Šta je novo?

Air Serbia

Ok, ali kakva su to pravila, u BG je uvek dozvoljeno, i kad je pun avion, a napolju npr u Pragu, Podgorici, nikad. Neko računa da unosi prtljag u kabinu, i ponese takav kofer, a onda mu ga izbacaju tamo po pisti i prtljažnom prostoru aviona i unište ga. Teška skrnavština.
 
Ok, ali kakva su to pravila, u BG je uvek dozvoljeno, i kad je pun avion, a napolju npr u Pragu, Podgorici, nikad. Neko računa da unosi prtljag u kabinu, i ponese takav kofer, a onda mu ga izbacaju tamo po pisti i prtljažnom prostoru aviona i unište ga. Teška skrnavština.

Zato se taj avion u Beogradu ukrcava 40 minuta i kasni u polasku, a iz inostranstva poleće na vreme. Na nemačkim aerodromima je uobičajeno, ako je avion pun da random uzimaju ručni prtljag i stavljaju ga u prtljažni prostor. Pre toga aviokompanija ponekad pošalje mail da je check-in prtljaga zbog velike popunjenosti besplatan.

Meni je u principu OK, ako se prtljag uzima po izlasku iz aviona, ali ne volim kada mi ga "nasilno" čekiraju i moram posle da ga čekam na prtljagu i gubim vreme.
 
Ovde je fora što ti npr u Pragu ili Podgorici oduzmu prtljag ispred samog aviona, bace ga u gepek, a kada sleti u Bg opet ti ga tako i vrate, dakle ne ideš na traku po njega. Nije to drama samo po sebi, ali od dva puta do sada, dvaput unakažen kofer, bacaju primitivci kao kamenje.
 
Moralo bi se razmotriti dalje letenje u razbojničku ološ-državu (Kepecovu Federaciju), koja pogodi civilni avion raketom i onda mu ne da da prinudno sleti na više aerodroma nego ga natera da leti preko Kaspijskog mora.

Donelo bi gubitke, ali životi su preči.

Zaharova neverue, al' u Maleziji veruju.
 
Moralo bi se razmotriti dalje letenje u razbojničku ološ-državu (Kepecovu Federaciju), koja pogodi civilni avion raketom i onda mu ne da da prinudno sleti na više aerodroma nego ga natera da leti preko Kaspijskog mora.

Donelo bi gubitke, ali životi su preči.

Zaharova neverue, al' u Maleziji veruju.

Majmun sa granatom, šta drugo reći... Strašno.

Na nesreću rusa, avion se nije srušio u more i još ima skoro 30 preživelih...
 
Poslednja izmena:
Oko Groznog već nedeljama dejstvuje ruska PVO zbog ukrajinskih UAV, zašto kompanije ne menjaju rute, samo one znaju. Lete i elitne svetske kompanije i dalje iznad Rusije.
 
Ne znam zašto se i dalje leti tuda, kada ruska PVO svakodnevno gađa ukrajinske UAV.

Zato što odgovorna država, ako već koristi PVO - zatvara i nebo iznad za civilne letove. Kada je Iran očekivao odgovor Izraela, zatvarao je nekoliko večeri kompletno nebo za civilne letove, jer su planirali da dejstvuju. To je osnovno, ali ne i kod rusa.

Ako očekuješ napade dronovima, moraš i da zatvoriš nebo za civilne letove. Putlerov problem je što će to prikazati Rusiju slabom kod običnog naroda, pa se desi ovo.

AS treba da prestane da leti tamo, jer nije bezbedno.
 
Ja sam mislio da svaka kompanija može da napravi bezbednosnu procenu, i odluči da li će leteti iznad potencijalno kritične zone, bez obzira što zemlja kojoj ta zona pripada nije proglasila zabranu. Prestpostavljam da u današnje vreme niko neće doneti odluku koja bi ga koštala nešto više dolara zbog dužeg leta.
 
Ja sam mislio da svaka kompanija može da napravi bezbednosnu procenu, i odluči da li će leteti iznad potencijalno kritične zone, bez obzira što zemlja kojoj ta zona pripada nije proglasila zonu zabrane. Prestpostavljam da u današnje vreme niko neće doneti odluku koja bi ga koštala nešto više dolara zbog dužeg leta.

Pa da, ali veruješ tim velikim državama i njihovim bezbednosnim procenama. Nije u pitanju Avganistan ili Niger. Nadam se da će posle ovoga te preostale kompanije koje još lete tamo, same početi da prave procene, uključujući i AS, a da neće slediti ruske smernice, jer rusi nemaju kredibilitet. Ukrajinski dronovi im lete oko Moskve, pa sutra mogu ovako neorganizovani da odobre i neki avion tamo.
 
U ovoj situaciji kada svaki taj PVO sistem prati i gađa više različitih ciljeva odjednom, i sama pomisao na približavanje takvoj zoni mi je već neprijatna, a kamoli letenje tamo.
 
