Šta je novo?

Air Serbia

Da, sad kad je Er Srbija nakon deset godina konačno stala na svoje noge treba da se bavi Er Srpskom koja bi bila leglo polupismenih partijskih kadrova. I ja smatram da fokus treba isključivo da bude na habu. Ono što JU može da ponudi Sarajevu i Banjaluci je više nedeljnih letova da bi putnici hvatali što više konekcija.
 
Da, sad kad je Er Srbija nakon deset godina konačno stala na svoje noge treba da se bavi Er Srpskom koja bi bila leglo polupismenih partijskih kadrova. I ja smatram da fokus treba isključivo da bude na habu. Ono što JU može da ponudi Sarajevu i Banjaluci je više nedeljnih letova da bi putnici hvatali što više konekcija.

Zasto bi ,,bilo leglo polupismenih partijskih kadrova" ako bi te kadrove birala i zaposljavala Er Srbija?

Koliko je uopste tih kadrova potrebno za opsluzivanje dva aviona? Prakticno svi bi bili posade, letacko osoblje uz nekoliko ljudi u kancelariji.
Sve tehnicke, komercijalne, servisne poslove bi obavljala ErSrbija preko svojih sluzbi.

Zasto ne moze i jedno i drugo, i da se fiduje Beograd i da se komercijalno isplative linije lete direktno iz BL i SA?

Zasto prepustiti trziste BiH nekome drugom? Kada se pojavi novi igrac na BiH trzistu i mogucnost fidovanja preko Beograda ce drasticno opasti.

Zasto ne koristiti mogucnost da se leti na carter linijama iz BiH, posebno ka letnjim morskim destinacijama? Bez registrovane kompanije u BiH Er Srbija gubi celo to carter trziste?

Koliko je realno da neko iz Banjaluke za Bec, Minhen ili sever Italije (manje od sata direktnog leta ATR-om) preseda u Beogradu?
Da li bi ta dva vezana leta mogla biti cenovno i vremenski konkurentna direktnom letu? Ja mislim da bi autobuski/minibus prevoz za navedene destinacije bio konkurentniji od avio presedanja u Beogradu. Putnika za avione ima, ako se ne angazuje Er Srbija da pokupi to trziste uci ce neko drugi pa nista od tog kolaca za Er Srbiju. Jedino sto sada koci druge niskotarifne kompanije su veliki avioni koji su im u floti, mnogo pogodniji su ATR i Embraeri kakve ErSrbija ima u floti.
 
Poslednja izmena:
Zašto prepustiti trziste Slovenije nekom drugom?
Kada se pojavi novi igrac na Slo trzistu i mogucnost fidovanja preko Beograda ce drasticno opasti.
Zasto ne koristiti mogucnost da se leti na carter linijama iz SLO, posebno ka letnjim morskim destinacijama? Bez registrovane kompanije u SLO Er Srbija gubi celo to carter trziste?

Zasto prepustiti trziste Kosova* nekom drugom?
Kada se pojavi novi igrac na RKS* trzistu i mogucnost fidovanja preko Beograda ce drasticno opasti.
Zasto ne koristiti mogucnost da se leti na carter linijama iz RKS*, posebno ka letnjim morskim destinacijama? Bez registrovane kompanije u RKS* Er Srbija gubi celo to carter trziste?
 
Zasto ne moze i jedno i drugo, i da se fiduje Beograd i da se komercijalno isplative linije lete direktno iz BL i SA?
...

Koliko je realno da neko iz Banjaluke za Bec, Minhen ili sever Italije (manje od sata direktnog leta ATR-om) preseda u Beogradu?
Da li bi ta dva vezana leta mogla biti cenovno i vremenski konkurentna direktnom letu? Ja mislim da bi autobuski/minibus prevoz za navedene destinacije bio konkurentniji od avio presedanja u Beogradu.
Pitanje je koje su to komercijalno isplative linije iz Sarajeva, a tek iz Banjaluke, za jednu legacy kompaniju? Sve kompanije koje su tamo osnivane su propale, strane se ne otimaju da lete, tako da...

