Šta je novo?

Air Serbia

Pomeranje zavese je standardno, kada avion ima sva sedišta ista.

Ali post iznad navodi 8 biznis sedišta, što bi značilo dva reda od po 4 sedišta. Sedišta od ekonomske su 6 po redu.
 
Pomeranje zavese je standardno, kada avion ima sva sedišta ista.

Ali post iznad navodi 8 biznis sedišta, što bi značilo dva reda od po 4 sedišta. Sedišta od ekonomske su 6 po redu.
Air Serbia i mnoge druge nemaju nikakva posebna sedišta na kraćim linijama, već samo ne prodaju srednja sedišta po stranama.
 
Ne vracaju biznis klasu sa zasebnim sedistima, vec je ovo greska na PlaneSpotters-u. YU-APO je u C8Y156 jer nisu zamenili kabinu, ostala je Vistarina. I da, on ima ona prava biznis sedista, 2+2 u redu, pa ako nekada idete da znate :)

U svakom slucaju, ovde je prekopirano sa YU-APO, ali nece biti drugacijih sedista za biznis klasu. YU-APS ce biti u standardnoj CY174 konfiguraciji, a pretpostavljam da ce i YU-APO prebaciti na tu konfiguraciju kada bude na C checku.
 
Ljudi, da razjasnimo, J4/Y168, J8/Y162, J12/Y156, Y174 su moguce konfiguracije na A320 sa sedistima koje je ugradila JU. Tu imamo pokretnu pregradnu zavesu. U ovoj konfiguraciji je trenutno jedino YU-APH, bio je i YU-APG dok nije vracen. Kod ovih konfiguracija se blokira srednje sediste.

YU-APO nema sedista kao ostali JU avioni, vec ima Vistarina. On ima fiksnu J8/Y156 konfiguraciju, nema pokretne zavesu, nema blokiranih sedista u biznis klasi. On ima ona prava sedista za biznis klasu, kao sto su imali svi JU avioni kada je JU osnovana. To ce tako ostati dok ne ode na C check kada ce mu kabina biti unificirana.

Evo i slika:


Biznis klasa na YU-APO, fiksno 8 sedista, nema blokade srednjeg sedista (uopste ne postoje sedista 1B, 1E, 2B, 2E), nema pokretne zavese
Screenshot 2023-02-07 at 9.41.39 PM.png


Biznis klasa na YU-APH i svim A319 avionima, ima pokretnu zavesu, broj sedista za biznis je 0 ili 4 ili 8 ili 12, sedista 1B, 1E, 2B, 2E postoje, ali se ne prodaju (blokirano srednje sediste)
Screenshot 2023-02-07 at 9.43.00 PM.png


Ekonomska klasa na YU-APO, ne postoji red broj 13, redovi idu od 3 do 29, preskace se 13 - ukupno 26 redova = fiksno 156 sedista
Screenshot 2023-02-07 at 9.41.03 PM.png


Ekonomska klasa na YU-APH i svim A319 avionima, postoji red broj 13, u konkretnom slucaju ekonomska klasa je od 3. reda do 29. reda, ali to moze da varira od toga na kojoj liniji leti avion, tj. da li ima biznis klase ili ne, u svakom slucaju broj sedista u avionu je 174 i moguce su gore pomenute kombinacije za konfiguraciju
Screenshot 2023-02-07 at 9.43.54 PM.png
 
Ја стварно не видим проблем у том 13ом реду.
Како то, на земљи сви атеисти и агностици, свепаметни, а на небу боје се броја 13. Као да напсиана цифра може да искочи и рукама задави некога.
Много се гледа холивудска продукција.

Јапанци исто имају манију бројева, једио је код њих 4 ваљда...
 
Da je glupost preskakanje broja 13, slazem se. Ali ipak dosta kompanija to radi. Air Serbia ne radi.
 
Slučajno naidjoh na ovaj video, interesantno je videti koliki je kontrast izmedu Er Srbijinog osoblja i osoblja na aerodromu, taksiste da ne pominjem. Ja bih zaista mogao da podelim utiske sa njim, osoblje u avionu im je fantastično, medjutim, imati onakve kromanjonce od taksista je zaista tragedija.

 
medjutim, imati onakve kromanjonce od taksista je zaista tragedija.
Prosao sam bas pre neki dan tuda i isto mi je palo na pamet. Iskaču iza svakog ćoška. Pricao sa komunal... izvinjavam se, belima i covek mi kaze ništa ne brini slikano im je vozilo. U prevodu apsolutno ih ne interesuje da srede situaciju vec samo da im naplate kaznu ako se zadrze duze od propisanog na prilazu.
 
Gledam sad, ne vidim da je YU-ANE ikada koriscena.

