Šta je novo?

Air Serbia

Kad sam procitao ove tvitove uzeo sam da guglujem i naisao na stranicu gde je neko pomenuo da svaka drzava ima svoja pravila, a konkretno Njujork, gde je Pupin umro, pretpostavljam da je tu imao rezidenciju, ne ostavlja prava potomcima. E sad u svom ogranicenom znanju medjunarodnog privatnog i poslovnog prava, bi jedine relevantne zemlje za slucaj pa i njihova prava bile Srbija i SAD, tj Njujork, pa mi uopste nije jasna prica o ostalim zemljama gde je avion leteo kakve veze ima to uopste?
I jos mi je najbanalniji detalj da ce da tuzi kompaniju koja je farbala avion, po kom uopste osnovu su oni odgovorni haha?
Screenshot_2023-08-12-22-43-22-117-edit_com.android.chrome.jpg
 
Kad sam procitao ove tvitove uzeo sam da guglujem i naisao na stranicu gde je neko pomenuo da svaka drzava ima svoja pravila, a konkretno Njujork, gde je Pupin umro, pretpostavljam da je tu imao rezidenciju, ne ostavlja prava potomcima. E sad u svom ogranicenom znanju medjunarodnog privatnog i poslovnog prava, bi jedine relevantne zemlje za slucaj pa i njihova prava bile Srbija i SAD, tj Njujork, pa mi uopste nije jasna prica o ostalim zemljama gde je avion leteo kakve veze ima to uopste?
I jos mi je najbanalniji detalj da ce da tuzi kompaniju koja je farbala avion, po kom uopste osnovu su oni odgovorni haha?Pogledajte prilog 169968
Ma lik očigledno ima neku F dijagnozu.
Pazi molim te...
O takvim stvarima on preko tvitera upozorava AS da će da ih tuži.
Šou program. 😂😂😂
 
Patenti i slično se razlikuju od regiona/države, ali u principu svuda imaju neki rok trajanja. Tako je i sa lekovima, farmaceutska kompanija X izađe sa lekom koji je zaista najnoviji na tržištu, sve dozvole imaju, itd. i onda drže patent na određeni deo tog leka - uglavnom prave patent na proizvodnju, sadržaj, i formulu. Čim istekne patent, na tržište izlaze generikoni od strane svih drugih farmaceutskih kompanija. Pa tako i Dizni, kojeg je neko spomenuo, i sve ostalo. I patentiranje ne prolazi tako jednostavno, pa tako ne može sve i svašta da se patentira.
 
Imamo mi Zakon o oglašavanju... kad prođe 70 god. od nečije smrti nije više potrebna dozvola njegovih naslednika za korišćenje lika te osobe u reklamne svrhe.
 
Pupin i dalje na repu A330, odleteo za Ameriku. Ima medija koji jedva dočekaju da Er Srbija otkaže nekoliko letova da odmah naprave vest od toga. Prošlo je 3-4 dana od tviter pretnje zbog Pupina a ni jednog članka o tome. Možda je sve prazna priča?
 
Pupin i dalje na repu A330, odleteo za Ameriku. Ima medija koji jedva dočekaju da Er Srbija otkaže nekoliko letova da odmah naprave vest od toga. Prošlo je 3-4 dana od tviter pretnje zbog Pupina a ni jednog članka o tome. Možda je sve prazna priča?
Ti mediji se konkretno zovu "N1", "Nova S" i "Danas".
 
Da ja napišem mali izveštaj za ErSrbiju, pošto dugo nisam leteo sa njima (mislim da sam poslednji put 2019.)

Pa da počnem skroz ispočetka, da odgovorim i sam sebi na pitanje koje sam ovde postavio pre dva meseca. Tada sam napravio malu akciju i doveo malog brata (11 godina) u Beč, malo da provede letnji raspust kod mene. Pošto je putovao sam avionom, morao sam mu kupiti i pratnju za decu, što me je koštalo 40e na ionako jeftinu kartu od 70e. To sam morao obaviti preko kol-centra - prvo sam dobio jednu damu, koja mi je rekla da se pratnja rezerviše tek sa kupljenom kartom, a da ja nju mogu i sam kupiti preko sajta. Okej, probam, kad ono ne može se kupiti karta samo za dete ispod 12 godina. Ništa, zovi opet, druga dama, lepo sve prođemo, kupimo kartu, rezervišemo pratnju i ona lepo sve objasni proceduru i šta još treba od dokumentacije.
Za njegov put sređeni svi papiri, a let taman pred kraj onog haosa krajem juna - pa smo se plašili da mu ne otkažu let, ili da bude puno odložen, a roditelj mora ostati na aerodromu dok ne poleti - a skup parking.