Ovo drugo: presedanje nije nikakav problem, a to što je Beograd na mapi 'malo udesno' je zanemarljivo; avion je ipak brza tica. Presedaju oni u Stambolu i idu levo i desno big time.
 
Zašto prepustiti trziste Slovenije nekom drugom?
Kada se pojavi novi igrac na Slo trzistu i mogucnost fidovanja preko Beograda ce drasticno opasti.
Zasto ne koristiti mogucnost da se leti na carter linijama iz SLO, posebno ka letnjim morskim destinacijama? Bez registrovane kompanije u SLO Er Srbija gubi celo to carter trziste?

Zasto prepustiti trziste Kosova* nekom drugom?
Kada se pojavi novi igrac na RKS* trzistu i mogucnost fidovanja preko Beograda ce drasticno opasti.
Zasto ne koristiti mogucnost da se leti na carter linijama iz RKS*, posebno ka letnjim morskim destinacijama? Bez registrovane kompanije u RKS* Er Srbija gubi celo to carter trziste?

Slovenija:
Zato sto bi Slovenija koristila sve dozvoljene i nedozvoljene metode da spreci ozbiljan ulazak Er Srbije na svoje trziste.
Zato sto je Slovenija ,,tudje dvoriste". Ako se prisustvo Er Srbije poveca iznad tolerantnog i potrebnog doci ce odgovor u kombinaciji Slovenija + germanski avioprevoznici.
Zbog specificnosti trzista Slovenije, geografske lokacije, blizine drugih velikih aerodroma i putne veze sa ciljanim trzistima zbog cega je avioprevoz nekonkurentan relacijama od par stotina kilometara povezanih autoputem, bez granica u Sengenu (voznja 3 do 4 sata autoputem - brze automobilom nego avionom).
Zato sto na postoje udarne i ,,gasterbajterske" destinacije koje bi mogle da napune avion, sem ka dugom habu (germani drze svoj kolac, malo je dozvoljeno da se ovajdi i ErSrbija ka Bg).

Kosovo:
Vazi isto kao i prethodno. Cak i kada ne bi bio problem opstrukcije (drzavne i narodne) postoji problem sto bi kompanija u drzavnom vlasnistvu Srbije direktno i indirektno priznala drzavnost Kosova.

BiH:
Zato sto bi na polovini drzvne teritorije BiH i od najmanje trecine stanovnistva BiH kompanija bila odmah prihvacena sa odusevljenjem kao domaca,
nacionalna kompanija. Bila bi pozitivno diskriminisana.
Zato sto bi kompanija mogla da racuna na sve benefite drzavne pomoci od strane RS, u administrativnom i finansijskom smislu (verujem da bi se RS odrekla cak svih finansijskih potrazivanja samo da se kompanija pojavi).
Zato sto bi kompanija mogla da koristi sve benefite baziranja na aerodromu u drzavnom vlasnistvu RS.
Zato sto je interes drzava Srbije, RS (drzavnog entiteta sa ustavnim elementima drzavnosti ekvivalentnim clanici drzavne unije, odnosno sa vecim elementima drzavnosti od onih koje su posedovale republike, clanice federacije u SFRJ).
Zato sto je to nacionalni interes istog vecinskog i drzavotvornog naroda u oba drzavna elementa (SRB i RS) koji se ne moze meriti samo ogranicenim ekonomski parametrima vezanim za vazdusni saobracaj.
Zato sto je privredna i kulturna povezanost Srbije i RS (BiH) neuporedino veca nego Srbije sa drugim navedenim teritorijama (Srbija je najznacajniji trgovinski partner RS dok je npr Sloveniji ko zna koja rupa na svirali.
Zato sto postoji razvijeno avio trziste, koje su napustili avioprevoznici.
 
