Šta je novo?

Air Serbia

Ne mozes direktno da citas visinu sa FR24 iz vise razloga: Sample rate je mali da bi se ustedele performanse vebsajta, granularnost podataka je isto mala
https://pastes.io/wbnkipwzi3
fr24granular.png
 
Raskid ugovora im je dobar potez.
Sada smo sigurni da necemo leteti sa Meteorovim pilotima.
Jedino, da ne nadju neke jos "povoljnije".
 

Er Srbija želi još jednom da se izvini svim putnicima sa leta JU324 od 18. februara 2024. godine zbog pretrpljene neprijatnosti. Uprkos tome što je taj let obavljala partnerska avio-kompanija Maraton erlajnz, što je avion tom prilikom bezbedno prizemljen i što nije bilo povređenih putnika niti članova posade, kao odgovorna kompanija, Er Srbija želi da napomene da je u potpunosti svesna osećanja kroz koja su prošli putnici na tom letu i da duboko žali zbog neugodnosti sa kojom su se suočili.

Er Srbija želi da istakne da se do sada nije oglašavala niti će se oglašavati u vezi sa detaljima o letu JU324 od 18. februara, sve dok je istraga u toku. S druge strane, srpska nacionalna avio-kompanija želi još jednom da istakne da saoseća sa svojim putnicima sa leta JU324 od 18. februara i da razume neprijatnost sa kojom su se suočili tom prilikom.
 
Da li ce preziveli putnici dobiti neku odstetu ili poklon za pretrpljeni egzistencijalni strah ili samo da budu srecni sto su ostali zivi i zdravi?
 
Pri kraju reela se vidi koliko blizu je proleteo bilbord ispod.

E jbg sad bilbord, teško se može zaključiti iz ovog snimka šta se vidi.
Screenshot 2024-02-20 153822.png



Malo mi je nerealna priča da je preleteo samo 6 metara iznad puta za aerodrom jer u tom slučaju ne bi izbegao bandere i drveće, samim tim i to da je baš morao da skreće u levo da izbegne bilbord je malo nategnuto

2.png
 
da im ponude da preuzmu ugovore za ove preostale embraere...samo nema ko da leti
 
E jbg sad bilbord, teško se može zaključiti iz ovog snimka šta se vidi.
Pogledajte prilog 190136


Malo mi je nerealna priča da je preleteo samo 6 metara iznad puta za aerodrom jer u tom slučaju ne bi izbegao bandere i drveće, samim tim i to da je baš morao da skreće u levo da izbegne bilbord je malo nategnuto

Pogledajte prilog 190137

Ta slika je iz Avgusta 2014, sada je tu trenutno jedan mnogo visi bilbord.

bilbord.png
 
Лизују неке џангл џетове. Плус Монтенегро некако да се прошири и припомогне.
 
Znači kada se ostvaruju dobri rezultati, otvaraju nove destinacije, beleže rekordi to je onda AS. Kada se desi jedan ovakav incident onda je to Maraton, KlasJet, Dan Air, ili bilo ko drugi od koga iznajmljujemo avione.
Pa takva je realna situacija. Uostalom, kada se završe zvanične istrage, onda se može reći ko je sve konačno kriv. Trenutno je jedina odgovornost, odnosno greška, AS to uporno pisanje o incidentu kao "nelagodnost" i "neprijatnost" (današnja zvanična izjava povodom raskida ugovora sa Maraton), kao i izjave da "putnici nisu bili ugroženi", što nikako ne mogu da znaju jer se tada još nije znao obim oštećenja.
A za incident je trenutno, po onome što imamo u javnosti, očigledno odgovoran pilot zbog lošeg proračuna potrebne dužine. Ali je meni malo čudno to, što je neko ovde postavio, da zakonom/pravilnikom kontrola leta ne sme da utiče na odluke pilota i posade. Valjda je kontrola tu i da spreči moguće incidente, kao što je ovaj, i zašto to pravilnik sprečava. I zar nije prvo rečeno da ide na D6 (ili koji već izlaz), a pilot je izašao na D5 - kako je moguće da se ne sluša kontrola.

Mislim, ja sad ove neke stvari pišem po onome što sam čitao, nisam još preslušao snimak razgovora tornja i posade, tako da se izvinjavam na greškama.
 
Још није само капетан, него инструктор.

