Šta je novo?

Air Serbia

Urednica nova.rs piše svašta nešto za Radar o Er Srbiji, izvor:
https://radar.nova.rs/ekonomija/vucic-avion-42-miliona-er-srbiji-tri-za-36/

Na kraju kaže:

RadarErSrbija.JPG


Gugl svakom ko hoće da čuje odgovor nađe ovo sa N1 iz maja 2023:
https://n1info.rs/biznis/katar-ervejz-nece-er-srbiju/

RadarErSrbija2.JPG
 
Kada procitam ovaj clanak iz radara shvatim koliko autor nema ni elementarno poznavanje avijacije niti znanja da protumaci finansijski izvestaj. Bukvalno ne znam odakle bih krenuo. Ali ovo u sustini treba i da se cita kao politicki clanak a ne kao strucni izvestaj i onda su stvari jasne.

Mada i dalje ne razumem cemu toliki napor da se Air Serbia predstavi u najgorem mogucem svetlu, kada ima toliko stvari oko kojih mogu da spore ovaj lopovski rezim. Mislim da ovako diskredituju sami sebe.
 
Pođi od toga kome smeta Er Srbija? Da li bi aviokompanijama iz vlasništva Lufthanze bilo bolje poslovanje u ovom delu Evrope da je Er Srbija ugašena? Kako Kroacija Erlajnz prolazi sa suprotnom strategijom uvođenja potpuno novih aviona?
 
Vidi, kao neko ko želi da ova vlast sjaše u najkraćem mogućem roku, idealno juče, da sve lopuže na čelu sa žvaljavim budu pohapšene, da vrate pokradene pare i dana dnevnog svetla više ne vide, moram da kažem da "Er Srbija" radi solidno dobar posao za uslove male osiromašene zemlje. Možda upravo zato što je tu došlo do izvesne nepravilnosti (uslovljene činjenicom da međunarodni avio-saobraćaj ipak mora da ispoštuje međunarodne standarde), te je imenovan profesionalni menadžment.
 
da vrate pokradene pare
Што се овога тиче, одмах да кажем. Неће бити. Таман да Фучић и климоглавци сутра заврше иза решетака. Зашто? Па зато што су покрадене паре на сигурном, ван Србије. И неће их видети ни потенцијални наследници ни ојађени грађани.

Суштина крађе државе је управо у томе, да од покраденог НИКО нема на крају користи. Због тога, свака власт кад ступа на дужност мора да утуви речи проповети св владике Николаја: НЕ КРАДИ ДРЖАВУ!
 
Urednica nova.rs piše svašta nešto za Radar o Er Srbiji, izvor:
https://radar.nova.rs/ekonomija/vucic-avion-42-miliona-er-srbiji-tri-za-36/

Na kraju kaže:

Pogledajte prilog 239329

Gugl svakom ko hoće da čuje odgovor nađe ovo sa N1 iz maja 2023:
https://n1info.rs/biznis/katar-ervejz-nece-er-srbiju/

Pogledajte prilog 239330

јер данас нема специјализованих новинара, већ су сви новинари за све и свашта. а текст је најобичније срање, и види се да га ја писао неко ко везе нема са материјом
 
Mislim da ima specijalizovanih, na primer koliko mi je poznato autori TangoSix i ExYuAviation ne pokrivaju druge oblasti osim avijacije, a osim toga postoje međunarodne firme i svetski stručnjaci koje profesionalni novinar može da pozove i upita za mišljenje tamo gde se ne razume. Oni bi objasnili da li je otkup tri A319 bio plaćen po tržišnim uslovima ili ne, da li je rast flote, destinacija, broja putnika i prihoda dobra stvar ili ne, da li je za kompaniju ove veličine bilo bolje da je naručila potpuno novu flotu aviona ili ne itd. Poziva se Florijan Biber i drugi da komentarišu politiku, mogu i strane eksperte za avijaciju.
 
Možda upravo zato što je tu došlo do izvesne nepravilnosti (uslovljene činjenicom da međunarodni avio-saobraćaj ipak mora da ispoštuje međunarodne standarde), te je imenovan profesionalni menadžment.

To je paradoksalno na prvi pogled, jer zašto kritikovati uspeh zasnovan na profesionalnom menadžmentu? Nije u pitanju propala državna firma ili ministarstvo koju vodi osoba sa iskustvom vodoinstalatera ili pekara.

