Šta je novo?

Air Serbia

Bg je na dobrom geografskom položaju da pokriva ceo Balkan, prirodna pozicija za hub, kako za letove za zapad, ali i za istok.. to nemaju ni Zagreb, ni Sofija.
 
Па ипак, вратимо се реалним темама. Време је прошло, историја се сложила другачије. Неђа плакања за просутим млеком, треба скупити ново.
 
Jeste li zaboravili da je 1990. osnovana Croatia Airlines i da je Adria već postojala..Mislim, JAT bi ostao najjača kompanija u državi, ali ne bi imao takav položaj kao do 1991.
Postojali su i ranije i slovenačka Adrija, i hrvatska Pan Adrija (tolike su tamo face za avijaciju, da nemaju stranicu na hrvatskoj vikipediji o svojoj prvoj nacionalnoj kompaniji!). To su politički projekti, i svi su odreda propali. Aviogenex možda ne bi propao.
 
Ал је пропао. Нажалост. Сам генекс је почео као искључиво политички пројекат
 
Не знам баш, Генексова агенција "Југотурс" је била четврта по величини у Британији нпр. Кроација се ових дана хвали да покреће један недељни лет из Дубровника за Праг - иако је Чесима хрватско море као домаће - да је старо време у новоме, Генекс би има једно три дневна лета на тој линији, и то са А321. И ЈАТ сезонске.
 
Jeste li zaboravili da je 1990. osnovana Croatia Airlines i da je Adria već postojala..Mislim, JAT bi ostao najjača kompanija u državi, ali ne bi imao takav položaj kao do 1991.

нико то није заборавио. Адриа би опстала до данас и била би други превозник у држави. вероватно би постала нискотарифна компанија. Кроација би била неки мањи регионални превозник, можда би временом била преузета од стране ЈАТ-а или Адрије

Не знам баш, Генексова агенција "Југотурс" је била четврта по величини у Британији нпр. Кроација се ових дана хвали да покреће један недељни лет из Дубровника за Праг - иако је Чесима хрватско море као домаће - да је старо време у новоме, Генекс би има једно три дневна лета на тој линији, и то са А321. И ЈАТ сезонске.

Авиогенекс би наставио да послује. данас би био величине TUI fly Deutschland или TUI fly Belgium, дакле око 20-30 авиона и 90-100 дестинација, махом са Јадрана
 
Шта је најбоље урадити кад дођете на чек-ин, и сазнате да је повратни лет за Београд пребукиран, јер су послали мањи авион, и за вас нема места?
 
Обратити се лекару или фарма... службеници компаније и следити њена упутства :(
 
Шта је најбоље урадити кад дођете на чек-ин, и сазнате да је повратни лет за Београд пребукиран, јер су послали мањи авион, и за вас нема места?
Obratis se sluzbeniku kompanije, ali obavezno naglasis da si upoznat sa svojim pravima i da ti sleduje naknada od:
  1. 250€ za letove do 1.500km
  2. 400€ za letove do 3.500km
  3. 600€ za letove preko 3.500km
Dodatno, duzni su da ti obezbede zamenski let do destinacije ili da ti vrate celokupan iznos karte. Ako je potreban i hotel, onda moraju i to.
 
Нема службеника ни информација, сада чекам шта ће да понуде, јер многи одустају због кашњења. Можда се и ослободи место.
 
Obratis se sluzbeniku kompanije, ali obavezno naglasis da si upoznat sa svojim pravima i da ti sleduje naknada od:
  1. 250€ za letove do 1.500km
  2. 400€ za letove do 3.500km
  3. 600€ za letove preko 3.500km
Dodatno, duzni su da ti obezbede zamenski let do destinacije ili da ti vrate celokupan iznos karte. Ako je potreban i hotel, onda moraju i to.
Хвала Лука. Ипак се на крају завршило са пет сати кашњења, а нека група младих Американки и још пар парова су отказали већ чекиран лет (због пропуштања конекција). Тако се ослободило десетак места за нас прекобројне. Мада, никако ми није јасан критеријум кога су првобитно пустили а кога не. Такође, бацам велики хејт на BCN јер нема онлајн чек-ин нити аутомате, па сам без икаквог пртљага морао да чекам три сата на шалтеру, а такође нису имали никакав инфо да лет касни, све до самог термина лета.

Дадоше ми ваучер (10Е) за неку храну, што не би ни мало дете на'ранило, при аеродромској тарифи.
 
kriterijuma za prekobrojne ima vise, klasa kupljene karte, redosled cekiranja (seq.no. na boarding passu), FF status, da li imas konekciju, da li imas zdravstvene probleme (SSR kod), itd.
 
