Šta je novo?

Air Serbia

U ovom trenutku, barem 4 aviona sa stranom posadom lete za Air Serbia:
- LY-CAP (GetJet)
- LY-FAS (GetJet)
- LZ-SOF (Bulgaria Air)
- LZ-VAR (Bulgaria Air)


U poslednjih nedelju dana, sledeći aerodromi su barem jednom imali stranu posadu i strane avione:
- Amsterdam
- Ankara
- Atina
- Barselona
- Bukurešt
- Cirih
- Frankfurt
- Geteborg
- Istanbul
- Kopenhagen
- Larnaka
- Lion
- London
- Madrid
- Mostar
- Nimberg
- Oslo
- Pariz
- Podgorica
- Sofija
- Solun
- Stokholm
- Valensija


Slažem se da je dobro što su stavili flajere u avionu sa objašnjenom o avionima sa stranima posadama. Takođe su uveli i objavu (doduše to su oduvek imali) na početku da avion i posada nisu Air Serbia, i da usluga može da se razlikuje od one koju pruža Air Serbia.

Bilo bi dobro da stave nalepnicu na ulazu u avion, pored vrata, gde bi stajalo da se avion koristi za potrebe Air Serbia, tipa "Operated for Air Serbia", "Operated on behalf of Air Serbia" isl.

Po zakonskoj regulativi, avio kompanija mora da ti saopšti, prilikom kupovine karte, ako neka druga aviokompanija obavlja let umesto nje. Tako da obrti pažnju prilikom kupovine karata šta stoji - evo kako izgleda:

Pogledajte prilog 223909

Mnogo puta mi se desilo da je pri kupovini karte pisalo Air Serbia a posle su to menjali.

Ja uglavnom karte kupujem 3-4 meseci unapred, tako sam navikao da planiram unapred.

Nekad se dešavalo i da su slali taj GetJet ili Montenegro Air bez ikakvog saopštenja da je došlo do promene.
 
Аха а шта ради SWISS? Лети Ер Балтик у вет лизу нонстоп за њих за Цирих и из Цириха...дакле Луфтханза група у најбогатијој држави Европи може а нама као смета у Ер Србији...не кажем да је најбоље решење већ говори о нашем лицемерју. По оној фрази: Ништа не ваља само код нас то има итд.

Letim dosta već 25-30 godina i nijednom mi se nije desilo da sam bio u avionu gde su mi rekli da nema posluženja jer let obavlja neka druga kompanija.

Ovo mi se desilo samo sa Air Serbia.
 
Mnogo puta mi se desilo da je pri kupovini karte pisalo Air Serbia a posle su to menjali.

Ja uglavnom karte kupujem 3-4 meseci unapred, tako sam navikao da planiram unapred.

Nekad se dešavalo i da su slali taj GetJet ili Montenegro Air bez ikakvog saopštenja da je došlo do promene.

Mislim da u tom slučaju imaš pravo da tražiš povrat novca, jer nije reč o promeni vazduhoplova, već je reč o promeni kompanije koja obavlja let, a ti možda ne bi kupio kartu da si znao da je reč o drugoj kompaniji. Zato i postoji obaveza isticanja kompanije koja obavlja let.
 
Letim dosta već 25-30 godina i nijednom mi se nije desilo da sam bio u avionu gde su mi rekli da nema posluženja jer let obavlja neka druga kompanija.

Ovo mi se desilo samo sa Air Serbia.
И то је јако лоше, већ смо на форуму говорили о томе да им треба неки менаџер за customer experience или ти доживљај путника у овом случају. Од како су укинули праву бизнис класу ја то критикујем а што се тиче економске класе сам ове године летео четири пута са А319/А320 Ер Србије и било је потпуно пристојно и био сам задовољан по питању цена/квлаитет и боље од Луфтханзе али је то миљама далеко од рецимо Туркиша са којим сам прошле године летео.
 
