Šta je novo?

Air Serbia

Dodjoh danas Embraerom AirBulgaria. Prijatan let jako, dve stjuardese i stjuart, ne zna se ko je finiji i nasmejaniji.
Jedna stjuardesa se dopala nekom klinji, pa ga je uzela u narucje i odnela do wc-a na njegovo odusevljenje.
Embraer sjajan avion, tih, load factor sigurno 90-95%.

Po dolasku u Beograd, guzva na pasoskoj (self check) i red bar 20 metara. Od 10 terminala radilo je 5, ali solidno brzo ide. Bice to i bolje kad malo zazivi i kada se vecina upozna sa procedurom.
Ја сам синоћ прошао капије, 5 је радило а 5 није пошто су људи буквално неписмени да их користе.
 
Обзиром да је гориво било скупље у 2024 у односу на 2023, резултат је можда у литрима јшо бољи.

Па добро, значи да Ембраери не раде лош посао.

Kako to? Ja sada brzinski izguglao i dobio info da je gorivo za avione bilo u proseku jeftinije u 2024 nego u 2023.

Naročito je leto 2023 bilo daleko iznad proseka, a tada se najviše saobraćaja i obavlja. Izvor je IATA. (A i drugi izvori pokazuju da je 2024 bila jeftinija od 2023. godine).

Evolucija cena kerozena u proteklih 24 meseca.png
 
Evo danas su objavljeni finansijski podaci, pa imamo odgovor na ovo pitanje oko troskova goriva.

U 2024. godini su troskovi kerozina iznosili 18.448.755.000 dinara ili 157.67 miliona evra.
U 2023. godini su troskovi kerozina iznosili 18.943.261.000 dinara ili 161,89 miliona evra.

U prevodu, moze se zakljuciti da je uvodjenje Embraera dobra stvar jer je uprkos vecem broju letova trosak goriva bio 2,61% manji.

Zanemaruješ da je cena kerozena bila dosta manja u 2024. godini u odnosu na 2023. godinu.
 
Izgleda da konačno stiže YU-ATC. Nije baš u bojama Air Serbia, ali napokon stiže u Beograd.

YU-ATC.png


Od YU-ATB, ni trage ni glasa, od kako je otišao u Napulj.
 
Чланак из Политике

Четвртак, 24.04.2025. у 20:40

„Ер Србија” обогатила флоту новим авионом типа „ембраер Е-195”​


677z381_Tan2025-04-2420365306_9.jpg

(Фото Танјуг/Ер Србија)
Ер Србија је данас на београдском аеродрому „Никола Тесла” дочекала свој нови авион типа ембраер Е-195, који ће, након свих неопходних процедура, ући у саобраћај и почети да лети до европских градова у мрежи те авио-компаније.
 
Koji problem postoji sa letom JU988 za Guangzhou?

Naime, taj let kreće na vreme, ili u granicama pristojnog kašnjenja, ali uvek kasni? Da li je vreme letenja pogrešno obračunato, i što to ne promene?

Ovako ispada da stalno kasne, a izgleda da uopšte nije do JU.


JU988.png
 
Nisam imao pojma, Sad prvi put treba da idem za Minhen avionom pa videh da nema letova Air Serbie.
Samo wizz, lufthansa i klm.
 
Nisam imao pojma, Sad prvi put treba da idem za Minhen avionom pa videh da nema letova Air Serbie.
Samo wizz, lufthansa i klm.
Wizz ne leti iz Beograda za Minhen nego za Memingen koji je 114km daleko od centra Minhena.
KLM? Kakve veze oni imaju sa Minhenom? Oni lete samo za Amsterdam.
Jedino Lufthansa leti Beograd-Minhen.
 
Odvozio se do Guangzhoua pred Canton fair. Odokativno 90% popunjenost.

Nazad je sve bilo puno jer sam trebao da menjam kartu, pa nisam mogao i vratio se na kraju sa China Southern i novom kartom.

Zanimljivo da je manje kineza bilo u njemu, i više naših, nego na AS letu. Verovatno zbog cene.

CHINA ipak ima superiroan entertainment u odnosu na AS. A i avion je mislim mlađi.

Zanimljivo je i da imaju drugačije rute. AS leti po Turskoj pa gore na sever, a China southern ide skroz po Rusiji preko Urala pa do St Petersburga.

Trajanje leta slično
 
Odvozio se do Guangzhoua pred Canton fair. Odokativno 90% popunjenost.

Nazad je sve bilo puno jer sam trebao da menjam kartu, pa nisam mogao i vratio se na kraju sa China Southern i novom kartom.

Zanimljivo da je manje kineza bilo u njemu, i više naših, nego na AS letu. Verovatno zbog cene.

CHINA ipak ima superiroan entertainment u odnosu na AS. A i avion je mislim mlađi.

Zanimljivo je i da imaju drugačije rute. AS leti po Turskoj pa gore na sever, a China southern ide skroz po Rusiji preko Urala pa do St Petersburga.

Trajanje leta slično
Beograd-Šangaj-Beograd tokom aprila, >90% popunjenosti, >85% kineski državljani (bilo je par grupa turista)
 
У седишту Еуроконтрола у Бриселу, приземље читавог једног крила зграде служи као конференцијски центар у коме се одржавају неки од најважнијих политичких (и политикантских), али и техничких (експертских) скупова у области европског ваздухопловства. У средишту центра се налази велика и лепа конференцијска сала у којој се одржавају пленарне седнице (са све кабинама за преводиоце), док су у бочном ходнику мање сале за састанке радних група.

Те мање сале за састанке су се у у романтично време европског ваздухопловства звале Сиријус, Нептун, Сатурн... а онда су на руководећим местима менаџери заменили ваздухопловце и преименовале сале у Боинг, Ербас, Ембрејер... Као део "ребрендинга", у ходнику су постављени велики фото-тапети са сликама авиона највећих европских авио-компанија.

Готово на самом почетку ходника, а на моје велико изненађење и још веће задовољство, је и фото-тапет са сликом авиона Ер Србије. Уживајте:

Air Serbia-EUROCONTROL-distance.jpg
Air Serbia-EUROCONTROL-close.jpg
 
Ускоро би требало да летим ATR-ом. Када сам ишао да се распитам у Ер Србија пословници у Галерији јер никад нисам летео, речено ми је да DSLR не могу унети у кабину већ у чекирани кофер који иде доле који нећу имати. Од више људи сам чуо да је то глупост и да се може унети у кабину, наравно користити га нећу током пута. Шта је заправо истина?
 
Ђоле, већ смо ти неколико пута објаснили. Апарати са суштински великим објективима не могу у салон, а твој апаратчић може. Па он све заједно није већи од ноутбука (кад се саберу све димензије торбице.
 
Ја сам им објаснио како то изгледа и шта носим они одмах рекли "не може због безбедности". Једино да их директно контактирам и пошаљем слике апарата па да добијем конкретан одговор. Такође нису прецизирали шта се подразумева под мањим апаратом.
 
Vrh