Šta je novo?

Air Serbia

Mozda zadrze avione u dry lease-u, a nadju posade negde, nekako pa i njih iznajme u wet lease :D
 
Upravo mi je stigao mail od AS da mi pomeraju let za dan pre. Let je za 20ak dana. Koje su mi opcije? Da li mogu da ostvarim neku kompenzaciju?
 
Ja ne znam jel oni sebe bolje razumeju medjusobno ako pričaju sa ovakvim Engleskim?
Razumeju se oni međusobno savršeno. Nije bitno toliko poznavanje književnog engleskog, a još manje akcenta. Koristi se ICAO ili NATO fonetski alfabet uz script fraze, a čak se i neke fraze ili reči kao što su Nine (Niner), Three (Tree) 11.000 (one,one eleven thousand) namerno izgovaraju pogrešno da ne bi došlo do nikakve zabune. Kažem već avijacija je prilično uređena grana i ništa se ne prepušta slučaju, pa čak ni komunikacija i poznavanje jezika.

I ovo što je stariji SPV uleteo u komunikaciju sa pilotom je dokaz koliko sistem funkcioniše, jer je verovatno nadzorom i osmatranjem situacije uvideo da je bu**** stala na pogrešnu poziciju. Sad, svakako kontrolori nemaju znanje o različitim tipovima aviona i TORAma i pilotova je zadnja za te stvari...ali i dalje mislim da je trebalo da ga vrati na inicijalnu poziciju jer je to do kontrolora i pilot ne bi trebalo da zanemaruje instrukcije i na svoju ruku menja pozicije. To bi značil onda da može da rula i poleti odakle on želi. E tu je očigledno kontrolor progledao kroz prste jer je imao pravo da revokuje dozvolu za poletanje. Naravno u audio snimku nedostaje deo da bi se ovo proverilo....
 
Upravo mi je stigao mail od AS da mi pomeraju let za dan pre. Let je za 20ak dana. Koje su mi opcije? Da li mogu da ostvarim neku kompenzaciju?
Nema kompenzacije jer je putnik obavešten više od 14 dana pre leta. A sad, da li ti eventualno pomereni let ne odgovara ili ti pravi problem (tipa putuješ turistički, pa ti propada jedna noć u smeštaju), to možda može neko drugi da odgovori. Ali mislim da za takve stvari nema nikakve vrste odštete.
 
Mozda zadrze avione u dry lease-u, a nadju posade negde, nekako pa i njih iznajme u wet lease :D

не могу. прво, има јако мало наших пилота са дозволом за тај тип авиона. друго, по закону могу да запошљавају само пилоте са нашим држављанством и дозволом нашег ДЦВ-а. једно ако су нашли другу компанију да лети за њих, мада је мали број компанија у Европи које имају тај тип авиона, а служим им само за изнајмљивање другима. само ако неко има вишак капацитета. питање је шта Nordic Aviation Capital има слободно, мада они дају без посада
 
A220 je jako problematican avion sa jos problematicnijim motorima... Treba sacekati da ta tehnologija prelezi sve decije bolesti... Ne izbacuju ga bezmalo sve kompanije koje su imale manji broj komada...
 

 
Poslednja izmena:
Evo i ja da pretpostavim kako ce izgledati izlazak iz postojece situacije.

Izlazi vrhovni poglavica i saopstava da kupujemo 20 novih aviona. Da ce to biti najveca nasa nabavka u istoriji i veca od svih zemalja u regionu, zajedno. Da cemo kupiti najvece avione, koje niko nema. I pritom ce se saopatiti da je poslednji avion kupljen za vreme tita.

Naravno necemo dobiti tacne datume niti ce ista biti od toga. Ali ce biti dovoljno da se zakrpe trenutne rupe i skrene tema. A AS ce u medjuvremenu da navata neke sklopocije, verovatno sa posadama, prefarba ih i teraj dalje dokle ide. Naravno nece se zapitati da li je ovako megalomansko sirenje izvodljivo, jer rast ne sme da stane.
 