И то је јако лоше, већ смо на форуму говорили о томе да им треба неки менаџер за customer experience или ти доживљај путника у овом случају. Од како су укинули праву бизнис класу ја то критикујем а што се тиче економске класе сам ове године летео четири пута са А319/А320 Ер Србије и било је потпуно пристојно и био сам задовољан по питању цена/квлаитет и боље од Луфтханзе али је то миљама далеко од рецимо Туркиша са којим сам прошле године летео.
Ja sam imao i dobrih i loših iskustava u ekonomskoj klasi AS. Ponekad su bili stvarno ljubazni i sve je polazilo dobro.

Doduše dešavalo mi se i da sam posmatrao kako se deru na putnike jer su stavljali rančeve i jakne u kabinete iznad sedišta a tu kao sad smeju da se stavljaju samo koferčići. I onda opšta konfuzija, galama, svađe.

Dešavalo mi se i da sam leteo iz Beograda kad u AS avionu (ne wet lease) nije bilo sendviča i ostalih stvari da se kupi a bio sam među prvim redovima, tako da nije bilo moguće da su ih već prodali nekome.

Takođe mi se dešavalo da sam uzeo biznis klasu pa su mi poslali imejl da je neće biti zbog promene aviona. Onda su mi vratili neki deo novca.

Problem sa AS je što ne možeš da se uzdaš u neku učestalost usluge već se menja svakim putovanjem, a na to se samo još dodaje taj wet lease kao problem.

Leteo sam bezbroj puta sa Lufthansom i u ekonomskoj i u biznis klasi. Mislim da im je biznis klasa sasvim OK za Evropu ako ne računamo Turkish. Ali ono što mi se sviđa kod LH u odnosu na AS je to što uvek znaš šta da očekuješ i usluga se ne menja od leta do leta.
 
Letim dosta već 25-30 godina i nijednom mi se nije desilo da sam bio u avionu gde su mi rekli da nema posluženja jer let obavlja neka druga kompanija.

Ovo mi se desilo samo sa Air Serbia.

Posluženje i čekirani prtljag postaju opcije...

Leteo sam skoro sa FlyDubai - let od 5 sati, nema uključeno NIKAKVO posluženje. Možeš tokom kupovine karata da dodaš obrok, ali na nekim kategorijama karata ni to... Čak se ne daje ni voda, ali možeš da tražiš tokom leta malu čašu od 100ml... Mislim da daju samo kafu ili čaj.
 
Posluženje i čekirani prtljag postaju opcije...

Leteo sam skoro sa FlyDubai - let od 5 sati, nema uključeno NIKAKVO posluženje. Možeš tokom kupovine karata da dodaš obrok, ali na nekim kategorijama karata ni to... Čak se ne daje ni voda, ali možeš da tražiš tokom leta malu čašu od 100ml... Mislim da daju samo kafu ili čaj.

Pričam o posluženju koje se plaća. Nije ga bilo.
 
Lufthanza leti A319/320 erbase od tridesetak godina, niko nikad nije smeo da pisne kako su to matore kršine.

Da Er Baltik napravi s***e kakvo je napravio iskusni pilot Maratona, i Swiss bi ih šutno sledećeg dana kao što je uradila Er Srbija. To što je avio kompanija iskusna i navodno na dobrom glasu ne znači da im se ne može desiti katastrofa, bez obzira šta je uzrok. Sve kompanije ili poštuju striktne propise ili ih stavljaju na crnu listu, nije to random. Da li bi Er Srbija bila 100% sigurna da su angažovali kompanije kao što su British, Air France, Qantas, Japan Airlines, da te kompanije pružaju wet lease usluge? Za početak vidi SR111, BA38, AF447, AF358, QF72, JL516. Mitovi o 100% pouzdanim kompanijama prolaze kod onih koji i dalje nasedaju na Šćurićeve "analize".

