Šta je novo?

Air Serbia

Zato što ovom zemljom još vladaju jugo-bumeri koji nisu prežalili pad Berlinskog zida i raspad sfrj.
Moraćemo izgleda sačekati da pomre ta propala generacija kripto-komunista pa da se konačno otarasimo tih YU simbola države koja ne postoji preko 30 godina.
Кад пуцаш, треба да гађаш у мету, а да би гађао, треба да знаш где је мета. Иначе, џаба ти и пушка и муниција.

Радиотелефонски префикс YU је додељен Краљевини Југославији 1932. године.
8E4AD043-3992-4781-BAD1-6C167D08D1A2.jpeg
 
Nadam se da nikad neće promeniti to Yu. Baš ćemo svaki put kad se pojavi nova nabešnjena generacija koja misli da sve počinje od njih da se sve menja iz korena. Ja da se pitam ne bi se ni Air Serbia zvala tako, nego bih vratio Aeroput npr. ili tako nešto.
 
Poslednja izmena:
Po naslovu izgleda da im nije pravo što Er Srbija otvara linje gde već leti Vizer, smanjujući im zaradu. Naravno nije bilo reči o tome kako je godinama Vizer otvarao linije gde je Er Srbija već letela, što redovnim linijama a što čarterima, kao na primeru Barselone, Berlina, Kopenhagena i mnogo drugih.

Osim toga kaže da "Air Serbia može da profitira i od uvođenja leta za Ohrid od juna, pošto je Wizz Air najavio ukidanje te rute". Vizer nikad nije leteo Beograd Ohrid pa ne može ni da je ukine, ali valjda nije obaveza novinara da provere činjenice.
 
Кад пуцаш, треба да гађаш у мету, а да би гађао, треба да знаш где је мета. Иначе, џаба ти и пушка и муниција.

Радиотелефонски префикс YU је додељен Краљевини Југославији 1932. године. Pogledajte prilog 154874


Да ли је неко мењао или му је промењен код од 1932. и да ли је то могуће урадити?
 
Да ли је неко мењао или му је промењен код од 1932. и да ли је то могуће урадити?
То је свакако могуће урадити. Све међународне конвенције полазе од принципа поштовања суверенитета држава. Дакле, нико Србију не тера да има кôд YU, али ни Србија не може да изабере кôд који жели, јер није сама на планети, већ дели исти фреквенцијски спектар са Абисинијом, Француском, Персијом, Никарагвом, Сијамом и свим осталим државама и њиховим наследницама.

Да се разумемо - ово је као да дискутујемо да ли можемо да укинемо црвено светло на семафору, јер нећемо да нас подсећа на комунисте. Па, може, наравно, али то је огроман пројекат са огромним трошковима, и још већим ризицима, а која је ‘асна?

Ево мале анегдоте за поређење сразмера подухвата: аеродромске писте се означавају у десетинама степени магнетног правца. Тако је писта у Београду 12/30 зато што стоји у правцу 120/300 степени у односу на магнетни север. Сад, ђаво нема мира па помера магнетни север, и дешава се (ретко и понегде) да ознака писте више не изражава верно њену компасну оријентацију. Због тога је у Женеви пре пар година урађен пројекат да се промени ознака писте из 05/23 у 04/22. Пројекат је трајао шест година и коштао преко три милиона франака. За један аеродром, за једну писту.

Пука конвенција, бројеви на тараби, ал’ кад хоћеш да их промениш, дираш у осиње гнездо стотина публикација, стандарда, техничких система и њихових параметара. Тога се ни залудни попови не хватају олако, некамоли озбиљне државе.
 
Poslednja izmena:
Ево мале анегдоте за поређење сразмера подухвата: аеродромске писте се означавају у десетинама степени магнетног правца. Тако је писта у Београду 12/30 зато што стоји у правцу 120/300 степени у односу на магнетни север. Сад, ђаво нема мира па помера магнетни север, и дешава се (ретко и понегде) да ознака писте више не изражава верно њену компасну оријентацију. Због тога је у Женеви пре пар година урађен пројекат да се промени ознака писте из 05/23 у 04/22. Пројекат је трајао шест година и коштао преко три милиона франака. За један аеродром, за једну писту.

Interesantan video na temu
 
Neko je kod "strucnjaka" u komentarima pisao da se na sajtu Air Serbia na gomili linija od polovine juna pojavljuje A321. Ima neko neki info? Neki wet lease pretpostavljam
 
Кад пуцаш, треба да гађаш у мету, а да би гађао, треба да знаш где је мета. Иначе, џаба ти и пушка и муниција.

Радиотелефонски префикс YU је додељен Краљевини Југославији 1932. године. Pogledajte prilog 154874
Btw, izvinjavam se što ću malo zagaziti u off, ali, seća li se neko kada je 2006. godine Srbija ("ne svojom voljom") postala nezavisna, pa je morala da aplicira za nove ISO dvoslovne i troslovne kodove, da ne bi nastavila da koristi nikada zaživele CS i SCG? Koštuničin kadar je predložio (pajsadovo) SS za dvoslovni, a SRB za troslovni, pri čemu je samo potonji prihvaćen. Kao, logika za "SS" je bila "Srbija Srbi" (svaka ideja da su sve tupadžije na vlast došle tek 2012. godine može biti zaboravljena). Na stranu što je zbog loše istorijske konotacije ovo odmah odbačeno, ISO je predložio da kod bude XS. Tek tada su se Ministarstvo inostranih poslova i Institut za standardizaciju ozbiljnije uključili i predložili RS, koji je prihvaćen.
 
Neko je kod "strucnjaka" u komentarima pisao da se na sajtu Air Serbia na gomili linija od polovine juna pojavljuje A321. Ima neko neki info? Neki wet lease pretpostavljam

осим тих коментара, и моје провере, никакве друге информације нису доступне
 
осим тих коментара, и моје провере, никакве друге информације нису доступне
Greška ipak. Hoštapler je odmah zvao Air Serbiu, dobio info, ali nije hteo u komentarima da piše (verovatno je blokirao i sve ostale koji su odgovarali), nego je objavio kao vest (!?). Stvarno dovodi ciganisanje je na novi nivo. Fali samo da naslov bude tipa "Breaking: Nikad nećete pogoditi da li će Air Serbia imati A321 na leto".
A A321 za neki sezonski wet lease verovatno ima smisla, samo pretpostavljam da ga nije lako naći za takve varijante.
 
Da li neko zna više o konekcijama sa AA preko Čikaga? Gledam na Er Srbijinom sajtu, i layover iz LAje je celu noć, dok je cena karte dosta skuplja od čak i Lufthanse, da ne spominjemo Turkish.

Hoće li biti nekih promena, ili je to to?
 
Vrh