Šta je novo?

Air Serbia

Ranije je TAP imao akciju da nozeš da sletiš u jedan grad a da se vratiš iz drugog. Ne znam da li i dalje nude to, mada nije relevantno za Beograd.

Inače valjda podizu takse na aerodromima u Portugalu pa se zbog toga i Ryan pobunio.
 
Ranije je TAP imao akciju da nozeš da sletiš u jedan grad a da se vratiš iz drugog. Ne znam da li i dalje nude to, mada nije relevantno za Beograd.

Inače valjda podizu takse na aerodromima u Portugalu pa se zbog toga i Ryan pobunio.
Samo da pomenem da Vinci drži i Lisbon i Porto i Faro.
Problem sa ovim Air Serbia diskauntom sad je što se u januaru i februaru razdani kasno a smrkne pre 18h. Ako ste za Lisbon nema šanse da ubudzite Sintru Cabo Cascais i Estoril u istom danu, plus zna da bude kiša i to ona okeanska pa vam ne bi preporučio.
Optimalno za Portugal je početak juna jer tada su Santos Populaires i ima žurke na svakom uglu Alfame (peku se sardine, bifane, trešti muzika, opšti haos, sve je okićeno, dakle fešta) -Lisbon traje do 12.06 kad je dan Republike a Porto malo kasnije. Plus je dan do 21h pa obidđeš šta hoćeš.
Ko ide za Porto može gore da obidje i Galiciju (Corunu, Santijago, Vigo) koja je preinteresantna oblast.
Ko hoće Algarve predlažem da nadje Sevillu (Malaga daleko) odnekud pa da obidje Sevillu, Cadiz, Jerez i busem za Faro. Ima neki voz 20e za 3 dana hop on obidješ Faro Taviru Lagos Albufeira itd i vratiš se sa AS iz Lisabona.

Ja se raspisao offtopic, izvinjavam se, al može da bude nekom od koristi. Kad samo pomislim da do pre 4-5god nisi imao nista odavde (bio TAP 2016 pa ukinuli i Vueling do nedavno) za Iberijsko poluostrvo, sve morao da se cimaš iz Budimpešte ili Temišvara
 
Spomenuti bivši generalni direktor JAT-a, Predrag Vujović bio je jedan od osnivača i direktor Centavie (pun naziv: Central European Aviation d.o.o. Beograd, osnovana 2005. izbrisana iz registra 2010. godine pod drugim nazivom i različitom vlasničkom strukturom u odnosu na period osnivanja).
Aviokompanija Centavia (7N/CNA) letela je sa dva British Aerospace 146-200 registarskikh oznaka: YU-AGL i YU-AGM, od jula do novembra 2006. godine.
Kompanija je najavljivana kao »prva operativna low cost kompanija u Srbiji«, mada je Centavia tokom 2006. godine u saradnji sa turističkim agencijama prevozila putnike na čarter letovima za Egipat, Tursku, Španiju i Grčku, a trebalo je da te jeseni počne i redovan saobraćaj za Podgoricu (obavljen promotivni let za novinare) i Zagreb, ali nisu dobili dozvolu.
Navodno su bili pregovori za uspostavljanje redovnog saobraćaja sa nekoliko evropskih zemalja, među kojima su: Nemačka, Italija, Švajcarska, Mađarska, Slovenija i Austrija.
Dodao bih da u to vreme tržište nije bilo liberalizovano kao danas (plus jak uticaj JAT-a), ali je isto tako i činjenica da je i tada izbor aviona British Aerospace 146-200 bio neadekvatan i neisplativ za low cost (četiri motora i mislim 98 sedišta u konfiguraciji koji je imala Centavia).
 
Spomenuti bivši generalni direktor JAT-a, Predrag Vujović bio je jedan od osnivača i direktor Centavie (pun naziv: Central European Aviation d.o.o. Beograd, osnovana 2005. izbrisana iz registra 2010. godine pod drugim nazivom i različitom vlasničkom strukturom u odnosu na period osnivanja).
Aviokompanija Centavia (7N/CNA) letela je sa dva British Aerospace 146-200 registarskikh oznaka: YU-AGL i YU-AGM, od jula do novembra 2006. godine.
Kompanija je najavljivana kao »prva operativna low cost kompanija u Srbiji«, mada je Centavia tokom 2006. godine u saradnji sa turističkim agencijama prevozila putnike na čarter letovima za Egipat, Tursku, Španiju i Grčku, a trebalo je da te jeseni počne i redovan saobraćaj za Podgoricu (obavljen promotivni let za novinare) i Zagreb, ali nisu dobili dozvolu.
Navodno su bili pregovori za uspostavljanje redovnog saobraćaja sa nekoliko evropskih zemalja, među kojima su: Nemačka, Italija, Švajcarska, Mađarska, Slovenija i Austrija.
Dodao bih da u to vreme tržište nije bilo liberalizovano kao danas (plus jak uticaj JAT-a), ali je isto tako i činjenica da je i tada izbor aviona British Aerospace 146-200 bio neadekvatan i neisplativ za low cost (četiri motora i mislim 98 sedišta u konfiguraciji koji je imala Centavia).