Zato sto bi na polovini drzvne teritorije BiH i od najmanje trecine stanovnistva BiH kompanija bila odmah prihvacena sa odusevljenjem kao domaca,
nacionalna kompanija. Bila bi pozitivno diskriminisana.
Vazdušni saobraćaj je gotovo sigurno u nadležnosti centralne vlade u Sarajevu , ili kako se to već kod njih zove Savet ministara BiH. Znači oni bi morali da daju saglasnost a znamo da ne mogu da se dogovore oko bilo čega. Slična priča je bila i sa gromoglasno najavljenim aerodromom u Trebinju pre neku godinu koji je Srbija trebalo da finansira ali ovi u Sarajevu su to blokirali i od toga nema ništa.
 
Vazdušni saobraćaj je gotovo sigurno u nadležnosti centralne vlade u Sarajevu , ili kako se to već kod njih zove Savet ministara BiH. Znači oni bi morali da daju saglasnost a znamo da ne mogu da se dogovore oko bilo čega. Slična priča je bila i sa gromoglasno najavljenim aerodromom u Trebinju pre neku godinu koji je Srbija trebalo da finansira ali ovi u Sarajevu su to blokirali i od toga nema ništa.

Direktorat za civilno vazduhoplovstvo BiH i kontrola leta se nalaze u Banjaluci i pod kontrolom su RS. Regionalne kancelarije direktorata (potcinjene) su u Sarajevu i Mostaru.

Problematika aerodroma Trebinje je druga i tice se izgradnje novog aerodroma i pitanja ,,drzavne imovine" u BiH. Samo je jedna od karika ovog pitanja, cije se resenje ocekuje, a koje mesecima unazad dovode do velikih napetosti na relaciji 3 nacije u BiH. Ukratko, ceka se definisanje cija je ,,drzavna imovina", da li je titularni vlasnik entitet ili BiH. Pod ovom imovinom se definise sve, ukljucujuci i drzavni aerodromi, vode i reke (i pravo nad raspolaganjem i izgradnjom hidroelektrana), drzavne sume (zemljiste, stabla, divljac), poljoprivredno zemljiste, vojna imovina i naoruzanje, putevi, ...

Sa druge strane Hrvatska preko Hrvata iz BiH problematizuje pitanje aerodroma Trebinje na prvom mestu iz straha od potencijalne vojne namene aerodroma koji je na par kilometara od morske obale. Kada se tome doda cinjenica da kod Trebinja postoje idealni potencijalni radarski i vatreni polozaji kojima se omogucava nadzor celog Jadrana, Otranta, Italije situacija postaje jos zakuvanija.
 
