Šta je novo?

Air Serbia

Uspeli su da dupliraju letove ali prilaze granici svojih mogucnosti sa trenutnom flotom i kadrovima. Sto je ipak i zdrav indikator da je vreme za scale up resursa :)
 
Da li mislite da su duplirali broj letova ili broj destinacija? Er Srbija je 2016 imala oko 2,6 miliona putnika i letela na manje-vise 44 destinacije. Broj putnika se nije mnogo pomerio u odnosu na 2016 pa ne bih rekao da su duplirali broj letova. Jesu dodali mnogo destinacija ali ne zaboravite da su 2016 leteli na mnoge destinacije koje su posle ukinute: Abu Dabi, Varna, Varsava, Kijev, Hamburg, Ohrid, Bejrut, Tel Aviv itd.
 
Poslednja izmena:
Pupin trenutno ulazi u vazdusni prostor Rusije, i ne prati ga puno ljudi na flightradaru (ili barem nije u top 10). Zanimljivo je videti Air Indiu kako je maltene jedina kompanija koja prelece Belorusiju. Cak i Kineske je zaobilaze
 
arb2.png
 
Krakov (od 4. juna), Ohrid i Varna (od 5. juna) su nove destinacije, sve sa ATR-om 4 puta nedeljno. Ostaje da objave jos dve destinacije i sve mirise da ce to biti Kairo i Tel Aviv.
 
Прилика да се обиђе Краков (није далеко, али није згодно колима, аутопутем кружно преко Братиславе, или посред Словачке обичним путем).
 
Što reče Džoni, dve stare jedna nova destinacija. Ja bih rekao da je Krakov uglavnom zamena za Varšavu gde je LOT dobio bitku. Kao što sam napisao 2016 su leteli za Varnu, Ohrid i Varšavu. Osim Varšave koju je zamenio Krakov i Abu Dabija sve ostale su već vratili ili će vratiti čim budu mogli.

Er Srbija je tokom godina imala najave novih linija pa neke ukidala, neke zadržavala i tako u talasima, dva koraka napred a onda jedan nazad. Stvarno se nadam da će od iduće godine biti samo napred i da do kraja 2023 neće ukinuti više od 10% novih linija, dakle najviše 2, možda 3.

Vidim da je Lufthanza besna i da uvodi treći dnevni let za Frankfurt od proleća, da su se prošili na SKP i ranije na TIV, ne bi me čudilo da bude još toga po regionu. Kako ne bi bili besni kad su 2019 LH i njihov Swiss držali tačno 50% transfer tržišta na relaciji Beograd - Čikago. Nadam se da je Marek spreman za bitku sada kad je malo bocnuo ovog King Konga zvanog LH.
 
Кинг Конг ће ускоро да цвили европској комисији како је ЕРСрбија дотирана и како је то нелојална конкуренција.
Не зато што је ЕрСтбија тигар, већ зато што КингКонг не воли да губи
 
Рајану је то фетиш, а луфтхаса исто воли да се тужака

У ствари израчунају, да ли да савију табак, или да угуше конкуреницју. Али, ако им не крене добро, само гледај.

Мареку подршка, и нека ради свој посао најбоље што може, а не да се такмичи.
 
Što reče Džoni, dve stare jedna nova destinacija. Ja bih rekao da je Krakov uglavnom zamena za Varšavu gde je LOT dobio bitku. Kao što sam napisao 2016 su leteli za Varnu, Ohrid i Varšavu. Osim Varšave koju je zamenio Krakov i Abu Dabija sve ostale su već vratili ili će vratiti čim budu mogli.

Er Srbija je tokom godina imala najave novih linija pa neke ukidala, neke zadržavala i tako u talasima, dva koraka napred a onda jedan nazad. Stvarno se nadam da će od iduće godine biti samo napred i da do kraja 2023 neće ukinuti više od 10% novih linija, dakle najviše 2, možda 3.

Vidim da je Lufthanza besna i da uvodi treći dnevni let za Frankfurt od proleća, da su se prošili na SKP i ranije na TIV, ne bi me čudilo da bude još toga po regionu. Kako ne bi bili besni kad su 2019 LH i njihov Swiss držali tačno 50% transfer tržišta na relaciji Beograd - Čikago. Nadam se da je Marek spreman za bitku sada kad je malo bocnuo ovog King Konga zvanog LH.
Leteli, pa prekinuli: Kairo, Helsinki, Nica, Tel Aviv, Bejrut, Varsava, Zeneva, Abu Dabi, Kijev
Pustili u prodaju, pa odustali: Aman, Kisinjev, Lavov
Bivse destinacije iz Nisa: Fridrihshafen, Karlsrue

Od ovih destinacija koje su leteli, pa prekinuli realno je da vrate Kairo i Tel Aviv. Ove ostale linije mozda pokusaju ponovo sledece godine, kada dovoljno rasire mrezu feeding destinacija, pa mozda i uspeju na njima. Tu prvenstveno mislim na Helsinki. LOT je prejak u Varsavi i leti puno letova za sve balkanske drzave i tesko da ce se Air Serbia ponovo usuditi da proba da leti za Varsavu. Nicu ce kad-tad ponovo pokrenuti i probati da izguraju Wizz sa trzista, u to sam ubedjen. Sto se tice Zeneve, tu sve zavisi od easyJet-a, ukoliko se povuce iz Beograda, sto uopste nije nemoguce, JU ce sigurno pokrenuti letove za Zenevu. Bejrut znamo da nije ukinut jer su to zeleli, vec zbog libanske krize, pa je pitanje da li ce se tamo vracati u skorije vreme. Abu Dabi je proslost, kao i sve sa Etihadom, nema nade da ce leteti tamo. Kijev zavisi od rata totalno, o tome mozemo da pricamo kada se isti zavrsi i kada se Ukrajina obnovi, sto nazalost ne deluje da ce biti skoro.

