Šta je novo?

Air Serbia

Aparati su rezervisani za najteže slučajeve koji se nadaju brzoj propasti Er Srbije.

Ima ljudi koji misle da su baš oni otkrili Ameriku ako nađu mane Er Srbiji. Kao da firma nije svesna ničega dok im baš oni ne objasne kako par mrvica plazme na sedištu, par kapi tečnog sapuna i rerna koja ne radi na letu gde se ne služe topli obroci važnije od rekordnog profita i broja putnika. Ako menadžment ne zna ili ih baš briga za primedbe, zašto su nedavno javno rekli da su nezadovoljni keteringom u Beogradu, da rade na FF programu, zašto su testirali Bluebox Wi-Fi, šta planiraju da rade sa obnovom sedišta (na širokotrupnim avionima) itd. I oni znaju da treba popraviti neke stvari ali to ne znači da će opet biti ovako:


Vreme kad se bukvalno nije pitalo koliko košta da se popravi imidž koji je nasleđen od Jata i kad su biznis klasu na A319/320 poredili sa Turkišem je nepovratno prošlo. Valjda je svima jasno da je to bilo finansijski neodrživo.
 
Aparati su rezervisani za najteže slučajeve koji se nadaju brzoj propasti Er Srbije.

Ima ljudi koji misle da su baš oni otkrili Ameriku ako nađu mane Er Srbiji. Kao da firma nije svesna ničega dok im baš oni ne objasne kako par mrvica plazme na sedištu, par kapi tečnog sapuna i rerna koja ne radi na letu gde se ne služe topli obroci važnije od rekordnog profita i broja putnika. Ako menadžment ne zna ili ih baš briga za primedbe, zašto su nedavno javno rekli da su nezadovoljni keteringom u Beogradu, da rade na FF programu, zašto su testirali Bluebox Wi-Fi, šta planiraju da rade sa obnovom sedišta (na širokotrupnim avionima) itd. I oni znaju da treba popraviti neke stvari ali to ne znači da će opet biti ovako:


Vreme kad se bukvalno nije pitalo koliko košta da se popravi imidž koji je nasleđen od Jata i kad su biznis klasu na A319/320 poredili sa Turkišem je nepovratno prošlo. Valjda je svima jasno da je to bilo finansijski neodrživo.
Да али мораш да признаш да је ово поређење Ер Србије и Еџена показало да ипак може да буде доброг сервиса и у економској класи европског авиопревозника. Рачунај да тај сервис као што је квалитетан сендвич или салата затим орасница или плазма, бесплатна кафа или чај, пакетићи за децу и слично не кошта више од 3-5€ по путнику. То нико неће приметити што се тиче цене карте али много значи за имиџ компаније и већу попуњеност кабине. Што се бизнис класе тиче ту мора да се врату класична бизнис класа или је треба укинути на кратким летовима скроз. Ако се врати бизнис класа она стваро мора бити премијум производ. А Вај Фај да буде бесплатан - то је плус ко кућа!!!
 
Šta je nekom važno i šta mu treba je vrlo individualno. Ne možeš preporučiti sportski dvosed nekom ko ima četvoro dece. Meni kod Idžiana smeta što u Light tarifi dobiješ obrok koji mi ne treba a nije uključen lični komad prtljaga (personal item) koji mi je neophodan, pa kad sam letos putovao iz Atine (ne za Beograd) nisam izabrao njih.

Meni recimo od svih negativnosti pomenutih u putopisu najviše smeta aljkavo ukrcavanje, predugo čekanje u avio mostu (ili autobusu) i slične stvari za koje ne treba ulagaganje velikih para. Takva aljkavost smeta i drugima pa su krenuli da se bore recimo protiv stoke koja se gura preko reda:

https://viewfromthewing.com/america...nforce-boarding-groups-and-stop-line-jumpers/
 

Nije mi jasno šta se desilo sa ovim letom za Soči. Avion je poleteo, ali je preusmeren na Ankaru. Koliko vidim, i letovi iz bivšeg Sojvetskog saveza za Soči su nekoliko sati kasnili, a ako je verovati ovom sajtu, uslovi za sletanje su bili odlični (bez magle, 10km+ vidljivost, isl).

Inače, El Al je obustavio letove za Moskvu do kraja marta (za sada).

Aerodrom Soči - odlična vidljivost a letovi otkazani.png
 
Odličan primer da je bezbednost ispred profita, kao što bi uvek i trebalo da bude.

Zapravo ovo je loš primer, ukrcali su putnike, znajući da je tamo konstanto ratno stanje. Da im je bezbednost, ispred profita obustavili bi te letove kompletno i ne bi primali rezervacije. Treba se ugledati na ozbiljne kompanije, koje ozbiljno shvataju bezbednost, kao npr. El Al ili FlyDubai.
 
Konstatno ratno stanje u čitavoj zemlji ili trenutno aktivne akcije dronova baš u toj zoni? To je nešto što procenjuju ljudi sa više informacija od nas. Ako se te aktivnosti pretvore u konstantnu pretnju kako unapred znaš da neće i Er Srbija doneti takvu dugotrajnu odluku, kao što je onomad donela odluku da ne leti za Tel Aviv?
 
Konstatno ratno stanje u čitavoj zemlji ili trenutno aktivne akcije dronova baš u toj zoni? To je nešto što procenjuju ljudi sa više informacija od nas. Ako se te aktivnosti pretvore u konstantnu pretnju kako unapred znaš da neće i Er Srbija doneti takvu dugotrajnu odluku, kao što je onomad donela odluku da ne leti za Tel Aviv?