Poslednja izmena:
Svakako treba videti opciju kako iskoristiti naglo povlačenje Wizz-a, pogotovo iz Tuzle. Tu je broj putnika bio sasvim zadovoljavajući. Doduše završetkom auto puta do Bijeljine (a nekad u budućnosti i do TZ) beogradski aerodrom postaje sasvim prihvatljivo udaljen (uz uslov da granično zadržavanje nije besmisleno dugo, iz istih razloga koje sam u nastavku naveo za Trebinje). Banjalučki je verovatno dobro opsluživati fider letovima (mada je za bliske destinacije tipa Beč njima zaista besmisleno leteti za BG, presedati i leteti za Beč, za to vreme putem su već tamo.
Aerodrom Trebinje je totalna fikcija - koliko domicilnog stanovništva tamo ima i koliko bi letova nedeljno oni mogli da popune? Donekle stvar vadi blizina Boke, pa deo putnika bi se možda tako dobio, ali i tu postoje granične procedure. Dubrovačko primorje takođe može da generiše neki saobraćaj, ali kako je ono iza šengenske granice, mrka kapa - ko će to biti rad krenuti ujutro za let popodne da se ne bi kockao da li će stici na let zbog čekanja na granici, kad može za 40 min stići na dubrovački aerodrom maltene odmah posle tuširanja na plaži? A na prelazu Gornji Brgat u sezoni zna da se čeka podugo (pretposlednji put za ulazak u HR skoro tri sata, izlazak dva, poslednji put - ali van sezone, i dok je još broj putnika bio ograničen Covid potvrdama oko 45 min).
Tako da je ta priča o opsluživanju dubrovačkog primorja taman isto kao i naše korišćenje Budimpešte, samo van sezone, i kad znam da neću zaglaviti par sati na granici. Ili spavanje u Budimpešti (ali onda avionska karta mora da bude zaista drastično povoljnija, ili da je let na destinaciju koju nemam iz BG). Tako da je ta priča o rutinskom korišćenju aerodroma preko granice za opsluživanje bokokotorskog i dubrovačkog primorja teška fantazija, pogotovo kad ni dubrovački ni tivatski aerodrom još nisu popunili svoje kapacitete, a domicilnih putnika u istočnoj Hercegovini ima relativno malo, pa iako turistički jeste zanimljivo područje, ne znam da baš može sama generisati broj putnika koji bi opravdao ulaganja u aerodrom - i to ne razvoj nekog postojećeg - nego gradnju od nule.
Ako će da ga grade, i misle da im treba, nikako Srbija ne treba da troši svoj novac na to, nek ulože oni, pa ako radi - radi, Air Serbia bi verovatno lako popunila par letova manjim avionom nedeljno (putovanje putem u Trebinje je stvarno jako dugo) i dobila bi još jednu lepu fider liniju za BG i presedanja za dalje.
Uostalom, ako misle da granica nije problem mogli bi zasad probati i obrnuto - zadržati letove za Dubrovnik u zimskoj sezoni, u danima oko vikenda, pa proceniti i koliko putnika bi tu bilo koji bi tu vezu koristili za Trebinje a ne za vikend odmor u Dubrovniku. Ja lično ne mislim da ta priča pije vode.
 
Poslednja izmena:
  • Sviđa mi se
Reagovanja: BGG
naše korišćenje Budimpešte
Ovo će možda imati nekog smisla tek kad se završi kompletna brza pruga do Pešte a i onda samo pod uslovom da se granična šengenska kontrola vrši već na samoj stanici u BG-u i Pešti , kao što je pominjao Vesić, a ne na samoj granici.
 
Slovenija:
Zato sto bi Slovenija koristila sve dozvoljene i nedozvoljene metode da spreci ozbiljan ulazak Er Srbije na svoje trziste.
Je l ovo informacija ili neko tvoje uverenje?
Zato sto je to nacionalni interes istog vecinskog i drzavotvornog naroda u oba drzavna elementa (SRB i RS) koji se ne moze meriti samo ogranicenim ekonomski parametrima vezanim za vazdusni saobracaj.
Joj.
Zato sto je privredna i kulturna povezanost Srbije i RS (BiH) neuporedino veca nego Srbije sa drugim navedenim teritorijama (Srbija je najznacajniji trgovinski partner RS dok je npr Sloveniji ko zna koja rupa na svirali.
Srbija je i te kako značajan ekonomski partner Slovenije, naši bilateralni odnosi sa Slovenijom su takođe veoma dobri.

Uglavnom da se sad ne upuštamo u diskusiju izvan teme, nisam želeo da polemišem o vazdušnom saobraćaju u Slo ili na Kosovu, poenta mog posta je bila nešto drugo.

Sad je jasno da ti vidiš u putničkom avio-prevozu alat za ostvarivanje neke svoje agende koju si proglasio nacionalnim interesom, a tu je svaka diskusija jalova.
 
Je l ovo informacija ili neko tvoje uverenje?

Joj.

Srbija je i te kako značajan ekonomski partner Slovenije, naši bilateralni odnosi sa Slovenijom su takođe veoma dobri.

