни, имају душу. Нешто те баш вуче ка томе, али не знам шта је то. Не могу да уперим прстом и кажем: »то је ово.« Шта год да је у питању, модерни цртежи урађени у дигиталним програмима то немају. 20. век је стварно био златан период у области уметности. Данас је све безвезно и беживотно.
Nije važno da li si u manjini ili ne, jerbo svaka individua razvija svoj sopstveni estetski ukus, između svega ostalog. Slažem se s tobom, ali ja sam iz XX veka, koji je sublimirao svu ljudsku istoriju i zanate koji su postojali od vajkada. U analognim vremenima su umetnici i vrhunske zanatlije radili ilustracije po meri mušterije i u duhu mesta i vremena. Nije da su takvi ljudi izumrli, naprotiv.

Promenio se narativ, a samim tim i nadražaj, preotet je i zatrpan sav opažajni prostor. Turbo-kapitalizam, ubrzavanje-upucavanje, digitalizacija svega, napali su i spržili novootkrivena polja u mozgovima ljudi, da bi tu onda montirali prijemnike za svoje digitalno reklamno smeće. Sve se ovo već uveliko dogodilo, promenio se ljudski svet a s njim i ljudska svest, način opažanja. Nije ni po mom ukusu, ali tako je.

https://www.propellerpropaganda.com/original-vintage-airline-posters/famous-poster-artists/

aeroput 0.jpg


Fini video, sažima ono što bih 'teo da kažem:
The greatest graphic designer of all time
 
Baš htedoh to da okačim na temu aerodroma, ali možda pripada ovde.
Zato što, navodno, deo istog kompleksa predstavlja i onaj aerodromski hotel.
 
Поздрав

Петак полако пролази, погледом пијем полагану прошлост. Пихтије 'пак прескачем, па почетак предјела прија попут пиринчане пите, пре пасуља пребранца. Пуна? Полупразна? Попићу пет пића после полетања, па полупијан причати петпарачке приче плавушама поред. Па пишкити. Па-па.

Поздрав
 
Pozdrav,

uz jednu ispravku - fotografija je početak 80ih, ne 60ih,

pozdrav,

Petar
Јеси ли сигуран, Петре? Личи да је Каравела, видиш да има оне гарнишне са завесицама, а она је летела 60-их и раних 70-их.

(Поздрав препуштам поштованом пријатељу!)
 
Imam sjajnu knjigu Priča o Jugoslovenskom Aerotransportu i na 68 strani se govori o 1966 godini, na sledećoj strani je ta fotografija, radi se o Karaveli. Mnogo fotografija iz te knjige uključujući i ova je već objavljena u Vintage sekciji na exyuaviation.com.

KaravelaJAT.jpg
 
Pozdrav,

imamo istu knjigu, mea culpa, pogledao sam jutros, kod mene je na jednom od arhivskih hardova u rack-u za 80te zavedena pod 1986tu 👍👍

Inače, pomenuta knjiga je odlična, omot naslovnice /'ptica' koja ide ka ogromnom zalazećem suncu/ je vrhunski 👌👌

pozdrav,
Petar
 
Imam sjajnu knjigu Priča o Jugoslovenskom Aerotransportu i na 68 strani se govori o 1966 godini, na sledećoj strani je ta fotografija, radi se o Karaveli. Mnogo fotografija iz te knjige uključujući i ova je već objavljena u Vintage sekciji na exyuaviation.com.

Pogledajte prilog 260259
👍 Nisam znao da ovo postoji,nadjoh sebi primerak na KP,hvala za info!
 
Danas let za Ljubljanu, preusmeren na Split zbog magle.


svi ostali su normalno "landed"

Poslan je A320 baš zbog magle, jer ATR ne može i nije sleteo.

Koji je razlog? nešto ne radi ? pilot ne zna, pilot nema taj "atest"? A320 nije opremljen ?
U Splitu je inače bio i ryanair let iz Stansteda za Sarajevo. Isto bus dalje do Sarajeva
 
Danas let za Ljubljanu, preusmeren na Split zbog magle.


svi ostali su normalno "landed"

Poslan je A320 baš zbog magle, jer ATR ne može i nije sleteo.

Koji je razlog? nešto ne radi ? pilot ne zna, pilot nema taj "atest"? A320 nije opremljen ?
U Splitu je inače bio i ryanair let iz Stansteda za Sarajevo. Isto bus dalje do Sarajeva
Заправо, изгледа врло редовна ситуација. Сплит као алтернатива за Љубљану је логичан избор, јер се алтернативни аеродром и бира тако да метео услови тамо (највероватније) буду бољи него на дестинацији (море у односу на планинску котлину).

Не верујем да је проблем са сертификатом пилота или ваздухоплова, јер Београд такође има најзахтевнију категорију за инструментално слетање, а не верујем да би Ер Србија имала авион или посаду који не могу да слете на матични аеродром.

По слици се види да је чекао изнад Љубљане. У условима граничне видљивост свашта се дешава - контрола летења драстично повећава норме за раздвајање, кретање по тлу је знатно успорено, могуће да само није добио место у (продуженом) реду за слетање, или га је имао, па изгубио из било ког баналног разлога (непоуздано очитавање неког земаљског уређаја у кратком периоду… довољно да направи хаос и натера контролу да препакује ред), и онда је пилот одговорно одлучио да оде на алтернативни аеродром.

