Нигде, вратили паре
Milaki leti i wizz za berlin, leti i austrian preko beča, leti i JU za hanover (oko 1.30h do berlina vozom). Ovo je samo iz glave, da se potrudim nasao bih ti jos neku varijantu.
A Scurica sam naveo kao primer neobjektivno nastrojenog protiv JU, naravno da znam da je bezveznjak. Koliko je on amater ti si jos vise cim mislis da su zbog negativnog publiciteta 3 puta u 4 godine trebali da udju u kreditni aranzman za kupovinu NOVE FLOTE aviona samo da bi ti stigao u berlin u cetvrtak ujuturu a ne popodne.
Suzana Vasiljevic, savetnica predsednika je isto u nadzornom odboru Air Serbia....a mislim da je iz SNS-a i Miroslav Knezevic....sve sami strucnjaciA ko je iz SNS u AirSrbija? Nisam upucen
Stiker. Isto kao sto je i YR-URS proslog leta ima natpis AirSERBIA.
E-190 je vec u saobracaju za Er Srbiju. Trenutno je na letu Beograd - Stutgart (ako je verovati Flight Radaru).
Mislim da dolaskom E-190/195, oni postaju pogodniji za letove iz Nisa u odnosu na sada angazovane Erbasove.
Takodje, dolaskom ovih aviona u flotu, Er Srbija dobija mlazni putnicki avion koji bez ogranicenja moze da koristi pistu aerodroma Morava.
Pronašao sam potpunu vrednost nosivosti piste aerodroma Morava:
PCN 35/R/D/X/T Composite
PCN (Pavement Classification Number) je fiksni broj za određenu pistu, dakle za Moravu je numerička vrednost 35
R označava da je u pitanju rigidna površina piste
D označava da pista ima najslabiju kategoriju nosivosti podloge - ,,donjeg sloja"
X označava maksimalni pritisak u gumama 1.75 MPa (254 psi)
ACN broj (Aircraft Classification Number) je relativni i promenjiv broj koji pokazuje pritisak aviona na podlogu. Zavisi od konstrukcije aviona, broja točkova, ..... Za svaki avion je ovaj broj promenjiv i zavisi od trenutne opterećenosti aviona koja je promenjiva (masa goriva, utovarenog tereta i ljudi).
Za isti tip aviona i istu opterećenost se razlikuje ACN broj u zavisnosti od tipa podloge piste.
Zbog razlike u konstrukciji aviona, neki veći avioni i sa većom nosivosti mogu imati manji ACN broj od manjih. Npr. na moje veliko iznenađenje Il-76T ima ACN za podlogu kao na Moravi 34, što je verovatno posledica velikog broja točkova.
Da bi avion mogao koristiti neku pistu mora imati trenutni ACN broj manji ili jednak PCN broju piste.
ACN vrednosti za neke tipove aviona u tabeli u prilogu, za svaki avion od najmanje vrednosti za prazan avion, do maksimalne vrednosti aviona sa maksimalnom poletnom masom (potpuno natovaren gorivom i teretom), za pistu aerodroma Morava se gleda poslednja kolona - Rigid pavement, D:
Prema ovome, Potpuno natovareni Embraer 195, CRJ 900 i SSJ 100 mogu da slete na Moravu!
Dodatno potkrepljujem grafikonima:
Embraer 195, ACN u zavisnosti od trenutne mase aviona. Za Moravu važi gornja kosa linija na grafikonu, rigidna podloga , najslabije nosivosti.
Pogledajte prilog 143811
SSJ 100, Za Moravu važi kolona pod R i D
Pogledajte prilog 143812
Molim da me neko ispravi ako grešim!
Pista ima 35/R/D/X/T, pa bi tehnicki mogao da sleti na nju E195, ali je problem taxiway A koji je jedini put od/do piste, a on ima 33/R/D/X/T, pa E195 ne bi mogao da rula do terminala.A sto ne bi moglo?
Zar ne vazi ovo gore sto sam ranije napisao na temi o aerodrodromu Morava?
Iz prethodno napisanog:
Pista aerodroma Morava:
PCN 35/R/D/X/T Composite
Zahtevana pista za E-190/195:
Pogledajte prilog 143811
Nosivost piste ne zavisi samo od velicine i mase aviona, vec i od konstrukcije aviona, stajnog trapa, broja tockova...
Drugim recima zavisi od pritiska aviona (stajnog trapa) na podlogu piste.
Ono sto je mene iznenadilo dok sam cackao o ovoj temi pre pisanja citiranog teksta, jeste da pista Morave moze da podrzi i natovaren IL-76. Razlog se krije u cinjenici da je IL-76 konstruisan da moze da slece i na zemljane piste, sa velikim brojem tockova koji smanjuju pritisak na podlogu.
Pista ima 35/R/D/X/T, pa bi tehnicki mogao da sleti na nju E195, ali je problem taxiway A koji je jedini put od/do piste, a on ima 33/R/D/X/T, pa E195 ne bi mogao da rula do terminala.
Stoga je pravi limit 33/R/D/X/T, a taj uslov od mlaznjaka ispunjavaju:
- SSJ-100. Koliko je realno da ga vidis na KVO? Nije realno.
- CRJ-900. Ovaj avion je gotovo izbacen iz upotrebe u Evropi. Dakle ni on nije realan.
- E170/E175. Ovaj avion je jedini iole moguc, ali JU nece njega imati u floti jer je tek neznatno veci od ATR76 (za samo 16 sedista, ima 88), dok je znatno skuplji. Dakle ni on nije realan.
Ne bih znao, gledao sam ovu listu. Na njoj pise za E195 33/R/D/T/X, dok za E190 pise 36/R/D/T/X.Ne bih da ispadne da nesto bezrazlozno tvrdim, nisam profesionalno vezan za avijaciju, ali ipak...
Prema grafikonu za E-195, koji sam prilozio, se vidi da je za pistu kao na Moravi, pri MTOW (maksimalno dozvoljeno opterecen avion, pun goriva, putnika i tereta)
ACN za E-195 oko 32 R/D/X/T
(na grafikonu, tacka na gornjoj kosoj liniji, skroz desno)
Sto je opet manje od PCN piste i kriticne rulne staze. I to pri potpuno natovarenom avionu.
Problemi ne prestaju
danas nisu poleteli
JU350 07:10 Berlin
JU600 07:45 Beč
A dan još nije ni počeo
Bec nije poleteo zbog SE-MDC koji je ostao u Pragu sinoc.Problemi ne prestaju
danas nisu poleteli
JU350 07:10 Berlin
JU600 07:45 Beč
A dan još nije ni počeo
A sto ne ukinu sve linije? Mozda tad budes zadovoljan.Sve je to zbog preambicioznosti. Treba da ukinu neke linije.
Pa ovde se pise da je problemnastao zbog viska linija.Bec nije poleteo zbog SE-MDC koji je ostao u Pragu sinoc.
A sto ne ukinu sve linije? Mozda tad budes zadovoljan.
da, sad citam, wet lease je iznajmljivanje aviona s posadom, orijentisano na kratkoricnu i brzu zaradu.Није проблем вишка линија, већ мањка авиона. Мислили су да влажним лизингом (wet lease) могу да реше све. Мало су се преиграли, и након низа изузетних потеза у протеклих 5,6 година, преокренули тренд.