Lufthanza leti A319/320 erbase od tridesetak godina, niko nikad nije smeo da pisne kako su to matore kršine.
Da Er Baltik napravi s***e kakvo je napravio iskusni pilot Maratona, i Swiss bi ih šutno sledećeg dana kao što je uradila Er Srbija. To što je avio kompanija iskusna i navodno na dobrom glasu ne znači da im se ne može desiti katastrofa, bez obzira šta je uzrok. Sve kompanije ili poštuju striktne propise ili ih stavljaju na crnu listu, nije to random. Da li bi Er Srbija bila 100% sigurna da su angažovali kompanije kao što su British, Air France, Qantas, Japan Airlines, da te kompanije pružaju wet lease usluge? Za početak vidi SR111, BA38, AF447, AF358, QF72, JL516. Mitovi o 100% pouzdanim kompanijama prolaze kod onih koji i dalje nasedaju na Šćurićeve "analize".
Meni se više puta desilo sa raznim avio kompanijama da nema baš onog izbora hrane ili pića koju sam hteo da kupim. Za hranu na dugim linijama koliko puta me nisu ni pitali "chicken or pasta" jer je ostao samo jedan izbor. Ako je to nekom razlog da ne koristi neku avio kompaniju, izvoli.
Izgleda da je moj prethnodi post ostao nepročitan, pa ajde da delove ponovim
- Air Baltic - osnovan 1995, 49 najmodernijih aviona u floti (A220). Leti u redovnom saobraćaju, a 15% prihoda mu dolazi od wet lease (ukupno 700 miliona evra prihoda).
- Marathon Airlines - no name kompanija osnova 2017. sa 5 komercijalnih aviona, koja se
hvali kako je unapredila svoje sigurnosne i operativne procese nakon teškog perioda (iliti nesreće sa avionom u Beogradu). Imala (leteći za druge) pola miliona putnika u 2023.
Složićeš se da je reč o neuporedivim aviokompanijama. Mada, još Marathon ispadne i dobar kakve su bile druge kompanije
Ako nisi pročitao moje prethodne objave, evo opet da ponovim, i podvučem: Air Serbia partneri su
NASUMIČNI partneri - jednom se avion umalo nije
srušio, ostali imaju
starudije koje koriste za obavljanje wet lease aviona. (A izgleda da je nekima i urednost dokumentacije bila upitna).
Ni sa jednim partnerom
nemaju neku strategiju, već je daj šta daš, kad zatreba. Onako,
STIHIJSKI. Joj, kada se setim ko sve nije leteo za Air Serbia, osim ovih iz Marathona (čiji se avion umalo nije
srušio)... pa i ona rumunska
AirConnect koja je tek bila osnovana, pa onaj
DanAir sa dva aviona...
Nemam ja problem da deo flote, ako baš mora, bude wet lease. Ali ako želiš da gradiš neko ime i poverenje, ne možeš to na taj način da radi. Napravi plan šta i kada ti treba. Identifikuj
POUZDANE partnere. Možda sa Bulgaria Air nešto uspeju da urade. Bulgaria Air ionako uvodi nove-moderne avione u svoju flotu, i ove, koje daje Air Serbia, joj više neće trebati.
* Inače u Švajcarskoj postoji nezadovoljstvo time što Air Baltic leti za Swiss. Ne toliko zbog usluge (po istraživanjima kompanije, ako je verovati, 72% je zadovoljno uslugama Air Baltica naspram 76% kolko je zadovoljno uslugom Swiss-a), već zbog "uvoza"
jeftine radne snage, i povećanja nezaposlenosti u Švajcarskoj.