Šta je novo?

Air Serbia

Гледам нешто фотку са горењг линка. Тамо је наводно ГетЏет авион у лизингу офарбан тј исписан са словим ЕрСрбија. А откуд му застава Србије на носу? Мокри лизинг не значи улазак у српски регистар. Због чега онда иде застава?

Zastava na nosu ne mora da ima veze sa državom u kojoj je vazduhoplov registrovan.

Zastava pored same registracije je bitna
 
Гледам нешто фотку са горењг линка. Тамо је наводно ГетЏет авион у лизингу офарбан тј исписан са словим ЕрСрбија. А откуд му застава Србије на носу? Мокри лизинг не значи улазак у српски регистар. Због чега онда иде застава?
Застава напред је декоративног карактера.

Међународни стандард (ИКАО) захтева само регистрацију као ознаку националне припадности, а не и заставу. Неке државе (међу њима и Србија) прописују (чл. 8 Правилника) да је државна застава обавезни део државне ознаке, и она иде позади, поред регистрације. Међутим, чак ни српски Правилник не забрањује истицање заставе друге државе (она само не може бити истакнута у простору намењном за ознаке државне припадности - регистрацију и српску заставу).

Едит: нисам видео да је Илија већ одговорио.
 
AŠP se ponovo našao na TV u Srbiji. Ovaj put ga je N1 predstavio kao stručnjaka za civilnu avijaciju :ROFLMAO:

https://n1info.rs/biznis/koliko-nas...-i-etihada-vucicev-licni-promotivni-projekat/

Koliko puta je pokazao svoje totalno neznanje? Novi biser je da tvrdi da ugovor sa Etihadom nije objavljen, pa onda da jeste delimično objavljen a kad mu je dokazano da su godinama dostupni svi detalji i aneksi ugovora, on ćuti po običaju. Jadan čovek se i dalje nada kako se Air Serbia može urušiti kao balon od sapunice. :violina:

Grozan izbor gosta, kao da su namerno tražili takvog sagovornika.
 
Mogu da zovu Aviation Week i renomirane, prave eksperte na globalnom nivou samo im se ne bi dopale pozitivne stvari koje bi oni rekli o Er Srbiji.

Kad pomenu ovog drugog, čak se i njemu desi da upadne u istu dilemu kad je pre par dana za Insajder izjavio: "Verovatno da se toliko novca uložilo i u Jat, i on je mogao da postane uspešna kompanija".

Novac JESTE uložen baš u Jat. Nije Jat zatvoren kao Adria kad su njihovi piloti otišli trbuhom za kruhom i kad je rasprodato sve od zgrade do imena Adria, a onda od temelja osnovana neka totalno nova kompanija zvana Air Serbia. Ne, uloženo je baš u Jat ali sa jasnom namerom da se ne nastavi sve po starom već da se povuče crta, raskrsti sa neprofesionalnim menadžmentom, promeni brending, flota, proširi mreža, otpuste ljudi itd. Jat je transformisan u ErSrbiju bukvalno u letu.

Na pitanje šta bi bilo da je toliki novac uložen u Jat, odgovor je: ogroman novac jeste uložen u Jat samo nije dozvoljeno da njime i dalje raspolažu oni koju su godinama dobijali državne subvencije za Jat ali nisu znali kako da ga uspešno transformišu.
 
AŠP se ponovo našao na TV u Srbiji. Ovaj put ga je N1 predstavio kao stručnjaka za civilnu avijaciju :ROFLMAO:

https://n1info.rs/biznis/koliko-nas...-i-etihada-vucicev-licni-promotivni-projekat/

Koliko puta je pokazao svoje totalno neznanje? Novi biser je da tvrdi da ugovor sa Etihadom nije objavljen, pa onda da jeste delimično objavljen a kad mu je dokazano da su godinama dostupni svi detalji i aneksi ugovora, on ćuti po običaju. Jadan čovek se i dalje nada kako se Air Serbia može urušiti kao balon od sapunice. :violina:

Grozan izbor gosta, kao da su namerno tražili takvog sagovornika.


Otisao sam mu na sajt iz cisto sado-mazohistickih namera. Ono se granici sa patologijom.

