Šta je novo?

Air Serbia

U ovom trenutku, barem 4 aviona sa stranom posadom lete za Air Serbia:
- LY-CAP (GetJet)
- LY-FAS (GetJet)
- LZ-SOF (Bulgaria Air)
- LZ-VAR (Bulgaria Air)


U poslednjih nedelju dana, sledeći aerodromi su barem jednom imali stranu posadu i strane avione:
- Amsterdam
- Ankara
- Atina
- Barselona
- Bukurešt
- Cirih
- Frankfurt
- Geteborg
- Istanbul
- Kopenhagen
- Larnaka
- Lion
- London
- Madrid
- Mostar
- Nimberg
- Oslo
- Pariz
- Podgorica
- Sofija
- Solun
- Stokholm
- Valensija


Slažem se da je dobro što su stavili flajere u avionu sa objašnjenom o avionima sa stranima posadama. Takođe su uveli i objavu (doduše to su oduvek imali) na početku da avion i posada nisu Air Serbia, i da usluga može da se razlikuje od one koju pruža Air Serbia.

Bilo bi dobro da stave nalepnicu na ulazu u avion, pored vrata, gde bi stajalo da se avion koristi za potrebe Air Serbia, tipa "Operated for Air Serbia", "Operated on behalf of Air Serbia" isl.

Po zakonskoj regulativi, avio kompanija mora da ti saopšti, prilikom kupovine karte, ako neka druga aviokompanija obavlja let umesto nje. Tako da obrti pažnju prilikom kupovine karata šta stoji - evo kako izgleda:

Pogledajte prilog 223909

Mnogo puta mi se desilo da je pri kupovini karte pisalo Air Serbia a posle su to menjali.

Ja uglavnom karte kupujem 3-4 meseci unapred, tako sam navikao da planiram unapred.

Nekad se dešavalo i da su slali taj GetJet ili Montenegro Air bez ikakvog saopštenja da je došlo do promene.
 
Аха а шта ради SWISS? Лети Ер Балтик у вет лизу нонстоп за њих за Цирих и из Цириха...дакле Луфтханза група у најбогатијој држави Европи може а нама као смета у Ер Србији...не кажем да је најбоље решење већ говори о нашем лицемерју. По оној фрази: Ништа не ваља само код нас то има итд.

Letim dosta već 25-30 godina i nijednom mi se nije desilo da sam bio u avionu gde su mi rekli da nema posluženja jer let obavlja neka druga kompanija.

Ovo mi se desilo samo sa Air Serbia.
 
Mnogo puta mi se desilo da je pri kupovini karte pisalo Air Serbia a posle su to menjali.

Ja uglavnom karte kupujem 3-4 meseci unapred, tako sam navikao da planiram unapred.

Nekad se dešavalo i da su slali taj GetJet ili Montenegro Air bez ikakvog saopštenja da je došlo do promene.

Mislim da u tom slučaju imaš pravo da tražiš povrat novca, jer nije reč o promeni vazduhoplova, već je reč o promeni kompanije koja obavlja let, a ti možda ne bi kupio kartu da si znao da je reč o drugoj kompaniji. Zato i postoji obaveza isticanja kompanije koja obavlja let.
 
Letim dosta već 25-30 godina i nijednom mi se nije desilo da sam bio u avionu gde su mi rekli da nema posluženja jer let obavlja neka druga kompanija.

Ovo mi se desilo samo sa Air Serbia.
И то је јако лоше, већ смо на форуму говорили о томе да им треба неки менаџер за customer experience или ти доживљај путника у овом случају. Од како су укинули праву бизнис класу ја то критикујем а што се тиче економске класе сам ове године летео четири пута са А319/А320 Ер Србије и било је потпуно пристојно и био сам задовољан по питању цена/квлаитет и боље од Луфтханзе али је то миљама далеко од рецимо Туркиша са којим сам прошле године летео.
 