Dva puta mi se desilo da i pored toga što sam online čekiran, pri predaji prtljaga sam ljubazno zamoljen da odustanem od leta. Nudili su mi odštetu u novcu, smeštaj u hotelu i rebooking na let dan kasnije. Oba puta je bio overbooking. Kapiram da su pitali svakoga. Možda sam pogrešio jer sam odbio ponude. U slučaju da niko ne odustane najugroženiji su oni koji poslednji dolaze na prijavu za let.
Dodaću da i ja imam loša iskustva sa BCN, nekako je proces čekiranja neorganozovan, osoblje neljubazno, mali broj šaltera...
@GOJE Što se informacija tiče, wi-fi je besplatan, otvoriš Flightradar i eto najtačnijih informacija da li ima kašnjenja sa neke destinacije, otkazivanja. Ako se osloni ćovek na informacije od službenika na čekiranju, svašta se tu može čuti od raznih ali i sve pohvale onima koji dobro rade svoj posao😉
 
Dva puta mi se desilo da i pored toga što sam online čekiran, pri predaji prtljaga sam ljubazno zamoljen da odustanem od leta. Nudili su mi odštetu u novcu, smeštaj u hotelu i rebooking na let dan kasnije. Oba puta je bio overbooking. Kapiram da su pitali svakoga. Možda sam pogrešio jer sam odbio ponude. U slučaju da niko ne odustane najugroženiji su oni koji poslednji dolaze na prijavu za let.
Dodaću da i ja imam loša iskustva sa BCN, nekako je proces čekiranja neorganozovan, osoblje neljubazno, mali broj šaltera...
@GOJE Što se informacija tiče, wi-fi je besplatan, otvoriš Flightradar i eto najtačnijih informacija da li ima kašnjenja sa neke destinacije, otkazivanja. Ako se osloni ćovek na informacije od službenika na čekiranju, svašta se tu može čuti od raznih ali i sve pohvale onima koji dobro rade svoj posao😉
Ja nisam imao info za MXP-BEG pre neki dan, sva sreća pa sam na Flightradaru video da je poleteo YU-APH iz BEG. Sleteo na BEG u 2.05... Ali ipak je bio vaučer za klopu..
 
321 da vozi najtrazenije Evro destinacije i ka RF a 319 da se polako prebacuje na glavni avion za region (Titograd, Sarajevo, Zagreb, Ljubljana…). Potraznja je tu, 100-seateri bi bili gubljenje novca i vremena.
 
Meni nije jasno kako let JU702 može da kasni 6 sati. Prethodno više od 48 sati nije ni korišćen već je zvrjao na aerodromu. Šta god da je razlog, vrlo, vrlo neozbiljno od Air Serbia.

JU702 - kašnjenje.png


YU-ARC korišćenje.png
 
Poslednja izmena:
Знаш оно, ст8ји три дана на паркингу и ти следеће јутро да стартујеш, кад неће да упали...
 
Па може да се поквари авион. Нема везе са озбиљношћу или неозбиљношћу.
Itekako ima. Ako avion 48 sati nije u upotrebi, i niko se ne seti da proveri da li je sve u redu sa avionom, onda nešto debelo ne valja. Ovo pod pretpostavkom da je bio tehnički kvar.

Takođe, da avion ima tako nisku iskorišćenost, isto je vrlo problematično, što se tiče profitabilnosti. Ali, valjda će se poboljšati dolaskom letnjih dana.
 
Itekako ima. Ako avion 48 sati nije u upotrebi, i niko se ne seti da proveri da li je sve u redu sa avionom, onda nešto debelo ne valja. Ovo pod pretpostavkom da je bio tehnički kvar.

Takođe, da avion ima tako nisku iskorišćenost, isto je vrlo problematično, što se tiče profitabilnosti. Ali, valjda će se poboljšati dolaskom letnjih dana.
Превише си строг. Авион је сувише комплексан систем да би неко могао да пошаље малог на паркинг да га кресне да види да л' ради, јер сутра треба да иде на море. Многе системе проверавају тек пилоти у серији узастопних провера пред сам лет (пре покретања мотора, пре почетка вожења, пре изласка на писту...), тако да је природно да се неки кварови открију тек тад.

Проблем је ако се таква кашњења систематски понављају; понеко и изузетно кашњење је природна последица велике комплексности савремене авијације, и великог притиска за економском ефикасношћу.
 
Не иде то тако, тек кад се стартују мотори може да се види шта све није у реду.

Нема овде ничега.
 
Vrh