Poslednji clanak gde on brine za novac poreskih obveznika Srbije mi je neprocenjiv. A komentari vecina u stilu zato i ne letim Air Srbijom, pa ih doticni pozdravlja i zahvaljuje na pohvalama.

Mislim da svaki put kada Air Srbija otvori novu liniju jedan deo Alena umre. :D

U svakom slucaju doticni i N1 su nekako savrseni spoj. Makar i kroz jedno gostovanje.
 
Miša Brkić je napisao tekst o odlasku Etihada:

https://www.danas.rs/dijalog/licni-stavovi/etihad-misa-brkic/

U moru raznih besmislica u tekstu izdvaja se bajka o tome kako Srbija nije htela da izabere Lufthanzu za partnera za Jatovu transformaciju:

Zašto se vlast u Srbiji nije 2013. godine odlučila da kao partnera u osnivanju nacionalne avio kompanije pozove, recimo, Lufthanzu?... pitanje zašto je srpska vlast izbegla Lufthanzu kao mogućeg partnera. Pa zato što bi strateško partnerstvo s Lufthanzom po difoltu podrazumevalo potpuno transparentno poslovanje.

Istina je, kao i obično kad je autor u pitanju, potpuno drugačija i vrlo jednostavna: Lufthanza nije uopšte bila zainteresovana za Jat. Ne samo LH, niko nije bio. Nije Etihad "izabran" u moru ponuda, bilo je ili zatvoriti Jat ili ući u jedinu opciju, finansijski nepovoljan posao sa Etihadom ali pritom spasiti nacionalnog prevoznika. Osim toga ideju je Vučić uglavnom ukrao od Dinkića koji je godinama tražio spas za Jat. Možda je ta krađa sada toliko razbesnela opoziciju jer da su ostali na vlasti 2012, spas aviokompanije bi bio njihov uspeh.

Ovaj komentar jeste ogroman ali ako vas zanima istina nastavite da čitate:

Godinama pre ulaska Etihada, Srbija je u najboljoj nameri tražila spas za Jat. Vođeni su razgovori sa mnogim kompanijama, najavljivan tender, ali bez uspeha. Evo kako je o tome pisao Danas 2008 godine:

https://www.danas.rs/vesti/ekonomija/nema-kupaca-za-jat/

Iako se spekulisalo da će privatizacija Jat ervejza dobro napuniti državnu kasu i da će se među zainteresovanim kompanijama – a pominjao se ruski Aeroflot, nemački Er Berlin, zatim Er Island i Er Indija – voditi pravi rat oko srpskog avioprevoznika, izgleda da se to neće dogoditi.
Naime, kako je prenela televizija B92 pozivajući se na informacije Sindikata pilota, nije bilo zainteresovanih za otkup tenderske dokumentacije


Ni 2009 niko od dodatnih kompanija nije pokazala interes:

https://www.exyuaviation.com/2009/11/revived-interest-in-jat.html

Serbian media are reporting that Turkish Airlines, Aeroflot and the Greek based Marfin Investment Group, are all interested in becoming partners with Jat Airways.

Sve je to propalo, ali je Jat i dalje imao ogromne dugove i višak od 800 zaposlenih a država je 2009 i dalje sipala pare u nadi da će do 2011 aviokompanija postati regionalni lider:

https://www.exyuaviation.com/2009/02/jat-gets-needed-funds.html

Serbian government has finally agreed to provide Jat Airways with 10 million Euros, which would open the door for 800 workers to leave the company voluntarily and would allow Jat to lease 4 newer aircraft. ... The Serbian minister for the economy and regional development, Mlađan Dinkić, said that by the end of 2009 the airline would receive government funds in order to lease 4 new aircraft. Meanwhile the government will provide 4.5 million Euros for the current fleet to be repaired (including aircraft that have been grounded). ...The new government, which was elected last year, will take care of Jat and that the carrier should become a regional leader by 2011.

Dinkić je 2010 išao u Nemačku da traži partnera za Jat. Pošto je ranije propao posao sa Er Berlinom, ovog puta je to verovatno bila Lufthanza:

https://emg.rs/en/news/serbia/130636.html

Dinkic to head state business delegation on visit to Germany: Officials and businessmen from Serbia and Germany will discuss improvement of economic cooperation and the Serbian business delegation will include representatives of the state electric power industry Elektroprivreda Srbije, railway company Zeleznica Srbije, telecommunication and postal company PTT Srbija, Jat Airways and others.

