Šta je novo?

Air Serbia

Pa nema, Airbus je evropski proizvođač, ne američki.. Er Srbija ne koristi američke avione.
 
Er Srbijin a330 ima Rols Rojsove motore, tako da to ne važi, a u ostatku aviona ne verujem da ima više od 25% američkih delova..
 
Er Srbijin a330 ima Rols Rojsove motore, tako da to ne važi, a u ostatku aviona ne verujem da ima više od 25% američkih delova..
Koliko "US made or US controlled" (jako širok pojam) komponenti ima u RR motoru?Čiji softver koristi? Ima tu čitav niz problema...ako Ameri krenu da primenjuju ovo kako je napisano to je vrlo ozbiljna stvar!
 
Pogledah sad listu aviona koji su pod US sankcijama, naravno skoro svi su Boeing, ima i par Airbuseva, ali svi A330 su sa PW ili GE motorima. Oba JU A332 imaju RR Trent 772B-60 motore. A330 sa tim motorima ne potpada pod kategoriju da ima vise od 25% delova proizvedenih u Americi. Air Serbia je safe, Turkish ima odredjen broj aviona sa RR Trent motorima, ali oni imaju ogroman broj B77W i B789 koji bi potpali pod ove sankcije.
 
Da, naslov je malo nejasan ali ova nova zabrana se odnosi na sve, što sam gore citirao:
The export controls now bar any aircraft made in the U.S. or those that include more than 25% U.S.-controlled parts from flying into Russia or Belarus without a license issued by the Commerce Department’s Bureau of Industry and Security.

Ako Ameri ovo krenu da primenjuju to je praktično kraj bilo kakvim medjunarodnim letovima za Rusiju i to se prvenstveno odnosi na Tursku, Emirate, Katar i nas. Turska je velika i geostrateški važna, Emirati i Katar su im bogati saveznici a mi smo…to što smo, najlakši za pritisak i zavrtanje ušiju. Naravno, sve je stvar njihove procene i da li hoće ovo sada da primene na nas.

Američke sekundarne sankcije su njihova najveća motka, nema sa tim igranja. Ovako nešto sam i očekivao, čudi me da su čekali godinu dana da sa ovim krenu.
Još jedna čudna stvar vezana za ovu vest:
"Senior American officials warned last month that Turkish individuals are at risk of jail time, fines, loss of export privileges and other measures..."
Kakav crni zatvor, kazne i sl.? To nikakve logike ni veze sa Američkim sekundarnim sankcijama nema
 
Pogledah sad listu aviona koji su pod US sankcijama, naravno skoro svi su Boeing, ima i par Airbuseva, ali svi A330 su sa PW ili GE motorima. Oba JU A332 imaju RR Trent 772B-60 motore. A330 sa tim motorima ne potpada pod kategoriju da ima vise od 25% delova proizvedenih u Americi. Air Serbia je safe, Turkish ima odredjen broj aviona sa RR Trent motorima, ali oni imaju ogroman broj B77W i B789 koji bi potpali pod ove sankcije.
A šta ako je neki od tih RR motora/njegov deo proizveden u RR fabrici u US?

Čak i da je made in UK koliki je procenat komponenti od Američkih kompanija?
Screenshot_2023-01-26-19-16-22-691-edit_com.android.chrome.jpg
 
To nikakve logike ni veze sa Američkim sekundarnim sankcijama nema
Itekako ima: kršenje Američkih sekundarnih sankcija je ozbiljno krivično delo u US i to se odnosi ne samo na US državljane već i na sve strane državljane koji krše njihove sekundarne sankcije , a to znači kao što piše:novčane kazne, optužnica/poternica, američki zatvor itd...Srbija sa US ima sporazum o izručenju optuženih tako da nema beganja:
 
Itekako ima: kršenje Američkih sekundarnih sankcija je ozbiljno krivično delo u US i to se odnosi ne samo na US državljane već i na sve strane državljane koji krše njihove sekundarne sankcije , a to znači kao što piše:novčane kazne, optužnica/poternica, američki zatvor itd...Srbija sa US ima sporazum o izručenju optuženih tako da nema beganja:
Dva sam teksta pročitao vezano za te sekundarne sankcije i oba kao kaznu spominju samo zabranu pristupa njihovom finansijskom sistemu, što mi jedino logično i zvuči, pošto to jedino i mogu da urade.
"Non-US entities with business relationships in the US must comply with secondary issues. If they are in violation, they may be restricted partially or totally from participating in the US financial system, including import or export restrictions. US persons who are found in violation of sanctions may find themselves on the Specially Designated Nationals and Blocked Persons (SDN) list"
Kakav crni zatvor...da hapse strane građane po svetu zato što su van njihove teritorije radili nešto što se njima ne sviđa bi bilo previše i za njih.
 
Koliko "US made or US controlled" (jako širok pojam) komponenti ima u RR motoru?Čiji softver koristi? Ima tu čitav niz problema...ako Ameri krenu da primenjuju ovo kako je napisano to je vrlo ozbiljna stvar!
U redu je, i pre desetak dana si ovde iznenada počeo da pišeš o letovima za Rusiju, da se čudiš zašto Er Srbija još uvek tamo leti i zašto joj EU još uvek nije blokirala prelet..kako EU ne deluje u tom pravcu, sad si našao drugu stvar koju ćeš da razlažeš na sitne čestice.