Uglavnom da se sad ne upuštamo u diskusiju izvan teme, nisam želeo da polemišem o vazdušnom saobraćaju u Slo ili na Kosovu, poenta mog posta je bila nešto drugo.

Sad je jasno da ti vidiš u putničkom avio-prevozu alat za ostvarivanje neke svoje agende koju si proglasio nacionalnim interesom, a tu je svaka diskusija jalova.

Da, ni moja namera nije bila da se širi priča na regionalna i politička pitanja.

Suština priče je da postoje dve mogućnosti. Ja mislim da je pogodnija druga, neko drugi misli da je pogodnija prva mogućnost.

1) Bez firme Er Srbije u BiH:
- ErSrbija može leteti samo između Srbije i BiH,
- Er Srbija može hvatati samo mali deo transfera, taj će se broj transfernih putnika smanjivati ulaskom novih igrača na tržište. Ugrubo, pretpostavka, sa 3 dnevna leta Beograd - BiH sa ATR72, koji bi bili popunjeni 50% sedišta sa transferinim putnicima (35 putnika po letu), govorimo o ukupnom potrencijalu transfernih putnika od oko 100 dnevno po pravcu, odnosno o preuzimanju oko 70 000 transfernih putnika godišnje (oba smera) sa tržišta BiH. Najoptimističniji budući scenario - 4 povratna dnevna leta sa po 45 transvernih putnika po letu (2/3 kapaciteta ATR-a) je jedva oko 130 000 transfernih putnika godišnje transfernih putnika sa tržišta BiH.

2) Firma Er Srbije u BiH:
- Mogućnost da se bez ograničenja leti na relacijama BiH - Evropa. Bez ograničenja bi se moglo ući na čarter tržište BiH. Na ovaj način bi se pokupio mnogo veći udeo BiH tržišta od varijanrte 1.
- Ne postoji drugo tršište na koje bi Er Srbija lakše ušla od BiH tržišta i to uz maksimalnu pomoć druge države u kojoj ne postoji druga bazirana aviokompanija i putnički avioni.
- Populacija BiH je nešto manja od polovine Srbije. Iseljenička populacija je u odnosu na broj stanovnika veća nego u Srbiji, pri tome su skoncentrisani u doletu ATR-a sa sat do 1,5 sati leta.
- Postoji razvijeno tržište bez stacioniranog aviona, gde sada nastupa žestoko rezanje letova i povlačenje niskotarifnih kompanija.
Sarajevo je na blizu 1,5 milion putnika, Banjaluka na blizu pola milona, Tuzla je u ovoj godini već prešla pola miliona putnika pa ide u ponor. Tržište BiH će u ovoj godini imati potencijal za oko 2,5 milona putnika.
- Postoji potencijal za dodatni rast tržišta u BiH. Još uvek traje prebacivanje putnika iseljenika i njihove rodbine iz ,,Drnda trans" varijante na avione. Rastom životnog standarda u BiH postoji potencijal u porastu domaće tražnje (turizam, privreda,..).

Komparativne prednosti Er Srbije u odnosu na druge aviokompanije koje bi mogle da uđu na tržište BiH: Blizina centrale kompanije i baznog aerodroma, lakoća tehničke i servisne podrške centrale, isti jezik, poznate državne procedure,...
I ono što je možda najvažnije - posedovanje odgovarajućih aviona za tržište BiH (ATR i Embraer).

Iz svega je moj zaključak sledeći:
Bolje je ući na tržište od 2,5 miliona putnika godišnje i imati tržišni udeo u najgorem slučaju od makar 10 % putnika (250 000 godišnje), nego se zadovoljiti u najboljem slučaju sa trećinom od tog broja putnika u vidu transfernih uz očekivanje konkurencije koja će i te skromne brojke okrnjiti.

