Šta je novo?

Air Serbia

Шта је проблем са првом категоријом? Крупна опрема, не може да се смести у авион, или је цена коштатања опреме и одржавања превелика за тако мали број путника?
 
Let AirSerbia zakazan za 17:50 danas (tačnije codeshare sa KLM-om) je za Amsterdam kasnio 2 sata. Bez objašnjenja.

Otkazano je još par letova, i to za Podgoricu, Ljubljanu i Zagreb. Lep početak 2025. :)

Omašismo let za Dublin, a transfer desk Swissport-a nije radio, te smo ostali uskraćeni za hotelske vaučere

Pozdrav sa Schipol-a, do prvog pekarskog leta za Dublin.
 
Hvala na ispravci, mislio sam da je CAT I, a ne CAT II. Za ovakvu maglu nekad ni CAT IIIb nije dovoljan.

Ni u jednom trenutku vidljivost nije pala ispod 200 metara, tako da je ILS CAT IIIb bio sasvim dovoljan za sve avione/posade koje podržavaju.


Aerodrom Beograd - vidljivost iznad 200m.png
 
ATR nema CAT III sistem, vec samo CAT I, stoga ne moze sleteti po najvecoj magli. To je problem na svim ATR avionima, nije do JU.

CAT II, ali je to već neko rekao.

Jeste malo (više) i do JU - kada gradiš svoju flotu, baziraš to na (između ostalog):
- očekivanom broju putnika na linijama koje održavaš ili planiraš da otvoriš (koliko sedišta ima avion)
- očekivano kargu (koliko kargo očekuješ)
- razdaljine tvojih ruta (da li su kraće, srednje, duže)
- geografskih odrednica, npr.
--- da li je hot and high aerodrom - ovo se ne odnosi na JU, ali ako ćeš da imaš dugolinijske letove sa visokog aerodroma (npr. Bogota, Adis Abeba, isl), moraš da se osiguraš da avion koji koristiš može da ima zadovoljavajući domet do odredišta
--- da li će leteti na aerodromu sa kraćim pistama - npr. Hawaiian koristi 717 zato što aerodromi na koje leti imaju kraće piste (a i kraći su letovi)
--- vremenski uslovi, npr. magla. Ako je magla nešto što se dešava relativno retko, npr 2-3 dana godišnje, onda ti ne treba avion koji će moći da sleće u uslovima smanjenje vidljivosti (zašto da plaćaš nešto što ti ne treba). Ali, ako je to relativno česta pojava, i pravi ti veće probleme u redu letenja, onda je to nešto pod obavezno.

Mislim da ovi vanredni uslovi nisu toliko česti, ali kada se dese, prave veće probleme za jU (npr. juče im je skoro cela ATR flota završila u Nišu ili okolnim aerodromima), što uzrokuje "raspad" reda letenja, jer je ipak to najbroniji avion u JU floti.

Budući da je ovo niska sezona, vidim da su ubacili A319/320 flotu kao ispomoć, da se koliko toliko ipak obavi red letenja. tako da se snalaze.

Vreme se polako poboljšava, tako da će i ovo brzo da se reši.
 
CAT II, ali je to već neko rekao.

Jeste malo (više) i do JU - kada gradiš svoju flotu, baziraš to na (između ostalog):
- očekivanom broju putnika na linijama koje održavaš ili planiraš da otvoriš (koliko sedišta ima avion)
- očekivano kargu (koliko kargo očekuješ)
- razdaljine tvojih ruta (da li su kraće, srednje, duže)
- geografskih odrednica, npr.
--- da li je hot and high aerodrom - ovo se ne odnosi na JU, ali ako ćeš da imaš dugolinijske letove sa visokog aerodroma (npr. Bogota, Adis Abeba, isl), moraš da se osiguraš da avion koji koristiš može da ima zadovoljavajući domet do odredišta
--- da li će leteti na aerodromu sa kraćim pistama - npr. Hawaiian koristi 717 zato što aerodromi na koje leti imaju kraće piste (a i kraći su letovi)
--- vremenski uslovi, npr. magla. Ako je magla nešto što se dešava relativno retko, npr 2-3 dana godišnje, onda ti ne treba avion koji će moći da sleće u uslovima smanjenje vidljivosti (zašto da plaćaš nešto što ti ne treba). Ali, ako je to relativno česta pojava, i pravi ti veće probleme u redu letenja, onda je to nešto pod obavezno.