Заправо, ово је већ не знам који индикатор да је Ер Србија изгледа потпуно искоренила каубојштину (некада врло присутну) из понашања летачке посаде, и да је охрабрила посаде да у интересу безбедност доносе одлуке које не морају да буду комфорне ни за путнике, ни за буџет, ни за Пи Ар. Свака част!
 
druže, pilot je probao da sleti 3 x. Nije ništa čekao, nego je probao 3 x. Nije uspeo. Zadnji pokušaj je bio na 50 -100 metara visine nad pistom

Taj avion je sad normalno u Beogradu, a 70ak.putnika se vozi busom u Ljubljanu.

Ljubljana je aerodrom sa 10 dnevnih letova. I svi su obavljali operacije normalno.

Da dodam, u Splitu je krenuo pononvon na poletanje za Ljubljanu (napunio i gorivo i rulao do mesta za poletanje) pa se sa piste vratio i iskrcao putnike uz objašnjenje da nema uslova u ovakvom avionu za sletanje u Ljubljanu.

Ako je do pilota, to mi je ok, jer ne znaju svi da slete po ovakvoj magli. Ali želim da znam zašto je donesena takva odluka.
 
Poslednja izmena:
kakav uzas za putnike, bolje autobusom iz beograda da su krenuli, brze bi stigli.
koja su prava putnika u ovom slucaju?
 
kakav uzas za putnike, bolje autobusom iz beograda da su krenuli, brze bi stigli.
koja su prava putnika u ovom slucaju?
Ако је због магле, никаква. Све што је изван “управљачке одговорности” ослобађа компанију обавезе за одштету.
 
druže, pilot je probao da sleti 3 x. Nije ništa čekao, nego je probao 3 x. Nije uspeo. Zadnji pokušaj je bio na 50 -100 metara visine nad pistom

Taj avion je sad normalno u Beogradu, a 70ak.putnika se vozi busom u Ljubljanu.

Ljubljana je aerodrom sa 10 dnevnih letova. I svi su obavljali operacije normalno.

Da dodam, u Splitu je krenuo pononvon na poletanje za Ljubljanu (napunio i gorivo i rulao do mesta za poletanje) pa se sa piste vratio i iskrcao putnike uz objašnjenje da nema uslova u ovakvom avionu za sletanje u Ljubljanu.

Ako je do pilota, to mi je ok, jer ne znaju svi da slete po ovakvoj magli. Ali želim da znam zašto je donesena takva odluka.
Сад сам боље погледао снимак флајт радара и у праву си, није круг чекања већ неуспели прилази.

Тешко ми је да поверујем да је до обучености пилота или сертификата ваздухоплова. То су системске ствари. Не шаље се авион на лет у децембру са ставом “можда ће проћи”. Пре верујем да је у питању неки тренутни технички проблем који је посада покушавала да реши, па није успела, и поступила по процедури. И даље не видим неки велики проблем. Није удобно, али дешава се довољно ретко да спада у нормалан ризик путовања.
 
moguće da je "manji tehnički problem" i to se slaže sa zadnjim pokusajem da poleti za Ljubljanu iz Splita. Sletanje u Splitu je bilo dosta "bumpy" šta bi se reklo, pa iz toga se da zaključiti da je sleteo vizuelno.

Ali onda nije do magle, i odšteta je moguća i moralna stvar.

Pogotovo ako je probao 3 x da sleti, a ostale kompanije su normalno sletale.
 
Za slijetanje u uslovima smanjene vidljivosti (LVO) je neophodno da budu ispunjena tri uslova: da avion bude sertifikovan za datu kategoriju, da je zemaljska oprema sertifikovana i operativna, i da posada ima validne sertifikate za operacije u uslovima smanjene vidljivosti, i to se odnosi na oba člana posade. Vrlo je moguće da su oba člana posade završili neophodnu obuku, ali je dovoljno da je samo jednom članu posade istekla validnost (currency) obuke za LVO, da se ne smije vršiti prilaz i slijetanje sa minimumom ispod CAT I (RVR >550m i visina odluke (DH) veća od 200ft (60m).
Dosta je česta situacija da ne stignu svi odraditi obnovu na simulatoru prije početka sezone magle, te se ponekad i dešavaju ovakve situacije, koje osim što mogu stvoriti neugodnosti putnicima, ni na koji način ne dovode u pitanje bezbjednost leta.
 
moguće da je "manji tehnički problem" i to se slaže sa zadnjim pokusajem da poleti za Ljubljanu iz Splita. Sletanje u Splitu je bilo dosta "bumpy" šta bi se reklo, pa iz toga se da zaključiti da je sleteo vizuelno.

Ali onda nije do magle, i odšteta je moguća i moralna stvar.

Pogotovo ako je probao 3 x da sleti, a ostale kompanije su normalno sletale.
Nadovezao bih se i na ovaj post. Tvrdo slijetanje je moguće iz više razloga, a najčešći su promjene brzine i smjera vjetra pri tlu, ili procjena pilota da je neophodno iz bezbjednosnih razloga uglavnom u slučaju mokre i klizave staze. Takođe slijetanja u režimu “autoland” kada ga vrši autopilot (obavezno kod CAT III) su uglavnom dosta “tvrda”.

Za treću stvaku je upravo što je objašnjeno gore, minimumi za prilaz se određuju prema kategoriji aviona, aerodroma, i posade. I A320 i Ljubljana (PSS 30) imaju CAT III (visina odluke 0-100ft), ali je dovoljno da jedan član posade nema, i onda se primjenjuje minimum od 200ft, i moguće da na toj visini nisu ostvarili vizuelni kontakt sa stazom i otišli su u proceduru neuspjelog prilaza. Sve drugo bi bilo grubo kršenje operativnih procedura, i važećih propisa. Takođe je moguće da je prilikom voženja za polijetanje u Splitu dobijena informacija o pogoršanju vidljivosti u Ljubljani, te je odlučeno kako jeste.
 
Vrh