Aman ocekujem da ponovo probaju, verovatno na leto 2024. godine, isto vazi i za Kisinjev. Tu bih dodao i Kluz i Jasi kao potencijalne feeding destinacije. Lavov nazalost tesko da ce uskoro biti pokrenut, isti razlog kao sa Kijevom.

Ove dve destinacije iz Nisa su bile totalni bullshit i nema smisla ni razmisljati o njima.


Sto se tice destinacija koje su uveli tokom ove godine, jedino je Trst upitan da li ce nastaviti. Licno mislim da tu vagaju izmedju Portoroza i Trsta, jer nema sansi leteti za oba aerodroma. Videcemo uskoro da li ce pustiti i Trst u prodaju za leto.
 
Dobra analiza Luka, uglavnom se slazem. Za Nis je stvarno problem, tu moraju da smisle nesto bolje.

Sve zajedno u 2023 moraju da imaju preko 3 miliona putnika i da ne odustaju lako kad konkurencija tipa LH ili Wizz krene da uzvraca udarce. Inace ce biti opet kao one 4 godine od 2015 do 2018 kad su stagnirali na 2,5 do 2,6 miliona putnika.
 
Dobra analiza Luka, uglavnom se slazem. Za Nis je stvarno problem, tu moraju da smisle nesto bolje.

Sve zajedno u 2023 moraju da imaju preko 3 miliona putnika i da ne odustaju lako kad konkurencija tipa LH ili Wizz krene da uzvraca udarce. Inace ce biti opet kao one 4 godine od 2015 do 2018 kad su stagnirali na 2,5 do 2,6 miliona putnika.
3 miliona je sasvim realna brojka za JU, vrlo verovatno ce biti i malo vise od toga. Do sada su pokazali da znaju da se bore sa konkurencijom i da ne odustaju tako lako, pogotovo sa Wizzom. Jos uvek se ceka odgovor Wizza na ove nove linije, idalje drze astronomske cene koje su nekoliko puta vece nego kod Air Serbie.

Ove godine ce Air Serbia imati preko 2.700.000 putnika, dok su 2019. godine imali 2.806.837, sto znaci da je to nekih 96,2%. Deluje mi da je sasvim realno za sledecu godinu ocekivati da brojka bude negde oko 3,2-3,3 miliona, buduci da ce trziste da se oporavi skroz, a da ce se rast nastaviti, dok mi za BEG 7 miliona uopste ne deluje nemoguce.
 
Ako budu imali 3,3 miliona to će se odraziti na broj putnika na Aerodromu mada je pitanje da li je 7 miliona moguće.

Zapravo još je važnije kako se BEG kotira u odnosu na druge jer ako drugi rastu još brže od Nikole Tesle onda nije idealno. Tesla je imao veliki skok na listi aerodroma u Evropi po broju putnika posle transformacije u Er Srbiju ali je onda krenuo pad na listi i četvorogodišnja stagnacija oko 81-82 mesta:

Godina mesto
2012 - 93 - poslednja cela godina kao jat
2014 - 75 - prva cela godina kao er srbija
2015 - 77
2016 - 82
2017 - 81
2018 - 82
2019 - 82

izvor wikipedia
 
Poslednja izmena:
Sto se tice destinacija koje su uveli tokom ove godine, jedino je Trst upitan da li ce nastaviti. Licno mislim da tu vagaju izmedju Portoroza i Trsta, jer nema sansi leteti za oba aerodroma. Videcemo uskoro da li ce pustiti i Trst u prodaju za leto.

Порторож само ако Шећерко понуди масну лову
 
Bas tako, letece sta se vise bude isplatilo, Trst ili Portoroz. S tim sto za POW moraju da ogranice kapacitet zbog kratke piste, dok za TRS mogu da salju pun avion.

Bilo je par komentara na ExYU da ATR 76 nema ograničenja kao što ima 72 ili 75. Ne znam da li je to tačno, ako neko pouzdano zna neka obrazloži ako može
 
натегнуто је за полетање под пуном тежином. АТР-у је потребно 1.315 метара под пуном тежином, а Порторож је 1.201 метар. међутим, Порторож је близу Београда, тако да неће морати да полеће по пуном тежином, тако да би могао да лети. мислим, ипак је ЈАТ својевремено летео за Порторож:

Letalisce-Aerodrom-PortorozArhivAP_Jat2.JPG


 
Kao što se i predviđalo Air Serbia bi zaista mogla da nabavi i treći A330 🥳🥳
Njujork, Čikago, Toronto, Majami... bila bi to fina mreža
 
Sto mu gromova, da li je moguće i treći A330!!! Zar nije problem ljudstvo? Kažu da na leto neće biti dovoljno ljudi ni za ATR a zamisli koliko posada treba da 3 x A330 vrtiš u dugolinijskoj rotaciji 5-6 dana nedeljno u letnjoj sezoni, plus potrebne posade za ostatak flote?

Ne znam da li se sećate, ali u maju 2020 kad je pandemija praktično obustavila letenje, Etihad je za Beograd poslao ovaj 787-9 lepo ofarban u Formula 1 reklamu:


Kažu da je bio pun naših pilota i stjuardesa iz UAE za koje više nije bilo posla u tom trenutku. Neki su se u međuvremenu vraliti letenju a neki, tako se priča, neće više da lete. Možda bi veće plate pomogle?

Ne bi valjalo da krene letnja sezona a da nema dovoljno posada, aviona, da se u poslednjem trenutku uzimaju wet lease jer redovna flota ima mehaničke probleme, ispadaju iz rotacije a Jat Tehnika takođe u problemu pa ne može da ih popravi...
 
Vrh