Kao suprotni primer, čuo sam od drugih ljudi da je ministarka Đedović Handanović isto tako stručna i profesionalna, a vidim da nema nekih sličnih napada na nju. Naravno da postoje jaki politički uticaji u oba slučaja, to niko ne spori. Zašto onda onda stalni napadi iz istih izvora samo na Er Srbiju a ne na ministarku, kad je u oba slučaja prilično profesionalna osoba sa iskustvom iz sveta?

Kad god vas zbune ovakve stvari, probajte ove dve reči: interes Nemačke. Đedović Handanović podržava projekat Jadar a znamo koja država gura litijum u Srbiji. S druge strane, Er Srbija direktno šteti interesima LH grupe u ovom delu Evrope.
 
Mislim da ima specijalizovanih, na primer koliko mi je poznato autori TangoSix i ExYuAviation ne pokrivaju druge oblasti osim avijacije, a osim toga postoje međunarodne firme i svetski stručnjaci koje profesionalni novinar može da pozove i upita za mišljenje tamo gde se ne razume. Oni bi objasnili da li je otkup tri A319 bio plaćen po tržišnim uslovima ili ne, da li je rast flote, destinacija, broja putnika i prihoda dobra stvar ili ne, da li je za kompaniju ove veličine bilo bolje da je naručila potpuno novu flotu aviona ili ne itd. Poziva se Florijan Biber i drugi da komentarišu politiku, mogu i strane eksperte za avijaciju.

то су специјализовани портали, ја говорим о мејнстрим медијима
 
U proteklh mesec dana, svi moji letovi sa Air Serbiom (izuzev jednog) su kasnili. I tu govorim o poprilično velikim kašnjenjima.

Ono što je zanimljivo je da je većina tih letova kasnila zbog kvara na avionu, i u svim slučajevima su morali da zamene avion (i reč je o svim tipovima aviona, izuzev ATR-a).

Sada vidim da je let za Čikago je odložen pola dana - izgleda da je i taj zbog kvara na avionu. Gledao sam 4 A330 koje imaju:
- YU-ARB l(Nikola Tesla) je otišsao za Šangaj (kasnio naravno). Iz nekog razloga, uvek je planiran da se zadrži 24h+ u Šangaju, što je baš loša utilizacija aviona
- YU-ARC (Mihailo Pupin) izgubio mu se svaki trag i glas, kao da ne postoji više
- YU-ARD - treba u svakom trenutku da poleti za Njujork
- YU-ARE - u Beogradu, poslednji let juče ujutro iz Čikaga (naravno, kasnio let).

Budući da je bilo toliko kašnjenja i kvarova, postavlja se pitanje - stari vs novi avioni. Jeste da su ovi stari "povoljniji", ali se očigledno, poprilično kvare, što dovodi do nezadovoljstva klijenata, propuštenih konekcija (i troškova oko toga), kašnjenja letova (zakonskih nadoknada, isl)...

Air Serbia je jednostavno nešto što je vrlo vidljivo, i jasno je da će više biti u fokusu. I uvek su tu one subvencije iz prethodnog perioda, gde se vlast trudila da slaže da ne postoje. A i dan danas imamo neke (doduše znatno manje) koje su prisutne.

air serbia - kašnjenje - čikago.png
 
Rekli su da planiraju da će uskoro napraviti MRO a to bi trebalo da pomogne sa održavanjem floti i donekle utiče na kašnjenja. A što se novih aviona tiče kako bi to uticalo na razvoj ostatka kompanije, poput obuke i unapređivanja uslova za posade, pomoćnih službi, proizvoda za putnike? Jedan novi a320 je oko 100 miliona evra, e195 duplo manje a a330 duplo više na osnovu onoga što nađoh na netu. Pošto im operacije rastu i da imaju dobre brojke, možda će moći da uzimaju novije avione kroz povoljnije lease-ove.
 
Koje konkretno?
- Public Service Obligation / PSO - koji je napravljen za Air Serbia za letove iz Niša. Koliko sam brzinski pogledao, to je nekih 34 miliona evra koje država Srbija daje Air Serbia da održava te linije toko perioda od 4 godine
- Expo 2027 reklame na dva A330 aviona - da li stvarno misliš da država nije iskoristila da da neke pare aviokompaniji kroz to reklamiranje?

Problem većine ovde je što sve posmatra belo ili crno. Niti je sve idealno ("belo") kao što se neki trude da pokažu, niti je sve "crno" (loše) u aviokompaniji. Jednostavno, istina je negde između. Ima puno dobrih stvari koje Air Serbia radi - ako ništa drugo, Beograd je daleko povezaniji sa Evropom (i svetom) nego što je ranije bio. Ali isto tako ne treba se praviti lud i ne primećivati brdo stvari koje se loše dešavaju.
 
