Šta je novo?

Air Serbia

Мада, речено је да је линија за ЈФК најпрофитабилнија. Било би смислено прво појачати ту линију, и њене фидере, па онда развијати друга тржишта.
 
Najprofitabilnija je jer su long haul linije uglavnom profitabilnije od short-haula, a do skora je bila jedina long haul linija. To ne znaci da ce ostati najprofitabilnija.
 
To je možda bilo pre pandemije. Inače, kao što sam rekao, teško je ove godine bit neprofitna organizacija ali se ipak može :)

Ryanair udvostručio prihode YoY a EBITDA u minusu.


Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Nedelja popodne, JU invazija na sever kontinenta :)
Izvor: Flightradar24

Screenshot_20230521_185146_Flightradar24.jpg
 
Ljudi, vrlo praktično pitanje:
Naredne nedelje prvi put ikada putujem samo sa kabinskim prtljagom na duže od jednog dana (da budem precizniji, 3 dana).
Ličnu kozmetiku nosim bukvalno u onim najmanjim pakovanjima što postoje, a nije problem da uzmem i patent kesu. Hoće li praviti pitanje oko toga zbog tečnosti i sl?
 
Ne bi trebalo. Ja sam leteo sa parfemom, dezodoransom, pastom za zube, putnim šamponima i gelovima. Jedini problem sam imao kada sam slučajno poneo neku kremu koja je bila iznad dozvoljene zapremine - valjda sam se brzo pakovao (spontano putovanje). Samo su mi oduzeli i to je to. Jednom su mi dali kesice da stavim te ambalaže, ali inače nisu gledali, pa tako i pre mesec dana. Samo izvadi iz prtljaga tu kozmetičku torbu, stavi je pored tog prtljaga, otvori samo i to je to (kao i elektronske uređaje, kao laptop, ali oni idu u odvojenu, zasebnu gajbicu). Bez brige, avionsku posadu to ništa ne zanima, tako da nema veze sa avioprevoznikom, prtljag proverava aerodromsko osoblje. I tu mogu samo da ti oduzmu te stvari većih zapremina, nema nikakvih restrikcija ili kazni.
 
Ljudi, vrlo praktično pitanje:
Naredne nedelje prvi put ikada putujem samo sa kabinskim prtljagom na duže od jednog dana (da budem precizniji, 3 dana).
Ličnu kozmetiku nosim bukvalno u onim najmanjim pakovanjima što postoje, a nije problem da uzmem i patent kesu. Hoće li praviti pitanje oko toga zbog tečnosti i sl?
jedino sto mogu da ti kazem - ko hoce da se drzi propisa ko pijan plota, taj moze da pravi problem. Inace iz iskustva mogu reci da uglavnom retko ko pravi problem, plus ne nosim u toj posebnoj kesici i bocicama tecnost. Par puta me AS zeznula (citaj nije htela da moj kofer od 10kg baci dole, sto i nisu u obavezi, ali obicno rade), pa sam nekada prosao i sa dezodoransom od 250ml u koferu iako nije trebalo. Dok se nekada desavalo i za parfem od 100ml da salju na drugu traku, pa vade i ispituju.
 
Ljudi, vrlo praktično pitanje:
Naredne nedelje prvi put ikada putujem samo sa kabinskim prtljagom na duže od jednog dana (da budem precizniji, 3 dana).
Ličnu kozmetiku nosim bukvalno u onim najmanjim pakovanjima što postoje, a nije problem da uzmem i patent kesu. Hoće li praviti pitanje oko toga zbog tečnosti i sl?
Важећа европска регулатива је, ако на аеродрому немају савремену опрему која може да детектује (угрубо, немој хемичари да скоче) и састав течности - свако појединачно паковање не више од 100 ml, и укупно не више од литар. Ово не важи за лекове и дечју храну.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Zgodno je da sve bude u providnom neseseru. Ja sam kupio u Lily, sa nekim kompletom neke kozmetike koji sam dao ženi. Bilo je i u DM ranije sve te kozmetike u malim pakovanjima.
npr:
 
Zavisi i od mesta gde ideš..ako nemaju te savremene skenere neće te pustiti. Mene su npr pustili sa FCO ka BEG sa flašom vina...ne mogu da poverujem baš da nisu videli na skeneru...:)
 
Ovo su baš novosti. Znači verovatno prvo Šangaj kao što smo znali a sada znamo da hoće da lete za Guangdžou, pa onda nešto na istoku Amerike ili Kanade - verovatno Toronto, pa tek onda ambicija da se leti za Koreju i Japan. Za sve ovo zaista treba više od 4 širokotrupna aviona.
 
елем, обећани шбб/кбб (после само 5 дана, али узевши у обзир моју редосвност посета, узмите као да је прошао један дан)

пресвјетли АШП често воли да булазни како ЈАТ не би преживео дерегулацију 1997. године (да је остала Југославија, као таква ушла у ЕУ и остало). што не да је далеко од истине, него је ноторна лаж. зашто? па ЈАТ су првенствено водили професионалци, колико год нама то чудно изгледало, али су кључне позиције заузимали људи који су се заиста разумели у посао управљања цивилном компанијом, и који су заправо и подигли ЈАТ и од њега направили оно што је био 80их година. наиме, већ крајем 80их година се у ЈАТ-у размишљало о тој дерегулацији (приче су почеле још 80их, конкретни потези су повучени почетком 90их, споразум је потписан 1992. са почетком 1997.). сходно томе, компанија је кренула ка томе. у више праваца.