Авиогенексов ТУ-134А. све AN регистрације су већ (биле) искоришћене. YU-ANA је био Адријин ДЦ-9, која се срушио на Корзици. ANB, ANC, ANG, ANM, ANN, ANR, ANS и ANT су исто били Адријини авиони (неке ДЦ-9 неки РОМБАЦ 1-11), ANE (раније поменути ТУ-163А), ANP (и даље је уписан у регистар, иако је авион продат), ANU и ANZ (кул колор шема) су били Авиогенексови а AND, ANF, ANH, ANI, ANJ, ANK, ANL, ANV и ANW су били ЈАТ-ови (само су AND, ANI и ANK остали у регистру)

Не могу старе ознаке да се користе?

из неког чудног разлога, не могу да се користе. тако на пример YU-ABC се срушио на Сљемену још давне 1950. године, и од тада никада више није коришћена та регистрација у регистру. први трословни у садашњем регистру је YU-ALN

иначе, оно што је занимљиво је да су на AM били уписани само ДЦ-10 (AMA, AMB, AMC и AMD). даље нису уписивани авиони. требало је да се као AME, AMF, AMG и AMH упишу МД-11, али почела су срања у Југославији, па ти авиони никада нису били произведени. на AO су били уписани Адријни Ербасеви (AOA, AOB, AOD и AOE, а AOC није ни искоришћен), Авиогенексови 732 (AOF и AOG), Монтенегрови Фокери (AOH, AOI, AOJ, AOK, AOL, AOM, AOP и AOT) и изнајмљени ЈАТ-ови 734 (AOO, AOR, AOS) и 733 (AOU и AOV)
 
Poslednja izmena:
допуна. нашао сам AMI и AMJ - оба су били ИЛ-76, један од Космас Ера, а један од Ер Томиско. иначе, изгледа да је постојала логика у регистрацији авиона у време бивше Југославије. преносим директно са Палубе, где се и налази регистар авиона у Југославији:

YU-AB . avioni sa dva klipnoelisna motora, putnički, JAT-ovi (avioni društva JUSTA su imali YU-BA . , a vojni YU-CA . )
YU-AC . avioni sa dva klipnoelisna motora, teretni, JAT-ovi (kasnije su tu ubačeni i jednomotorni Junkersi W34)
YU-AD . avioni sa dva klipnoelisna motora, putnički, JAT-ovi
YU-AE . avioni sa jednim klipnoelisnim motorom
YU-AF . avioni sa četiri klipnoelisna motora, putnički
YU-AG . avioni sa četiri mlazna motora
YU-AH . avioni sa dva mlazna motora
YU-AI . avioni sa četiri turboelisna motora
YU-AJ . avioni sa dva mlazna motora
YU-AK . avioni sa tri mlazna motora (ovde su greškom upisali iznajmljeni YU-AKN BAC-111 koji je dvomotorac, kasnije je dobio YU-ANM).
YU-AL . avioni sa dva turboelisna motora
YU-AM . avioni sa širokim trupom
YU-AN . avioni sa dva mlazna motora
YU-AO . avioni sa dva mlazna motora
 
Izasao je novi update podataka na Bureau of Transportation Statistics. Na osnovu njih, statistika JU tokom avgusta na liniji za JFK je:
  • 11.349 prevezenih putnika
  • 12.500 raspolozivih sedista
  • LF 90,79%
  • 54 letova
  • 307,77 tona carga
Za prvih 8 meseci 2022. godine, statistika je:
  • 49.604 prevezenih putnika
  • 60.000 raspolozivih sedista
  • LF 82,67%
  • 262 letova
  • 2.529,36 tona carga
Naglasavam da sam podatke samo preuzeo sa navedenog sajta. Nelogicnosti u brojevima ima (ispada da u proseku na jednom letu imaju oko 230 sedista), ali to su zvanicni podaci.
 
Mozda ce za neke biti bzvz pitanje, ali zasto mi jos koristimo YU oznake? Zar nismo mogli da dobijemo neke nove koje su u skladu sa imenom nase drzave. Ne znam da li se YU jos igde koristi se u nazivu jednog benda.
 
Mozda ce za neke biti bzvz pitanje, ali zasto mi jos koristimo YU oznake? Zar nismo mogli da dobijemo neke nove koje su u skladu sa imenom nase drzave. Ne znam da li se YU jos igde koristi se u nazivu jednog benda.
Jer je novi IATA kod jako tesko dobiti, a da ima smisla. Svi smisleni kodovi su odavno zauzeti. Verovatno smo mogli da dobijemo neki 8Y kod, ali zasto bismo? Koja je logika sto Hrvatska ima 9A oznaku, Crna Gora 4O, BiH E7, Slovenija S5, Makedonija Z3, itd... Nijedan od tih kodova nema konekcija sa drzavom.
 
Vrh