Да ли је неко мењао или му је промењен код од 1932. и да ли је то могуће урадити?
То је свакако могуће урадити. Све међународне конвенције полазе од принципа поштовања суверенитета држава. Дакле, нико Србију не тера да има кôд YU, али ни Србија не може да изабере кôд који жели, јер није сама на планети, већ дели исти фреквенцијски спектар са Абисинијом, Француском, Персијом, Никарагвом, Сијамом и свим осталим државама и њиховим наследницама.
Да се разумемо - ово је као да дискутујемо да ли можемо да укинемо црвено светло на семафору, јер нећемо да нас подсећа на комунисте. Па, може, наравно, али то је огроман пројекат са огромним трошковима, и још већим ризицима, а која је ‘асна?
Ево мале анегдоте за поређење сразмера подухвата: аеродромске писте се означавају у десетинама степени магнетног правца. Тако је писта у Београду 12/30 зато што стоји у правцу 120/300 степени у односу на магнетни север. Сад, ђаво нема мира па помера магнетни север, и дешава се (ретко и понегде) да ознака писте више не изражава верно њену компасну оријентацију. Због тога је у Женеви пре пар година урађен пројекат да се промени ознака писте из 05/23 у 04/22. Пројекат је трајао шест година и коштао преко три милиона франака. За један аеродром, за једну писту.
Пука конвенција, бројеви на тараби, ал’ кад хоћеш да их промениш, дираш у осиње гнездо стотина публикација, стандарда, техничких система и њихових параметара. Тога се ни залудни попови не хватају олако, некамоли озбиљне државе.