Šta je novo?

Air Serbia

Mozda je malo suvisno i pretenciozno porediti ta dva perioda. Uzmimo recimo u obzir koliko je puta porastao svetski avio saobracaj u tom periodu mereno brojem putnika, jedno 4 puta. A nas je prema popisu mozda 3 puta manje. Znaci nije bas neki napredak.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
па и јесте напредак, без обзира колико је нарастао саобраћај (а и одређени воле да пореде та два периода и трабуњају како је тада текло мед и млеко), када погледаш демографску и економску слику државе из које се лети
 
Па како се узме. Већина путника су наши домаћи који одоше пут европе на пачалбу. А обизиром да се без визе путује, то што ћеш 1ч раније доћи и користити пасош уместо личне, и није неки проблем. Скоро па домаћи.
 
Осамдесетих је био већи проценат печалбара у авионима него данас (и такође није била потребна виза, осим за Грчку, као и за Француску негде од 1986. или `87.).
 
Poslednja izmena:
Da li se zna koji procenat je pripadao svakoj republici? Da li je tada puno ljudi iz inostranstva putovalo u Hrvatsku na more avionom JAT-a?
 
добри резултати на летовима за Њујорк у 2023:

begjfkstatexyu.png
 
Интересантна репортажа о нискобуџетним авиокомпанијама и "хибридном" моделу (нпр. Ер Србија).
 
Da li se zna koliko ce Maraton Embraera leteti za Er Srbiju iduceg leta?
 
Hvala Luka. Mora da sam pomešao sa ATR jer mi se učinilo da će biti još više Embraera. Mislim da je Embraer lepo legao Er Srbiji, a i generalno mislim da je Embraer dobar i volim da letim. Sutra treba da letim Embraerom ako ne bude promena u poslednjem trenutku.
 
Hvala Luka. Mora da sam pomešao sa ATR jer mi se učinilo da će biti još više Embraera. Mislim da je Embraer lepo legao Er Srbiji, a i generalno mislim da je Embraer dobar i volim da letim. Sutra treba da letim Embraerom ako ne bude promena u poslednjem trenutku.
Ja sam leteo pre 2 nedelje sa E190 i E175, ubedljivo najudobniji avioni u JU floti. Prva tri reda u E190 imaju legroom 44 incha, a sva sedista u avionu su kao fotelje, nisu ona slim Recaro sedista.
 
Jutros sam prvi put prisustvovao novom načinu ukrcavanja kod AS.

Umesto kao obično da prvo zovu porodice sa malom decom i putnike sa prioritetom, počeli su tako što su prvo zvali putnike koji sede između redova 25 i 31.

E sad, pošto to ne piše nigde na ekranu, 50% ljudi koji su se gurali da uđu nisu bili u tim redovima pa su ih slali nazad.

I onda krenu da zovu putnike između redova 20 i 31, pa 15 i 31, pa 10 i 31, pa 5 i 31 i na kraju sve.

Kao što možete zamisliti ovaj način ukrcavanja sa našim ljudima bez instrukcija na monitoru, baš tako je i bilo. Mnogo mnogo neefikasnije nego inače.

Nadam se da neće ovaj sistem zadržati. Ja sam sedeo u redu broj 2, pa mi je bilo super.

Ono što se takođe desilo je da su svi koji su sedeli u poslednjim redovima svoj prtljag stavili napred, jer su njihovi redovi već bili puni.

Dakle ljudi koji su poslednji ušli, kao ja, nisu imali gde da odlože torbe.

Platio sam najskuplje sedište napred, poslednji ušao u avion (ne svojom voljom) i nisam imao gde da odložim torbu i jaknu.

Ne znam kako uspemo sve da zakomplikujemo tako.
 
Taj sistem ukrcavanja sam već nekoliko puta video na drugim aerodromima, ima smisla i stvarno ide brže kad se ljudi toga drže. Jedino je besmisleno da pre toga ne puste one koji su platili prioritet (to bi morali da puste, jer inače može da se traži povrat za cenu usluge koja nije pružena) i biznis klasu.
 