Evo još malo za razmišljanje. Bilo bi dobro kada bi neko imao odgovor.
Koliki je godišnji broj čarter putnika iz BiH godišnje, imali negde podataka? Ko leti te čarter linije kada nema domaće aviokompanije? Koliki bi mogao da bude deo kolača čarter saobraćaja Er Srbije ako bi bila jedin domaći avioprevoznik u BiH i ako bi se primenili bilateralni ugovori?
Samo iz Sarajeva valjda ima po 6 dnevnih letova za Istanbul sa avionima turskih aviokompanija tipa A320 i većim. Da li bi se tu na osnovu bilateralnih odgovora moglo naći mesta za Er Srbiju. Da nagađam, možda bi dogovor o podeli tržišta BiH-Turska mogao da glasi nešto tipa Sarajevo - Turcima, Banjaluka - domaćoj aviokompaniji (kompanija ErSrbije), Tuizla se deli po pola.
 
Srbija je i te kako značajan ekonomski partner Slovenije, naši bilateralni odnosi sa Slovenijom su takođe veoma dobri.
Све је тачно, али важи само у једном смеру. Тј Словенија има одличан посао у Србији. Обрнуто не важи, а важи Онако како је Врленија написао.
 
Све би то било добро али нема се пара за подршку тих линија. То је главни проблем.

Грчка компанија добила је право да продаје карте и лети између Сарајева и Скопља па би у теорији и Ер Србија онда могла добити дозволу да рецимо лети Београд - Бања Лука - Келн или тако нешто. Као са Грцима и ово би морало бити субвенционисано великим парама.

Да Ер Србија добије сертификат за рад у БиХ су мале шансе. И да добије, била би ситуација слична Нишу. Могу да лете где хоће из Ниша али се исплати ако добију паре за то. Ко ће да плати огромне паре за субвенције за летове Ер Србије из Бања Луке?

Још једна варијанта је да повећају број летова између Београда и Бања Луке за више трансфера. Планови су били два пута дневно али није било довољно путника ни за једном дневно. Ако се не варам ту је РС давала неке субвенције, али нема пара за два пута дневно. Све у свему треба много пара за било коју од ових варијанти.
 
Све је тачно, али важи само у једном смеру. Тј Словенија има одличан посао у Србији. Обрнуто не важи, а важи Онако како је Врленија написао.
У овом тренутку, у српским рукама су два најбоља хотела у Словенији и најуспешнији аеродром у Словенији, као и једна банка, и још много тога. Све што није могло у време социјализма (републичког феудализма), сада може. Ствари су се промениле.
 
A
Све је тачно, али важи само у једном смеру. Тј Словенија има одличан посао у Србији. Обрнуто не важи, а важи Онако како је Врленија написао.
hmmm, MK grupa se verovatno ne bi složila sa svim svojim ulaganjima u Portorož i okolinu, bačkopalančki Nektar je kupio ceo Fructal i povećao prihode Fructala 3 puta (a time i svoj profit od tog ogranka...), Gorenje je gomilu svoje proizvodnje smestio kod nas, tako da nije da kupujemo samo njihovu robu, već kupujemo nešto za šta su naši radnici zaradili plate. Tako da to nikako nije jednosmerna priča.
 
Е знао сам да ћете то да узмете као аргумент. МК група није Србија то је приватни капитал који је стечен у Србији. А шта је Костић морао да уради, то се никад неће причати.

Да скрати: то што Словенци сматрају стратешким неће дати никоме, а јужњацима специјално.
 
Meni je prosto neverovatno da kada neko krene da pimpuje svoje fantazije o temi da ne pomisli da možda ovde ima i nekoga ko je npr. dosta upućen na zadatu temu.

Ove bumerske ideje o Sloveniji iz doba pred i oko raspada YU stvarno je izlišno komentarisati uopšte.


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Koliko kompanija znate da radi to sto predlazete da uradi JU?

To ne radi skoro niko, pa cak ni kompanije iz EU gde im ne treba nikakva posebna dozvola jer imaju vec sedmu slobodu. Sve kompanije se fokusiraju na svoj hub i feedaju putnike ka njemu iz takvih trzista, kao sto su sada Slovenija i BiH, dok jako malo njih i pokrece baze u drugim drzavama. One koje to rade dobijaju ogroman novac za to, pa im se isplati.