Meni se više puta desilo sa raznim avio kompanijama da nema baš onog izbora hrane ili pića koju sam hteo da kupim. Za hranu na dugim linijama koliko puta me nisu ni pitali "chicken or pasta" jer je ostao samo jedan izbor. Ako je to nekom razlog da ne koristi neku avio kompaniju, izvoli.
 
Lufthanza leti A319/320 erbase od tridesetak godina, niko nikad nije smeo da pisne kako su to matore kršine.

Da Er Baltik napravi s***e kakvo je napravio iskusni pilot Maratona, i Swiss bi ih šutno sledećeg dana kao što je uradila Er Srbija. To što je avio kompanija iskusna i navodno na dobrom glasu ne znači da im se ne može desiti katastrofa, bez obzira šta je uzrok. Sve kompanije ili poštuju striktne propise ili ih stavljaju na crnu listu, nije to random. Da li bi Er Srbija bila 100% sigurna da su angažovali kompanije kao što su British, Air France, Qantas, Japan Airlines, da te kompanije pružaju wet lease usluge? Za početak vidi SR111, BA38, AF447, AF358, QF72, JL516. Mitovi o 100% pouzdanim kompanijama prolaze kod onih koji i dalje nasedaju na Šćurićeve "analize".

Meni se više puta desilo sa raznim avio kompanijama da nema baš onog izbora hrane ili pića koju sam hteo da kupim. Za hranu na dugim linijama koliko puta me nisu ni pitali "chicken or pasta" jer je ostao samo jedan izbor. Ako je to nekom razlog da ne koristi neku avio kompaniju, izvoli.


Izgleda da je moj prethnodi post ostao nepročitan, pa ajde da delove ponovim :)

- Air Baltic - osnovan 1995, 49 najmodernijih aviona u floti (A220). Leti u redovnom saobraćaju, a 15% prihoda mu dolazi od wet lease (ukupno 700 miliona evra prihoda).
- Marathon Airlines - no name kompanija osnova 2017. sa 5 komercijalnih aviona, koja se hvali kako je unapredila svoje sigurnosne i operativne procese nakon teškog perioda (iliti nesreće sa avionom u Beogradu). Imala (leteći za druge) pola miliona putnika u 2023.

Složićeš se da je reč o neuporedivim aviokompanijama. Mada, još Marathon ispadne i dobar kakve su bile druge kompanije

Ako nisi pročitao moje prethodne objave, evo opet da ponovim, i podvučem: Air Serbia partneri su NASUMIČNI partneri - jednom se avion umalo nije srušio, ostali imaju starudije koje koriste za obavljanje wet lease aviona. (A izgleda da je nekima i urednost dokumentacije bila upitna).

Ni sa jednim partnerom nemaju neku strategiju, već je daj šta daš, kad zatreba. Onako, STIHIJSKI. Joj, kada se setim ko sve nije leteo za Air Serbia, osim ovih iz Marathona (čiji se avion umalo nije srušio)... pa i ona rumunska AirConnect koja je tek bila osnovana, pa onaj DanAir sa dva aviona...

Nemam ja problem da deo flote, ako baš mora, bude wet lease. Ali ako želiš da gradiš neko ime i poverenje, ne možeš to na taj način da radi. Napravi plan šta i kada ti treba. Identifikuj POUZDANE partnere. Možda sa Bulgaria Air nešto uspeju da urade. Bulgaria Air ionako uvodi nove-moderne avione u svoju flotu, i ove, koje daje Air Serbia, joj više neće trebati.


* Inače u Švajcarskoj postoji nezadovoljstvo time što Air Baltic leti za Swiss. Ne toliko zbog usluge (po istraživanjima kompanije, ako je verovati, 72% je zadovoljno uslugama Air Baltica naspram 76% kolko je zadovoljno uslugom Swiss-a), već zbog "uvoza" jeftine radne snage, i povećanja nezaposlenosti u Švajcarskoj.
 
Mitovi o 100% pouzdanim kompanijama prolaze kod onih koji i dalje nasedaju na Šćurićeve "analize".

