Da, ali ti Airbus avioni koriste američke motore, elektroniku itd. što sve spada u 25% avionskih delova iz zabrane...Pa nema, Airbus je evropski proizvođač, ne američki.. Er Srbija ne koristi američke avione.
ali zato... or those that include more than 25% U.S.-controlled partsEr Srbija u floti nema avione proizvedene u SAD.
Upravo tako. Ne bih voleo da sam u koži Mareka & ekipe ako im uskoro dođe u posetu neka američka delegacija...ali zato... or those that include more than 25% U.S.-controlled parts
Koliko "US made or US controlled" (jako širok pojam) komponenti ima u RR motoru?Čiji softver koristi? Ima tu čitav niz problema...ako Ameri krenu da primenjuju ovo kako je napisano to je vrlo ozbiljna stvar!Er Srbijin a330 ima Rols Rojsove motore, tako da to ne važi, a u ostatku aviona ne verujem da ima više od 25% američkih delova..
Još jedna čudna stvar vezana za ovu vest:Da, naslov je malo nejasan ali ova nova zabrana se odnosi na sve, što sam gore citirao:
The export controls now bar any aircraft made in the U.S. or those that include more than 25% U.S.-controlled parts from flying into Russia or Belarus without a license issued by the Commerce Department’s Bureau of Industry and Security.
Ako Ameri ovo krenu da primenjuju to je praktično kraj bilo kakvim medjunarodnim letovima za Rusiju i to se prvenstveno odnosi na Tursku, Emirate, Katar i nas. Turska je velika i geostrateški važna, Emirati i Katar su im bogati saveznici a mi smo…to što smo, najlakši za pritisak i zavrtanje ušiju. Naravno, sve je stvar njihove procene i da li hoće ovo sada da primene na nas.
Američke sekundarne sankcije su njihova najveća motka, nema sa tim igranja. Ovako nešto sam i očekivao, čudi me da su čekali godinu dana da sa ovim krenu.
A šta ako je neki od tih RR motora/njegov deo proizveden u RR fabrici u US?Pogledah sad listu aviona koji su pod US sankcijama, naravno skoro svi su Boeing, ima i par Airbuseva, ali svi A330 su sa PW ili GE motorima. Oba JU A332 imaju RR Trent 772B-60 motore. A330 sa tim motorima ne potpada pod kategoriju da ima vise od 25% delova proizvedenih u Americi. Air Serbia je safe, Turkish ima odredjen broj aviona sa RR Trent motorima, ali oni imaju ogroman broj B77W i B789 koji bi potpali pod ove sankcije.
Itekako ima: kršenje Američkih sekundarnih sankcija je ozbiljno krivično delo u US i to se odnosi ne samo na US državljane već i na sve strane državljane koji krše njihove sekundarne sankcije , a to znači kao što piše:novčane kazne, optužnica/poternica, američki zatvor itd...Srbija sa US ima sporazum o izručenju optuženih tako da nema beganja:To nikakve logike ni veze sa Američkim sekundarnim sankcijama nema
Dva sam teksta pročitao vezano za te sekundarne sankcije i oba kao kaznu spominju samo zabranu pristupa njihovom finansijskom sistemu, što mi jedino logično i zvuči, pošto to jedino i mogu da urade.Itekako ima: kršenje Američkih sekundarnih sankcija je ozbiljno krivično delo u US i to se odnosi ne samo na US državljane već i na sve strane državljane koji krše njihove sekundarne sankcije , a to znači kao što piše:novčane kazne, optužnica/poternica, američki zatvor itd...Srbija sa US ima sporazum o izručenju optuženih tako da nema beganja:
Posle više od veka, Srbija menja zakon o izručenju sa Sjedinjenim Američkim Državama - BBC News na srpskom
Novi zakon o izručenju Srbije i Amerike omogućava razmenu begunaca bez obzira na državljanstvowww.google.com
U redu je, i pre desetak dana si ovde iznenada počeo da pišeš o letovima za Rusiju, da se čudiš zašto Er Srbija još uvek tamo leti i zašto joj EU još uvek nije blokirala prelet..kako EU ne deluje u tom pravcu, sad si našao drugu stvar koju ćeš da razlažeš na sitne čestice.Koliko "US made or US controlled" (jako širok pojam) komponenti ima u RR motoru?Čiji softver koristi? Ima tu čitav niz problema...ako Ameri krenu da primenjuju ovo kako je napisano to je vrlo ozbiljna stvar!