Pa, ako su FlyDubai i El Al odlučili da ne lete više tamo, ne znam kakve to mi imamo procene... Nekako mi više ulivaju poverenje bezbednosne procene jednog Izraela, nego naših "službi"...
 
Zapravo ovo je loš primer, ukrcali su putnike, znajući da je tamo konstanto ratno stanje. Da im je bezbednost, ispred profita obustavili bi te letove kompletno i ne bi primali rezervacije. Treba se ugledati na ozbiljne kompanije, koje ozbiljno shvataju bezbednost, kao npr. El Al ili FlyDubai.
Licno se slazem da su letovi za Soci mnogo blizu ratne zone i potencijalno rizicni, ali se odluka o prekidu takvih letova donosi sa mnogo vise podataka nego sto ih mi imamo.

Kad vec pominjes flyDubai, nadam se da si svestan da su oni pauzirali samo Soci i Mineralne Vode, ali da idalje lete za Moskvu (6 letova dnevno) i jos dosta drugih ruskih gradova.

Oni jesu ukrcali putnike i poleteli jer tada NOTAM o zatvorenosti aerodroma AER nije postojao, on je dosao tek kada je avion bio iznad crnog mora, pa je doneta odluka o sletanju u Ankaru.
 
Pa, ako su FlyDubai i El Al odlučili da ne lete više tamo, ne znam kakve to mi imamo procene... Nekako mi više ulivaju poverenje bezbednosne procene jednog Izraela, nego naših "službi"...
Koliko sam procitao, na odluku da flyDubai ukine letove za Soci i Mineralne Vode, a El Al za Mosvku je uticalo to sto moraju preleteti region Kavkaza do svojih destinacija, sto smatraju da je rizicno jer Ukrajina lansira dronove na gradove u tom regionu.

Air Serbia ne leti u tom regionu, oni do Socija dolecu preko medjunarodnih voda koje su pod kontrolom Turske i Gruzije.
 
A ukrajinski dron ili raketa se automatski odbijaju od međunarodnih voda? Samo još fali da neki srbijanski avion strada, pa da bude atentat na predsednika Vučića, jer sve se radi samo protiv njega.
Ne, ali taj koridor je postao glavni koridor za letove ka Aziji, tuda lete sve kompanije iz Evrope ka Aziji. Rekao bih da nisu glupe i da smatraju taj koridor sigurnim.
 
Znam, ženina sestra je baš skoro letela za Japan. Čudno mi je to, jer ovo danas je baš cirkus, to su koncentrisani napadi desetina letećih objekata, i mnogostruko jači odgovor na takve napade svim mogućim sredstvima, od običnih topova do ratnih aviona i raketa, šanse da se neko ko se slučajno u takvim makazama nađe, izvuče neoštećen, praktično su nikakve.
 
Oni jesu ukrcali putnike i poleteli jer tada NOTAM o zatvorenosti aerodroma AER nije postojao, on je dosao tek kada je avion bio iznad crnog mora, pa je doneta odluka o sletanju u Ankaru.

Ovo mi je problematično, jer nebo nisu zatvorili ni kada je u Grozni trebalo da sleti avion iz Azerbejdzana... Zbog takve situacije mislim da je potrebna nezavina procena, a ne oslanjanje na rusku kontrolu leta. To su zapravo uradili spomenuti El Al i FlyDubai.

Ne pričamo o nekakvoj sitnici, već o civilnom putničkom avionu koji je pogođen od strane ruske PVO i nakon toga mu nije dozvoljeno da sleti na najbliži aerodrom.
 
Pa, ako su FlyDubai i El Al odlučili da ne lete više tamo, ne znam kakve to mi imamo procene... Nekako mi više ulivaju poverenje bezbednosne procene jednog Izraela, nego naših "službi"...
Kad si već odlučio da El Al označiš ozbiljnom kompanijiom na koju se Er Srbija treba ugledati, mogu da te obavestim da je Er Srbija ipak u istoj grupi sa nesumnjivo ozbiljnim avio kompanijama kao što su Lufthanza, Ameriken Erlajnz, Delta i Junajted po pitanju letova za TLV. Svaka kompanija donosi svoju procenu rizika:

https://www.passportcard.co.il/en/airlines-flying-to-israel/
 
Air Serbia u istoj ravni sa Lufthanzom? Danas je 31. dec, ne 1. apr.
Ne piše u istoj ravni sa Lufthanzom nego u istoj grupi sa Lufthanzom, kao što se vidi jednim klikom na link :ROFLMAO:

Ja ću odavde da nastavim u veselom rapoloženju. Svima vam želim puno letova, još bolju 2025 i čujemo se ponovo u januaru. Živeli! :vops:
 
Један од најбољих и најсадржајнијих извештаја који сам прочитао! Заиста је критика Ер Србије апслотуно неопходна и из истих стопа ово мора да се мења. Ер Србија је до сада радила добар посао и нарасла до те мере да сада мора да се фокусира на флоту и производ иначе ће сав рад у протеклој деценији бити узалуд. Ево примера наше грчке браће и закључак аутора је апсолутно на месту. Ето Марек нек узме и прочита и крене одмах да копира Еџен ерлајнс па и Туркиш ако ћемо реално!
MIslim da je ovo sustina:

"I like flying on Air Serbia but it's obvious that it's becoming increasingly difficult for their crew to do a great job when their management is making huge mistakes."
 
ATR-ovi koliko vidim svi prizemljeni zbog magle. Sinoć je bila nemoguća misija sleteti na BEG, letovi trajali i do sat vremena duže nego što je to uobičajeno, na kraju su neki preusmereni na Niš.
 
Vrh