Šta je novo?

Air Serbia

Права ствар! Која ни могла да буде? Нова нека или Џетблу?
Pre bih rekao da ce to biti American jer jedini od 4 kompanije (JetBlue, American, Delta, United) ima hubove i na JFK i na ORD.
Има ли шта у назнакама за Ербасе?
Nista za sada, ali morace. Jednostavno su im i ovog leta falili avioni, a sa ovim povecanjima i novim linijama falice jos vise. Izvesno je da ce doci novi, pretpostavljam par A320 kako je najavio CEO, i par A319.
 
Негде сам читао да је са А319 проблем али А320, изволите, колко душа хоће
 
Истина, баш су то скоро помињали, тренутно су повољнији услови за лизинг А320 него за А319. Дугорочни план је да се сви А319 замене са А320.

Да се надовежем на ову историјску експанзију Ер Србије од следеће године. Изгледа обећавајуће, сам избор дестинација и конекција је добро промишљен. Враћају се у Будимпешту јер су сада мало већи играч и имају шта да понуде (Чикаго, Кина, летње дестинације итд). Остаје једино рупа на Блиском истоку, надам се да ће ускоро најавити и Тел Авив, Каиро и можда Бејрут.

Једино остаје бојазан како ће се изборити са недостатком авиона у флоти. Они и сада имају проблем са флотом јер привремено позајмљују два авиона и посаду за летове. Требало би већ сада да почну да проширују флоту да не буде непријатних изненађења на лето...
 
Uvek će na leto imati Wet Lease-ovanih dva, tri aviona i to je i logicno zbog velike sezonalnosti.

Slazem se sa ocenom da je Austrian ovde jako ugrozen, oni su pastorče Lufthanze koji su ovi vec pokusali jednom da ugase ali je intervenisala drzava. Ako JU ovako nastavi…
 
Истина, баш су то скоро помињали, тренутно су повољнији услови за лизинг А320 него за А319. Дугорочни план је да се сви А319 замене са А320.
Bas iz tog razloga je verovatnije da vidimo u floti jos nekoliko A320. Kad smo kod tog dugorocnog plana, mislim da nije dobar. Misljenja sam da bi trebalo da imaju par A319 u floti za linije za koje je A320 preveliki, a ATR76 premali. Neka A320 bude okosnica flote, ali neka ostave nekih 5 A319 za slabije linije. Osim ako ne planiraju da nabave neki drugi midsize avion, mada bi to znacilo uvodjenje novog tipa u flotu. Videcemo, ima jos dosta dok se to desi.
Да се надовежем на ову историјску експанзију Ер Србије од следеће године. Изгледа обећавајуће, сам избор дестинација и конекција је добро промишљен. Враћају се у Будимпешту јер су сада мало већи играч и имају шта да понуде (Чикаго, Кина, летње дестинације итд). Остаје једино рупа на Блиском истоку, надам се да ће ускоро најавити и Тел Авив, Каиро и можда Бејрут.
Za sada smo na 15 novih linija u odnosu na leto ove godine, mislim da je to najveca ekspanzija u istoriji kompanije. Bice jos, verovatno doguramo i do 20 novih destinacija. Budimpesta nije mogla da radi jer je tamo konkurencija ogromna, a Air Serbia tada nije mogla da ponudi nista sto vec ne postoji. Tada je letela samo za primarne aerodrome u Evropi i nelogicno je bilo da ima transfera preko BEG, dok P2P putnika gotovo i da nema tu. Sada vec imaju sta da ponude, pa je i sansa da uspeju mnogo veca. Tel Aviv i Kairo su gotovo sigurni, Bejrut malo teze, jos uvek je finansijska kriza zbog koje su i prekinuli letove. Pre bih rekao Aman umesto Bejruta. Objavili su i da sklapaju codeshare sa nekom kompanijom sa bliskog istoka, pa treba videti koja ce to biti. To verovatno znaci nova linija ka bliskom istoku, osim ako taj partner nije El Al. Posto je Etihad ispao iz igre, a imali smo i najave da je Ana Brnabic razgovarala sa vlasnikom Emiratesa, uopste me ne bi zacudilo da sklope codeshare sa Emiratesom, i da Emirates krene da leti za BEG umesto FlyDubaija. Videcemo.
Једино остаје бојазан како ће се изборити са недостатком авиона у флоти. Они и сада имају проблем са флотом јер привремено позајмљују два авиона и посаду за летове. Требало би већ сада да почну да проширују флоту да не буде непријатних изненађења на лето...
Sada imaju problem sa flotom jer ih JAT Tehnika zaj***va. YU-APB ne leti vec skoro 3 meseca, dok YU-APM stoji na zemlji mesec dana. Tacno ta dva aviona fale u floti. Takodje, deluje da je YU-ALO odsluzio svoje i da ide u zasluzenu penziju. Ne leti vec 11 dana i sva je prilika da nece ponovo poleteti.
 