сама чињеница да је замислио тако нешто са авионом који има 4 мотора говори какав је то стручњак

Ко ово? Чији је то праунук?

побегуља из Ковина која мисли да је Пупинов праунук
 
Gurne Jat na rub bankrota i posle toga bukvalno bankrotira Centaviu za samo par meseci letenja, čovek ima idealan CV za Forbes intervju. :D

Neko kad smo već kod jakih stručnjaka kao što je Vujović, komšija AŠP najavljuje da će biti neka sindikalna akcija u Srbiji. Meni zvuči kao štrajk, možda sudska tužba ili neka slična sindikalna akcija. AŠP se u sve meša pa će sigurno pisati o tome. Možda grešim ali je moguće da je u pitanju Centralni sindikat vazduhoplovnih stjuardesa i stjuarda (JSSSV) Srbije. Kaže da neće biti akcije pre izbora.

Znači li to da će 18 decembra biti štrajk Er Srbijinih kabinaca? Kakve su im šanse da kao i poštari i poljoprivrednici dobiju šta žele?
 
Па, можда Жекс није успео да се организује? Ипак је то солидан залогај...
 
Па, можда Жекс није успео да се организује? Ипак је то солидан залогај...
Da je to autobuska linija za Predejane pa da se ad hoc uleće u posao.
Ali pošto je avio industrija u pitanju mislim da on uopšte i nije bio zainteresovan za ove linije,već je bilo zgodno da se u datom momentu povlači paralela između njega i vladajućeg. A sve u ime dnevno političkih prepucavanja.
 
Znači tresla se gora rodio se miš. Nema ništa od "nameštanja" posla Žeksu i njegovoj avio kompaniji???
Zašto je isključena mogućnost da Air Serbia napravi deal sa Žeksom kao sa Maratonom i prepusti mu te linije? Tako se izbegava tender
 
Zašto je isključena mogućnost da Air Serbia napravi deal sa Žeksom kao sa Maratonom i prepusti mu te linije? Tako se izbegava tender
Naravno da takva mogućnost nije isključena. Ako gledaš na to kao direktan dogovor između AS i AP.
Međutim,ovde je pokrenuta priča da je stvar već gotova i da Žeks uleće u posao koji mu se lagano namešta od strane države kao nosioca posla a ne kao "podizvođača".
Ispostavilo se na kraju da je u pitanju bilo spinovanje i lupetanje.
 
Ne tvrdim da je tako, ali ovaj nacin (da se Air Pink uvede kao podizvodjac) meni ima mnogo vise smisla. Izbegne se tender, cije uslove Air Pink sad verovatno ne bi mogao da zadovolji, rade kao podizvodjac godinu-dve, a onda se prijave samostalno. Niko onda ne bi mogao nista da im prigovori.
 
Leteo sam sa poljskim LOT-om BEG-WAW-WRO i nazad, u odnosu na Er Srbiju moji utisci su:
- čekiranje mnogo jednostavnije, sajt prijatniji
- besplatno biranje sedišta
- ekonomska klasa, dobili smo vakumiranu slanu/slatku zemičku kako ko odabere, vrlo ukusnu a slatka je npr. sa malinama (Poljaci treći najveći svetski izvoznik, tik iznad nas) + kafu + kisela ili negazirana
 
Kažu "juče let Porto-Bgd JU569, 18 putnika u avionu(od 150 mesta)...nisam matematičar ali ovo je čist -"
 
Kažu "juče let Porto-Bgd JU569, 18 putnika u avionu(od 150 mesta)...nisam matematičar ali ovo je čist -"
Bez uvrede, ali taj koji je to rekao ocigledno nema pojma.

Prvo, nijedan avion u floti nema 150 mesta, A319 ima 144 najvise. Drugo, na letu JU569 je bilo 1/8 u biznisu i 86/132 u ekonomskoj.
 
Ovog lika pratim na tviteru, dosada je imao tačne informacije. Ako je stvarno tačno, onda je loše, ali ako se desilo jednom nije tragično. Ako se dešava stalno, onda ta linija nema rezona. Takve linije sa malo putnika ne moraju da se gase i dižu ruke od njih, može da se servisraju manjim avionima. Kada je cela floza na lizing mogu da se iznajme mali avioni kao što radi Royal Charter Serice ili, što da ne Air Pink. Oni imaju dvadesetak sedišta. Kada krene sezona ubaciti arbase i ATR-ove
 
укинули би линију да не иде продаја. ако је истина, онда је то само изоловани случај. мада сумњам да је истина
 
Vrh