Što reče Džoni, dve stare jedna nova destinacija. Ja bih rekao da je Krakov uglavnom zamena za Varšavu gde je LOT dobio bitku. Kao što sam napisao 2016 su leteli za Varnu, Ohrid i Varšavu. Osim Varšave koju je zamenio Krakov i Abu Dabija sve ostale su već vratili ili će vratiti čim budu mogli.
Er Srbija je tokom godina imala najave novih linija pa neke ukidala, neke zadržavala i tako u talasima, dva koraka napred a onda jedan nazad. Stvarno se nadam da će od iduće godine biti samo napred i da do kraja 2023 neće ukinuti više od 10% novih linija, dakle najviše 2, možda 3.
Vidim da je Lufthanza besna i da uvodi treći dnevni let za Frankfurt od proleća, da su se prošili na SKP i ranije na TIV, ne bi me čudilo da bude još toga po regionu. Kako ne bi bili besni kad su 2019 LH i njihov Swiss držali tačno 50% transfer tržišta na relaciji Beograd - Čikago. Nadam se da je Marek spreman za bitku sada kad je malo bocnuo ovog King Konga zvanog LH.
Leteli, pa prekinuli: Kairo, Helsinki, Nica, Tel Aviv, Bejrut, Varsava, Zeneva, Abu Dabi, Kijev
Pustili u prodaju, pa odustali: Aman, Kisinjev, Lavov
Bivse destinacije iz Nisa: Fridrihshafen, Karlsrue
Od ovih destinacija koje su leteli, pa prekinuli realno je da vrate Kairo i Tel Aviv. Ove ostale linije mozda pokusaju ponovo sledece godine, kada dovoljno rasire mrezu feeding destinacija, pa mozda i uspeju na njima. Tu prvenstveno mislim na Helsinki. LOT je prejak u Varsavi i leti puno letova za sve balkanske drzave i tesko da ce se Air Serbia ponovo usuditi da proba da leti za Varsavu. Nicu ce kad-tad ponovo pokrenuti i probati da izguraju Wizz sa trzista, u to sam ubedjen. Sto se tice Zeneve, tu sve zavisi od easyJet-a, ukoliko se povuce iz Beograda, sto uopste nije nemoguce, JU ce sigurno pokrenuti letove za Zenevu. Bejrut znamo da nije ukinut jer su to zeleli, vec zbog libanske krize, pa je pitanje da li ce se tamo vracati u skorije vreme. Abu Dabi je proslost, kao i sve sa Etihadom, nema nade da ce leteti tamo. Kijev zavisi od rata totalno, o tome mozemo da pricamo kada se isti zavrsi i kada se Ukrajina obnovi, sto nazalost ne deluje da ce biti skoro.
Aman ocekujem da ponovo probaju, verovatno na leto 2024. godine, isto vazi i za Kisinjev. Tu bih dodao i Kluz i Jasi kao potencijalne feeding destinacije. Lavov nazalost tesko da ce uskoro biti pokrenut, isti razlog kao sa Kijevom.
Ove dve destinacije iz Nisa su bile totalni bullshit i nema smisla ni razmisljati o njima.
Sto se tice destinacija koje su uveli tokom ove godine, jedino je Trst upitan da li ce nastaviti. Licno mislim da tu vagaju izmedju Portoroza i Trsta, jer nema sansi leteti za oba aerodroma. Videcemo uskoro da li ce pustiti i Trst u prodaju za leto.