Šta je novo?

Air Serbia

Jer je novi IATA kod jako tesko dobiti, a da ima smisla. Svi smisleni kodovi su odavno zauzeti. Verovatno smo mogli da dobijemo neki 8Y kod, ali zasto bismo? Koja je logika sto Hrvatska ima 9A oznaku, Crna Gora 4O, BiH E7, Slovenija S5, Makedonija Z3, itd... Nijedan od tih kodova nema konekcija sa drzavom.
Заправо, YU као префикс регистрације ваздухоплова не потиче од IATA.

Сваки авион је, истовремено, и летећа радио-станица. Због тога се ознаке (регистрације, али и позивни знакови) усклађују са принципима и договорима на нивоу ITU (International Telecommunications Union).

Србија од ITU тренутно има додељене префиксе YT и YU, па за регистар ваздухоплова користи потоњи. Сви двословни префикси на S су већ заузети (слободне су комбинације S и број) тако да, у праву си, све и да га мењамо, не бисмо добили код који би могао да се идентитетно асоцира са државом.
 
Ovaj intervju mi sad izleteo, a nije mi poznat. Uglavnom stara priča, ali ima i nekih informacija koje su meni nove. Za potencijalne NEO konfiguracije npr.
 
Ovaj intervju mi sad izleteo, a nije mi poznat. Uglavnom stara priča, ali ima i nekih informacija koje su meni nove. Za potencijalne NEO konfiguracije npr.

NEO bi bas lepo legao. A izgleda da ce biti i novih linija prema Kini oko leta!

Inace, neki od regionalnih analiticara ocigledno citaju BB, uzimajuci u obzir vest o business klasi od YU-APO :) na nebu business seat Vistara, na drumu business Seat Vitara
 
NEO bi bas lepo legao. A izgleda da ce biti i novih linija prema Kini oko leta!

Inace, neki od regionalnih analiticara ocigledno citaju BB, uzimajuci u obzir vest o business klasi od YU-APO :) na nebu business seat Vistara, na drumu business Seat Vitara
Ne bih baš išao tako daleko da dotičnu personu nazivam analitičarem...više kao blogerom
 
Ne cita doticni Beobuild, vec neko od ovde prisutnih svaku informaciju koju podelimo ovde napise u komentaru na njegovom portalu. Bas sam zapazio, vise puta se to dogodilo, evo za YU-APO, bilo je i za statistiku letova za JFK, a ne bi me cudilo da sutra osvane i komentar na temu ovog najnovijeg intervjua. I onda doticni napise clanak na tu temu, kao da je on iskopao tu informaciju. Ko god da to radi, zaista nije u redu.
 
ако планирају Ембраере, значи да ће бити Монтенегрови, узевши у обзир њихов вишак капацитета
 
20230214_135001.jpg
 
Pa i nije 6 sati busom, treba manje od 5 sati, ako ne i oko 4 sata - izuzimajući vreme na granici. A to isto vreme su izuzeli i za avion.
A za Budimpeštu ljudi više idu kombijima, povoljnije od aviona, a nema cimanja do aerodroma nego lepo te pokupi na adresi.
 
Pa i nije 6 sati busom, treba manje od 5 sati, ako ne i oko 4 sata - izuzimajući vreme na granici. A to isto vreme su izuzeli i za avion.
A za Budimpeštu ljudi više idu kombijima, povoljnije od aviona, a nema cimanja do aerodroma nego lepo te pokupi na adresi.
Fudeks vozi tacno 6 sati, neki imaju i za 5:15, ali svejedno - puno je. E sad da li treba vreme za prelazak granice na aerodromima racunati uz vreme leta - to je vec malo teze pitanje, neko ce reci da, neko ne.

Razlika u ceni izmedju aviona i kombija i nije neka - kombi je 40e, a avion 49e. Uz vec standardne guzve na Horgosu tokom leta, mislim da bih gotovo izvesno odabrao avion. Jedne godine sam ukupno na Roszke i Horgosu cekao skoro 12h i od tada izbegavam da idem u ili kroz Madjarsku preko leta, vikendom, praznicima i kada su skolski raspusti, kako srpski tako i nemacki.
 
Naravno, ne poričem komfor aviona, to stoji. Samo sam se ubacio za netačnu informaciju da autobusom treba efektivno 6 sati.
Za ovu statistiku su očigledno računali stajanje na granici, onda se uklapa otprilike satnica oko 6 sati, ali onda nije fer da se računa za avion samo 1 sat. Ako računamo bar od trenutka kada se zatvara gejt, recimo pola sata pre leta, i onda još pola sata nakon sletanja da se izađe sa aerodroma, onda je realno potrebno 2 sata.
Da ponovim kao na početku, nije mi bila poenta u tome šta je brže i komfornije, nego je reklama sa pogrešnim ili iskrivljenim informacijama, u korist jednog.

I ja ću naravno uvek izabrati radije avion umesto autobusa ili kombija, samo se ne radi ovde o tome.
 
Iskreno ne mislim da su pogresili sa reklamom. Razlog za to je sto stajanje na granici ne mozes da ne uracunas u trajanje putovanja jer si svakako zakucan za sediste u busu. Zakucan si za njega tih 6 sati, nevezano koliko od toga otpadne na voznju, a koliko na stajanje u redu na granici. U avionu si zakucan za sediste taj jedan sat, mislim da su tom logikom isli - vreme koliko sedis u svom prevozu.

E sad oba prevoza imaju dodatno vreme, kod aviona je to dolazak i odlazak sa aerodroma, a kod busa dolazak na stanicu ranije. Kod busa je to vreme malo manje, ali ni u vreme putovanja busom nije uracunato.
 
Све зависи какво ко искуство има. Мене је погодила 100% тј ја сам потрошио око 7 сати да би из Будимпеште дошао на адресу. Лето, гужве, покварен кондиционер , људи живе свуда нема где нисмо свратили да оставимо путника
 
Mislim da u ovom slučaju za Budimpeštu veliku ulogu igra prtljag,.
 
Mislim da u ovom slučaju za Budimpeštu veliku ulogu igra prtljag,.
Pa zavisi. Ako ides do Budimpeste na 2-3 dana, da li ces zaista nositi kofer od 23kg? Apsolutno svaki put kada sam isao negde na 2-3 dana, bilo to kolima, busom, kombijem ili avionom, nosio sam kofercic za kabinski prtljag+ranac. Dakle isto kao da idem avionom u light tarifi.
 
Nesto sto sam vise puta primetio je da su cene multi city karata neuskladjene kad se kupuju recimo preko Google Flights i preko websajta Air Serbie.

Na primer,
JU565 20.3. VCE-BEG
JU380 26.3. BEG-LHR

Cena preko Google Flights je 236EUR za Economy Standard (link sa Google Flights te odvede na Air Serbijin website gde pise ta cena, ne govorim o onim 3rd party kiwi.com forama).
Dok recimo, ako bi uzeo iste karte direktno na airserbia.com, ispalo bi 203EUR.

Ovde je skuplje preko Google Flights. Ali sam vec imao primere gde je za takve rute Google Flights bio dosta jeftiniji, recimo 50EUR naspram 180EUR na airserbia.com
 
Cijene su dinamične. A sinkronizacija flightsa i AS web sajta nije baš uvijek pogođena

Gledaš cijenu koju imaš na stranici prodavača. Bio to AS ili third party

Google flights je orjentacono dok ne uđu i oni u 3rd party

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Vrh