  • PSO ne postoji samo za Er Srbiju, Legalan je i koristi se u mnogim zemljama Evrope. Ako nije problem tamo, zašto bi bio problem u Srbiji?
  • U principu ako neka država nešto reklamira onda i treba da plati za reklamu, zar ne? Ne znam konkretno za Expo ali ako znaš koliko je para dala država napiši.
U oba slučaja ovo je dozvoljeno i uobičajeno u drugim zemljama. Ne verujem da bi EK prećutala da su iznosi novca nesrazmerno veliki, ili da je sve to nedozvoljeno. Postoji još čitav niz načina koje druge države legalno koriste da daju pare svojim avio kompanijama, na primer Air Baltic ili Croatia Airlines. Ne treba se praviti lud i ne primećivati kad to rade drugi.
 
  • PSO ne postoji samo za Er Srbiju, Legalan je i koristi se u mnogim zemljama Evrope. Ako nije problem tamo, zašto bi bio problem u Srbiji?
  • U principu ako neka država nešto reklamira onda i treba da plati za reklamu, zar ne? Ne znam konkretno za Expo ali ako znaš koliko je para dala država napiši.
U oba slučaja ovo je dozvoljeno i uobičajeno u drugim zemljama. Ne verujem da bi EK prećutala da su iznosi novca nesrazmerno veliki, ili da je sve to nedozvoljeno. Postoji još čitav niz načina koje druge države legalno koriste da daju pare svojim avio kompanijama, na primer Air Baltic ili Croatia Airlines. Ne treba se praviti lud i ne primećivati kad to rade drugi.

Ako se tebi sve svodi oko toga da braniš Air Serbiju, pa, šta da ti kažem, ok. To što ti živiš u takvom nekom uverenju, ne menja činjenično stanje.

To što je nešto legalno ili nije, ne znači da ne postoji određena vrsta pomoći države. I subvencija može biti legalna.

Svako ima pravo na svoje stavove i razmišljanja. Koliko takvi stavovi vode nekoga u životu i gde, to je već drugo pitanje. Možemo se mi folirati koliko god želimo, ali kada se pređe granica, stvari se potpuno drugačije posmatraju, i često sa (ne)opravdanim podsmehom. Ali, mi sebe možemo zavaravati, i daleko dogurati.

Btw - eno Albanija otvorila više poglavlja u pregovorima sa Evropskom unijom od Srbije.
 
Gde vidiš da mi se sve svodi da branim Er Srbiju? Činjenica je da ih nekad i kritikujem.

Pošto se slažemo da su neke subvencije legalne, i pošto je očigledno da ih drugi koriste na razne načine, onda ne vidim svrhu dalje rasprave. To je kao da ti smeta kad u fudbalu pred kraj utakmice Srbija menja par igrača da oduži vreme kad im odgovara. Tačno, ali to je po pravilima i to isto rade drugi timovi pa onda ne smeta. Dvostruki aršini.

Ovo sa Albanijom i EU bolje da se nastavi u drugoj temi.
 
Gde vidiš da mi se sve svodi da branim Er Srbiju? Činjenica je da ih nekad i kritikujem.

Pošto se slažemo da su neke subvencije legalne, i pošto je očigledno da ih drugi koriste na razne načine, onda ne vidim svrhu dalje rasprave. To je kao da ti smeta kad u fudbalu pred kraj utakmice Srbija menja par igrača da oduži vreme kad im odgovara. Tačno, ali to je po pravilima i to isto rade drugi timovi pa onda ne smeta. Dvostruki aršini.

Ovo sa Albanijom i EU bolje da se nastavi u drugoj temi.

Da, možemo se saglasiti da Air Serbia od države dobija barem 10 miliona evra godišnje.
 
Ne možemo jer ne znamo tu cifru. Osim toga ja ne znam koliko dobija Croatia i ostali pa da uporedim. Slažemo se samo da su subvencije legalne.
 
Ne možemo jer ne znamo tu cifru. Osim toga ja ne znam koliko dobija Croatia i ostali pa da uporedim. Slažemo se samo da su subvencije legalne.
Vidš gde se mi bitno razlikujemo.

Ja tebi dostavim dokaze, a tvoje se svodi na mnogo reči, bez ikakvih dokaza. Što bi se reko, ajde da zamutimo vodu, pa možda prođe.

Ako pogledaš moje objave (samo klikni na link) videćeš koliko para Air Serbia dobija od države. Samo za PSO dobija 34 miliona evra novaca od poreskih obveznika.