Da, to rade već godinama unazad.Evo jedan primer iz prošle godine, optužnica protiv nekog Rusa (ruskog državljanina) za kršenje američkih sekundarnih sankcija:Kakav crni zatvor...da hapse strane građane po svetu zato što su van njihove teritorije radili nešto što se njima ne sviđa bi bilo previše i za njih.
Pa ne znam kako bih okarakterisao ovo, pošto ipak ima direktne veze sa US, ali ono što je sigurno je da nisu sekundarne sankcije u pitanju.Da, to rade već godinama unazad.Evo jedan primer iz prošle godine, optužnica protiv nekog Rusa (ruskog državljanina) za kršenje američkih sekundarnih sankcija:
Russian Oligarch Charged with Violating U.S. Sanctions
A Russian national is charged with violating U.S. sanctions arising from the 2014 Russian undermining of democratic processes and institutions in Ukraine.www.justice.gov
Pogledajte prilog 153193
Raspisali su poternicu, kazna je do 20 godina zatvora max. Naravno taj lik je bezbedan u Rusiji ali ako proba da ode negde van Rusije…
Državljanin Srbije ne bi bio bezbedan ovde uopšte, već bi nakon američke medjunarodne poternice bio uhapšen i njima izručen za sudjenje.
УБУДУЋЕ ИЗ БЕОГРАДА ЛАКШЕ ДО МАЈАМИЈА, САН ФРАНЦИСКА, ЛОС АНЂЕЛЕСА…
Национални авио-превозник Air Serbia наставља да шири међукомпанијску сарадњу, овог пута са “Америкен ерлајнсом”, једном од највећих авио-компанија на свету.
На тај начин, путницима се омогућава добра веза између Београда и више од 70 додатних дестинација широм САД.
Тако ће, комбинујући директне летове “Ер Србије” између Београда и Чикага, који почињу 17. Маја, са летовима “Америкен ерлајнса” између Чикага и других тачака, путници моћи лако да стигну до великог броја градова широм САД.
Путници из Београда брже че стизати у Феникс, Лас Вегас, Сан Дијего, Сијетл, Сан Франциско, Солт Лејк Сити, Лос Анђелес, Санта Ану, Мајами, Сан Антонио, Денвер, Орландо, Џексонвил, Бостон, Портланд, Тампу, Хјустон, Њу Орлеанс…
Никад ближе биће им и Остин, Далас, Оклахома Сити, Филаделфија, Минеаполис, Kанзас Сити, Питсбург, Атланта, Нешвил, Вашингтон, Мемфис, Омаха, Спрингфилд и многи другу градови.
И на овај начин “Ер Србија” свакодневно потврђује да израста у лидера међу авио-компанијама у региону.
Pogledah sad listu aviona koji su pod US sankcijama, naravno skoro svi su Boeing, ima i par Airbuseva, ali svi A330 su sa PW ili GE motorima. Oba JU A332 imaju RR Trent 772B-60 motore. A330 sa tim motorima ne potpada pod kategoriju da ima vise od 25% delova proizvedenih u Americi. Air Serbia je safe, Turkish ima odredjen broj aviona sa RR Trent motorima, ali oni imaju ogroman broj B77W i B789 koji bi potpali pod ove sankcije.
Prvi put da cu reci da je interline dobro napravljen. Cene su izuzetno povoljne, moze se za 500-600 evra naci karta od Beograda do Denvera ili Los Andjelesa preko Cikaga. Otprilike toliko naplacuju i Swiss i Turkish.