Miroslav Mišković u knjizi Ja, Tajkun na stranama 170 i 171 tvrdi da je on sa Miki Kostićem i par drugih 2011 ponudio Borisu Tadiću da otkupe Jat. Mišković, kaže u knjizi da do posla nije došlo zato što Tadić nije hteo da bude povezan sa tajkunima. Pošto nije bilo nikakvog uspeha ni u nalaženju partnera/investitora, ni u otpuštanju radnika i transformaciji Jata, Dinkić je 2012 razmatrao bankrot Jata i pokretanje nove kompanije:

https://www.exyuaviation.com/2012/10/jat-scolds-government.html

Jat Airways has angrily reacted at recent announcements made by Serbia’s Minister for Finance and Economy, Mladjan Dinkić, regarding the carrier’s future. On Tuesday the minister said, amongst other things, that it would be best to let “the old Jat” go bankrupt and form a “new Jat” at the start of 2013

Varijanta Bankrot je doživela žestoku reakciju, Dinkićev posao sa Etihadom koji se uklopio u Vučićev UAE paket je ostao jedina opcija. Nije bilo nikave opcije sa Lufthanzom. Osim toga nije u interesu LH da postoje male kompanije po Centralnoj i Istočnoj Evropi, osim u podređenoj funkciji dostavljanja transfer putnika LH kompanijama.
 
Poslednja izmena:
Miša Brkić je napisao tekst o odlasku Etihada:

опа, јавио се дежурни стручњак за све. мада му је добра слика, за промену

Zašto se vlast u Srbiji nije 2013. godine odlučila da kao partnera u osnivanju nacionalne avio kompanije pozove, recimo, Lufthanzu?... pitanje zašto je srpska vlast izbegla Lufthanzu kao mogućeg partnera. Pa zato što bi strateško partnerstvo s Lufthanzom po difoltu podrazumevalo potpuno transparentno poslovanje.

ноторна лаж. Луфтханза би од ЈАТ-а направила нову Кроацију или Адрију. у преводу, XY линија ка Франкфурту и Минхену, вероватно Тиват и Подгорица и то је то

Iako se spekulisalo da će privatizacija Jat ervejza dobro napuniti državnu kasu i da će se među zainteresovanim kompanijama – a pominjao se ruski Aeroflot, nemački Er Berlin, zatim Er Island i Er Indija – voditi pravi rat oko srpskog avioprevoznika, izgleda da se to neće dogoditi.
Naime, kako je prenela televizija B92 pozivajući se na informacije Sindikata pilota, nije bilo zainteresovanih za otkup tenderske dokumentacije

било је свакаквих бајки. и биле су то, бајке

Miroslav Mišković u knjizi Ja, Tajkun na stranama 170 i 171 tvrdi da je on sa Miki Kostićem i par drugih 2011 ponudio Borisu Tadiću da otkupe Jat. Mišković, kaže u knjizi da do posla nije došlo zato što Tadić nije hteo da bude povezan sa tajkunima. Pošto nije bilo nikakvog uspeha ni u nalaženju partnera/investitora, ni u otpuštanju radnika i transformaciji Jata, Dinkić je 2012 razmatrao bankrot Jata i pokretanje nove kompanije:

и то сумњам да би се догодило. ем Тадићева сујета, ем сујета тајкуна, врло брзо би пропала та прича

у сваком случају, 2013. је Етахад био потребан ЈАТ-у, и да се не заваравамо, да се то није десило, од ЈАТ-а данас не би остало ни "Ј". колико год да је ту било тајни, муљачине и шта све не, било је нужно да се нешто тако деси. исто тако, развод је био неизбежан, и добро је прошао. свако је добио шта је хтео
 
Miškovićevu izjavu sam preneo jer bi bilo pitanja o tome zašto nije bilo pokušaja domaće privatizacije. Ovo je jedini izvor koji o tome govori a pošto ni Tadić ni Kostić ni drugi to nisu javno potvrdili, sve treba uzeti sa rezervom.

Interesantno je da Mišković kaže da bi u slučaju da su dobili taj posao, menadžment bio doveden iz Lufthanze. Opet je teško verovati da bi se to desilo, ali u tom slučaju bi se desilo tačno kao što si opisao, istočna varijanta Kroacije. Ništa od dugolinijskih letova i velikog broja destinacija kao sada. Putnici bi bili upućeni da presedaju preko LH Grupe preko D, A i CH aerodroma.
 
