Šta je novo?

Air Serbia

Још једна важна ствар - кашњења и отказивања летова због кварова су, ма како чудно звучало, одличан индикатор узнапредовале безбедносне културе у Ер Србији (и, генерално, у савременом ваздухопловству). Са кваровима због којих се данас отказују летови се у каубојско време (пре 30 и више година) летело да не трепнеш, али зато сад и имамо један удес у деценији, а тих година смо имали један месечно (на глобалном нивоу).
 
Још једна важна ствар - кашњења и отказивања летова због кварова су, ма како чудно звучало, одличан индикатор узнапредовале безбедносне културе у Ер Србији (и, генерално, у савременом ваздухопловству). Са кваровима због којих се данас отказују летови се у каубојско време (пре 30 и више година) летело да не трепнеш, али зато сад и имамо један удес у деценији, а тих година смо имали један месечно (на глобалном нивоу).

Ne smemo preterivati sa botovanjem, kasnjenja treba popraviti pod hitno i unaprediti uslove ljudima koji rade servis/odrzavanje aviona.

Po bilo kojim standardima JU je uvek bio bezbedna kompanija i tako treba i da ostane.
 
Po bilo kojim standardima JU je uvek bio bezbedna kompanija i tako treba i da ostane.
Ја уопште нисам говорио са фокусом на JU, него о глобалном ваздухопловном тренду, у којем се мачистичка, омнипотентна култура која је била доминантна међу пилотима у 20. веку (види https://en.wikipedia.org/wiki/Tenerife_airport_disaster), полако трансформише у системску безбедност, кроз бројне иницијативе у које сам и лично укључен (види https://www.skybrary.aero/tutorials/skyclips).

JU је био безбедна компанија и пре 30 година и безбедна је и данас, али су стандарди безбедности данас значајно виши.
 
JU501 - 03062023.png
JU703 - 03062023.png
Air Serbia YU-ARC.png

Izvor. https://www.flightradar24.com/data/aircraft/yu-arc
 
Našao na komentarima na jednom od blogova:

“Sada se zna i koje tacno A321 uzima Air Serbia. Oba dolaze iz Aviance, jedan je star 9,3 godina, drugi 8,7 godina. Oba aviona ne lete od pocetka Covida, dakle vec vise od 3 godine. Jako mladi avioni, jos manje korisceni.”

Avioni su trenutno u Ljubljani na sređivanju.
 
Našao na komentarima na jednom od blogova:

“Sada se zna i koje tacno A321 uzima Air Serbia. Oba dolaze iz Aviance, jedan je star 9,3 godina, drugi 8,7 godina. Oba aviona ne lete od pocetka Covida, dakle vec vise od 3 godine. Jako mladi avioni, jos manje korisceni.”

Avioni su trenutno u Ljubljani na sređivanju.

OE-IZR i OE-IZX
 
Da li to znaci da bi trebalo da udju u flotu do avgusta?

Treba napomenuti da je -IZR poslednji put leteo 15.02.2023, a -IZX 22.02.2023.
Ako uz to uzmemo u obzir da se dosta ceka na termine za farbanje, ne verujem da ce pre septembra uci u flotu bar jedan primerak.
 
Jel postoji mogućnost da ih sad prioritetno puste u upotrebu, a ofarbaju kasnije?
 
Jel postoji mogućnost da ih sad prioritetno puste u upotrebu, a ofarbaju kasnije?
Jako tesko. Avioni su u bojama Aviance, da su skroz beli pa jos i ajde, ali ovako…

Pritom su avioni konzervirani vec skoro 3 ipo godine, moraju ozbiljne servise da prodju pre nego sto dobiju dozvole da ponovo prevoze putnike. Kabina takodje mora da se sredi, zasigurno je nece ostaviti u Aviancinoj.

Ne znam kakve su procedure za ovo, ali pretpostavljam da avioni na neki nacin moraju da prodju provere na koroziju jer su stajali jako dugo na zemlji, a za to je neophodno skinuti svu boju do metala.
 