AS nije do te mere ugrožena, ali uvek postoji rizik. U tom području Kavkaza leti do Sočija koji je tik uz more i blizu međunarodnih voda. Peterburg je blizu Estonije, pa ne leti puno kroz ruski prostor. Moskva isto relativno blizu tom koridoru na Baltiku, pa bi u najgorem slučaju mogla da se vrati do obližnjeg aerodroma izvan Rusije. Jedino su letovi za Kazanj duboko u njihovoj teritoriji, čak je taj aerodrom i bio privremeno zatvoren pre nekoliko dana zbog napada ukrajinskih dronova. Odatle bi možda mogli da se povuku ukoliko se situacija uskoro ne stabilizuje.
Jasno je kao dan da su im sve ruske destinacije krave muzare i da bi do poslednjeg trenutka leteli tamo. Tako su bili i među poslednjima kad su obustavili Tel Aviv.
 
AS nije do te mere ugrožena, ali uvek postoji rizik. U tom području Kavkaza leti do Sočija koji je tik uz more i blizu međunarodnih voda. Peterburg je blizu Estonije, pa ne leti puno kroz ruski prostor. Moskva isto relativno blizu tom koridoru na Baltiku, pa bi u najgorem slučaju mogla da se vrati do obližnjeg aerodroma izvan Rusije. Jedino su letovi za Kazanj duboko u njihovoj teritoriji, čak je taj aerodrom i bio privremeno zatvoren pre nekoliko dana zbog napada ukrajinskih dronova. Odatle bi možda mogli da se povuku ukoliko se situacija uskoro ne stabilizuje.
Jasno je kao dan da su im sve ruske destinacije krave muzare i da bi do poslednjeg trenutka leteli tamo. Tako su bili i među poslednjima kad su obustavili Tel Aviv.

Nekako mi je cela ta kombinatorika sa rutama neprihvatljiva da AS nastavi da leti u zemlju koja je u ratu. U avijaciji zarđali šraf može da bude uzrok pada aviona i kontrole su rigorozne, a onda pošaljemo avione da lete iznad PVO koja obara dronove. Na hiljade dronova pada na Rusiju i oni su de fakto u ratu na svojoj teritoriji. Sami prizivamo nesreću, nije nam kriv ni Putler ni NATO.
 
Za sada je nekoliko kompanija suspendovalo letove ka destinacijama u Rusiji, između ostalih: El Al, FlyDubai, Quazak Airlines, Azerbaijan Airlines... Zapadne aviokompanije ionako ne lete tamo odavno iz drugih razloga.
 
Za sada je nekoliko kompanija suspendovalo letove ka destinacijama u Rusiji, između ostalih: El Al, FlyDubai, Quazak Airlines, Azerbaijan Airlines... Zapadne aviokompanije ionako ne lete tamo odavno iz drugih razloga.

Nakon što je flydubai obustavio letove za Soči (za sada do 2. januara), Air Serbia je jedina aviokompanija (a da nije iz država bivšeg Sovjetskog saveza) koja leti za Soči.
 
Nekako mi je cela ta kombinatorika sa rutama neprihvatljiva da AS nastavi da leti u zemlju koja je u ratu. U avijaciji zarđali šraf može da bude uzrok pada aviona i kontrole su rigorozne, a onda pošaljemo avione da lete iznad PVO koja obara dronove. Na hiljade dronova pada na Rusiju i oni su de fakto u ratu na svojoj teritoriji. Sami prizivamo nesreću, nije nam kriv ni Putler ni NATO.


Meni je ludilo i sto sve vidjenije kompanije i dalje lete uredno preko ruskih teritorija na putu za Azijske zemlje, mislim da tu nema razlike u odnosu na letenje do samih ruskih aerodroma.
 
Mislim da kompanije iz EU i SAD ne lete preko ruskog vazdušnog prostora... AirSerbia je jedna od retkih Evropskih kompanija na neslavnoj listi:


Što se tiče ruske civilne avijacije, Putler se i tu preračunao. Zovu indijce i ostale "prijateljske zemlje" (Kuba, Severna Koreja?) da im drže domaće rute, jer nemaju dovoljno aviona:

Najavljivali su da će prevazići sankcije sopstvenom proizvodnjom aviona:
 
Tek 2025 ако буде среће ће сертификовати СЏ100њу и МС21-310 варијанте са потпуно руском опремом тј отпорни на санкције. После тога тек иде производња, али како стоје ствари у почетку ће бити тек 10-15 авиона годишње што је јако мало.

За то време ЕрСрбија ће летети докле год могу да нас деру.
 
Tek 2025 ако буде среће ће сертификовати СЏ100њу и МС21-310 варијанте са потпуно руском опремом тј отпорни на санкције.

Nisam siguran da bih seo u taj budženi Putinov zrakomlat, otporan na sankcije, nadam se i na gravitaciju...
 
Један од најбољих и најсадржајнијих извештаја који сам прочитао! Заиста је критика Ер Србије апслотуно неопходна и из истих стопа ово мора да се мења. Ер Србија је до сада радила добар посао и нарасла до те мере да сада мора да се фокусира на флоту и производ иначе ће сав рад у протеклој деценији бити узалуд. Ево примера наше грчке браће и закључак аутора је апсолутно на месту. Ето Марек нек узме и прочита и крене одмах да копира Еџен ерлајнс па и Туркиш ако ћемо реално!
 
Vrh