Ne znam zašto uvodiš Croatia u igru? Zar ova tema nije o Air Serbia. Opet da ponovimo - Air Serbia dobija od države 34 miliona evra (iliti nekih 4 milijardi dinara) samo za PSO.
 
Vidš gde se mi bitno razlikujemo.

Ja tebi dostavim dokaze, a tvoje se svodi na mnogo reči, bez ikakvih dokaza. Što bi se reko, ajde da zamutimo vodu, pa možda prođe.

Ako pogledaš moje objave (samo klikni na link) videćeš koliko para Air Serbia dobija od države. Samo za PSO dobija 34 miliona evra novaca od poreskih obveznika.

Ne znam zašto uvodiš Croatia u igru? Zar ova tema nije o Air Serbia. Opet da ponovimo - Air Serbia dobija od države 34 miliona evra (iliti nekih 4 milijardi dinara) samo za PSO.
A koji je problem što AS dobija subvencije ako su one legalne?
Taj deo mi nije jasan. 🤷
 
Vidš gde se mi bitno razlikujemo.

Ne znam zašto uvodiš Croatia u igru? Zar ova tema nije o Air Serbia. Opet da ponovimo - Air Serbia dobija od države 34 miliona evra (iliti nekih 4 milijardi dinara) samo za PSO.
Već sam jasno objasnio da primeru fudbala. Ako su neke vrste subvencija dozvoljene i uobičajena praksa i za druge, zašto ti onda smeta isključivo Air Serbia?
 
Bolje da daju subvencije pa da narod moze da putuje, nego da ne daju subvencije, a te pare maznu. Pare se rasipaju na hiljadu gluposti (npr uniforme za Bele od 3000e po kompletu)
 
Bio bih milijarder da sam dobio po evrić svaki put kad sam čuo kako je umesto nečeg bilo bolje trošiti pare na škole/bolnice/majke troje dece/pokupiti đubre sa ulica i prefarbati grafite i to u svakoj zemlji gde sam bio.
 
Vidš gde se mi bitno razlikujemo.

Ja tebi dostavim dokaze, a tvoje se svodi na mnogo reči, bez ikakvih dokaza. Što bi se reko, ajde da zamutimo vodu, pa možda prođe.

Ako pogledaš moje objave (samo klikni na link) videćeš koliko para Air Serbia dobija od države. Samo za PSO dobija 34 miliona evra novaca od poreskih obveznika.

Ne znam zašto uvodiš Croatia u igru? Zar ova tema nije o Air Serbia. Opet da ponovimo - Air Serbia dobija od države 34 miliona evra (iliti nekih 4 milijardi dinara) samo za PSO.
PSO (Public Service Obligation) nisu ciste subvencije. To je mehanizam koji drzava koristi kako bi odredjene linije, u konkretnom slucaju iz Nisa i Kraljeva, uopste i postojale. PSO se daje na rutama koje nisu samo-odrzive a od nacionalnog su znacaja. Takvih primera je jako puno u Evropi i svetu.

Air Serbia od ovoga gotovo nema nikakve koristi, vec samo pokriva nastale troskove na linijama koje drzava, a ne kompanija, smatra da su neophodne. Da tih linija nema situacija ne bi bila bitno drugacija iz finansijske perspektive. Da nema PSO na tim linijama, kompanija ih ne bi ni letela. Drugo bi bilo da je Air Serbia nelikvidna pa drzava godisnje izdvaja subvencije za odrzavanje poslovanja. To ovde nije slucaj.

Sto se tice reklame. Drzavi je u "interesu" da promovise EXPO i to radi na razlicite nacine. Od reklama na YouTube, bilborda, promotivnih spotova itd.. koje sve placa. U tom slucaju ne bi smo rekli da drzava subvencionise YouTube. Ista situacija je za dva aviona Air Serbia gde je drzava odlucila da promovise svoj EXPO projekat. Cisto komercijalni ugovor kao i svaki drugi. Isto tako kao sto je komercijalni ugovor izmedju Lufthase i Nemacke fudbalske asocijacije da nose njihov logo i boje za vreme turnira.
Dodatno, inflight magazin "Elevate" koji izlazi jednom mesecno i stoji na svakom sedistu je prepun raznoraznih reklama, sto restorana, stanova na prodaju i mnogih drugih. Da li mozemo da kazemo da i oni subvencionisu Air Serbia?

Da li imas saznanja da postoje jos neka izdvajanja za Air Serbia osim ovih koje si naveo?
 
Vrh