Na ovom forumu postoji neka opsednutost tom osobom? Jel može da prođe objava bez imenovanja tog čoveka? Očigledno nešto dobro radi, čim ljudi imaju konstantnu, neobjašnjivu potrebe da ga imenuju? Ja sam za čoveka čuo tako što sam čitao objave ovde, i onda našao i sajt.

Kao što i neki članove foruma blokiram (stavim na ignore, odlična opcija!), tako i taj sajt ne posećujem.
 
Ako nisi pročitao moje prethodne objave, evo opet da ponovim, i podvučem: Air Serbia partneri su NASUMIČNI partneri - jednom se avion umalo nije srušio, ostali imaju starudije koje koriste za obavljanje wet lease aviona. (A izgleda da je nekima i urednost dokumentacije bila upitna).

Ni sa jednim partnerom nemaju neku strategiju, već je daj šta daš, kad zatreba. Onako, STIHIJSKI. Joj, kada se setim ko sve nije leteo za Air Serbia, osim ovih iz Marathona (čiji se avion umalo nije srušio)... pa i ona rumunska AirConnect koja je tek bila osnovana, pa onaj DanAir sa dva aviona...
Ovo je nažalost odraz našeg društva i mentaliteta, sve se ovako radi, žestokom improvizacijom i ad hoc polurešenjima. Realno je tu Er Srbija čak i bolja od srpskog proseka, ali koliko bolja može biti kada podvučemo crtu? 20%? 120%?

E sad, kada dođe neko i usudi se da nešto prigovori, umesto da se taj prigovor ozbiljno razmotri i proceni, i izvuku neke pouke, dobijamo klasično A šta su oni nama radili, A kako može Swiss, a jednom sam ja leteo na Austrian i isto im je nestalo sendviča i slično. I bezobrazno se na taj način ignoriše da je tema ovde Er Srbija, a ne Lufthansa.

Za to vreme, Elevet&Deli ponuda ostaje sranje kakvog bi se postideo i Varadi (kada bi znao šta je stid), i ta čak i ta beda od ponude često nije dostupna u celosti iz svakojakih razloga, i ta tužna istina o usluzi čuči sama u ćošku, dok sluša priča o vrljavom Swissu, čežnjivo se sećajući svojih mega boutique airline početaka.

Ja stvarno nemam ideju kako neke glave nisu u stanju da razumeju da su ljudi s pravom ogorčeni kada npr. plate Er Srbiji let za Barsu, baš da ne bi leteli Vizom, a onda ih na gejtu dočeka LY-WIZ. 🤡
 
Najbolja opcija je da kompaniji uopšte nije potreban wet lease. Međutim pitanje je da li će Er Srbija moći da raste samo sa svojim posadama. Neki smatraju da je problem u resursima i da jednostavno nema više pilota, pa se zato i sporo nabavljaju dry lease letelice.

Ono što mi se čini da je rast putnika ove godine definitivno usporio i da se tržište konsolidovalo, očekujem i sličnu iduću godinu. Ne treba više da brinu o masovnim ekspanzijama, kašnjenjima, opsluživanju na aerodromu itd. Samo treba održavati postojeće stanje i naravno osluškivati reakcije i potrebe putnika.

Sada im je najveći izazov prelazak na Embraere i penzionisanje A319 i iz onoga što smo do sada videli, neće to biti nimalo lak i jednostavan posao. Mislim da gube mnogo vremena i da je odmah trebalo razmišljati u pravcu E2 i A320neo, to bi bila savršena okosnica flote za buduće godine.
 
Da li vi letite avionom da biste pojeli sendvic ili da se prevezete?
Letim cesto bas i kad vidim GetJet na letu od 2h, mnogo se smorim sto ne mogu da porucim sve delikatese iz ponude i platim ih kao da jedem u Fransu. Pogotovo kad je let u 3-4 ujutru, pa u snu jedem chicken i pastu 😍
 
Vrh