Šta je novo?

Air Serbia

Evo intervjua sa generalnim direktorom Air Serbia-je. Od zanimljivih/novih stvari:
- ne takmičimo se sa srednjim i velikim aviokompanijama. Želimo da bude lider u našem regionu gde već imamo 17 destinacija, a želimo da budemo regionalni igrač u Bugarskoj, Mađarskoj i Rumuniji
- novi salon za poslovne putnike se otvara do kraja godine, ukoliko dobiju sve dozvole. imaće pogled na poletno-sletnu stazu
- ove godine pokreću novi centar za brigu o putnicima
- Majami je sledeća destinacija u Severnoj Americi. Toronto ima vrlo sezonsku potražnju, kao i Čikago. Ali Čikago ima i potražnju za kargo prevozom (kao i Njujork)
 
Zanimljiv članak o Air Serbia na ovom eks ju avijejšn forumu.

Ono što mi je ostalo upadljivo je da:
- YU-ARC verovatno izlazi iz flote u novembru 2026. godine.
- Na istom forumu, nekih 9 meseci ranije je bilo objavljeno da sledi obnova unutrašnjosti tog aviona (YU-ARC), i uniformizacija kabine na svim dugolinijskim avionima. Čak je stajalo i da su nabavili

Od drugih zanimljivih informacija:
- Razlika između prodaje karata na turističkim destinacija naspram destinacija sa transfernim putnicima (primer Tbilisija) - vrlo zanimljivo
- Želja da se na Sardiniji pređe na drugi aerodrom, ali nemogućnost ove godine zbog slotova
- Uspostavljanje Ibice iduće godine, nadaju se da će dobiti slotove
- Miks putnika (poslovni, transfer, turizam, dijaspora, isl) i kako to utiče na frekventnost linija. Npr. Valensija neće rasti (jer je isključivo turizam), ali planiraju rast broja frekvencija na linijama za Madrid i Barselonu (primer).

Puno dobrih stvari, ali istovremeno i neke nelogičnosti, ili nespretnosti u komunikaciji i promene preko noći (npr. info za YU-ARC).

Bilo bi dobro kada bi postojao pravi novinar, koji bi ih i izazvao i tražio i neka pojašnjenja. Ovako samo imamo pr tekstove, informativne svakako. Pretpostavljam da postoji strah tih sajtova da ne ostanu bez izvora informacija.


6 jun 2025.png
7 oktobar 2024.png
 
Zanimljiv članak o Air Serbia na ovom eks ju avijejšn forumu.

Ono što mi je ostalo upadljivo je da:
- YU-ARC verovatno izlazi iz flote u novembru 2026. godine.
- Na istom forumu, nekih 9 meseci ranije je bilo objavljeno da sledi obnova unutrašnjosti tog aviona (YU-ARC), i uniformizacija kabine na svim dugolinijskim avionima. Čak je stajalo i da su nabavili

Od drugih zanimljivih informacija:
- Razlika između prodaje karata na turističkim destinacija naspram destinacija sa transfernim putnicima (primer Tbilisija) - vrlo zanimljivo
- Želja da se na Sardiniji pređe na drugi aerodrom, ali nemogućnost ove godine zbog slotova
- Uspostavljanje Ibice iduće godine, nadaju se da će dobiti slotove
- Miks putnika (poslovni, transfer, turizam, dijaspora, isl) i kako to utiče na frekventnost linija. Npr. Valensija neće rasti (jer je isključivo turizam), ali planiraju rast broja frekvencija na linijama za Madrid i Barselonu (primer).

Puno dobrih stvari, ali istovremeno i neke nelogičnosti, ili nespretnosti u komunikaciji i promene preko noći (npr. info za YU-ARC).

Bilo bi dobro kada bi postojao pravi novinar, koji bi ih i izazvao i tražio i neka pojašnjenja. Ovako samo imamo pr tekstove, informativne svakako. Pretpostavljam da postoji strah tih sajtova da ne ostanu bez izvora informacija.


Pogledajte prilog 240768Pogledajte prilog 240769
Веома занимљив чланак! На примеру Ибице и Мајамија се види колико детаља детерминише одлуке о покретању линија и функционисању компаније. Ми лаици често критикујемо без могућности сагледавања шире слике и свих околности. Свакако се види јасна стратегија развоја Ер Србије што ми је драго и да нису сви потези стихијске одлуке.
 
Leteo za Barsu vama i tamo. Wizzom.

Ali i AS letovi su blizu vremenski pa sam video da su puna oba leta. Znači potražnja je ogromna.

S time da u WIZZ stane 240 humanoida.

A321neo je baš ok, čak i sa ovih suludih 40 redova u Wizzu

Nisam sasvim siguran, ali wizz leti i kraće do Barse 20ak minuta.
 
Gledam sad par zadnjih letova. Wizz 2:10, 2:11, a AS ima 2:09 ali i par njih 2:25

Valjda sam ubo ovaj ovaj od 2:25 prvi put sa AS i 2:11sa wizz.
 