Koliko goriva je popiškeno po nama dok je praznio rezervoar?
Koliko je to štetno?
 
не могу. прво, има јако мало наших пилота са дозволом за тај тип авиона. друго, по закону могу да запошљавају само пилоте са нашим држављанством и дозволом нашег ДЦВ-а. једно ако су нашли другу компанију да лети за њих, мада је мали број компанија у Европи које имају тај тип авиона, а служим им само за изнајмљивање другима. само ако неко има вишак капацитета. питање је шта Nordic Aviation Capital има слободно, мада они дају без посада
Montenegroe ima taj tip aviona?
 

Avion na letu "Er Srbije" JU324 iz Beograda do Diseldorfa, koji je obavljala partnerska kompanija, vraćen je u Beograd zbog tehničkih razloga i bezbedno je sleteo na beogradski aerodrom "Nikola Tesla", saopštila je iz "Er Srbija".

"Er Srbija" navodi da bezbednost putnika nije bila ugrožena ni u jednom trenutku i da čini sve da osigura da se let nastavi što je pre moguće.
Izvor RTS - Internet Archive

Ova prva objava će ostati u pamćenju.
 
Nema, ali nema veze. Moze da ispadne dugorocno dobra stvar. Moze i da propadne, jbg nema biznisa bez rizika

да их сутра узме, требаће најмање 6 месеци да буду оперативни, док се изврше (пре)обуке летачког и кабинског особља

mogli bi da angažuju air montenegro ili bulgaria air

под условом да имају слободне капацитете. можда Црногорци имају један доступан, али сумњам да Бугари имају
 
Otkud Crnogorcima slobodni kapaciteti...i oni uzimaju wet lease u sezoni
 
Avion na letu "Er Srbije" JU324 iz Beograda do Diseldorfa, koji je obavljala partnerska kompanija, vraćen je u Beograd zbog tehničkih razloga i bezbedno je sleteo na beogradski aerodrom "Nikola Tesla", saopštila je iz "Er Srbija".

"Er Srbija" navodi da bezbednost putnika nije bila ugrožena ni u jednom trenutku i da čini sve da osigura da se let nastavi što je pre moguće.
Izvor RTS - Internet Archive

Ova prva objava će ostati u pamćenju.

Kako bi tebi trebalo da izgleda saopštenje koje je izdato u nedelju uveče par sati posle udesa? Da li stvarno očekujete da bi neko napisao: imali su sreće što su preživeli? Kako bi se porodice putnika osećale...

Večeras je gost dnevnika na RTSu bio Marek, jasno je rečeno da je bio udes, pošto se ovde pisalo da niko od domaćih medija ne sme to da prenese.
 
Ja pre imam osećaj da će da prelome i sami rade Embraere, a da se zakrpe kako znaju i umeju dok ne odškoluju ljude. Ne znam da li su sa kabinskim osobljem već počeli sa obukama, ali ako bi preuzeli par pilota od Maratona (ove sa bazom u Beogradu), možda bi mogli brzo da imaju kapacitete za par aviona.
Išlo se ka tome da Maratonu u jurisdikciji ostanu samo avioni (za koje je verovatno najmanje bitno čiji će da budu) i piloti, za koje se sad pokazalo da su rizični za outsource-ovanje.
 
Kako bi tebi trebalo da izgleda saopštenje koje je izdato u nedelju uveče par sati posle udesa? Da li stvarno očekujete da bi neko napisao: imali su sreće što su preživeli? Kako bi se porodice putnika osećale...

Večeras je gost dnevnika na RTSu bio Marek, jasno je rečeno da je bio udes, pošto se ovde pisalo da niko od domaćih medija ne sme to da prenese.

Možda da ne lažu?
Eto jedna ideja.
Poverenje se teško stiče a lako gubi.

Marek je bio gost dnevnika nakon što se javnost uzbudila, slike, video snimci izašli. U pitanju je kontrola štete.

Početna kontrola je bila laganje, skidanje slika sa domaćih portala, pa kad to nije prošlo, promenjena je strategija.
 
Vrh