Šta je novo?

Air Serbia

Dodjoh danas Embraerom AirBulgaria. Prijatan let jako, dve stjuardese i stjuart, ne zna se ko je finiji i nasmejaniji.
Jedna stjuardesa se dopala nekom klinji, pa ga je uzela u narucje i odnela do wc-a na njegovo odusevljenje.
Embraer sjajan avion, tih, load factor sigurno 90-95%.

Po dolasku u Beograd, guzva na pasoskoj (self check) i red bar 20 metara. Od 10 terminala radilo je 5, ali solidno brzo ide. Bice to i bolje kad malo zazivi i kada se vecina upozna sa procedurom.
Ја сам синоћ прошао капије, 5 је радило а 5 није пошто су људи буквално неписмени да их користе.
 
Обзиром да је гориво било скупље у 2024 у односу на 2023, резултат је можда у литрима јшо бољи.

Па добро, значи да Ембраери не раде лош посао.

Kako to? Ja sada brzinski izguglao i dobio info da je gorivo za avione bilo u proseku jeftinije u 2024 nego u 2023.

Naročito je leto 2023 bilo daleko iznad proseka, a tada se najviše saobraćaja i obavlja. Izvor je IATA. (A i drugi izvori pokazuju da je 2024 bila jeftinija od 2023. godine).

Evolucija cena kerozena u proteklih 24 meseca.png
 
Evo danas su objavljeni finansijski podaci, pa imamo odgovor na ovo pitanje oko troskova goriva.

U 2024. godini su troskovi kerozina iznosili 18.448.755.000 dinara ili 157.67 miliona evra.
U 2023. godini su troskovi kerozina iznosili 18.943.261.000 dinara ili 161,89 miliona evra.

U prevodu, moze se zakljuciti da je uvodjenje Embraera dobra stvar jer je uprkos vecem broju letova trosak goriva bio 2,61% manji.

Zanemaruješ da je cena kerozena bila dosta manja u 2024. godini u odnosu na 2023. godinu.
 
Izgleda da konačno stiže YU-ATC. Nije baš u bojama Air Serbia, ali napokon stiže u Beograd.

YU-ATC.png


Od YU-ATB, ni trage ni glasa, od kako je otišao u Napulj.
 
Vrh