И то је јако лоше, већ смо на форуму говорили о томе да им треба неки менаџер за customer experience или ти доживљај путника у овом случају. Од како су укинули праву бизнис класу ја то критикујем а што се тиче економске класе сам ове године летео четири пута са А319/А320 Ер Србије и било је потпуно пристојно и био сам задовољан по питању цена/квлаитет и боље од Луфтханзе али је то миљама далеко од рецимо Туркиша са којим сам прошле године летео.
Ja sam imao i dobrih i loših iskustava u ekonomskoj klasi AS. Ponekad su bili stvarno ljubazni i sve je polazilo dobro.

Doduše dešavalo mi se i da sam posmatrao kako se deru na putnike jer su stavljali rančeve i jakne u kabinete iznad sedišta a tu kao sad smeju da se stavljaju samo koferčići. I onda opšta konfuzija, galama, svađe.

Dešavalo mi se i da sam leteo iz Beograda kad u AS avionu (ne wet lease) nije bilo sendviča i ostalih stvari da se kupi a bio sam među prvim redovima, tako da nije bilo moguće da su ih već prodali nekome.

Takođe mi se dešavalo da sam uzeo biznis klasu pa su mi poslali imejl da je neće biti zbog promene aviona. Onda su mi vratili neki deo novca.

Problem sa AS je što ne možeš da se uzdaš u neku učestalost usluge već se menja svakim putovanjem, a na to se samo još dodaje taj wet lease kao problem.

Leteo sam bezbroj puta sa Lufthansom i u ekonomskoj i u biznis klasi. Mislim da im je biznis klasa sasvim OK za Evropu ako ne računamo Turkish. Ali ono što mi se sviđa kod LH u odnosu na AS je to što uvek znaš šta da očekuješ i usluga se ne menja od leta do leta.
 
Letim dosta već 25-30 godina i nijednom mi se nije desilo da sam bio u avionu gde su mi rekli da nema posluženja jer let obavlja neka druga kompanija.

Ovo mi se desilo samo sa Air Serbia.

Posluženje i čekirani prtljag postaju opcije...

Leteo sam skoro sa FlyDubai - let od 5 sati, nema uključeno NIKAKVO posluženje. Možeš tokom kupovine karata da dodaš obrok, ali na nekim kategorijama karata ni to... Čak se ne daje ni voda, ali možeš da tražiš tokom leta malu čašu od 100ml... Mislim da daju samo kafu ili čaj.
 
Posluženje i čekirani prtljag postaju opcije...

Leteo sam skoro sa FlyDubai - let od 5 sati, nema uključeno NIKAKVO posluženje. Možeš tokom kupovine karata da dodaš obrok, ali na nekim kategorijama karata ni to... Čak se ne daje ni voda, ali možeš da tražiš tokom leta malu čašu od 100ml... Mislim da daju samo kafu ili čaj.

Pričam o posluženju koje se plaća. Nije ga bilo.
 
Lufthanza leti A319/320 erbase od tridesetak godina, niko nikad nije smeo da pisne kako su to matore kršine.

Da Er Baltik napravi s***e kakvo je napravio iskusni pilot Maratona, i Swiss bi ih šutno sledećeg dana kao što je uradila Er Srbija. To što je avio kompanija iskusna i navodno na dobrom glasu ne znači da im se ne može desiti katastrofa, bez obzira šta je uzrok. Sve kompanije ili poštuju striktne propise ili ih stavljaju na crnu listu, nije to random. Da li bi Er Srbija bila 100% sigurna da su angažovali kompanije kao što su British, Air France, Qantas, Japan Airlines, da te kompanije pružaju wet lease usluge? Za početak vidi SR111, BA38, AF447, AF358, QF72, JL516. Mitovi o 100% pouzdanim kompanijama prolaze kod onih koji i dalje nasedaju na Šćurićeve "analize".

Meni se više puta desilo sa raznim avio kompanijama da nema baš onog izbora hrane ili pića koju sam hteo da kupim. Za hranu na dugim linijama koliko puta me nisu ni pitali "chicken or pasta" jer je ostao samo jedan izbor. Ako je to nekom razlog da ne koristi neku avio kompaniju, izvoli.
 
Vrh