Taj sistem ukrcavanja sam već nekoliko puta video na drugim aerodromima, ima smisla i stvarno ide brže kad se ljudi toga drže. Jedino je besmisleno da pre toga ne puste one koji su platili prioritet (to bi morali da puste, jer inače može da se traži povrat za cenu usluge koja nije pružena) i biznis klasu.
Video sam i ja na drugim aerodromima ali tamo je i na displeju pisalo koji redovi se ukrcavaju i ljudi su to poštovali. Kod nas toga nama, pa ljudi ne znaju.

Dođu na gejt, vide ljudi čekaju u redu pa stanu i oni, a veze nemaju šta je osoblje reklo za redove 10 minuta pre.
 
Са четири А330 и флотом од укупно 32-35 авиона Ер Србија ће постати заиста респектабилна компанија на Балкану. Треба се за 2-3 године поредити са Аегеоном и Аустријаном пошто је све остало на Балкану (Таром, Кроација, Монтенегро, Ер Албанија, Булгариа, Трејд Ер,...) ситно. Видим да је министар финансија изјавио да је национални превозник имао преко 4,1 милион путника у 2023. години и преко 35 милиона евра профита. То је и поред ПСО линија, великим попустима на Тесли итд. респектабилно. Још кад би стационирали један Ембраер у Нишу...Ево Ер Србија ће бити једина компанија која лети за САД и НР Кину између Беча и Истанбула, што ће додатно ојачати раст броја путника на Тесли. Сада уопште више није упитно да су дугорочне прогнозе о 50 авиона и 100 дестинација реалне!
 
Uteha za AS. Nisu najgori. Leteo sam dosad sa 50tak aviokompanija. Cak i sa Royal air marok koji je proglasen najgorom kompanijom.Ubedljivo najgori je Condor. Tu vas tretiraju kao stoku i usluga u svakom segmentu je katastrofalna. Ako zelite ponizenje birajte Condor i onda je AS fantasticna
 
Uteha za AS. Nisu najgori. Leteo sam dosad sa 50tak aviokompanija. Cak i sa Royal air marok koji je proglasen najgorom kompanijom.Ubedljivo najgori je Condor. Tu vas tretiraju kao stoku i usluga u svakom segmentu je katastrofalna. Ako zelite ponizenje birajte Condor i onda je AS fantasticna
Leteo sam sa dosta kompanija po Evropi i AS nije ni po cemu ni sjajna, a ni losa, ako cemo iskreno. Klasika, ali radi posao. Sednes, odletis, doletis i to je to.
Pogotovo sto sam nalazio karte do Kipra za 100e, Pariz 100 i kusur eura, Nirnberg 150 itd.
Sta bi trebalo da ocekujem za 100e do Pariza osim da me odvezu i vrate bezbedno i tretiraju korektno.
 
Odlične vesti za nove letelice. S obzirom da su ih baš dugo tražili, nadam se da su u dobrom stanju i da će moći odmah u saobraćaj. Kada je reč o novim rutama ka kineskim gradovima, idealan je momenat da Er Srbija sada uskoči jer se tržište uglavnom oporavilo. Sreća je i da sada nema Aeroflota i Etihada koji su dobar deo putnika prevozili iz Kine do Beograda.
Mislim da u strateškom smislu rutu za Tianjin treba premestiti na Peking, da se udruže sa Hainanom i dele profit na liniji. Šangaj će biti možda i najprofitabilnija ruta. Takođe mislim da je umesto Guangzhou možda trebalo uvesti liniju za Shenzen, nalazi se tačno u sredini te velike aglomeracije i bliži je Hong Kongu.
Na zapadnoj strani za Njujork će po prvi put biti dva leta nekim danima, Čikago se isto dobro pokazao, sigurno uskoro sledi i Toronto jer mislim da je struktura putnika veoma slična onoj u Čikagu.

Koliko je dugoročno planirano da imaju aviona A330, a koliko E-195 u floti?
 
Vrh