Sada imaju problem sa flotom jer ih JAT Tehnika zaj***va. YU-APB ne leti vec skoro 3 meseca, dok YU-APM stoji na zemlji mesec dana. Tacno ta dva aviona fale u floti. Takodje, deluje da je YU-ALO odsluzio svoje i da ide u zasluzenu penziju. Ne leti vec 11 dana i sva je prilika da nece ponovo poleteti.
Sramota da ti avioni toliko sede na zemlji...
 
Poleteo za Kinu! Izgleda da zaobilazi Rusiju jer leti YU-ARB, a on nema dozvolu za ulazak u ruski vazdusni prostor.
Screenshot 2022-12-09 at 2.43.29 PM.png
 
Mozda i zaobilazi Ukrajinu samo. Videcemo za 30ak minuta.
Ne, nece ulaziti u Rusiju. Svakako mora da zaobidje Ukrajinu, ali bi leteo oko Ukrajine i Belorusije, pa usao u Rusiju da sme. Posto ne sme, ide juzno od Ukrajine, preko Kavkaza i ulazi u Kazahstan, pa pravo do Kine.

Najkraca ruta je preko Rusije i dugacka je 7.913km, dok je ova kojom leti dugacka 8.175km. Nije neka razlika, tj. ne produzava vreme leta znacajno, tek nekih 15-20 minuta. Sa druge strane, let HEL-PEK preko Rusije je 6.326km, dok je juzno od Rusije 9.504km.
 
Тако се прави хаб, браво Ер Србија!

Тренутна ситуација на Flightradar24 - све доласци Ер Србије за Београд. Из Сарајева, Подгорице, Тивта, Тиране, Солуна, Малте, Букурешта, Москве...
1670598962051.png
 
Грузија-Азербејџан-Каспијско море-Казахстан. нама сибирска рута не значи ништа за летове ка Далеком Истоку
 
Koliko aviona sa posadom je Air Serbia trenutno uzela u najam, i koji su razlozi za to? Vidim da koriste jedan A320, i jedan A319, oba od Dan Air-a.

Air Serbia - Dan Air A319.png
Air Serbia - Dan Air A320 - 1.png
Air Serbia - Dan Air A320 - 2.png
 
U sledecih par dana ide A332 do Moskve kao JU652/653 (15.12. i 17.12.) i kao JU658/659 (12.12). 16.12. je opet JU702 do Kine

15.12. ima jos karata na A332 u jednom smeru SVO-BEG za oko 370 evra
 
U sledecih par dana ide A332 do Moskve kao JU652/653 (15.12. i 17.12.) i kao JU658/659 (12.12). 16.12. je opet JU702 do Kine

15.12. ima jos karata na A332 u jednom smeru SVO-BEG za oko 370 evra
Tako je, kako bude odmicao decembar ici ce gotovo svakodnevno za Moskvu. I to Pupin jer Tesla ne sme u Rusiju. Pupin je i bolji jer ima vise mesta od Tesle, ima 268 u poredjenju sa 257 Teslinih.
 
Tako je, kako bude odmicao decembar ici ce gotovo svakodnevno za Moskvu. I to Pupin jer Tesla ne sme u Rusiju. Pupin je i bolji jer ima vise mesta od Tesle, ima 268 u poredjenju sa 257 Teslinih.
Aha, znaci tog 16.12. YU-ARB, koji ce inace pre svega ici za JFK, taj petak ide za Kinu. U tom trenutku, YU-ARC obavlja JFK/SVO/EU letove u odsustvu YU-ARB. Kad se ARB vrati, ARC opet ide za Rusiju/Evropu a ARB za JFK

Ili tako nesto haha
 
YU-ASA

Aha, znaci tog 16.12. YU-ARB, koji ce inace pre svega ici za JFK, taj petak ide za Kinu. U tom trenutku, YU-ARC obavlja JFK/SVO/EU letove u odsustvu YU-ARB. Kad se ARB vrati, ARC opet ide za Rusiju/Evropu a ARB za JFK

Ili tako nesto haha
Za Kinu ce uvek ici Tesla, na ExYu je neko rekao da je to zbog toga sto ima veci cargo prostor, a cargo je iz Kine jako bitan. Dakle, Tesla vikednom za TSN, Pupin vikendom za JFK, sve ostalo mogu da saraju kako pozele.

Ono sto je jos sigurno je da ce za Moskvu uvek ici Pupin jer Tesla ne sme.
 
Ono sto je jos sigurno je da ce za Moskvu uvek ici Pupin jer Tesla ne sme.
Можда си објаснио раније па нисам пазио на часу:cool:, из ког разлога Тесла не сме за Москву ? Не верујем да је због броја путника !
Видим да је данас-11.12.2022., јутрос и вечерас, на оба лета био А319 https://beg.aero/cir/letovi#departures
 
Vrh