Kapiram da bi se radovao da Er Srbija prestane tamo da leti i da se nadaš nekakvim blokadama, videli smo i na drugim temama da ne mirišeš ni Rusiju ni Kinu, ali mislim da ove hipotetičke scenarije na ovoj temi nema svrhe dalje razrađivati..
 
Kakav crni zatvor...da hapse strane građane po svetu zato što su van njihove teritorije radili nešto što se njima ne sviđa bi bilo previše i za njih.
Da, to rade već godinama unazad.Evo jedan primer iz prošle godine, optužnica protiv nekog Rusa (ruskog državljanina) za kršenje američkih sekundarnih sankcija:

1674759551047.png


Raspisali su poternicu, kazna je do 20 godina zatvora max. Naravno taj lik je bezbedan u Rusiji ali ako proba da ode negde van Rusije…

Državljanin Srbije ne bi bio bezbedan ovde uopšte, već bi nakon američke medjunarodne poternice bio uhapšen i njima izručen za sudjenje.
 
Da, to rade već godinama unazad.Evo jedan primer iz prošle godine, optužnica protiv nekog Rusa (ruskog državljanina) za kršenje američkih sekundarnih sankcija:

Pogledajte prilog 153193

Raspisali su poternicu, kazna je do 20 godina zatvora max. Naravno taj lik je bezbedan u Rusiji ali ako proba da ode negde van Rusije…

Državljanin Srbije ne bi bio bezbedan ovde uopšte, već bi nakon američke medjunarodne poternice bio uhapšen i njima izručen za sudjenje.
Pa ne znam kako bih okarakterisao ovo, pošto ipak ima direktne veze sa US, ali ono što je sigurno je da nisu sekundarne sankcije u pitanju.
 
Jedna pozitivna vest, drago mi je zbog ovog deteta i njegovih roditelja što su dočekali pravdu:
 
Sa Vesićevog facebooka, kao i očekivano:

УБУДУЋЕ ИЗ БЕОГРАДА ЛАКШЕ ДО МАЈАМИЈА, САН ФРАНЦИСКА, ЛОС АНЂЕЛЕСА…
Национални авио-превозник Air Serbia наставља да шири међукомпанијску сарадњу, овог пута са “Америкен ерлајнсом”, једном од највећих авио-компанија на свету.
На тај начин, путницима се омогућава добра веза између Београда и више од 70 додатних дестинација широм САД.
Тако ће, комбинујући директне летове “Ер Србије” између Београда и Чикага, који почињу 17. Маја, са летовима “Америкен ерлајнса” између Чикага и других тачака, путници моћи лако да стигну до великог броја градова широм САД.
Путници из Београда брже че стизати у Феникс, Лас Вегас, Сан Дијего, Сијетл, Сан Франциско, Солт Лејк Сити, Лос Анђелес, Санта Ану, Мајами, Сан Антонио, Денвер, Орландо, Џексонвил, Бостон, Портланд, Тампу, Хјустон, Њу Орлеанс…
Никад ближе биће им и Остин, Далас, Оклахома Сити, Филаделфија, Минеаполис, Kанзас Сити, Питсбург, Атланта, Нешвил, Вашингтон, Мемфис, Омаха, Спрингфилд и многи другу градови.
И на овај начин “Ер Србија” свакодневно потврђује да израста у лидера међу авио-компанијама у региону.

Edit: takođe je tu i saopštenje Air Serbia-e: https://www.airserbia.com/footer_menu/kompanija/novosti/novosti?id=976
 
Poslednja izmena:
  • Sviđa mi se
Reagovanja: BGG
Pogledah sad listu aviona koji su pod US sankcijama, naravno skoro svi su Boeing, ima i par Airbuseva, ali svi A330 su sa PW ili GE motorima. Oba JU A332 imaju RR Trent 772B-60 motore. A330 sa tim motorima ne potpada pod kategoriju da ima vise od 25% delova proizvedenih u Americi. Air Serbia je safe, Turkish ima odredjen broj aviona sa RR Trent motorima, ali oni imaju ogroman broj B77W i B789 koji bi potpali pod ove sankcije.

Safe je za sada, ono sto je sasvim moguce je da ce Amerika u nekom trenutku podici taj procenat namerno na neku cifru za koju znaju da obuhvata i ostatak Airbus aviona.

Kad razmislis, konkretno neverovatno je da moze strana drzava da te licno tereti sto krsis njene sankcije nekom trecem licu, i jos da zahteva od tvoje drzave da te izruci...

Naravno, da Srbija izda poternicu za nekog clana OVK koji danas zivi u Americi a za kog postoje konkretni dokazi da je pocinio neko zlo nad Srbima na Kosovu u nekom trenutku, zivo me zanima da li bi bilo reciprociteta.
 
Prvi put da cu reci da je interline dobro napravljen. Cene su izuzetno povoljne, moze se za 500-600 evra naci karta od Beograda do Denvera ili Los Andjelesa preko Cikaga. Otprilike toliko naplacuju i Swiss i Turkish.

мислим да је овај интерлајн последњи корак пред код-шер
 
Kao što znaš, već su imali interlajn, samo su ga proširili.

Inače im je odobreno produženje Wamos wet lizinga za letove do Amerike do negde 2025. Znači ako ispadne Tesla ili Pupin dolazi Wamos A330.
 
Je li postoji neki presedan u kom dve kompanije objave interline malo pre codeshare-a. Vise mi se cini da ce ovo ostati na interline-u jos neko vreme
 
Vrh