Да, вероватно препотенција и ароганција. Или кокаин.
Najverovatnije da nije ništa od toga već nešto što se i ranije dešavalo. Piloti za unošenje parametara leta koriste neku aplikaciju koja se unosi preko tableta
i za to imaju nešto kao drop down meni da izaberu početnu tačku i pistu od koje se vrši kalkulacija i prema tome podešavaju parametri poletanja. Dakle sve je napravljeno da pilot nema šta da razmišlja. Ali već se ranije dešavalo i čak nedavno u Nemačkoj na istom tipu aviona da kopilot (u ovom slučaju vrlo neiskusan) greškom odabere pogrešnu opciju u drop down meniju. Dakle kada im je kontrolor rekao da ponovo izračunaju da li oni mogu uopšte da polete sa D5 (a trebalo je sa D6), nezreli kopilot verovatno slučajno omakne prstom i pritisne opciju ispod one koju je želeo- umesto izlaz D5 pista 12L on pritisne izlaz D5 pista 30R (što je bukvalno poletanje sa istog mesta samo na desno i odakle ima 2233 m umesto 1237 m levo). Kompjuter im kaže da je sve u redu i da odatle može da se poleti i daje im parametre za poletanje. Oni potvrđuju kontroli da je sve ok al malo sutra. Prema parametrima koje su ukucali nisu imali nikakve šanse da se odvoje od piste na vreme jer su ubrzavali previše sporo kao da imaju još nekih 800 metara piste. Sve u svemu grešaka koliko hoćeš al i prilika da se nauči. Evo to oslanjanje na tehnologiju je ljudima generalno otupelo zdrav razum i mozak. Kao što su mnogi rekli, jasno je da ATC nije bio odgovoran za to odakle treba da poleti avion ali na osnovu svih podataka nikada nijedan putnički avion čak ni prazan ATR nije poleteo sa tom mesta na pisti u tom pravcu. Čista logika je da to ne može biti u redu al jbg. Da ih kontrolor nije pitao da li su sigurni i da ponovo izračunaju već samo nastavio sa početnim odobrenjem "backtrack and align with intersection D6" ovo bi bilo izbegnuto. Nije imalo potrebe da se preračunavaju da li mogu da polete ako su već pogrešno skrenuli na pogrešnom mestu već da se vrate na pravo mesto.
 
Poslednja izmena:
Raskidanje ugovora pre bilo kakve istrage, pre preliminarnog izveštaja deluje kao očajnički pokušaj za spasavanje AS reputacije. I plašim se da bi moglo da dovede da AS plaća odštete njima zbog raskida ugovora, čak i ako istraga pokaže da je 100% odgovornosti na kontraktoru.

Mada opet je i tada deo odgovornost na AS koji očigledno nisu odradili due diligence kada su birali kontraktore.
 
Koji su sve parametri potrebni da bi se izracnala duzina uzletne piste?
tip aviona
broj putnika,
kolicina goriva

i sta jos?
 
Лизују неке џангл џетове. Плус Монтенегро некако да се прошири и припомогне.

не могу они то да ураде брзо. нарочито што немају ни посаде. Монтенегро може да улети, када буде имао капацитета
 
Koji su sve parametri potrebni da bi se izracnala duzina uzletne piste?
tip aviona
broj putnika,
kolicina goriva

i sta jos?
Deklarisane duzine staze TORA i ASDA, gradijent staze, stanje staze (suba, vlazna, mokra, sneg, led…), masa aviona i centraza, konfiguracija aviona (flaps, bleeds, packs, anti ice), meteo uslovi ( vetar, temperatura, pritisak)
 
Poslednja izmena:
Deklarisane duzine staze TORA i ASDA, gradijent staze, stanje staze (suba, vlazna, mokra, sneg, led…), masa aviona i centraza, konfiguracija aviona (flaps, bleeds, packs, anti ice), meteo uslovi ( vetar, temperatura, pritisak)
neki od ovih podataka su fiksne osobine avione,
neki su fiksni parametri aerodroma
promenljivi su gorivo, putnici i meteo uslovi
 
Pa za ne obavljenu uslugu prevoza vrši se povraćaj novca od onog ko je kartu izdao mesas stvari bez potrebe i komplikuje @MC_
 
Raskidanje ugovora pre bilo kakve istrage, pre preliminarnog izveštaja deluje kao očajnički pokušaj za spasavanje AS reputacije. I plašim se da bi moglo da dovede da AS plaća odštete njima zbog raskida ugovora, čak i ako istraga pokaže da je 100% odgovornosti na kontraktoru.

Mada opet je i tada deo odgovornost na AS koji očigledno nisu odradili due diligence kada su birali kontraktore.
Sve cemo mi to platiti, poreski obveznici. Srbija je sada vlasnik 100% AirSerbia, tako da ce sve to narod pozlatiti.
 
Vrh