опа, јавио се дежурни стручњак за све. мада му је добра слика, за промену



ноторна лаж. Луфтханза би од ЈАТ-а направила нову Кроацију или Адрију. у преводу, XY линија ка Франкфурту и Минхену, вероватно Тиват и Подгорица и то је то



било је свакаквих бајки. и биле су то, бајке



и то сумњам да би се догодило. ем Тадићева сујета, ем сујета тајкуна, врло брзо би пропала та прича

у сваком случају, 2013. је Етахад био потребан ЈАТ-у, и да се не заваравамо, да се то није десило, од ЈАТ-а данас не би остало ни "Ј". колико год да је ту било тајни, муљачине и шта све не, било је нужно да се нешто тако деси. исто тако, развод је био неизбежан, и добро је прошао. свако је добио шта је хтео


To je jasno i Misi Brkicu, posebno ova stavka sta bi se najverovatnije desilo da je Lufthansa kupila ASL. Samo jasno ti je da to i zeli ne moze da napise jer nije u skladu sa dnevnim listom Juce, ovaj Danas.
 
Данашња, сликано са Новог Бежанијског гробља у 13:37 часова, а "Пупин" А330 полетео/узлетео у 13:36 за Њујорк. Данас је баш био жив саобраћај са "Николе Тесле", док сам био на гробљу од 12:45 до 14:05, узлетело је 17 авиона.

IMG_20231119_133724.jpg


Мало увећано
IMG_20231119_133732.jpg
 
Bravo Gago za ulov, video sam ga danas, ogromna pticurina proletela tik iznad zgrade.
 
Хвала @ККорисник :sesir:
И мени често прелећу изнад зграде, неки пут се баш чују, а неки пут их и не чујем. Зависи од модела и типа авиона.
 
Juce na letu ASL za Porto, cini mi se da je avion bio oko 70% popunjen Airbus A319. Linija je jos "mlada" tako da ocekujem u skorijoj buducnosti jos bolju popunjenost. Stjuardese sa novim uniformama moram da priznam da lepo izgledaju.

Mali gaf sa zemaljskom posadom, tj sa onim devojkama koje rade na salterima za ukrcavanje, jedna je ostavila ukljucen mikrofon za razglas i kada je krenula da seva sa psovkama dok je nesto objasnjavala koleginici.
 
Nisam siguran koja je računica za tu liniju, iako sam siguran da su je uradili. Pošto si išao, je l' možeš da podeliš svoju "inspiraciju"?

Meni je to nekako previše maltretiranja za Novi Sad Portugalije, lep gradić, ali za dan možeš sve da vidiš...
Mada, možda ljudi idu do Lisabona, pa se odande vraćaju (sa depresijom koju tamo pokupe).
 
Novi Sad Portugalije ima mnogo veću turističku posetu od Beograda. A trčanje od znamenitosti do znamenitosti i čekanje u nenormalnim redovima za mnoge ljude nije odmor...
 
Juce na letu ASL za Porto, cini mi se da je avion bio oko 70% popunjen Airbus A319. Linija je jos "mlada" tako da ocekujem u skorijoj buducnosti jos bolju popunjenost. Stjuardese sa novim uniformama moram da priznam da lepo izgledaju.

Mali gaf sa zemaljskom posadom, tj sa onim devojkama koje rade na salterima za ukrcavanje, jedna je ostavila ukljucen mikrofon za razglas i kada je krenula da seva sa psovkama dok je nesto objasnjavala koleginici.

Meni se par puta desilo na aerodromu da službenici (na različitim pozicijama, od checkina, bezbedonosne provere do samog gate-a) psuju i generalno komuniciraju izmedju sebe na primitivnom, neobrazovanom nivou. Ali nažalost to je trenutna slika društva.
 
То је Србија, људи, није тренутно него наслеђено. Такви смо. Ево баш читам једну "колоритну" (и одличну) свежу књигу о Николи Калабићу. Батинао је сељаке за псовање бога, то је истина, али остало... Да се не претварамо превише. Није ни толико страшно бити... "спонтан".
 
Vrh