Rekao bih da se malo previse oslanjaju na taj wet lease. Ok, sve kompanije ga koriste, ali ne znam da li postoji i jedna ozbiljna da u nekom trenutku 1/3 flote ima u wet lease-u. Ocigledno je wet lease prilican operativni rizik, koji u ovom slucaju nije dobro sracunat.
Jedna stvar koja mi nije jasna, a koju je samoproklamovani strucnjak pominjao - Croatia je u nekom trenutku uzela avion u npr. pay-by-the-hour kombinaciji, koji bukvalno sluzi samo da uleti u slucaju nekih ispada. Ako dobro kapiram, za te varijante leasori daju starije avione, koji nisu za dry lease nikome vise zanimljivi, a jos mogu da posluze. Ako je to stvarno tako, zasto se i Air Serbija ne koristi takvim opcijama?
Jedna stvar koja mi nije jasna, a koju je samoproklamovani strucnjak pominjao - Croatia je u nekom trenutku uzela avion u npr. pay-by-the-hour kombinaciji, koji bukvalno sluzi samo da uleti u slucaju nekih ispada. Ako dobro kapiram, za te varijante leasori daju starije avione, koji nisu za dry lease nikome vise zanimljivi, a jos mogu da posluze. Ako je to stvarno tako, zasto se i Air Serbija ne koristi takvim opcijama?