флота: план је био да се 727 и ДЦ-9 замене са још 737, тј. 733 и 734. као што знате, већ су били поручени МД-11 са планираним уласком у флоту 1992/93. али, требало је мењати ДЦ-10. 767 би био кандидат за замену и ДЦ-10, а врло вероватно би 1996/97 поручио 777 као коначну замену за ДЦ-10 и МД-11. вероватно би током 2000их Југославија ушла у Ербас преко својих фирми, па би тако ЈАТ прешао на Ербас флоту и данас би имао око 90 авиона. Боинзи би врло вероватно били предати Ер Југославији за чартере, домаће летове и летове са секундарних аеродрома (Сарајево, Скопље, Подгорица, Дубровник и Сплит). ДЦ-10 и МД-11 би постали карго.

саобраћај: укидање одређених политичких линија које су летеле да би се рекло да се лети (углавном ка несврстаним земљама), а нису имали никакву економску логику, повећање унутаревропских дестинација на 7-14 недељних летова ка главним чвориштима, прелазак на hub and spoke модел са тачно одређеним таласима, а не на стихијско као што је било. не би било затварања Загреба и Љубљане, али не би се ни развијали јако као Београд. једноставно, главни и највећи град државе би доминирао, али би Загреб и Љубљана задржали статус хабова (с тим што мислим да би били комплементарни један другом због близине, дакле летело би се ка истим дестинацијама али различитим данима). штавише, Загреб и Љубљана би вероватно задржали и летове за Њујорк, Чикаго и Торонто и још понегде у Америци (Кливленд, Детроит), али не ка Далеком Истоку, док би из Београда било летова и ка другим градовима у Америци (типа Лос Анђелес, Ванкувер, Вашингтон, Монтреал) и Далеком Истоку. све у свему, мислим да би ЈАТ данас имао око 130 дестинација од Америке до Јапана, али без Аустралије и Океаније, јер би пратили тренд који је био у Европи средином 2000их. Ер Југославија би вероватно летела већину домаћих летова (изузетак би била јако профитабилна линија Београд-Дубровник) и међународне летове са секундарних аеродрома , тако да би та компанија имала још неких 30-так целогодишњих и још толико летњих дестинација, али би била посебна компанија са својим авионима.

унутрашња организација и власништво: не би се битно променила, осим што би се укинули ОУР-и укидањем самоуправног социјализма, а ЈАТ би се трансформисао у АД, са односом 80% држава : 20% радници. могуће је да би се ЈАТ Техника издвојила као засебна компанија али 100% у власништву ЈАТ-а. мислим да би ЈАТ продао аеродроме у свом власништву током 2000их. али продао, не уступио као што је стварно урадио


ето, један мали шбб/кбб да је остала она држава и какав би ЈАТ био данас. и при том, ово нису влажни снови, већ стваран сценарио да је опстала држава
 
Па ЈАТ је са своје стране дерегулисао цене годинама пре фамозне 1992... Нпр. на париском Орлију су његови службеници испод руке исписивали повратне карте за Београд за 1.000 франака, док је званична цена била дупло већа. А тек Париз-Бангкок... вишеструки попуст. Или Пекинг. Савршено нелегално у оно време. Ер Франс је кукао нонстоп, инспекција их никад није ухватила на делу. Од свих легасија, ЈАТ је био најспремнији за дерегулацију.
 
пресвјетли АШП често воли да булазни
Pretpostavljam da je ovo presvjetli ironično? Mislim da je on i njegov imenjak pre nedelju dana vandalizovao domaći sajt dok moderacija nije radila. Čist međunarodni kriminal što se mene tiče.

стваран сценарио да је опстала држава

Čitava priča ti je odlična, uzivao sam u detaljima. Ovo na kraju je ipak bila realnost. Nema sumnje da je taj raspad nekim drugim zemljama i njihovim avio firmama bio od velike koristi i da su navijali za raspad iz sve snage. JAT bi sada sigurno bio veći od Austrian-a da nije bilo raspada.
 
Jeste, bio je 10. avio kompanija u Evropi u jednom trenutku. Hoću da kažem ostao bi i daje veći od Austriana, mada ne bi mogao da ostane veći od TK.
 
Pretpostavljam da je ovo presvjetli ironično?

наравно

Pa bio je veći i od njih, i od Turkiša.

не би био већи од Туркиша. из једног јединог разлога: Турска може да пумпа у Туркиш колико год жели пара, док Југославија то не би могла због правила European Common Aviation Area, где баш и не може да се бесконачно пумпају паре због једнакости за све (а Југославија сигурно не би била међу једнакијим)
 
Ма не би, наравно, имао ЈАТ 400 авиона и био већи од Турака, али би имао 150.
 
Jeste li zaboravili da je 1990. osnovana Croatia Airlines i da je Adria već postojala..Mislim, JAT bi ostao najjača kompanija u državi, ali ne bi imao takav položaj kao do 1991.
 
Ja, kao veciti optimista,verujem da Air Serbia moze za jedno 5-10 godina da (ponovo) bude veca od Austriana
 
Vrh