Jedino sto je potrebno je da JU uvede nocne letove za SJJ i time poveca prvo na 10pw ove zime, pa na 14pw na leto, kao i da poveca BNX na bar 7pw u split schedule.

Kad je rec o Sloveniji, tu su vec najavili povecanje LJU na 19pw - nema treceg leta samo utorkom i subotom, koji su inace najslabiji dani. Vec sledeceg leta je realno da Ljubljanu povecaju na 21pw, ako ne i na 24pw uvodjenjem 3 nocna leta kako bi maksimizovali moguce konekcije. Tada bi bili jako blizu najavi Mareka da zele da lete 28pw za LJU, sto bi bilo ostvarivo koliko vec na zimu sledece godine, ili najkasnije na leto 2025. godine.
 
Е знао сам да ћете то да узмете као аргумент. МК група није Србија то је приватни капитал који је стечен у Србији. А шта је Костић морао да уради, то се никад неће причати.

Да скрати: то што Словенци сматрају стратешким неће дати никоме, а јужњацима специјално.
Док ово друштво не скапира да је српски капитал само онај који је слободан и у власништву појединаца, држављана Србије организованих у колективе које послују по савремним, тржишним принципима, ми ни у теорији не можемо напред. Србин би да игра шах по правилима хркљуша. Срећно ти било друже Прле.

Словенци одавно скоро ништа од стратешке имовине и привреде немају у својим рукама. По том мерилу су грђа колонија можа чак и од нас.
 
Jedino sto je potrebno je da JU uvede nocne letove za SJJ i time poveca prvo na 10pw ove zime, pa na 14pw na leto, kao i da poveca BNX na bar 7pw u split schedule.

Nije realno da Banja Luka ide na svakodnevno. Ovog leta kad ima brdo novih linija i prilika za transfer Banja Luka ide samo 2 puta nedeljno što nije upotrebljivo za transfere. Kao što sam rekao, nekad je ta ruta išla dnevno uz subvencije RS ali ni to nje bilo održivo i nije bilo dovoljno transfera. Naravno sve može da bude održivo ako se jako mnogo plati, ali ko će da plaća toliko mnogo da dnevni let bude održiv? Za to nema para ni Dodik ni Vučić. Dnevno je minimum i pored split schedule a realno treba 10 do 12 puta nedeljno. Evo kako je to bilo 2015:

Entity of Republika Srpska yesterday announced the extension of a subsidy agreement with Air Serbia for the carrier's flights between Belgrade and Banja Luka. In a press release, the government said the operator will cover Air Serbia's airport costs and fees from January 1, 2016 until the end of the year, on December 31. The subsidies will be provided from the state budget, although the exact figure was not made public. Air Serbia launched daily flights between the Serbian capital and Banja Luka in December 2013

izvor:
https://www.exyuaviation.com/2015/09/banja-luka-airport-fails-to-attract-new.html
 
Taj svet više ne postoji; sve su dali.

Da li su vratili staru deviznu stednju uzetu u SFRJ izvan SR Slovenije? Koliko znam sve su bivse republike to resile osim Slovenije.

Da li su vratili oduzeta stanarska prava, oblik svojine koji je tada vazio? Koliko znam za isto jos se samo oni cekaju.

Da li su ponovo upisali u knjige drzavljana onih mislim 20 000 ljudi, svojih drzavljana koje su tek onako obrisali gumicom?

Da li su prestali da omalovazavajuci zovu sa ,,bosanci" sve srpskohrvatske stokavce (izuzetak su valjda cakavci, kajkavci i donekle ikavci), imenom koje potice iz perioda SFRJ kada su iz Bosne isli u Sloveniju da rade fizicke i zanatske poslove?
 
Vrh