Srećom samo jedno dvadesetak minuta je kasnio. Kada je sleteo, preuzela ga je pratnja aerodroma u Švehatu, izađu, ona malo zbunjena, kao da nikad nije radila ovo 😆. Posle pričamo, kaže super mu je bilo, i roditelji oduševljeni. Došla pratnja po njega na check-in, neki čika, super ga je upoznao, opustio ga, animirao. U avionu isto super osoblje prema njemu, dobio jednu punu kesu noblica, sa njegovim imenom, i dve flašice vode. Kaže super su bili, dobri.

Tako da od mene jedan ogroman plus, i za osoblje ErSrbije i pretpostavljam da je osoblje aerodroma.

A ja juče isto leteo Beg-Vie. Po planu let u 12:35, ali smo kasnili skoro sat i po. Nisam čuo tačan razlog, ali su nas prebacili na drugi gejt i umesto ATR leteli smo sa A319 (Dejan Stanković). Standardno ErSrbijino osoblje na gejtu ništa specijalno, ali mi je bilo fascinantno kako komuniciraju međusobno, sa osobljem na drugom gejtu - dovikuju se. Jedna čudna stvar je bila to što je prozvala nas 20 otprilike, da dođemo do nje na gejtu, navodno jer smo se čekirali onlajn. Isto tako smo svi dobili žutu traku na kofer (ili dečija kolica), na kojoj je pisalo "Delivery on the aircraft side" (ili tako nešto). Međutim ništa nam nije rekla za taj prtljag, ja sam očekivao da ćemo morati da sačekamo pored ATR da utovarimo i istovarimo, iako nam je svima to bio ručni prtljag.

Ništa, ulazimo u avion, kao se smestili, ali posada aviona već diskutuje među sobom da će morati da nas malo premeštaju, jer smo svi do prozora i prolaza i naravno je celom dužinom aviona - jer ATR je naravno kraći. Ali su na kraju samo par putnika premestili, koji su ionako već tražili. Ono što me jako nervira je ona muzika, koja je lošeg kvaliteta, ali vala i dosadila je već (iako nisam puno leteo 😆). Ali s druge strane, ogromna pohvala na automatizaciju zvučnih obaveštenja - bezbednosna demonstracija je skroz bila snimljena, svako naredno obaveštenje tipa obavezno vezivanje pojasa, isključeno obavezno vezivanje, uskoro sletanje, sve je išlo automatski kako kapetan uključi. I glas je vrlo prijatan i razumljiv.

A319 je onako. Sedišta nisu nešto udobna, ima dosta prostora za noge, čisto je bilo, ali onaj tepih mi se malo ne sviđa. Svi smo dobili (jako tvrde) noblice i flašicu vode, ali je let bio toliko kratak da je prodaja kasnije stigla samo do 5-6. reda i morali su da prekinu jer smo sletali za 10 minuta. Mogu pohvaliti i ona dva časopisa - Elevate i neki drugi, trenutno je Novi Sad na korici. Jako lep sadržaj, dosta tekstova, dosta zanimljivosti i naravno dosta reklama - i to uglavnom nekretnine. I najbolje mi je to što su novi časopisi bili, nije tipa nešto od pre godinu dana, nego baš avgust.

Sve u svemu super rade svoj posao. Malo mi je i bilo drago što ipak nije bio ATR, ali mi se nije svidelo to što nas nisu lepo obavestili zašto se dešava promena. Čak je u trenutku kada se menjao gejt, ova sa gejta viknula glasnije "molim vas priđite da vas obavestim" i odmah zatim počela da priča, iako se možda 10 putnika okupilo - pri tome je bilo dosta stranaca, a ona na srpskom pričala. Nije mi bilo jasno zašto nije koristila razglas.

Hvala ko je čitao, evo i TL;DR - Super posada i super avioni 😆
 
Moje iskustvo se slaže kad je zemaljsko osoblje u pitanju. Izgleda da posebno vole da maltretiraju putnike na autobuskim gejtovima. Primitvni, viču, zabole ih za utisak koji ostavljaju. Danas na ovih 34 stepena krenu bording pa drže putnike 35 minuta u busu. Leteo sam na destine drugih aerodroma i čekao obično po 5 do 15 minuta unutar busa. Ali ovo u Belgradu je konstantno. Ne želim da ih vređam kako zaslužuju pa je najblaže što mogu da kažem: st***.
 
Vrh