Vidim da se ponovo uzburkalo oko Vazduhoplovne Akademije. Zanima me da li država može da odluči kako Air Serbia preuzima upravljanje ili vlasništvo nad novim Airbus A320 simulatorom?
 
Novi intervju Mareka:

  • Program lojalnosti u finalnoj fazi pripreme, trenutno se bira "provajder". Zvanično će biti promovisan u oktobru, a aktiviran u decembru.
  • Biletarnica na aerodromu je spremna, ali čeka dozvole regulatora.
  • Salon u fazi izgradnje, takođe čeka dozvole.
  • Renoviranje dugoprugaša u planu, ali još ništa konkretno nije izvedeno.

 
Poslednja izmena:
Ако FR24 не лаже, ARC лети управо сада за CAN.
Leteo sam ARC za Kinu pre neki dan, ja ne znam stvarno šta su oni tamo radili ili remontovali ali ono je jezivo i nedostojno leta od 11 sati. Sedišta su uska, neudobna pri čemu moje nije ni moglo da se spusti. Entartainment sistem polovično radi, meni nije radio port za slušalice, sedištu pored touch ekran. Osećaš se kao da letiš Lastinim autobusom.
 
Misliš da su im sedišta uska i neudobna zato što je tamo neko radio i remontovao ta sedišta pa ih je greškom suzio i stavio loš tapacirung? Otprilike; ko vam je ovo radio?

Ma kakvi, to su ista sedišta koja koriste mnoge druge aviokompanije, ali ima ljudi koji misle kako im je sve udobno kad lete Wizzom ili Lufthansom ali jezivo kad lete Er Srbijom.

Šalu na stranu, Marek je postao naporan sa ovim najavama na kašičicu o obnovi A330 flote. Ranije je govorio sve unapred pa se par puta opekao, recimo kad je najavljivao treći A330 za leto 2023 a avion stigao tek 2024. Neke stvari su van njegove kontrole pa je sad oprezniji.

Mislim da su našli dva A330 koje hoće da uzmu a da se reše dva postojeća A330, Tesle YU-ARB i Pupina YU-ARC ali još nemaju sve potvrđeno za datume radova koje bi morali da odrade pre ulaska u flotu, popravke itd pa preko farbanja do ugradnje sedišta. Na osnovu njegovih izjava izgleda da zato ne sređuju kabine ARB i ARC kao što su ranije planirali već hoće da to urade na sledeća dva A330.
 
Знам да сам досадан везано за пртљаг.

Узео сам карту, каже 1x8 кг. Да ли смем и ранац да понесем у који бих ставио и фотоапарат?
 
Koliki ti je ranac? Ako je samo ono malo čudo za foto-aparat, neće te ni pogledati.
Plus, mali hint: Probaj da zamoliš osoblje na gejtu da ti ručni prtljag ubaci sa redovnim (uglavnom hoće, ako je avion pun) i onda ga pokupiš s kolica prilikom izlaska iz aviona. Ako nije ATR, onda će te čekati sa ostalim prtljagom na traci (mali hint, obično prođe).
 
Обичан школски ранац бих носио јер можда понесем још ствари. Идем ATR-ом дакле пртљаг неће бити са мном јел да? Имам само мали кофер за ручни пртљаг и још мозгам како апарат да убацим да ми нико не прави проблем,

Опет се извињавам јер сам досадан.
 
Prtljag će verovatno biti sa tobom, osim ako:
a) Avion nije pun, pa samo osoblje ne ponudi da ga premesti u kabinski, posle čega će te dotični čekati na izlazu, biće posebna kolica.
b) Sam ne zamoliš da ga premeste dole, da se ne bi nadguravao sa ostalim putnicima. To ti neće naplatiti.
 
Дакле, могу ли у обичан ранац ставити апарат, или боље да спакујем у онај специфичан за њега? Тај који је специфичан није ни мали ни велики али мањи од обичног.
 
Ja ću ti reći kako bih ja: Poneo bih specifičan ranac za aparat, a sav ručni prtljag stavio u onaj mali kofer na točkiće. Na kontroli ne moraš da vadiš više elektroniku (osim ako ti ne traže). Kad dođeš do izlaza (gejta), priđi osoblju i pitaj da li mogu da ti obezbede "Delivery at aircraft" (DAA) za taj koferčić. Ako prihvate, samo to predaj, a ponesi aparat. Kad avion sleti, DAA prtljag će te (99,9%) čekati na velikim kolicima (ne možeš da ih promašiš) kad budeš silazio iz aviona. Ovih 0,1% šanse su da će možda biti sa ostalim kabinskim prtljagom, i čekaš ga na traci.

Uvek postoji mogućnost da, ako je let pun, osoblje samo zahteva da putnik preda prtljag za DAA.
 
Služimo narodu, a ako me nešto nervira, to je kad ja nosim ranac na let, a nemam gde da ga ubacim, jer su svi natrpali kofere u gornje pretince.
 
Vrh