Mislim da ovi vanredni uslovi nisu toliko česti, ali kada se dese, prave veće probleme za jU (npr. juče im je skoro cela ATR flota završila u Nišu ili okolnim aerodromima), što uzrokuje "raspad" reda letenja, jer je ipak to najbroniji avion u JU floti.

Budući da je ovo niska sezona, vidim da su ubacili A319/320 flotu kao ispomoć, da se koliko toliko ipak obavi red letenja. tako da se snalaze.

Vreme se polako poboljšava, tako da će i ovo brzo da se reši.
У таквим ситуацијама путници обично имају разумевања ако је кризни менаџмент компаније добар - да се одмах потуруди око путника, обезбеди воду и храну и евентуално хотелски смештај, односно приликом рерутације на Ниш да обезбеди ефикасан превоз до Београда.
 
Da li moze da se uradi upgrade na ATR-ovima, da mogu da slecu po magli?
 
Let AirSerbia zakazan za 17:50 danas (tačnije codeshare sa KLM-om) je za Amsterdam kasnio 2 sata. Bez objašnjenja.

Otkazano je još par letova, i to za Podgoricu, Ljubljanu i Zagreb. Lep početak 2025. :)

Omašismo let za Dublin, a transfer desk Swissport-a nije radio, te smo ostali uskraćeni za hotelske vaučere

Pozdrav sa Schipol-a, do prvog pekarskog leta za Dublin.

KLM na svom matičnom aerodromu nema službu koja radi 24/7?!

Budući da si naveo da je KL karta, pretpostaljam da je i sledeći let bio KL - zašto se njima nisi obratio da ti pomognu?
 
У таквим ситуацијама путници обично имају разумевања ако је кризни менаџмент компаније добар - да се одмах потуруди око путника, обезбеди воду и храну и евентуално хотелски смештај, односно приликом рерутације на Ниш да обезбеди ефикасан превоз до Београда.
Putnici uglavnom nikada nemaju razumevanja, niti ih nešto posebno zanima što avioni ne mogu da slete ili polete. Putnici žele da dođu do svog odredišta :)

Inače, ja izbegavam da letim zimi sa avionima koji ne mogu da slete u slučaju magle, jednostavno, ne želim da dođem u situaciju da se zateknem na nekom aerodromu bez smeštaja (u takvim situacijama, hoteli obično budu prepuni), ili ako je prognozirana neka veća oluja (sneg) - imao sam već takvih situacija.

Nekoliko putovanja sam otkazao i sa JU ove godine zbog toga što očekujem da će biti loši uslovi (ne, nisam odložio putovanja, nego se ta putovanja ili neće deseti, ili će se desiti sa drugim aviokompanijama).
 
Koliko dana bude ovakva magla u Beogradu? Ove zime za sad je ovo prvi puta ? Koliko se secam, nije toliko cesta kao u Ljubljani ili Sarajevu ili Zagrebu, ali ti avioni lete tamo :)
 
KLM na svom matičnom aerodromu nema službu koja radi 24/7?!

Budući da si naveo da je KL karta, pretpostaljam da je i sledeći let bio KL - zašto se njima nisi obratio da ti pomognu?
Igranje ping pong-a i prebacivanje odgovornosti.

KLM mi je samo rekao da je odgovornost za kašnjenje iz BG AirSerbia-e. Na Swissportu nikog nije bilo tako da nisi mogao nikome da se obratim, pošto sam sleteo oko 10 uveče, a rade do 9. Divno iskustvo, kontaktirao sam AirHelp, pa ćemo videti. Stranica žalbe AirSerbia ne radi. Tačnije kada popunite formu i kad se klikne submit, izbacuje grešku.
 
Inače, posredničke firme za naplatu kompenzacija navode AirSerbiju kao jednu od kompanija koje postupaju po pritužbama.
Kako li to izgleda sa ovima koje ne postupaju, stvarno mogu da zamislim.

AirHelp je nedavno tražio saradnike advokate za sudske postupke u Srbiji
 
Vrh