Da li neko ima iskustva za sledeću situaciju (ili je upoznat tačno)?
Naime, hteo bih da kupim kartu za let za maloletnu osobu uz pratnju (mlađa osoba od 12 godina). Za pratnju mi je sve jasno, ali mi nije jasna kupovina karte, odnosno cena iste. Našao sam jedan datum koji ima prilično jeftinu cenu i sad ja tu kartu ne mogu onlajn da kupim, nego mora ili da se pozove call centar ili da se kupi u filijali. Na koji način onda ja mogu da kupim tu jeftinu kartu? Da li je cena nekako "zagarantovano" ili mi se može desiti da mi nude samo neku skuplju? Da napomenem da datum ne mora biti fiksan, može i tipa nedelju dana kasnije ili više.
 
Leteo preko vikenda iz LHR vecernjim JU387. Pola aviona bili nasi ljudi iz Amerike koji su stigli ranije u toku dana (mnogi iz recimo Phoenix-a koji ima povezanost sa Evropom maltene samo sa AA/BA preko Londona). Bilo je i transfernih putnika koji su nakon sletanja u 23:30 isli dalje na JU letove.
 
Evo ih ljudski maksimumi sa N1 :) Ni jedna rec u clanku o Covid19, ni jedna rec o tome koliko su dugo akumulirani ti dugovi koji su otpisani, i kako je dobro sto se vise ne prave dugovi vec profit. A isto tako ni jedno poredjenje sa slicnim kompanijama u regionu. Autor clanka inace zivi i radi u Sloveniji tako da je mogao napraviti lepo poredjenje sa Adriom i stanjem avijacije u toj zemlji, ali to nije bilo pozeljno izgleda.

Nemam reci.
 

Opa, pucaju iz svih haubica :) Ovo je ipak targetirano na one sa nižim IQ i funkcionalno nepismene.
 

оно што људи не схватају је да није цена толико колико је назначена, већ ОД те цене. и по тој цени се пусти одређени број карата, и када се продају, онда постепено поскупљују. ништа ту Ер Србија није урадила што не ради било која друга компанија
 
Nekom nije u interesu što je Er Srbija na dobrom putu, nije teško pogoditi kome. Za tekst izvlače stvari iz naftalina, kao recimo Vujovića koji je pre više od decenije bio direktor.

Najbolji je Marko Milanović iz Fiskalnog saveta, kaže tek nakon 10 godina poslovanja, Er Srbija konačno je počela da beleži stvarni plus i to zbog povoljnih prilika na tržištu. :ROFLMAO:

Da ima makar malo integriteta i stručnosti video bi da su povoljni uslovi i za Srbiju i za Hrvatsku ali Croatia Airlines i pored toga beleži gubitke. Za svakog putnika koje doda Croatia, Air Serbia doda tri putnika. U pitanju su bolji potezi koje povlači Er Srbija a ne samo srećne okolnosti. Kakav stručnjak takav tekst.
 
Poslednja izmena:
Опако почиње да ме нервира ова земља. Много смо заостали. Не знамо основне ствари о свету у којем живимо - мислим да овакав осморазредни текст 2023. у Танзанији не би био написан.

Еботе, како смо ми досадан људски агрегат.
 
А то за паре на рачуну може само да фасцинира Великог Респиратора, а да буди неверицу код финанцијског кешфлоу-експерта какав је А. Шћуриц. Јасно је све, и једноставно: компанија је извела огромну експанзију, продала је унапред колосалан број карата за летове који великом већином још нису реализовани - дакле, паре су узете а још нису потрошене. Лето тек почиње. У неком тренутку, кренуће крива да се савија надоле.

Али свакако, ове године је могућ огроман профит, посебно ако цене нафте опет не подивљају - мада има назнака да хоће. Прогнозирао сам и до 100 милиона евра.
 
Poslednja izmena:
А то за паре на рачуну може само да фасцинира Великог Респиратора, а да буди неверицу код финанцијског кешфлоу-експерта какав је А. Шћуриц. Јасно је све, и једноставно: компанија је извела огромну експанзију, продала је унапред колосалан број карата за летове који великом већином још нису реализовани - дакле, паре су узете а још нису потрошене. Лето тек почиње. У неком тренутку, кренуће крива да се савија надоле.

Али свакако, ове године је могућ огроман профит, посебно ако цене нафте опет не подивљају - мада има назнака да хоће. Прогнозирао сам и до 100 милиона евра.
Bas tako. Trenutno imaju toliko, ali je to zbog uplacenih avansa za leto.

Ne bih se bas slozio sa tobom oko profita do 100 miliona evra, to je previse. Rekao bih negde izmedju 30 i 50 miliona ove godine.
 
Vrh